Страница 145 от 159

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 20 Яну 2019 00:52
от Lwerewolf
BOz написа: 19 Яну 2019 15:57 Тотално излишно товарене на батерията, за да смъкнеш разхода с някакви милилитри.
WoLF написа: 19 Яну 2019 20:15 Тънката сметка - батерия или разход wink.gif
Мне, идеята е pulse and glide - ускорява се на max. BSFC, после се държи газта колкото да няма energy flow от/до батерията (освен за поддържане на климатик/други консуматори естествено). Всякакъв поток от колелата до батерията и обратно е доста неефикасен. Задвижване на батерия освен в задръстване няма много файда.
slowtraveler написа: 19 Яну 2019 14:51 Иначе RX450h във Варна не слиза под 10л/100км. Извън града - също горе - долу толкова. То и за GS450h можеш да намериш подобни клипчета, ама сигурно сам знаеш реалния му разход колко излиза при теб :)
Средно 9 до 9.5 градско + магистрала + село. Задръствания в час пик избягвам, иначе до 11... бях чел за човек в москва със 16/100 но там положението изглежда да е зверско. Пенсионерски 8 до 8.5 при липса на трафик в града и до 130 по магистрала. София-Боровец-София 6-7.5 взависимост от скорост освен ако няма разни колони движещи се със 40, тогава понякога се изнервям :whistle:

Агресивно каране над 12 не съм успявал, не е и особено редно впредвид какво прави това животно angel.gif

За rx450h, четвърто поколение gs450h, и двете имат LIVC (atkinson cycle) двигател, та би трябвало да е по-добре.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 20 Яну 2019 09:17
от slowtraveler
To и предходните двигатели на хибридните автомобили са по симулиран цикъл на Аткинсън... Под 10 твърдо не сме успявали до докараме нито 400h нито 450h (последно поколение)... То и 500h пак същата работа :)
Общо взето - юркаш ли хибрида (изкараш ли го от зоната му на комфорт/икономия) - си гори...
За да му ползваш преимуществата просто трябва да се съобразяваш с особеностите на шофиране...
Ама да се върнем на Приуса - той си е друг клас автомобил, и на мен също много ми допада като концепция tooth.gif :thumbsup:
Що годе големичък автомобил (не някоя електрическа табуретка), но с доста добри параметри. Поне така бе в миналото. Сега вече се иска повече мощност, и навярно при следващият Приус ще обмислят нещо такова...

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 20 Яну 2019 16:28
от BOz
Lwerewolf написа: 20 Яну 2019 00:52 Мне, идеята е pulse and glide - ускорява се на max. BSFC...
1. Ако загледаш клипа, шофьорът е далече от пулс и глайд.
2. При макс ускорение си далеч от макс. БСФК.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 20 Яну 2019 19:25
от Lwerewolf
slowtraveler написа: 20 Яну 2019 09:17 To и предходните двигатели на хибридните автомобили са по симулиран цикъл на Аткинсън...
Не всички, ls600h/gs450h(1st gen, 2gr-fSe),rx400h не изглежда да са.
slowtraveler написа: 20 Яну 2019 09:17 Ама да се върнем на Приуса - той си е друг клас автомобил, и на мен също много ми допада като концепция tooth.gif :thumbsup:
Що годе големичък автомобил (не някоя електрическа табуретка), но с доста добри параметри. Поне така бе в миналото. Сега вече се иска повече мощност, и навярно при следващият Приус ще обмислят нещо такова...
2AR-FXE/FSE option? Не знам дали ще го вкарат баш в prius впредвид image-а му (въпреки хвалбите по шасито на 4-тата генерация), но може да мечтаем :D
BOz написа: 20 Яну 2019 16:28 1. Ако загледаш клипа, шофьорът е далече от пулс и глайд.
2. При макс ускорение си далеч от макс. БСФК.
Мда, в този клип определено няма нищо общо. Взех по случайност някой от многото със hybrid assistant, sorry.
Иначе pulse != WOT :)

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 20 Яну 2019 20:07
от BOz
Lwerewolf написа: 20 Яну 2019 19:25 Иначе pulse != WOT :)
Грешно. Ако целта ти е икономия.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 20 Яну 2019 21:04
от Lwerewolf
BOz написа: 20 Яну 2019 20:07 Грешно. Ако целта ти е икономия.
Не съм сигурен, че ме разбра... По-скоро да рефразирам, pulse != max accel, отворен дросел е друга тема

