Проблем с Prius Gen3 P0012

sgrcrew
Мнения: 4
Регистриран: 30 ное 2020 15:02
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Prius Gen3

Проблем с Prius Gen3 P0012

Мнение от sgrcrew » 30 ное 2020 15:21

Здравейте. Ще разкажа за моята драма с моя Prius gen3. Надявам се да м ипомогнете да си разреша най-накрая проблемите с нея.
ЗАкупих си преди година и половина Toyota Prius Gen3 по километраж 300K. Имаше сервизна история от ТМ Ауто за проверка на всички системи , включително хибридна с остатъчна гаранция от 1 г. Точно година след като я карах безпроблемно (10к) започна при палене да се чува втрисане откъм двигателя. Веднага усетих , че е трябва да се диагностицира и я закарах в Toyota (провинция) - оттам - пропуск в 1 цилиндър - гарнитура на глава. Дори и не попитах колко ще ми излезе ремонта - оставих я на друг сервиз, в който ми смениха гарнитурата на глава, за съжаление процеса отне около 1 месец, в който автомобила беше с откачен акумулатор. След първоначалното палене автомобила светна като коледна елха - триъгълника, Check Hybrid System, check engine. Двигателя работеше много добре, но колата гаснеше. Закарах я на сервиз Bosch в същия град - диагностика - P0012 - датчик за налягане на маслото - поръчах го -150 лв. Смениха го, карах я 30 мин - пак светна, отидох - диагностика - 2 батерии на хибридната батерия - поръчах - смениха ги. Пак светна. Отидох отново в Тойота - диагнсотика 72 лв - трябва да се смени освен датчика и филтърчето към него - 25 лв, 30 мин шофиране - check engine. + Check Hybrid System. Обадих се човек, който съм го позлвал за стария ми приус да му пратя батериите да ги диагностицира - оказа се , че всичките са били сменяни - прати ми снимки - не бях виждал такова нещо. Слагани са някакви noname батерии, свързвани с някакви елементи (това го установих още преди да ги пратя), съответно отидох на 2500 за целия блок. Смених всички хибридни батерии. Успях да се пробера до София само с check engine и нормален разход. Смених маслото с 5W40 - прочетох , че при P0012 може и от маслото да , изчистих грешката , появи се след 100-на км. Оставих колата една седмица без да я карам, качих се запалих - Check Hybrid System Drive + check engine. За щастие вече си бях поръчал ot Aliexpress някаква евтина диагнотика - само за проверка на error codes и изчистих грешките.
Та на това положение съм в момента. Незнам какво да правя. Дал съм около 4К за ремонт и не съм сигурен в автомобила си. Върви нормално, излиза си бял пушек от ауспуха. Моля за съвет при кой майстор да я оставя (по възможност София) за да ми гарантира в точността на проблема и отстраняването му , защото нито вярвам на Тойота, нито на останалите, на които съм я оставил. Или поне да помоля за мнение по въпроса.

Krachunov
Мнения: 576
Регистриран: 17 авг 2020 08:26
Репутация: 122
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола

Проблем с Prius Gen3 P0012

Мнение от Krachunov » 30 ное 2020 16:28

Да оставиш тия тоци да ги пипат някакви майстори дето се учат в движения...айде няма нужда
Преди години с предната кола.. едно пежо, имах дертове по тоците.. Всеки път различни грешки и един от тези гаражни сервизи ми каза, мостави я да търсим проблема.. Само си представих как са разкостили и хвърлят боб кое е.. Отидох в СФА, тогава и за 20 минути диагностика и намериха проблема... късо по някакъв сноп кабели и 3 часа работа и всичко ток. Следващите 5 години нямах проблеми с тоците.

Та по темата с хибрида, да оставиш на някой самоук.. тая кола с хилядите тоци си е котка в чувал. Отделно 1 месец ?!?! Какво правят 1 месец, чакат девици и пълнолуние ?! Ако са части да ги поръчват и като дойдат да те викнат. В официалните сервизи поне имат оригиналната документация на схеми и всичко останало. Не като останалите, да търси по ВИНа, схемите в руски сайтове...
Отделно пък, след като в един сервиз си правил едно и след този сервиз имаш 100 други проблема, защо не си потърсил същия сервиз да ти каже какво е насрал?


А за батериите, двама различни души ли са ти пипали колата за тях??
sgrcrew написа:
30 ное 2020 15:21
отидох - диагностика - 2 батерии на хибридната батерия - поръчах - смениха ги.
sgrcrew написа:
30 ное 2020 15:21
Обадих се човек, който съм го позлвал за стария ми приус да му пратя батериите да ги диагностицира - оказа се , че всичките са били сменяни - прати ми снимки - не бях виждал такова нещо. Слагани са някакви noname батерии, свързвани с някакви елементи (това го установих още преди да ги пратя), съответно отидох на 2500 за целия блок. Смених всички хибридни батерии.
Според мен приказката евтиното излиза скъпо е в пълна сила.. От началото ако беше оставил колата в Тойота, вероятно нямаше да се видиш в такава приказка.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 3523
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 604
Местоположение: София

Проблем с Prius Gen3 P0012

Мнение от BOz » 30 ное 2020 17:15

Изглежда като два проблема едновременно.
Относно първия проблем с това п0012, според Тойота ДВГ-то има проблем с управлението на газоразпределението (ВВТ), а не с налягането на маслото. Това най-вероятно да е свързано с отварянето на ДВГ-то. За целта намери някой, който може да погледне и презацепи ДВГ както е по книга и след това продължавай с допълнителните набутвания на пари.
За хибридната система варианти много. Нито споменаваш грешки, а лично аз се обърках и от допълнителните описания.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

sgrcrew
Мнения: 4
Регистриран: 30 ное 2020 15:02
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Prius Gen3

Проблем с Prius Gen3 P0012

Мнение от sgrcrew » 30 ное 2020 18:59

Благодаря за отговора. Аз също съм на това мнение, нищо че два пъти проверяваха белязката и беше ок. Така или иначе преди да се случи ремонта нямаше сигнална лампа, което говори, че нещо не е направено чисто механично. Въпроса е кой най-добре би свършил тази работа?

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 3523
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 604
Местоположение: София

Проблем с Prius Gen3 P0012

Мнение от BOz » 30 ное 2020 19:17

Пробвай да се свържеш с механичния човек и го питай за мнението му.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
plamsav
Мнения: 111
Регистриран: 04 апр 2017 18:38
Репутация: 45
Местоположение: Русе
Контакти:

Проблем с Prius Gen3 P0012

Мнение от plamsav » 30 дек 2020 22:08

Здравейте
98% са сбъркали белега, 1% разтегната верига, 1% ще сте първия с такава грешка и друга причина.

sgrcrew
Мнения: 4
Регистриран: 30 ное 2020 15:02
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Prius Gen3

Проблем с Prius Gen3 P0012

Мнение от sgrcrew » 20 яну 2021 14:32

Ще видим. Ще ви дам информация след като има решение на проблема.

sgrcrew
Мнения: 4
Регистриран: 30 ное 2020 15:02
Репутация: 1
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Prius Gen3

Проблем с Prius Gen3 P0012

Мнение от sgrcrew » 10 яну 2022 14:40

След година и малко мъки и смяна на 4-ма майстори най-накрая проблема е решен. Оказа се в актуатора на VVTI - наложи се да го рециклират (или както се нарича термина), като след това колата си влезе в нормалния режим всичко си дойде на мястото. Благодарности към екипа на Мартин Стоименов.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: BOz и 1 гост