Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 55 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от Akima » 17 Яну 2017 11:50

Така съм съгласен. :thumbsup:

Ето и една полезна тема от мен - http://prius-club.su/index.php/topic,2717.0.html. :whistle:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Hursa
Мнения: 4897
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 73 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от Hursa » 18 Яну 2017 18:56

BOz написа: Приус е с ляв плюс и с борд B00.
Понеже и аз се заглеждах по акумулаторите, ще се опитам да добавя. Май тези "стандартни" размери, дадени от Akima са единствените подходящи - 187x127x227, поне от тези предложения - които аз намерих. Намерих в нета подобни на бош, варта и exide - не знам как се чете, все с тези размери.
Оригиналния акумулатор е по дълъг - с около 40 мм и малко по-нисък от този стандарт (това на по стария аурис). Но тъй като ширината е тази, то такъв размер би влязъл в "гнездото". Фиксиращата скобата също би го "обхванала" без проблеми. (Мисля, че би станал и акумулатор с "десен плюс", ако се постави на 180 градуса в гнездото - предполагам, че няма да има проблем с кабелите - но не съм сигурен.)
Има маркуче, което чрез накрайник се монтира в отвор от към "плюса" на оригиналния акумулатор - и извежда отделяните газове извън купето. Разгледах подходящия акумулатор на бош, който го имаше в близък магазин - има два отвора за отвеждане на газовете - по един на двете къси страни. (Предполагам, че и за другите марки е така.) Накрайника на маркучето е 8 мм диаметър, контактната част е дълга 25-30 мм (не помня точно) и има радиални канали за по добро "уплътнение" (а също и зъбче 2х2 мм в основата на накрайника, до маркуча - заради това зъбче не се опитвайте да завъртите накрайника, просто го издърпайте). На акумулатора на бош отвора е около 5.5 мм (до колкото го измерих с един пластмасов шублер). Мисля, че е добре да си изработите преходник (или два - втория за затапване на втория отвор) - от отвор 8 мм на 5.3 мм външно - за отвора на "неоригиналния" акумулатор - за да изведете газовете (може би трябва да се използва някакъв уплътнител за фиксиране на преходника в отвора на акумулатора). (На мен ми направиха два от тефлон smile.gif .)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от BOz » 09 Фев 2017 17:50

В тон с тази тема да споделя, че видях в Приус поставен акумулатор с изводи по DIN стандарт, вместо стандартните JIS терминали.
На собственика не му е пречило да набута неподходящ акумулатор, разчеквайки и набивайки клемите на автомобила, за да може да ги надене върху неподходящия акумулатор. От негова страна отговора е ясен - може да стане такъв акумулатор. От моя страна твърдо заявявам, че такъв акумулатор не може да стане. Въпрос на интерпретации, очевидно. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 55 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от Akima » 09 Фев 2017 17:55

BOz написа: На собственика не му е пречило да набута неподходящ акумулатор, разчеквайки и набивайки клемите на автомобила
След време като разбере колко струват ще му се доплаче. stretcher.gif

Слагайте предписаните компоненти - затова тази марка все още е еталон за здравина/макар и не както преди/. :thumbsup: :whistle:
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от Not_active_user_1 » 01 Мар 2018 19:37

Стартовата ми батерия умря след 7 години и 10 дена безпроблемна работа. Два дена оставих колата отвън на -10 -15 градуса без да ходя с нея някъде и днес сутринта, като се качих ми се изписа това на екрана
Изображение
което няма нищо общо с батерията, а със спирачките, но явно компа се е побъркал от студ и липса на ток и заради това е тази неадекватна реакция. Светлината на екрана беше слаба и премигваше. Стана ми ясно, че батерията си е отишла. Махнах я и е закачих на зарядното, но то ми дава, че батерията не може да се зареди, което значи, че тотално е умряла. За толкова време, че успя да изкара без някога да е напомняла за себе си съм доволен.
Ето я смъртницата
Изображение
Закачих друг акумулатор, защото няма как да заключа колата. Понеже е 2 пъти по-голям и не влиза на мястото на оригиналния го свързах с кабели за подаване на ток и така успях да заключа колата, иначе не става с ключа. Кофтито, което се получи е, че 5-тата врата при паднал акумулатор няма отваряне. Така, че на някой, ако му се случи да знаете да не е затваряте и да подложите нещо да не се щракне, че ще трябва да смъквате седалките и да се правите на йога, като мен, за да махнете старата батерия и да сложите друга.
Обадих се в Тойота да ги питам колко струва нова батерия оригинална, а те ми заявиха „скромната“ сума от 238 евро без монтажа. Обадих се на още няколко места и цените варираха около 100-120 евро. Пак много ми се видя и си поръчах от друго място с по-приемлива цена само за EUR 68,70 с доставката.
Новата е:
Varta 5451570333132 Autobatterien Blue Dynamic B33 12 V 45 mAh 330 A

