Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Публикувай отговор
Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 26 Мар 2019 10:17

Може и да е премерено зло за други случаи...
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 26 Мар 2019 12:07

Аз лично не се сещам за ситуация, в която би свършило работа някаква. Освен да ти хаби ток докато стоиш на едно място, друго не прави. За мен системата е достатъчно "умна" (има достатъчно обратна информация от сензори), за да може да разбере дали искаш да тръгнеш и само в края на отпускането на спирачния педал да започне да подава ток, за да симулира тръгване на автомат.
Иначе когато си на Д то системата винаги подава съвсем малък ток към ел. двигателя, с цел да обере луфтовете в планетарната предавка и по веригата/зъбните колела. За мен това е умно "измислено". tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
M5kov
Мнения: 110
Регистриран на: 28 Мар 2018 14:17
Местоположение: Pleven

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от M5kov » 26 Мар 2019 13:06

Боби, а как си обясняваш мърдането с 1-2 см напред/назад, след като съм задействал крачната и изключа колата? В началото ми беше супер странно и ме беше шубе да не тръгне :D
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 26 Мар 2019 13:37

Ами не ти държи ръчната. tooth.gif
Иначе ако не си на ръчна и пътя има някакъв наклон, колата ще мръдне докато чопа в скоростната кутия заклини на мястото си, ако случайно си попаднал между два прореза.
Този ефект също се наблюдава когато спреш колата на място и я изгасиш. След това я палиш, но няма наклон на пътя, за да заклини чопа, демек той стои в незакопчано състояние. В момента, в който се развърти ДВГ-то, системата разчита на чопа на П и само развърта двигателя чрез МГ1. Но ако чопа не е заклинил в този момент колата се премества и може да ти създаде някакъв вид уплах. punk.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
M5kov
Мнения: 110
Регистриран на: 28 Мар 2018 14:17
Местоположение: Pleven

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от M5kov » 26 Мар 2019 15:10

Държи бре, усеща се усилие, ама ще я пробвам по-обстойно. Идния месец ще сменям накладки и дискове тъй или иначе и ако трябва ще я натегна.
Toyota Prius 1.5 Hybrid
EХ- Brava 1.6, Marea 1.9 JTD, Multipla 1.6 Bipower, Jeep Grand Cherokee ZJ 5.2 V8, Peugeot 407 SW 2.0 HDI, Mitsubishi Pajero 2.8 TDI

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 26 Мар 2019 15:31

Ръчната държи, само дето конструктивно така са го измислили Тойотаджиите...
Челюстите явно хващат, но има известен луфт и позволява завъртане на целият възел на малък ъгъл, който обаче се усеща като удар...
Този ефект го имаше и на Авенсиса, където ръчната отново бе барабан...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 21 Авг 2019 14:05

BOz написа: 22 Мар 2019 10:52 п.п. При мен (Приус-2) максимума до колко достигам е около 8 до 10 минути. Демек задържа ли се в едно задръстване (един или последователни светофари) над 10 минути (да кажем грубо 7-8 "раздавания" на светофара, съответно премествания на колата там по 30-50 метра всяко), то батерията свършва и вече мога да преместя/засиля колата само на гориво.
Да споделя разликата с новата батерия как стоят нещата. Вчера за пръв път попаднах в задръстване, което ми изтощи батерията напълно и като видях на къде отиват нещата, че ще си отвися в задръстването, то пак започнах да засичам горе-долу за колко време изразходвам цялата батерия. Та ако преди слизаше до минимум, при което се палеше принудително ДВГ-то, за да я зареди насила, за около 8-10 минути, с новата батерия това време е около 16-18 минути (без климатик). Най-голямата разлика в пада на батерия забелязвам в ниските зарядни нива. Потребителско обяснение/уточнение - преди, когато батерията на дисплея ми падне до 4 чертички, то слиза на 3 и след това до 2-те лилави доста по-бързо в сравнение с новата батерия.

