Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Потребителски аватар
nicktodorov
Мнения: 206
Регистриран: 11 яну 2013 09:35
Репутация: 38
Местоположение: София
Автомобил: Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от nicktodorov » 19 ное 2020 09:49

И моята Корола 2.0 на магистрала хич не е икономична.
Аз рядко карам над 130 даже, но дори и използвайки круиза на 120-130, разхода на Королата е доста сходен с предишната ми кола - Леон 1.8 ТСИ 180кс...
С такива скорости батерията и електромоторите са почти неисползваеми по мое наблюдение и реално се кара все едно бензинов автомобил с по-малко от сумарната мощност на хибрида...
Отделно много зависи и какъв е релефа през който минава магистралата. Има ли по-дълго изкачване (примерно на Хемус качването към Витиня посока София, планината между Серес и Солун, в Сърбия изкачването преди да стигнеш Калотина и т.н.) и да си с круиз или да не искаш да намалиш скоростта, оборотите са 4-5000. Какъв да е разхода при такива обороти и с такова съпротивление на вятъра заради високата скорост?
От водените ми абсолютно педантично статистики за тези два автомобила в Sritmonitor, се вижда, че са с "еднакъв" разход извънградско и само из София хибрида успява да го свали почти наполовина.
Ако и аз трябваше да карам предимно извънградско (моето извънграско е винаги поне 70-80% магистрала), ползата от хибрида щеше да е толкова мижава, че да не си заслужава покупката.

ПС. ако ти е любопитно, от линка в подписа ми можеш да разгледаш статистиката в Sritmonitor за разхода от ден първи. Може да е моят частен случай, но поне са реални данни от калкулации при зареждане пълно-пълно, вместо само показания по БК.
Corolla TS 2.0 hybrid 2019

Spritmonitor fuel economy: Изображение

dracunculus
Мнения: 467
Регистриран: 06 мар 2011 23:14
Репутация: 119
Местоположение: Deutschland

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 19 ное 2020 11:54

Реално ще видим как ще дойде. Когато си купя хибрид ще пиша с по-достоверна информация от ежедневното му използване :cheers:
Последна промяна от dracunculus на 19 ное 2020 14:30, променено общо 1 път.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT

Enwor
Мнения: 107
Регистриран: 19 мар 2017 22:18
Репутация: 25
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Enwor » 19 ное 2020 13:02

Съгласен съм, че разхода е първото нещо, което сравняваме, но ми е любопитно колеги каращи от няколко години хибрид, каква е разликата в останалото обслужване - колко по-рядко сменят накладки/дискове примерно? Изключвам обслужването на двг и съединител..
P.s. аз пак си минавам същите км с един резервоар, само дето на хибрида е наполовина по обем.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Потребителски аватар
centil
Мнения: 391
Регистриран: 20 авг 2016 11:13
Репутация: 71
Местоположение: Germany

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от centil » 19 ное 2020 18:51

Не зная как е при всички модели и всички поколения, но при Yaris ако не обръщаш особено внимание на задните спирачки, то може да се наложи да ги сменяш на всеки две години.
Изображение
Един от многото примери на автомобил на 2г и около 18 000км.

С предишния ми автомобил изминах 180 000км без да сменям накладки, само стандартните ТО с течности и ремъци. Сегашния е с верига и за 140 000км само ТО с течности. И двата не са хибриди.

Спрямо всичко прочетено и видяно, считам че хибрида от подписа ще се нуждае от задни дискове и накладки до 100 000км, като към момента е на около 43 000км и всичко все още изглежда добре.

Сравнение в разходи между автомобили се правят доста трудно, в зависимост от много фактори:
- нов/употребяван (с неясна предходна поддръжка) автомобил
- предимно градско/извънградско шофиране
- начин на употреба - плавно ускорение и спиране/дигитално шофиране
и т.н.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 1516
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 166
Местоположение: Стара Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 19 ное 2020 19:32

Enwor написа:
19 ное 2020 13:02
колко по-рядко сменят накладки/дискове примерно?
Колко да се сменят, все пак колата ги ползва само под 15км/ч :thumbsup:
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
centil
Мнения: 391
Регистриран: 20 авг 2016 11:13
Репутация: 71
Местоположение: Germany

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от centil » 19 ное 2020 19:56

Това така написано, не е съвсем коректно.
При някои модели е под 8км/ч. А при всички модели, при екстемно спиране механичните спирачки се задействат при много по-висока скорост. Кога и с какво съотношение се задействат електрическте и механичните спирачки се решава от ECU-то, като се вземат няколко сигнала от различни сензори.
Изображение
Yaris XP13 1NZ-FXE

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 1516
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 166
Местоположение: Стара Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 19 ное 2020 21:24

Така е, но това не променя идеята на мението ми, нали :whistle:
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
biro
Мнения: 1560
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 225
Местоположение: Русе

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 19 ное 2020 21:39

Разбира се, че хибрида не ползва накладки само под 15км/ч
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Enwor
Мнения: 107
Регистриран: 19 мар 2017 22:18
Репутация: 25
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Enwor » 20 ное 2020 09:39