В събота трябва да е при мен! :whistle:

Аватар
mfandakov
Мнения: 3325
Регистриран на: 20 Апр 2015 21:00
Местоположение: Кричим
Автомобил: E38
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от mfandakov » 01 Мар 2018 19:51

Твоята е AGM,a тази Varta не е,или се бъркам.
https://www.yuasa.co.uk/batteries/hj-s46b24r.html
worthy.gif

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от Not_active_user_1 » 01 Мар 2018 20:30

mfandakov написа: Varta 5451570333132 Autobatterien Blue Dynamic B33 12 V 45 mAh 330 A
Не пише да е AGM, но това в случая няма значение. Хората си карат с тази батерия години наред и нищо им няма на колите. И на Приус 2 и 3 става и като цена е в пъти по-евтина от оригиналната, а върши същата работа. Никъде не прочетох някой да се е оплакал, че бързо му е умряла. Има и рецензии под обявата в Амазон. Преди да купя нещо обикновено ги чета. Всичките са отлични. Дори това може би е една от малкото Варти, които имат толкова добри отзиви. Както и да е ще видим. Ако има някакъв проблем или умре бързо задължително ще напиша отзив в Амазон и тук за Varta 5451570333132 Autobatterien Blue Dynamic B33 12 V 45 mAh 330 A. :thumbsup:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от slowtraveler » 01 Мар 2018 22:15

Винаги ако акумулатора е в купето, се слага AGM от гледна точка на безопасност... Първо няма такива изпарения, и второ - при евентуална авария няма опасност да протече електролит...
Щом казваш, че е в багажника в еднообемен автомобил, навярно това е причината да се използва AGM...
При вас няма ли някъде по-удобен терминал за подаване на напрежение (тогава ще можеш да си отвориш петата врата)?
Да, 240Е е малко идиотска цена за акумулаторче 45Ач (едва ли е мАч както си писал :whistle: tooth.gif ). Тук гледах моя дето е AGM 100Ah е на примерно същата цена...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от BOz » 01 Мар 2018 22:36

А бе човек като иска да му е трудно, няма как да му се обясни да чете малко, пък после да съветва. :)
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/Lnss8rIMRco[/bbvideo]
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
WoLF
Мнения: 2583
Регистриран на: 05 Май 2016 09:21
Местоположение: Стара Загора
Благодарил/а: 224 пъти
Получена  благодарност: 99 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от WoLF » 01 Мар 2018 22:42

Играх процедурата преди няколко месеца - ток подавам от батерия отпред на терминалите и си отварям каквото искам (петата врата след загуба на ток се зключва и ако не премине през един цикъл заключване-отключване не иска да се отваря)... Сменена със "сребърен" Бош за 100лв., но всичко ми се наложи да сваля отзад като кори включително отдушника на батерията към калника boxed.gif Старата повече от 10.2 не искаше да вдига, т.е. една заминала клетка и отиде за олово. Симтомите бяха чест отказ да отключи keyless и губене на ток при натиск на спирачката с цел палене. Общо взето разбрах две неща - keyless гълта много ток и колата може да "пали" с 7 волта напрежение tooth.gif
ИзображениеИзображениеИзображение

Аватар
Not_active_user_1
Мнения: 1480
Регистриран на: 16 Юни 2011 18:59
Местоположение: Германия

