Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

dracunculus
Мнения: 786
Регистриран: 06 мар 2011 23:14
Репутация: 222
Местоположение: Deutschland

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 11 окт 2021 13:36

Имено, Slow, и моите наблюдения са такива. Както и да караш, каквото и да ти показва графиката за батерията, при всяко едно отпускане на газта ДВГ зарежда. Така в крайна сметка никога до сега не успях да докарам батерията до наистина изтощено състояние, че да ми липсва ел. бууст при кикдаун в ситуация на изпреварване, например. И пак се повтарям, това дори при каране по стръмни серпентини. Все пак преди всеки завой пускам газта и по този начин колата си зарежда батерията в определена степен постоянно. Чисто хипотетично, ако караш 50км права отсечка нагоре с пълна газ може би ще се стигне до ситуацията, която колегите твърдят по-горе. Но това е далеч от реални условия на шофиране :whistle:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

Потребителски аватар
nicktodorov
Мнения: 335
Регистриран: 11 яну 2013 09:35
Репутация: 100
Местоположение: София
Автомобил: Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 11 окт 2021 13:52

travelboy1965 написа:
11 окт 2021 13:36
Една кола трябва да те закара където си тръгнал по възможност най-евтино.
От градския транспорт по-евтино няма по вашата логика...
Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Spritmonitor fuel economy: Изображение

Потребителски аватар
nicktodorov
Мнения: 335
Регистриран: 11 яну 2013 09:35
Репутация: 100
Местоположение: София
Автомобил: Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 11 окт 2021 14:00

Biro май ме разбра най-добре.
Не съм казвал никога, че ще ти свърши батерията и няма да имаш изобщо до края на пътуването.
Казвам, че дали ще започнеш изпреварване с кикдаун и повече от половината батерия или само с минималните 3 черти е различно и се усеща.
Едно, защото заряда, който колата реши да позволи от "празната" батерия (знам, че реално не е празна) ще е по-малко и за по-кратко, и второ защото ускорение с пълна мощност от МГ1/2 и допълване с колкото там трябва от ДВГ не е равно на пълна мощност от ДВГ + малко от МГ1/2. Сега не съм експерт, но знам какво усещам, знам колко бързо мога да изпреваря и да се прибера обратно в двата случая и знам как въртящия момент на електромоторите не е с брутална крива като от ДВГ.
Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Spritmonitor fuel economy: Изображение

dracunculus
Мнения: 786
Регистриран: 06 мар 2011 23:14
Репутация: 222
Местоположение: Deutschland

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 11 окт 2021 14:08

Не, nicktodorov, разбрах те напълно добре и ти казвам и аз какво усещам и наблюдавам. :cheers: Вникни в написаното от мен- и от Slow. И пак казвам- напълно възможно е и чисто субективно да е моето усещане при големия ДВГ, който сам по себе си може да компенсира в голяма степен, но е абсолютен факт.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line

travelboy1965
Мнения: 25
Регистриран: 04 окт 2021 12:15
Репутация: 4
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от travelboy1965 » 11 окт 2021 14:23

nicktodorov написа:
11 окт 2021 13:52
градския
Ами по-евтино ми е.Офиса ни е на 3 км от вкъщи.Двама сме.Отиване и връщане са 4лева.С колата дизел отивам и се връщам 33 пъти(100км)и разхода ми е 10 лв.За същото нещо 2мата ще дадем 132 лв. И ще се бутам със сополиви цигани.

Потребителски аватар
biro
Мнения: 1847
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 284
Местоположение: Русе

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 11 окт 2021 14:35

travelboy1965 написа:
11 окт 2021 14:23
nicktodorov написа:
11 окт 2021 13:52
градския
Ами по-евтино ми е.Офиса ни е на 3 км от вкъщи.Двама сме.Отиване и връщане са 4лева.С колата дизел отивам и се връщам 33 пъти(100км)и разхода ми е 10 лв.За същото нещо 2мата ще дадем 132 лв. И ще се бутам със сополиви цигани.
Да де ама колата струва Х лв, които не ги включваш в тия 100км. Има обслужване, застраховка и други разходи, не е само гориво.
В разходите на моята кола за 4 години и 70х.км горивото е само 13%. А имам още 1г лизинг и остатъчна стойност tooth.gif
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Krachunov
Мнения: 499
Регистриран: 17 авг 2020 08:26
Репутация: 103
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 11 окт 2021 14:52

biro написа:
11 окт 2021 14:35
travelboy1965 написа:
11 окт 2021 14:23
nicktodorov написа:
11 окт 2021 13:52
градския
Ами по-евтино ми е.Офиса ни е на 3 км от вкъщи.Двама сме.Отиване и връщане са 4лева.С колата дизел отивам и се връщам 33 пъти(100км)и разхода ми е 10 лв.За същото нещо 2мата ще дадем 132 лв. И ще се бутам със сополиви цигани.
Да де ама колата струва Х лв, които не ги включваш в тия 100км. Има обслужване, застраховка и други разходи, не е само гориво.
В разходите на моята кола за 4 години и 70х.км горивото е само 13%. А имам още 1г лизинг и остатъчна стойност tooth.gif
Тия сметки издишат от всякъде.
Първо колата струвала Х...ама ще я караш У или УУ години. Така че ако я караш 2-3-5 или 10 години е доста различно.
За това да се спрем на разходите които кажи речи на година може да измериш.
Каско между 1600-2500... сега и тук са много условностите, като кола, години и тн... но ако каското ти е 4-5-10 хиляди, надали използваш градски транспорт и придвижване в едно изречение.
Обслужването пак със горните условности средно ти е 400, ГО 300
Сумарно годишно или за 15 000 ще ти идва между 16-25 стИнки на КМ...
Отделно че ако въртиш над 15 на година сметките отиват още надолу.
В София с чудесното управление на картофената принцеса, градския транспорт е последното нещо което бих ползвал, дори в дни като днешния мокро и гнусно..бих избрал велосипед преди градския... Така че какво остава за автомобил.
Съвсем отделен е въпроса дали ще включиш в цената и времето/комфорта/шанса да се заразиш в тъпканицата (не само с корони и преди това е било факт). Така че да колата е доста по - евтина алтернатива на градския транспорт.. за София