To e ясно, че се ползват когато трябва, но при оптимално каране моментите в които потрябват са много по-малко. За това ми е и любопитно дали се налага по-рядко да се обслужват (или са проектирани така че да влязат в същият период на обслужване wink.gif ). При мен се ползват основно докато маневрирам в паркинга, в останалото време само им простъргвам образуваната ръжда.
Corolla 2005 1.6 VVTi 3zz-fe | hatch, SOL
Corolla 2020 Sedan 1.8 Hybrid

Krachunov
Мнения: 31
Регистриран: 17 авг 2020 08:26
Репутация: 3
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 20 ное 2020 15:39

dracunculus написа:
19 ное 2020 09:02
за по 2 дни. Надявам се догодина да мога да се похваля с някоя от изброените коли. Тогава ще дам по-точно инфо от продължителен тест.
ПС....van, как Королата ти дава 8,5 при 145-150, при положение, че Авенсисът ми дава при 160 на темпомат 8,9-9 (бях поствал едни снимки в темата за разход на 8,9 при средна скорост по моята описана отсечка 129кмч)? mellow.gif
За Корола хибрид ли говориш 8.5???
Засичане на САМО магистрала,каране 140км/ч на темпомат, със ускорения тук там при изпреварване. Зимата е 6 лятото 5 na 100
1,8 двигателя HSD

dracunculus
Мнения: 467
Регистриран: 06 мар 2011 23:14
Репутация: 119
Местоположение: Deutschland

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от dracunculus » 20 ное 2020 16:38

Да, на колегата, който спомена разход 8,5 при 145-150, Королата е 2,0л (според подписа му). Разбира се, по мое мнение, разходът може много да се различава при различните шофьори според стила на каране/ускорение (нищо ново, също така важи и за не-хибридни коли). Изумен съм и по немските форуми колко различни числа чета за разход. Срещал съм разлика до над 2л при едни и същи коли, карани с приблизително еднаква скорост при сходни условия (според изказването на конкретните колеги - все достоверни източници!).
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT

Krachunov
Мнения: 31
Регистриран: 17 авг 2020 08:26
Репутация: 3
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 20 ное 2020 22:24

Лятото се прибирах по Тракия и карах доста айдушки... то и трафика си беше плътен. Но под 150 не падах от Сливен до София... в противен случай трябваше да се прибирам в дясна лента. За моя голяма изненада разхода беше 5,7 на 100. За това ми се вижда супер много 8.. вярно 2ката двигател не съм тествал но...
Всички разходи за които говоря са засичани винаги на колонка от пълно до пълно... припокриват се с показанията на компютъра, ако има разлика е под 0.100 литра

П.П. Круз контрола между другото изобщо не кара икономично. Не говоря за особености на релефа, че няма как да предвиди. А за това че когато някой се включи пред тебе и е в рейнджа на радара и съответно дистанцията която трябва да спазва, редовно намалява, след което трябва да ускоряваш наново.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 18419
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1112
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 20 ное 2020 22:48

Krachunov написа:
20 ное 2020 22:24
А за това че когато някой се включи пред тебе и е в рейнджа на радара и съответно дистанцията която трябва да спазва, редовно намалява, след което трябва да ускоряваш наново.
Точно затова и бях споменавал, че на магистралата включвах само обикновения темпомат... :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
biro
Мнения: 1560
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 225
Местоположение: Русе

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от biro » 21 ное 2020 09:20

5.7/100 само магистрално при постоянно 140км/ч е мираж. Вероятно имаш и извънградско/градско в тоя разход.
Моята дава разход над 8-9 при нулиране на БК от стъпването на магистрала, но не съм критерий понеже е с по-високо челно съпротивление от корола.
Друго забелязах - на колонка до горе дава невероятно нисък разход ако заредиш веднага след пътуването и резервоара не е празен. Това се получава поради нагряване на горивото в резервоара и увеличаване на обема му.
При пътуване 234км със зареден резервоар на тръгване и отново напълнен при връщане ми показа разход по колонка 3.46l/100км а БК показа 4.3.
Подобен тест направих при 60км пътуване и разход пълно-пълно 2.9l/100. БК показа 4.1/100.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Krachunov
Мнения: 31
Регистриран: 17 авг 2020 08:26
Репутация: 3
Местоположение: София
Автомобил: Тойота корола

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Krachunov » 23 ное 2020 09:37

biro написа:
21 ное 2020 09:20
5.7/100 само магистрално при постоянно 140км/ч е мираж. Вероятно имаш и извънградско/градско в тоя разход.
Мираж не е. Както казах с летни гуми магистрала САМО магистрала. ми дава 5.. Засечено по БК и по колонка, Сипано до горе на ОМВ на цариградско срещу МОЛа, след което сипано на ОМВ на Сливен на магистралата 280км.
Същия начин засечено с зимни гуми е точно 6.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост