Страница 153 от 159

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 22 Авг 2020 16:33
от zonmiracl
След дълго пътуване до Белград (750 км в едната посока, почти целият път на автобаните) стана 4,3

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 31 Авг 2020 14:04
от BOz
За първите 10 дни от този резервоар, постигам нов рекорд за икономичност:

Изображение

Ако не започнаха да се връщат отпускарите в града, то имах реален шанс да постигна градски разход около 4.0/100 с Приуса. :)
Това е с около литър под заводската характеристика на автомобила. Чакам някой ден да пробвам П4 и да видя там до колко ще успея да го смъкна. Ако някой иска да ми даде за седмица за тест, нека пише. tooth.gif

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 31 Авг 2020 21:45
от zonmiracl
370 км не са достатъчни за обективна оценка. Когато сте изминали 2-3 хиляди километра, тогава можете да говорите за разхода на гориво.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 31 Авг 2020 22:21
от WoLF
Това е летния разход... Зимния го "вдига" до 5 чак tooth.gif

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 01 Сеп 2020 09:33
от BOz
zonmiracl написа: 31 Авг 2020 21:45 370 км не са достатъчни за обективна оценка. Когато сте изминали 2-3 хиляди километра, тогава можете да говорите за разхода на гориво.
Да, ако си карам автомобила под формата на такси, тогава бих могъл да измина 2-3к за има-няма 2-3 седмици, за да дам обективна оценка. Ама тогава сигурно щеше и да е по-нисък, защото няма да имам толкова ненужни подгрявания на ДВГ-то. tooth.gif
Явно думата "септември" рязко увеличи трафика. И в съвкупност с "палаткаджиите" по възловите кръстовища, трафика вече е тук. Не ми се мисли след 15-ти септември ако не ги разкарат какво ще стане.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 15 Сеп 2020 09:41
от Stoyanov_T
Привет на всички,

следя форума от три години с огромен интерес и най-накрая и аз мога с нещо да допринеса за развитието му. :D
Поради непредвидени обстоятелства успях да се сдобия с безплатен тест драйв на корола 1.8 хибрид хечбек от 07.09 до 17.09.. До този момент съм изминал над 650 км, при които 25% градско , 45% извънградско със скорост до 90 км/ч и 30% магистрала с ограничение до 100км/ч. Королата разполага с гуми с размери 225х40хR18. Постигнатият от мен разход в нормален режим и при нормален стил на шофиране е 3.8/100.... Това е за целия преход...
При изминаване само на пътя до работа и обратно, 10% градско, 40% магистрала и 50% извънградско, общо 75 км, разходът е 3.6/100, за сравнение, макар и офтопик, с моят автомобил Алфа Ромео Жулиета 1.4 турбо бензин, 120 к. с.- при сходни метеорологични обстоятелства 5.5/100, а с електричките, hyundai ioniq 2020 38.5 квч и kia niro 64 квч, съответно - 10.4 квч и 12.6 квч на 100 км. Постарал съм се да шофирам максимално идентично, за да бъде сравнението максимално достоверно...
На 17.09. се очаква да получа, закупеният от мен, аурис хибрид от 2017 година и с течение на времето, ще мога да направя, що годе качествено сравнение между королата и ауриса за всички, които се интересуват. smile.gif
Поздрави!

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 19 Сеп 2020 15:57
от Stoyanov_T
Stoyanov_T написа: 15 Сеп 2020 09:41 Привет на всички,