Искам и нещо друго да споделя като наблюдение. Когато батерията тръгна да умира, цялото ѝ умиране продължи около 3 дни. Като в първия ден го хванах по логове, че не е наред, във втория и част от третия от време на време започна да хвърля и грешка и след 4-ти вече не можеше да я карам без грешка и много силно ограничаване на мощността на колата.
Та имах наблюдение над колата през точно този 2-ри и 3-ти ден, когато колата беше с проблем, който не беше толкова огромен, че да забие грешка, но системата се пробваше да "компенсира" заряд/раздряд-а на батерията чрез постоянни цикли на заряд-разряд, което от своя страна водеше до неизгасване на ДВГ-то.
Или по-накратко - имах възможност да покарам хибрид-а под формата му на нормален автомобил без да гаси ДВГ-то и без да мога да карам някакво разстояние на ток. Демек като абсолютно нормален автомобил, но с помощ на допълнителен ток, който беше в състояние да ми поддържа оборотите на ДВГ-то абсолютно нормално, както все едно хибридната част си работи пълноценно, а не след като вече ти откачи батерията напълно и системата да разчита само на ДВГ-то, което е нещо гадно.
Та в този режим на работа автомобила си беше много адекватен и отново относително икономичен - да кажем съизмерим с дизелов аналог - при мен, спрямо текущите задръствания, да даде градски разход около 6-6.5/100 от някой 1.5 литров дизел.
Или искам да кажа в крайна сметка, че от моя гледна точка има много смисъл да се произвеждат и такива автомобили с микрохибридни технологии, с много малка батерия тип кондензатор (да кажем като при Мазда за пример) и използвайки и управлявайки икономичен ДВГ, то да е много добра комбинация, доста добра алтернатива на дизела, ако се мисли в някаква посока на замяната му, както е модерно (аз не съм на това мнение по принцип) в последно време.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 16 Сеп 2019 10:10

Тази кола се побърка. В два последователни дни ми прави два проблема. Изнервих се.
В събота ми изгоря лявата крушка на регистрационната табела. Махам кората вътре в багажника, за да я сменя. Оказа се, че съм изразходвал стандартните крушки и са ми останали само едни, които бях купувал за отпред, с КОБ диоди. Викам си, явно пак ще сменям не след дълго време, но понеже трябва да свети еднакво, сложих и двете диодни крушки.
Вчера паркирам и гледам - изгоряла ми е задна лява габаритна крушка. Е, стига вече. Писна ми. Два проблема за два дни. tooth.gif
Викам я да я извадя, за да видя каква е, че по спомен беше нещо нестандартно и да знам каква трябва да купя. Отварям дърпам и о, изненада. Стандартна като на регистрационния номер - в5в. И старата, изкарана предишния ден от номера, свърши чудесна работа в този момент.
Явно започва да им свършва животът на крушките. Трябва да се запася с още реотанни крушки. Да има. Да грее, че идва зима.tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 17 Сеп 2019 13:27

Като се е почнало и аз да се оплача от крушките. Карам си една вечер и гледам само на дълги имам десен фар. Ех тези задължителни светлини през цялото денонощие, убили са ми H4та... Отварям яко спеклия маншон на фара и чета Киото нещо си 2007. Ако не сменят закона няма да я бъде тази работа да сменям на всеки 12 години boxed.gif Наздраве! :cheers:
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 25 Сеп 2019 11:00

BOz написа: 16 Сеп 2019 10:10 Викам си, явно пак ще сменям не след дълго време, но понеже трябва да свети еднакво, сложих и двете диодни крушки.
Дааа. Едната започна да премигва.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Стоян Кръстев
Мнения: 79
Регистриран на: 09 Окт 2019 21:29
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 4 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Стоян Кръстев » 14 Окт 2019 17:10

Здравейте,колеги!!Нов съм във форума,и ако тази тема е дискутирана,се извинявам,но не съм разгледал още целия форум!!!Та въпроса ми е-сутрин принизлизане от гаража,и каране по кварталните улички,колата естесвено се движи на ток(както знаете де)и чак когато излезна на булеварда с повечко газ,тогава заработва и бензиновия двигател!!Проблем ли ече колата е в движени преди да се е включил двигателя да си качи масло и да позагрее малко,или не!???Благодаря за отговорите предварително!!!

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 14 Окт 2019 18:04

Не е, освен ако на булеварда на караш само в лютеницата от самото начало :thumbsup:
ИзображениеИзображениеИзображение

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Lwerewolf » 15 Окт 2019 16:38

Ако искаш просто изключи EV режима и двигателя при палене ще се включи докато антифриза не стане >=40 градуса.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Стоян Кръстев
Мнения: 79
Регистриран на: 09 Окт 2019 21:29
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 4 пъти

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Стоян Кръстев » 15 Окт 2019 21:47

Lwerewolf написа: 15 Окт 2019 16:38 Ако искаш просто изключи EV режима и двигателя при палене ще се включи докато антифриза не стане >=40 градуса.
А как се изключва ЕВ режима?!
Toyota Corolla Hatchback!

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от van » 16 Окт 2019 08:58

Хибридната Корола не стартира ДВГ веднага след като сте в режим READY дори и да се изчака известно време. Леко натискане на педала на газта на място ще стартира ДВГ. Предполагам че когато температурите се понижат още малко ДВГ ще се включва сам.
Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 23 госта