Отопление при хибрдите?

Публикувай отговор
Аватар
nicktodorov
Мнения: 363
Регистриран на: 11 Яну 2013 09:35
Местоположение: София
Автомобил: велосипед
Получена  благодарност: 1 път

Отопление при хибрдите?

Мнение от nicktodorov » 23 Окт 2019 13:22

BOz написа: 23 Окт 2019 13:16 Малко не схванах в същността ти какъв ти е въпроса точно. Как ще може да харчиш по-малко гориво, или как ще може да се придвижваш по-дълго на ток?
Но все пак отговорът на този въпрос е чрез подгрев на седалката и волана. Колкото и да харчи ток, то ако ДВГ-то запали насилствено заради нужда от отопление, то пак няма да се движиш на ток.
Използването на парното е най-неефективното средство за производство на топлина при стандартния хибрид. Много по-логично е да има "калорифер" и при нужда от ток, само тогава да се пали ДВГ-то, а не да кажем на 80-90% от времето през ледените дни.
Благодаря. Точно този отговор ми трябваше.
Може би по-скоро трябваше просто да попитам ако имаме 1-2км пробег на ток със заредена батерия, подгрева колко ще го намали...

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от slowtraveler » 23 Окт 2019 13:59

BOz написа: 23 Окт 2019 13:16 Използването на парното е най-неефективното средство за производство на топлина при стандартния хибрид. Много по-логично е да има "калорифер" и при нужда от ток, само тогава да се пали ДВГ-то, а не да кажем на 80-90% от времето през ледените дни.
Все пак топлината е отпаден продукт на ДВГ :) 1кВт 'калорифер' почти не се усеща в купето... Нормалното 'парно' е около 5-8кВт... Значи ако искаме да стоплим купето на ток вместо с парно, то напълно заредена батерия в реални условия при такава консумация навярно би работила на ток не повече от десеттина минути преди да запали ДВГ... Ако не го запали - батерията ще бъде празна за следващото тръгване, и пак ще трябва да запали и работи повечко при следващото тръгване... Зимата към това добави и нуждата да отведеш влагата от купето - т.е. запотяването... С топли седалки и волан това няма как да стане.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от BOz » 23 Окт 2019 14:23

nicktodorov написа: 23 Окт 2019 13:22 Може би по-скоро трябваше просто да попитам ако имаме 1-2км пробег на ток със заредена батерия, подгрева колко ще го намали...
Много малко, защото няма време то да изсмуче батерията.
Или по-точно казано за движението на колата е необходима много по-голяма енергия, която ще ти изсмуче батерията, а разхода за топло на дупето и ръцете в процентно съотношение е много по-малка. Да кажем макс с 5% ще ти намали пробега, което реално не може да го усетиш. И пак е много разтегливо, защото може и за цялото време на предвижване на този 1км да става за 30 минути, при което отоплението ще ти струва тогава 50%. :thumbsup:

Но да се върнем малко назад и пак в същността на въпроса - нямаш далавера да се движиш на ток, защото като изхабиш батерията тя трябва да се зареди. За това най-добре засилвай колата с ДВГ-то и я пускай на ток. Така хем ще изминаваш най-дълго разстояние на ток, хем ще харчиш и малко гориво. Просто трябва да се научиш да използваш кинетичната енергия на колата пълноценно, за да може хем да не харчиш ток, хем и гориво.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

tora
Мнения: 1011
Регистриран на: 22 Яну 2016 11:37
Местоположение: Ст. Загора
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 8 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от tora » 23 Окт 2019 14:25

Офтопик
sstefan написа: 23 Окт 2019 12:19 Градски транспорт-1,60 лв /за София/*2=3,20 лв=70.40лв месечно.За 50 лв карта-най-евтино.
Персоналина карта за цялата мрежа - годишна, в София е 365 кинта, най-евтино в страната.
/offtopic]

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от Hursa » 23 Окт 2019 21:57

Не мога да разбера - защо при хибридните и особено при електрическите автомобили климатиците не са "реверсивни" - да "работят" и на отопление на купето. (Може би има, но аз не знам "такива".)
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
biro
Мнения: 2628
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 60 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от biro » 23 Окт 2019 22:13

Защото под 0 градуса радиаторът ще замръзне и топлообменът се затруднява. Домашните климатици имат режим на размразяване обаче докато трае вътре не топли. Отоплението с климатик в кола ще е много непостоянно, а при движение по мокри пътища или при валеж ще замръзва много бързо.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от slowtraveler » 23 Окт 2019 22:43

И защото - има 'отпаден безплатен продукт' при работа на ДВГ - топлина :thumbsup:
Неслучайно на някои електрички май имаше печка с гориво - иначе няма стопляне... По точно - или се топлиш, или се движиш :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от BOz » 23 Окт 2019 23:36

Hursa написа: 23 Окт 2019 21:57 Не мога да разбера - защо при хибридните и особено при електрическите автомобили климатиците не са "реверсивни" - да "работят" и на отопление на купето. (Може би има, но аз не знам "такива".)
Има и такива Приуси. Ама са скъпи.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

baba_metca
Мнения: 587
Регистриран на: 28 Апр 2009 07:55
Местоположение: София и Пазарджик

Отопление при хибрдите?

Мнение от baba_metca » 27 Окт 2019 00:15

nicktodorov написа: 23 Окт 2019 13:22 Благодаря. Точно този отговор ми трябваше.
Може би по-скоро трябваше просто да попитам ако имаме 1-2км пробег на ток със заредена батерия, подгрева колко ще го намали...
Каръл съм подобен маршрут с дизелов автомобил и то без задръстване /почти 3км/. Когато колата е в гаража и обикновенно няма задръстване не ми трябва никакъв подгрев. Гараж с температура 12 при външна под -10. Естественно съм бил облечен с дрехи за -10, защото съм оставял колата отвън след това. Както Ви казаха за толкова кратък маршрут единствения проблем са прозорците. Това е много индивидуално, зависи дали има задръстване. Дали има влага в гаража, което дори може да е от предния ден ако колата е прибрана мокра поради дъжд или сняг/решението при мен - ел. влагоабсорбатор/. На връщане определено ми липсваха отопление на седалки и волан. По принцип парното грее целия автомобил, докато волана и седалката са си само за вас. Логично те харчат много по-малко енергия при студена кола.

П.П. Ако излаза от гаражите е с наклон, има възможност двигателя да се пуска при изкачването. Пак е индивидиално. При нас има един РАВ4 хибрид, при който така се случва, но и захода е със завой, та не може да се засилиш и да запазиш инерция.

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от Hursa » 28 Окт 2019 19:08

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от BOz » 29 Окт 2019 13:24

Hursa написа: 28 Окт 2019 19:08 а се използва топлината погълната от охлаждащата стените на цилиндрите и главата течност (евентуално и маслото). Това са по скоро "паразитни" загуби и относително малка част от топлината.
Hursa написа: 28 Окт 2019 19:08 Същинските топлозагуби - от топлинния цикъл, са загубите с изходящите газове
Реално се променят в процентно съотношение спрямо натоварването на двигателя, но най-образно казано може да заключим, че са относително в еднакво съотношение. Понякога единия вид топлозагуба може да е повече, понякога другия. За това не е уместно да генерализираш, че едното е малка част, а другите са същински, което е грешно.
Hursa написа: 28 Окт 2019 19:08 Топлината при изгаряне се използва много по-пълноценно от "печките" (автомобилните) работещи подобно на отоплителен котел.
Е, както представлява един обикновен двигател - отоплителен котел. tooth.gif

За това не може да кажеш, че не е пълноценно отоплението, защото то и без това си го има, там е. И не ти трябва абсолютно нищо друго да го правиш освен да го вкараш в купето.
Реално няма смисъл да вкарваш комплексност в една система и да вкарваш още отопление взето от изходящите газове, например. Това е оптимизация, но не и нещо по-добро, защото като имаш едното, имаш и другото. Въпрос на гледна точка от къде да вземеш енергията за топлината.

И за това е най-лесно, а и най-вече най-евтино да не правиш нищо друго, а просто да използваш тази излишна топлина, което го прави и автоматично най-ефикасното решение отнесено към цената, която даваш за нея. Всичко друго е оптимизация за сметка на допълнителни разходи, които често биха били излишни.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от Hursa » 29 Окт 2019 20:14

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Стоян Кръстев
Мнения: 79
Регистриран на: 09 Окт 2019 21:29
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 4 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от Стоян Кръстев » 01 Ное 2019 21:46

Здравейте!Искам да попитам,нормално ли е колата да поддържа 1200-1300 оборота в режим на работа на двигателя,при пуснато парно и външна темпертатура 5 градуса??Аз си мисля,че като загрява парното и същевременно зарежда батерията трябват повече обороти!!Колата е хибридна Корола 2019г.Благодаря за отговорите!

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от BOz » 01 Ное 2019 23:24

Демек се притесняваш, че са 1250 а не 1800 примерно?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Стоян Кръстев
Мнения: 79
Регистриран на: 09 Окт 2019 21:29
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 4 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от Стоян Кръстев » 02 Ное 2019 00:30

BOz написа: 01 Ное 2019 23:24 Демек се притесняваш, че са 1250 а не 1800 примерно?
Питам защото това ми е първия хибрид,и не знам дали е нормално!!!!!!При "нормалните" оборотите са 800-900!??

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: rakian66 и 23 госта