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от Not_active_user_1 » 02 Мар 2018 10:24

slowtraveler написа: Винаги ако акумулатора е в купето, се слага AGM от гледна точка на безопасност... Първо няма такива изпарения, и второ - при евентуална авария няма опасност да протече електролит...
Щом казваш, че е в багажника в еднообемен автомобил, навярно това е причината да се използва AGM...
При вас няма ли някъде по-удобен терминал за подаване на напрежение (тогава ще можеш да си отвориш петата врата)?
Да, 240Е е малко идиотска цена за акумулаторче 45Ач (едва ли е мАч както си писал :whistle: tooth.gif ). Тук гледах моя дето е AGM 100Ah е на примерно същата цена...
Има си отдушник, маркуч и газовете се извеждат извън купето.
мАч го копирах от обявата и не съм го погледнал. Прав си, че е сгрешено. :thumbsup: Писах на продавача от Амазон да си оправи грешката.
Терминал има отпред при двигателя, но при съборена батерия и друга в която не зная колко ток има, стояла в гаража сумати и време не ми се рискуваше. Ако имах друга кола под ръка да подам ток щях отпред да подам тока естествено. А че цената е идиотска е повече от сигурно. Тойота Германия са идиоти. Такива цени праскат, че ум да ти зайде. А колко са некомпетентни не е истина просто, Служителите им дори не знаят, че Приус е хибрид. Мислят си, че е дизел и ме титат с кой дизелов двигател е колата, за да ми намерят батерия! tooth.gif
Предния път за смяната на въздушната възглавница, като ми записваха времето за срещата пак за дизел ме питаха кой точно двигател бил. Абе някаква трагедия са. Там само за акцийте им ходя и за нищо друго. Отказах се дори и маслото да ми го сменят... guns.gif
BOz написа: А бе човек като иска да му е трудно, няма как да му се обясни да чете малко, пък после да съветва. :)
[bbvideo=560,315]https://youtu.be/Lnss8rIMRco[/bbvideo]
Ти малко по-културно не можеш ли да се държиш?! Преди време ме беше блокирал. К'во стана, липсвах ли ти, че си ме отблокирал ? tooth.gif
Я кажи къде си ги чел тези неща! Кажи и другите да прочетат! В книжката не го пише. Нямах време да гледам клипчета и никога не ми се е налагало да я правя тази манипулация. Ако беше заинтересован от форума можеше това видео да го сложиш по-рано, за да го видят колегите и да знаят. Ето на, аз се сблъсквам с нещо и предупреждавам, а ти!? Имало по-лесен начин и тръгваш да си показваш простотията... thumbdown.gif

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от slowtraveler » 02 Мар 2018 10:32

prius 3 написа: Има си отдушник, маркуч и газовете се извеждат извън купето.
Проблемът не са газовете - и при мен акумулатора е в купето, с изведен отдушник, маркуч и т.н...
Но според официалната информация - АГМ се слага за да се избегне поражения по пътници при евентуално преобръщане и спукване на акумулатор...
За подаване на ток имах предвид да включиш ток само за да можеш да си отключиш задната врата без да ставаш гимнастик :)
При мен тези терминали задължително се ползват при подобен случай, защото без ток не можеш по никакъв начин да стигнеш до акумулатора tooth.gif
За сервизите в Германия - точно приятел от Германия (в Хамбург е) ми се оплакваше снощи от сервизите на Джип - абсолютна некомпетентност, но затова пък - цифромания :) А джипа му е съвсем нов и ходи само на ТО :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от BOz » 02 Мар 2018 12:01

prius 3 написа: Я кажи къде си ги чел тези неща! Кажи и другите да прочетат! В книжката не го пише.
Хайде бе: tooth.gif
Изображение
Всеки потребител би трябвало да се запознае предварително с техниката, която използва, за да не става... натъпкан в багажника, да го наречем. stupid.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от biro » 02 Мар 2018 12:28

Има ли някаква причина производителите да слагат акумулаторите вътре в колата? Добре, че на моя хибрид акумулатора е под предния капак.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Prius XW30 1.8 2ZR-FXE HSD /2009–2015/ - Акумулатор / стартова батерия ?

Мнение от slowtraveler » 02 Мар 2018 12:30

Причини много - от липса на подходящо хладно място, до нужда от баланс на машината (например става голямо тегло отпред и започваш да се чудиш какво да изместиш по-назад за да достигнеш до поносима реакция при управление...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 25 госта