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 20 Яну 2019 21:40
от BOz
Lwerewolf написа: 20 Яну 2019 21:04
BOz написа: 20 Яну 2019 20:07 Грешно. Ако целта ти е икономия.
Не съм сигурен, че ме разбра... По-скоро да рефразирам, pulse != max accel, отворен дросел е друга тема
Разбрал съм те много добре за това ти казах, че това не е икономично.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 22 Яну 2019 10:44
от BOz
Не мога да си редактирам поста, и за това пиша втори последователен, за да уточня защо не е икономично да караш под пълен товар.
Всеки "нормален" двигател в автомобил не е икономичен в режим под 100% товар. Те се проектират така, че да са оптимизирани в режима на максимално използваните обороти-товар.
Ето една примерна схема на златната средна при най-голяма оптимизация:
Изображение

В случая на Приус и Аткинсън, зелената част е изместена наляво и леко нагоре. Центъра на максимална ефективност се пада между 1500 и 2200 оборота и товар над 60-90%.
Ако използваш програмата от клипчето или всяка друга програма за диагностика, която ти показва разни такива данни, то се вижда много ясно как системата се стреми да ти държи в този диапазон оборотите на двигателя, когато търсиш максимална ефективност. Това става чрез обратен товар на ел. двигателя, за да може ДВГ-то да влезе в максимално ефективен режим, въпреки загубите на конвертиране на енергията.
Конкретно при Приус-2, най-голямата ефективност се върти в диапазона около 1700 оборота и предварение около 14 градуса. В този момент се придвижваш в максимално ефективен режим, което е много далече от максимален товар на двигателя. В този момент на Приус-2 BSFC то се смъква до около 220.
И ако си познаваш автомобила добре, този момент може да го усетиш (по звук и механична балансираност), защото това е много тънък момент на педала на газта, когато системата ти слага пълен товар върху двигателя чрез ел. двигателя и самия двигател и задвижване се усеща едно такова балансирано. Ако натиснеш да кажем съвсем малко повече педала от този момент, системата автоматично ти качва да кажем 200 оборота, защото тя така реагира, стъпково, а не плавно като на "нормалните" автомобили и започва да "търси" отново най-ефективния режим на следващия мощностен режим. И това се усеща, ако знаеш и наблюдаваш системата как реагира.
И за това просто ти казвам, че пулс-а няма нищо общо с WOT или "max accel", което е много грешно схващане и се върти този "слух" да го наречем, което е много далеч от реалността.
Реално ако целта ти е най-най-икономично каране, може да постигнеш горното BSFC при около 1250 оборота с усещане, но в този момент двигателя при дадения товар отдава около 8 кВ, което ускорение е по-бавно от "общото" на движението и ще пречиш при тръгване да кажем. Демек е приложимо когато няма коли, с които да се съобразяваш.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 23 Яну 2019 00:06
от Hursa
Ще се опитам и аз да се включа, че е любопитна темата smile.gif
BOz написа: 22 Яну 2019 10:44 Ето една примерна схема на златната средна при най-голяма оптимизация:
От къде е взета таблицата?
BOz написа: 22 Яну 2019 10:44 Центъра на максимална ефективност се пада между 1500 и 2200 оборота и товар над 60-90%.
BOz написа: 22 Яну 2019 10:44 Реално ако целта ти е най-най-икономично каране, може да постигнеш горното BSFC при около 1250 оборота с усещане, но в този момент двигателя при дадения товар отдава около 8 кВ
Няма ли противоречие. Според мен, тази мощност е твърде малка за да се влезе в тази най-икономична зона. Още повече, че минималните обороти на "аткинсоновия" двигател са относително високи. Поради това, мисля, че това
BOz написа: 22 Яну 2019 10:44 В случая на Приус и Аткинсън, зелената част е изместена наляво и леко нагоре.
не е коректно. 1250 об/мин според мен - са твърде ниски, за да може да даде съществен въртящ момент. Затова, предполагам - при такива обороти - няма да "работи" в тази "икономична зона".