следя форума от три години с огромен интерес и най-накрая и аз мога с нещо да допринеса за развитието му. :D
Поради непредвидени обстоятелства успях да се сдобия с безплатен тест драйв на корола 1.8 хибрид хечбек от 07.09 до 17.09.. До този момент съм изминал над 650 км, при които 25% градско , 45% извънградско със скорост до 90 км/ч и 30% магистрала с ограничение до 100км/ч. Королата разполага с гуми с размери 225х40хR18. Постигнатият от мен разход в нормален режим и при нормален стил на шофиране е 3.8/100.... Това е за целия преход...
При изминаване само на пътя до работа и обратно, 10% градско, 40% магистрала и 50% извънградско, общо 75 км, разходът е 3.6/100, за сравнение, макар и офтопик, с моят автомобил Алфа Ромео Жулиета 1.4 турбо бензин, 120 к. с.- при сходни метеорологични обстоятелства 5.5/100, а с електричките, hyundai ioniq 2020 38.5 квч и kia niro 64 квч, съответно - 10.4 квч и 12.6 квч на 100 км. Постарал съм се да шофирам максимално идентично, за да бъде сравнението максимално достоверно...
На 17.09. се очаква да получа, закупеният от мен, аурис хибрид от 2017 година и с течение на времето, ще мога да направя, що годе качествено сравнение между королата и ауриса за всички, които се интересуват. smile.gif
Поздрави!
В допълнение....
Тестът на королата завърши с резултат - 3.8/100 за 782 км, данните са по БК, не съм засичал по колонка, защото не съм я връщал с пълен резервоар (а и не съм я получил с такъв).
За сега с ауриса за около 170 км средният разход е 3.9/100, при 35% градско, 25% магистрала до 100-110 км/ч и 40% извънградско до 90км/ч.
За постигане на най-добър разход в града съм използвал следния метод:
Преценявам преди ускорение отсечката която ще измина преди да се наложи да спра и ако тя е относително по-дълга ускорявам чрез леко навлизане в режим Power и след това "се нося оо инерция" с леко закъснително движение, от типа на 2км/ч забавяне в минута, само в EV режим. Преди задръстване, ако предварително съм имал информация от gmaps или съм предположил за такова, се старая да се "подготвя" за него чрез максимално старания да

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 19 Сеп 2020 23:06
от Stoyanov_T
.... Дебели палци + смартфон = :censored:..
... обратно по темата... чрез максимално старание да заредя батерията.
По мои наблюдения королата няма кой знае какво преимущество откъм разход в града, но при скорости от над 80км/ч нещата не стоят така.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 20 Сеп 2020 10:38
от BOz
BOz написа: 21 Авг 2020 11:10 Малко развитие по разхода.
До сега най-ниския градски разход ми беше 4.23/100.
Вчера заредих 43.25 литра гориво. като съм изминал с тях 1031.1 километра. Или това прави разход от 4.19/100. Подобрих си рекорда с 0.04/100. tooth.gif
Пак зареден резервоар, задръстванията се върнаха и започнах да катеря разхода отново.
Този път се върна пак на 4.23/100. drunk.gif

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 20 Сеп 2020 21:30
от WoLF
Мъка, мъкаа... :thumbsup:

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 21 Сеп 2020 22:54
от centil
В петък сутрин получихме новия Yaris Hybrid (XP21, 2020) за пробно шофиране. След като жена ми го тества по нейния маршрут към работа и по магистрала със скорости до 160км/ч, то дойде и моя ред да го сравня с Honda Civic 1.6 i-DTEC по моя обичаен маршрут.
Точно в 18:20 тръгнах от гаража с топъл двигател (52°C съгласно OBD данни). За късмет имаше все още достатъчно трафик по пътищата и успях да симулирам нормално шофиране (АСС настроен на 100км/ч) и няколко изпреварвания с доускорение от 70км/ч до около 120км/ч. Може би трафика е бил една идея повече от нормалния, но в крайна сметка бордовия компютър показа следния резултат за точно един час шофиране:
Yaris_hin.jpg
Yaris_hin.jpg (185.27 KiB) Преглеждано 2703 пъти
На паркинга спрях направих горната снимка, загасих автомобила, нулирах разхода на гориво и в 19:21 тръгнах в обратна посока. Този път реших да видя какъв разход ще постигна при шофиране с макс. 80км/ч. С двигател достигнал работна температура (82°C съгласно OBD данни) потеглих, като за мой късмет всички светофари вече бяха изключени и нямаше абсолютно никакъв трафик по първокласните пътища. Настроих АСС на 80км/ч и започнах да наблюдавам как работи HSD 4. При тази скорост Yaris-a успяваше да се движи около 1,8-1,9км със загасен двигател (ел. режим) и след това около 3,8-3,9км с работещи 3 цилиндъра и зареждащи батерията. Праволинейното пътуване в обратна посока с намаляване на скоростта само при преминаване през няколкото населени места и двете Т-образни кръстовища отне 1:03 часа, само 3мин повече от времето на отиване. И така в 20:24 паркирах на същото място от където бях тръгнал преди точно 2:24 часа със следния разход само за пътуването назад:
Yaris_zurück.jpg
Yaris_zurück.jpg (109.13 KiB) Преглеждано 2703 пъти
На големия централен монитор се показаха моите последни два резултата - 3,7 и 3,2:
Yaris_insg.jpg
Yaris_insg.jpg (109.09 KiB) Преглеждано 2703 пъти
Днес, в понеделник, реших да се опитам да повторя с един дизелов автомобил направеното в петък. Опитах на отиване да симулирам същия начин на шофиране, а именно - темпомат настроен на 100км/ч и няколко изпреварвания с доускорение от 70км/ч до около 120км/ч. Може би тази сутрин трафика беше една идея по рехав, защото повече време съм успял да се движа със 100км/ч, но пък времето на пътуване беше приблизително същото - 00:59 часа, като този път тръгнах със студен двигател. За съжаление не успях да направя снимка като пристигнах (телефона беше останал с празна батерия), но бордовия компютър на дизеловия Сивик показа 3,5л.
На връщане реших да направя същото както в петък вечер и настроих темпомата на 80км/ч. При работещи светофари, наличие на велосипедисти в населените места и няколко камиона, каращи с под 80км/ч, които трябваше да изпреваря, след 1:02 часа пристигнах със следния разход:
Honda_zurück.jpg
Honda_zurück.jpg (48.17 KiB) Преглеждано 2703 пъти
Honda_zurück_2.jpg
Honda_zurück_2.jpg (68.06 KiB) Преглеждано 2703 пъти
Показаните 1:03часа на пътуване се различават от написаните 1:02часа, поради технологичното време за намиране на телефона, включване на камерата и направата на снимката, т.е. от 1:02 прескочи на 1:03 след като бях вече паркирал.

