Здравей колега!
Replay-вам на пост с почти 2 годишна давност, защото съм подкарал тази дъъълга тема в режим четене, стигнах до тук, и ми се ще да попитам нещо в този контекст:
Аз имам "особен" подход към климатиците в колите. Свикнах да карам така, че настройката на температурата да е с не повече от 5-6 градуса по-ниска спрямо външнта. Дори да е яка жега, например 38-40 градуса навън, аз съм ОК и ми е комфортно, ако купето е охладено до 30-35. Самият полъх на по-хладен въздух по кожата ми създава усещане за достатъчно хладно.
Все още не съм собственик на RAV4 хибрид (миналата седмица я капарирах, живот и здраве до 4-5 месеца обещаха да ми я доставят), но лятото, като вземах една такава за weekend тест, младежа ми обясняваше, че охлаждането на батерията става с въздух от купето. Инженерите на Тойота са преценили, че лятото хората ще си пуснат охлаждането, а зимата- отоплението, и ако на тях им е комфортно в салона, това ще е ОК и за темперирането на батерията.
Та, в тази връзка се питам- този мой навик на пътуване, когато на повечето хора ще им се стори, че е жега вътре в колата, този "климатичен режим" ще се отрази ли на режима и логиката на хибрида? Ако навън е 40*, най-вероятно аз ще съм заложил 33-35 на климатика. Това достатъчно хладно ли е за батерията, за да я включи "в играта", и да не карам само на ДВГ?