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 23 Яну 2019 11:11
от BOz
Hursa написа: 23 Яну 2019 00:06 Затова, предполагам - при такива обороти - няма да "работи" в тази "икономична зона".
Не предполагай. Пробвай, виж, тествай и сподели.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 23 Яну 2019 18:15
от Hursa
За да е обективна "пробата", мисля, ми трябва специална апаратура. До колкото съм се интересувал - ДВГ достигат максимална икономичност (разход отнесен към мощност) около 40% от максималната мощност. Разбира се този минимум зависи от много фактори, до колкото разбирам. А споменатите 8 кВт са значително по-малка мощност.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 24 Яну 2019 08:54
от nikdel
Докато търсих някакво приложение за телефон, видях това за хибрид.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 24 Яну 2019 15:05
от Lwerewolf
BOz написа: 22 Яну 2019 10:44 Не мога да си редактирам поста, и за това пиша втори последователен, за да уточня защо не е икономично да караш под пълен товар.
...
...явно аз не съм се изразил особено правилно :)

За обратния товар на ел. мотора - имаш впредвид mg2 т.е. energy recirculation или така наречения на разни места heretical mode?
Иначе за 2gr-fse не съм виждал мап никъде.
Ако натиснеш да кажем съвсем малко повече педала от този момент, системата автоматично ти качва да кажем 200 оборота, защото тя така реагира, стъпково, а не плавно като на "нормалните" автомобили и започва да "търси" отново най-ефективния режим на следващия мощностен режим.
...т.е. CVT (well, PSD)? :)
И за това просто ти казвам, че пулс-а няма нищо общо с WOT или "max accel", което е много грешно схващане и се върти този "слух" да го наречем, което е много далеч от реалността.
Под WOT визирах отваряне на дросела за минимални pumping losses, ясно че не е вързан директно за газта при тези машини.
Реално ако целта ти е най-най-икономично каране, може да постигнеш горното BSFC при около 1250 оборота с усещане, но в този момент двигателя при дадения товар отдава около 8 кВ, което ускорение е по-бавно от "общото" на движението и ще пречиш при тръгване да кажем. Демек е приложимо когато няма коли, с които да се съобразяваш.
Източници/аргументи?

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 24 Яну 2019 23:17
от BOz
Lwerewolf написа: 24 Яну 2019 15:05 Под WOT визирах отваряне на дросела за минимални pumping losses, ясно че не е вързан директно за газта при тези машини.
Не. Как да ти го обясня, че грешиш?
Помпените загуби се компенсират от газоразпределението в случая и по-малко от дросела, за да могат хем да държат двигателя в нисък работен режим, което не би било възможно при бензинов такъв и WOT, хем да изкарат максимална евективност.

Икономичен автомобил ли е Prius?

Публикувано на: 25 Яну 2019 01:35
от Lwerewolf
BOz написа: 24 Яну 2019 23:17
Lwerewolf написа: 24 Яну 2019 15:05 Под WOT визирах отваряне на дросела за минимални pumping losses, ясно че не е вързан директно за газта при тези машини.
Не. Как да ти го обясня, че грешиш?
Помпените загуби се компенсират от газоразпределението в случая и по-малко от дросела, за да могат хем да държат двигателя в нисък работен режим, което не би било възможно при бензинов такъв и WOT, хем да изкарат максимална евективност.
ОК, има EGR, който (не винаги напълно) компенсира загубите.
Не. Как да ти го обясня, че грешиш?
Май се оплетоха твърденията и контекстния смисъл. Така или иначе, от къде почнах да се обърквам:
Мне, идеята е pulse and glide - ускорява се на max. BSFC, после се държи газта колкото да няма energy flow от/до батерията (освен за поддържане на климатик/други консуматори естествено).
последвано от:
2. При макс ускорение си далеч от макс. БСФК.
...последвано от объркване и чуденки какво да пиша за да не стане някоя драма :)

Така или иначе.
Реално ако целта ти е най-най-икономично каране, може да постигнеш горното BSFC при около 1250 оборота с усещане, но в този момент двигателя при дадения товар отдава около 8 кВ, което ускорение е по-бавно от "общото" на движението и ще пречиш при тръгване да кажем. Демек е приложимо когато няма коли, с които да се съобразяваш.
При 1nz-fxe, 1250rpm и 8kw не съм много сигурен това до каква степен си в BSFC sweet spot, поне от всички bsfc maps които съм видял за него (и 1zr-fxe, 1ar-fxe) - бях останал с впечатлението, че е някъде между 2000-3500.