Една интересна разлика ми прави впечатление - според Yaris-a с гуми 195/55R16 изминатото разстояние е 68,6км, а според Honda-та с гуми 225/45R17 то e 70,5км. Според Google Maps разстоянието е 69,1км.
Скрито съдържание
Изисква се да бъдете регистрирани за да видите това съдържание.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 22 Сеп 2020 10:41
от BOz
Едно нещо не разбирам. Как може на автомобил, който се очаква да харчи по 5 на 100, да му изобразяващ графичния разход върху скала от 30/100. no.gif

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 22 Сеп 2020 18:02
от optimo
Законите на физиката се оказа че могат да се манипулират, особено от евро бюрократи.
Останах впечатлен от новия хибрид на мерцедес, вече с ЕВРО 6 категория, икономичен и супер екологичен.
2300кг с 3.0л бензинов мотор с 272кс , сега и добавен електромотор 22кс - новия супер автомобил достига 294кс.

Майната и на физиката, в Германия в центровете на много градове се допускат само евро 6 автомобили, което принуждава собствениците на стари (2-3г) возила да ги сменят с нови. Градовете става все по зелени, фабриките работят, парите се въртят, всички са щастливи.

Определено, щом е хибрид - значи е икономичен, дори само икономията от данъци и зелени винетки да е
BOz написа: 31 Авг 2020 14:04 За първите 10 дни от този резервоар, постигам нов рекорд за икономичност:
Ако не започнаха да се връщат отпускарите в града, то имах реален шанс да постигна градски разход около 4.0/100 с Приуса. :)
Това е с около литър под заводската характеристика на автомобила. Чакам някой ден да пробвам П4 и да видя там до колко ще успея да го смъкна. Ако някой иска да ми даде за седмица за тест, нека пише. tooth.gif
Пролетта по най тежката карантина ,с Равката разхода софийско градско падна под 7 :)
Сега с Шел В-палър 95 ( много смъква разхода ) Нощно София-Созопол и обратно с каране под 100 разхода ми е 6.4. та с моята маса и аеродинамика - що приуса да не е с този разход.

Въпроса е какво значи икономичен автомобил

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 22 Сеп 2020 18:05
от Hursa
centil написа: 21 Сеп 2020 22:54 Днес, в понеделник, реших да се опитам да повторя с един дизелов автомобил направеното в петък.
Ако са коректни показанията на бордкомпютрите - много добър разход на новия ярис и страхотен за сивика (особено при положение, че е по-висок клас - дизела си е дизел).
Няма ли да пробвате хибридния "джаз" - според спецификацията на системата изглежда любопитно.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 22 Сеп 2020 18:54
от centil
optimo написа: 22 Сеп 2020 18:02 Майната и на физиката, в Германия в центровете на много градове се допускат само евро 6 автомобили, което принуждава собствениците на стари (2-3г) возила да ги сменят с нови. Градовете става все по зелени, фабриките работят, парите се въртят, всички са щастливи.
В Германия има актуално само част от една улица със забрана за дизелови автомобили с евро класа различна от 6. И това е Max-Brauer-Allee в Хамбург. bash.gif

Във всички останали градове може спокойно да се кара с EU5.