Потребителски аватар
biro
Мнения: 1847
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 284
Местоположение: Русе

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 11 окт 2021 15:08

Добре ето разбивка:
4.068,89 EUR гориво
4.335,06 EUR застраховки (каско + ГО)
8.888,28 EUR първоначална вноска (включва и първата вноска от 4 по каско + GPS тракер 600лв)
11.338,38 EUR финансиране (вноски лизнг + лихва)
680,38 EUR техническо обслужване
135,15 EUR данък
1.450,56 EUR зимни гуми + джанти + сензори
198,40 EUR винетки
153,39 EUR регистрация

31.248,49 EUR total
Около 0,45 EUR на километър.

Между другото една съпоставка на разхода на гориво:
Untitled-5.jpg
Untitled-5.jpg (117.85 KБ) Видяна 676 пъти
Аевенсисът беше комби 2.0 дизел 126 коня.
Хондата е 1.4 бензин 83 коня.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

travelboy1965
Мнения: 25
Регистриран: 04 окт 2021 12:15
Репутация: 4
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от travelboy1965 » 11 окт 2021 15:27

Е пак е по-евтино от автобус.Да не говорим когато се возят 2 и 3 ма души.Пък и хайде върви с автобус на ски.Или пък лятото на по отдалечен плаж от Варна.Ще идеш с автобус ама нъцки.Пък и каквото и да си говорим,накрая винаги става дума за пари.
https://blitz.bg/ikonomika/eksperti-che ... 44760.html

Krachunov
Мнения: 499
Регистриран: 17 авг 2020 08:26
Репутация: 103
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 11 окт 2021 15:53

Ами колега, предвид всички суми които си посочил са в Евро, допускам че не си в България или съм в грешка?
НО дори със твоите сметки съотнесено КЪМ СОФИЯ... пак с кола В СОФИЯ е по - евтино
Освен това си включил винетка - тук говорим за градски транспорт винетките не ни трябват, цена за регистрация цена на колата. Гумите ги купуваш веднжъ на 2-3-4 сезона, джанти? сензори?

Потребителски аватар
biro
Мнения: 1847
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 284
Местоположение: Русе

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 11 окт 2021 17:18

Не съм чужбина, софтуерът на spritmonitor.de ми калкулира разходите в евро иначе ги въвеждам в лв.
Обяснил съм, че това са разходи по нов автомобил за първите 4 години.
За хондата от скриншота цената на км е още по-висока щото се кара само градско и още няма 1г. А самата стойност на автомобила е 12 пъти по-ниска от тази на тойотата. Понеже я взех със зимни гуми и купих алуминиеви джанти с летни гуми втора употреба за смешната цена от 350лв общо за четирите. Вярно гумите са почти за изхвърляне, но градско по 200км на месец вършат работа.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Hursa
Мнения: 2486
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 139
Местоположение: Козлодуй

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 13 окт 2021 16:47

Приус вече не се предлага на европейския пазар?
Auris Е15 Hybrid

travelboy1965
Мнения: 25
Регистриран: 04 окт 2021 12:15
Репутация: 4
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от travelboy1965 » 13 окт 2021 20:03

Така.Днес направих повторен тест драйв на Корола Хибрид седан.Този път на магистрала до летището.Впечатления.Колата е много стабилна.Малко по-шумна е наистина,но определено не е по-шумна от сегашният ми дизел.Разход 5/100 като я настъпах до 140 на магистралата(комбинирано с малко градско).В режим спорт не ми се стори въобще мудна.При Меган 4 и Октавия напротив забелязах някакъв лаг при рязко натискане на газта.Може би е от скоростните им кутии.Кара се приятно.В резултат реших да променя цвета на купето в светло и да мина едно ниво нагоре.

Krachunov
Мнения: 499
Регистриран: 17 авг 2020 08:26
Репутация: 103
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 13 окт 2021 23:00

travelboy1965 написа:
13 окт 2021 20:03
Така.Днес направих повторен тест драйв на Корола Хибрид седан.Този път на магистрала до летището.Впечатления.Колата е много стабилна.Малко по-шумна е наистина,но определено не е по-шумна от сегашният ми дизел.Разход 5/100 като я настъпах до 140 на магистралата(комбинирано с малко градско).В режим спорт не ми се стори въобще мудна.При Меган 4 и Октавия напротив забелязах някакъв лаг при рязко натискане на газта.Може би е от скоростните им кутии.Кара се приятно.В резултат реших да променя цвета на купето в светло и да мина едно ниво нагоре.
Кое ниво си се спрял? ако си писал не успях да видя къде. При екзек. нивото, комбито е с лед светлини, седана не wacko.gif

travelboy1965
Мнения: 25
Регистриран: 04 окт 2021 12:15
Репутация: 4
Местоположение: Варна
Автомобил: Меган 2

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от travelboy1965 » 13 окт 2021 23:16

Да екзек. седан.Не искам комби.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост