Отопление при хибрдите?

Публикувай отговор
Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от biro » 02 Ное 2019 07:56

Зареждането на батерията е отпадъчен ефект от отоплението на купето tooth.gif И без това върти бензина да загрява, защо да не дозареди батерията с излишното електричество.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от slowtraveler » 02 Ное 2019 09:34

Мдааа - така си е :) А и когато ДВГ е натоварен (със зареждането на батерията), то той би загрял по-бързо...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

van
Мнения: 107
Регистриран на: 07 Ное 2017 08:51
Местоположение: Варна

Отопление при хибрдите?

Мнение от van » 02 Ное 2019 10:04

Стоян Кръстев написа: 02 Ное 2019 00:30 Питам защото това ми е първия хибрид,и не знам дали е нормално!!!!!!При "нормалните" оборотите са 800-900!??
При хибридните Корола/Аурис минималните обороти на които работи ДВГ са 1000. Нормално е за по-бързо загряване да се вдигнат на 1200/1300. По същото време използвайки работата на ДВГ генератора зарежда батерията.
Изображение

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от BOz » 02 Ное 2019 11:24

Пак не разбрах, защото в предишното си мнение пишеш, че при парно и зареждане на батерията трябват повече обороти, а сега споделяш, че при нормалните коли били 800-900.

Но хибридните двигатели работят на малко по-високи обороти от "обикновените" такива и всичко ти е наред и не се филмирай.
За мен оборотомер в този автомобил е напълно излишен.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Стоян Кръстев
Мнения: 79
Регистриран на: 09 Окт 2019 21:29
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 4 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от Стоян Кръстев » 02 Ное 2019 17:29

Тва ми е проблема явно......като видя нещо по-различно като поведение на хибриден автомобил,спрямо "обикновенните" се филмирам и шашкам много!!!Благодаря за отговорите!!!

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от Hursa » 02 Ное 2019 19:07

► Виж съдържание
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
Allexi
Мнения: 20
Регистриран на: 12 Ное 2018 01:43
Местоположение: София
Автомобил: Prius V
Получена  благодарност: 1 път

Отопление при хибрдите?

Мнение от Allexi » 18 Фев 2020 23:27

Приусите имат т.н. Скандинавска версия. Продава се там, в Канада и Япония. В нея е допавен допълнителен топлообменник, който подпомага загряването на антивриза от изгорелите газове + имат 500W ел. "калорифер" във въздуховода на салона. Естествено такава скандинавка трудно ще се промъкне на нашия пазар, но могат да се погледнат и външни онлайн платформи за продажба на автомобили.
При мен го реших възпроса първо със скъпа аларма с контрол функциите на автомобила през телефона. После монтирах подгряване на седалките през реле за време (да не дърпа много ток от малкия акумулатор преди да е стартирал ДВГ). 5-10мин педи да се кача в колата я стартирам от телефона, след 30 сек вече на запален двигател (при студено време той пали след 10 сек да подгрява антифриза) се включват дупегрейките и се качвам вече на затоплена седалка, че кожата държи доста студено и по-дълго време се затопля от платнените седалки. Та така...

dekzz
Мнения: 43
Регистриран на: 14 Юни 2017 08:32
Местоположение: София
Автомобил: ZVW_30

Отопление при хибрдите?

Мнение от dekzz » 25 Юли 2021 17:54

Здравейте,
Докато говорим за отопление... Имам 2010 _W30, на която в края на последния студен сезон бях сложил 2kW електрическа печка свързана към хибридната батерия. Ей така - за комфорт и защото от Тойота не са се сетили :) . В студените дни, докато двигателя загрява и работи повече време, отколкото през лятото, батерията се зарежда подобаващо. Обикновено зареждането става с около 20А до достигане на 60-70% от SOC. Калорифер 2kW (стара 220V духалка) консумира около 10А ток от 200-волтовата батерия. Дотук добре... Отворих капака на батерията, свързах с подходящи кабелни обувки кабел към батерията (така, че да минава през токовия датчик). По този начин имам високо напрежение щом колата се включи. На другия край на кабела - разклонител. Ето ти 200-250V DC. Духалката беше модифицирана за работа с постоянно напрежение - оригиналният вентилатор отстранен, сложен 12V компютърен FAN 140mm и захранващ адаптор 220 -> 12V, 1А за захранване на вентилатора. Цялото това нещо работи идеално и го включвам СЛЕД като запали колата (иначе дава грешка, предполагам от голямата консумация от хибридната батерия по време на стартиране на автомобила). Вътрешният обем на купето се загрява доста бързо и докато изчистя леда от стъклата вътре е жега. Обаче... Реша ли да излюча печката от копчето се получава доста неприятно искрене, породено от постоянно-токовия характер на ситуацията. За безопасно изключване на духалката гася колата, изключвам печката, паля колата и продължавам да си карам с вече затоплено купе (обикновено на някой светофар). В момента обмислям да преправя механичното превключване с такова с MOS-трансизтор(и) и съм си сътворил електронен термурегулатор за управление на комутацията като съм предвидил и времезадръжка при запалване на автомобила, за да не "шашкам" хибридната система по време на инициализацията. Че постоянно-токови релета за над 250V са доста скъпи...
Междувременно под седалката, захранена от същия разклонител работи и мини-печка (тези, дето се включват и работят директно на контакта), на която смених калпавото реле за нагревателя с MOS транзистор. Не е много мощна - около 350W е, но помага за топли крака. Тя си е с електронен терморегулатор и подобно на зарядните за телефон - изправя напрежението до 12V за електрониката и 12-волтовия 80mm вентилатор, а нагревателя се включва с реле към високоволтовата верига. Тази мини-печка е включена постоянно към разклонителя, консумацията и докато грее е около 1.5A и не прави грешки на хибридната система. При достигане на зададената температура мини-печката се изключва автоматично. И така до следващото запалване на колата.
ZVW30_2010
Odometer: 700 000+ km

Аватар
boyanmt
Мнения: 935
Регистриран на: 15 Яну 2018 21:01
Местоположение: NE Черноморие
Автомобил: RAV-4-за кибрит
Благодарил/а: 1 път

Отопление при хибрдите?

Мнение от boyanmt » 26 Юли 2021 02:28

Остава бойлер ,фурна и система за отпадни води да инсталираш,и затваряш цикъла! tooth.gif
Силно съм впечтлен от иновациите на колегата!

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от Hursa » 26 Юли 2021 08:22

Не съм много съгласен с изложението, но както и да е. Печалното е, че едва последните години в ел автомобилите и хибридите - "климатиците" "стават" реверсивни.
Последно промяна от Hursa на 26 Юли 2021 08:32, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от slowtraveler » 26 Юли 2021 08:26

Правотоковите релета са малко по-особени, точно защото се иска принудително гасене на искрата. И пак винаги са податливи на искрене....
Навярно на твое място все пак бих пробвал със SSR вместо механично реле... Разбира се - изрично трябва да си сигурен, че SSR е за прав ток :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Krachunov
Мнения: 920
Регистриран на: 17 Авг 2020 08:26
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола
Благодарил/а: 26 пъти
Получена  благодарност: 25 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от Krachunov » 26 Юли 2021 11:28

boyanmt написа: 26 Юли 2021 02:28 Силно съм впечтлен от иновациите на колегата!
За впечатление си е, но се чудя КОЛКО точно си струват такива модификации, които до колкото чета описанието са си потенциални пожари. Искри, па гасиш по светофари за да изгасиш едното... Too much ми се вижда всичко това за 2те седмици в година в които температурата е под минус 5.

dekzz
Мнения: 43
Регистриран на: 14 Юни 2017 08:32
Местоположение: София
Автомобил: ZVW_30

Отопление при хибрдите?

Мнение от dekzz » 27 Юли 2021 14:19

Има известна доза неудобство засега, но си заслужава. Не съм отделял много време до момента и като измисля как да превключвам безопасно ще стане напълно автоматизирано. Да споделя, че проверих SSR релета, но са до 200V DC. Не видях да има за по-високо напрежение, а батерията може да вдигне спокойно и до 250V. Ако някой има и друга идея може да сподели.
Всъщност имам изведен и втори кабел, който заобикаля токовия датчик и е вързан директно на клетките както на battery prolong китовете. На него има напрежение независимо дали колата е включена и може да се ползва "offline". Обаче компютъра на батерията се шашка, щото не може да следи колко ток влиза и излиза от нея. Този кабел ще остане за рекондишънинг, но това е за друга тема.
ZVW30_2010
Odometer: 700 000+ km

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Отопление при хибрдите?

Мнение от slowtraveler » 27 Юли 2021 14:41

Вече има DC SSR на поносима цена... Например..
https://www.aliexpress.com/item/4000085 ... 5ffbe52b-7
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

dekzz
Мнения: 43
Регистриран на: 14 Юни 2017 08:32
Местоположение: София
Автомобил: ZVW_30

Отопление при хибрдите?

Мнение от dekzz » 28 Юли 2021 09:13

Точно тези ги гледах, но ме притеснява, че са 220V, а батерията може да качи доста повече wink.gif
Може да поръчам такова и ще се надявам да не изгори
ZVW30_2010
Odometer: 700 000+ km

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 27 госта