Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

AlexPP
Мнения: 63
Регистриран: 24 ное 2015 17:05
Репутация: 7
Местоположение: Бургас

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от AlexPP » 04 юни 2019 19:49

Има ли някакво развитие с твоето устройство? Можеш ли да възстановиш цяла батерия в рамките на 1-2 дена?

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2191
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 300
Местоположение: София

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от BOz » 04 юни 2019 20:53

AlexPP написа:
04 юни 2019 19:49
Има ли някакво развитие с твоето устройство? Можеш ли да възстановиш цяла батерия в рамките на 1-2 дена?
Развитието е на тест, както съм писал. Ако имаш 12 волтово захранване, мога да ти го пратя да го закачиш на един модул за теста и ако логиката му е вярна, следва изпълнение в 7 или 14 канала и за един ден хибрида ще е в движение. Просто за следващия от форума ще има готово решение, защото и аз минах по твоя път и времето не можеш да го постигнеш със суми под 4 цифрни такива. И за това реших да тръгна в тази посока. Просто нещо конкретно, без настройки, без нищо. Само го свързваш и то си прави всичко специфично за тези бактерии.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

AlexPP
Мнения: 63
Регистриран: 24 ное 2015 17:05
Репутация: 7
Местоположение: Бургас

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от AlexPP » 04 юни 2019 23:13

Е, ти сигурно си го тествал вече за толкова време.

Аз вече започнах да го правя по стандартният начин и когато стане. Не ми се иска да ангажирам никой.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16107
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 870
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от slowtraveler » 05 юни 2019 09:24

Не виждам нищо толкова космическо в разреждане и зареждане на NiMH батерии до едно и също ниво...
Ба го у батерията :) Разреждаш, зареждаш, 'подравняваш' и от там нататък - да му мисли автомобила tooth.gif
Да, с готово устройство става по-лесно, ама едва ли би било толкова трудоемко да ги разредиш и ръчно, след което да ги заредиш с зарядното...
Или само да ги заредиш със зарядното :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

AlexPP
Мнения: 63
Регистриран: 24 ное 2015 17:05
Репутация: 7
Местоположение: Бургас

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от AlexPP » 05 юни 2019 13:48

Аз го поръчах това устройство. С него и 4-каналното зарядно ще съм доста по-подготвен следващият път.

Иначе има смисъл от тези цикли на разреждане/зареждане. Единият краен модул още на второто зареждане достигна 7200mAh и зарядното спря. За всеки случай му пуснах още един цикъл, но вдигнах капацитета на 7400 и D. Peak от 4 на 10mv/Cell. Другите 2 модула, които зареждам в момента има подобрение и при тях.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16107
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 870
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от slowtraveler » 05 юни 2019 14:10

Разбира се, че има смисъл - 'паметта' на NiMH си е явен 'дефект' на този тип химически елементи..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

AlexPP
Мнения: 63
Регистриран: 24 ное 2015 17:05
Репутация: 7
Местоположение: Бургас

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от AlexPP » 14 юни 2019 08:16

Все още "възкресявам" модулите. Става много бавно заради малкият discharge ток на зарядните. EV-PEAK CQ3 пристигна много по-бързо отколкото очаквах, понеже са го изпратили от Германия, вместо от Китай. С него разреждам модулите 2 пъти по бързо от Imax B6AC v2, но пак е бавно. Поне е 4-канален.

Към момента имам 22 готови модула, които се зареждат до над 7000mAh и после при разреждане до 6V дават над 5000mAh. Има още поне два добри, които в момента се циклират. И междувременно поръчах още 8 броя от UK. Така, че към краят на другата седмица или на по-другата, колата би трябвало да е в движение.

Като я направя, мисля да пробвам да рехидратирам един от слабите модули и ако му се възвърне капацитета ще е много добре и ще си оправя и другите да имам какво да слагам следващият път.

eltransbg
Мнения: 13
Регистриран: 14 сеп 2014 22:59
Репутация: 2
Местоположение: Варна

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от eltransbg » 21 юни 2019 03:25

Това с рехидратирането ще е интересно
:cheers:
Приус 2 / 2006г, 4,8л/100км

AlexPP
Мнения: 63
Регистриран: 24 ное 2015 17:05
Репутация: 7
Местоположение: Бургас

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от AlexPP » 11 юли 2019 12:01

Колата е готова. Вече мисля да карам предимно нея в града за да не се развали пак от некаране. Сега върви дори по-добре от преди 4 години, когато я купих. Усеща се по-мощна и ДВГ-то работи на по-ниски обороти. Батерията се разрежда и зарежда много по-бавно. Сложих само хубави модули. Най-слабият е 5850мАч.

Останаха ми доста модули и искам да видя дали ще мога да им вдигна капацитета с рехидратиране - https://priuschat.com/threads/re-hydrat ... es.152885/.

Някой може ли да ми препоръча устройство с което може да се мери вътрешното съпротивление на модулите и което може да се купи от БГ? Зарядните на SkyRC уж го мерят, но не мисля че мерят вярно.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2191
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 300
Местоположение: София

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от BOz » 11 юли 2019 13:13

AlexPP написа:
11 юли 2019 12:01
Някой може ли да ми препоръча устройство с което може да се мери вътрешното съпротивление на модулите и което може да се купи от БГ? Зарядните на SkyRC уж го мерят, но не мисля че мерят вярно.
Горе-долу го мерят вярно, но вече съм забравим и май имаше шанс да мерят съпротивлението само на баланс портовете. Ако остане време ще погледна дали мереха и на главните портове за зареждане.
Но на теория може да измериш съпротивлението на база един прост волтметър и едно съпротивление, ако толкова много те вълнува да го знаеш.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

AlexPP
Мнения: 63
Регистриран: 24 ное 2015 17:05
Репутация: 7
Местоположение: Бургас

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от AlexPP » 11 юли 2019 13:52

На главните портове го мерят, но два различни модела на SkyRC дават различно съпротивление на един и същи модул и затова не им вярвам.

Както и да е. Ще си потърся някакво наистина качествено устройство специално за мерене на съпротивление на батерии.

Lwerewolf
Мнения: 55
Регистриран: 09 юли 2018 04:07
Репутация: 4
Местоположение: София
Автомобил: gws191l face '08, zze121 '03

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от Lwerewolf » 13 юли 2019 00:36

AlexPP написа:
11 юли 2019 12:01
Колата е готова. Вече мисля да карам предимно нея в града за да не се развали пак от некаране. Сега върви дори по-добре от преди 4 години, когато я купих. Усеща се по-мощна и ДВГ-то работи на по-ниски обороти. Батерията се разрежда и зарежда много по-бавно. Сложих само хубави модули. Най-слабият е 5850мАч.

Останаха ми доста модули и искам да видя дали ще мога да им вдигна капацитета с рехидратиране - https://priuschat.com/threads/re-hydrat ... es.152885/.

Някой може ли да ми препоръча устройство с което може да се мери вътрешното съпротивление на модулите и което може да се купи от БГ? Зарядните на SkyRC уж го мерят, но не мисля че мерят вярно.
Колко модула смени, и къде бяха "зле модулите"? Като цяло статистики? Предполагам не е бил случай тип "колко по към средата на батерията, толкова по-зле", впредвид километрите.

За рехидратирането - предполагам си знаеш, но не бързай, преди да си прочел всичко по темата, особено "капсуловането".
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

AlexPP
Мнения: 63
Регистриран: 24 ное 2015 17:05
Репутация: 7
Местоположение: Бургас

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от AlexPP » 13 юли 2019 15:04

7 модула смених. Тези в двата края (първите 5-6 от единият край и 5-6 от другият край) дадоха над 6000мАч още на второто или третото разреждане. По средата бяха по-слаби, но пак над 5300мАч, което не е никак зле, с изключение на номер 19, който имаше окъсена клетка и даваше 6 волта и нещо.

Без да съм спец, моето мнение е, че ако трябва да станат нещата както трябва, трябва всеки модул да се циклира по отделно (а не с grid charger или някакво устройство дето прави всички модули на веднъж). При мен имаше няколко модула с под 2500мАч при първото разреждане и други с над 4500мАч. Тези с под 2500мАч искаха няколко цикъла за да се вдигнат до поне 5800мАч, а тези с 4500+ мАч - само 2-3 цикъла.

При сглобяването сложих най-добрите модули в двата края, за да се запазят ако след време пак се наложи да сменям модули, и ги подредих така, че във всеки блок двата модула да са с еднакъв капацитет. Сложих двата крайни температурни сензора по към средата и почистих вентилатора (с обезмаслител на спрей става като нов).

Lwerewolf
Мнения: 55
Регистриран: 09 юли 2018 04:07
Репутация: 4
Местоположение: София
Автомобил: gws191l face '08, zze121 '03

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от Lwerewolf » 13 юли 2019 15:41

Със grid charger-а не пречи да направиш множество charge/discharge цикли + balance charge. Не съм прочел някой да си е прецакал батерията със manual discharge, докато следва препоръките за discharge rate-а, а определено е имало случаи на discharge до умрели 25w крушки. За balance (over)charge - включен вентилатор, свалени прозорци, много бавно зареждане - няма драми.
За ремонт на батерията и измерване на точен капацитет на модулите определено не е най-доброто, но за периодичен cycling (да речем веднъж в годината) е много удобно.

За поставянето на най-добрите в краищата - интересно, повечето хора правят точно обратното. Колкото по-добър модул, толкова по-малко би трябвало да загрява. Това, заедно със преместването на датчиците по средата и чистенето на вентилатора, би трябвало да ти удължи доста времето до следващата смяна.

Интересно ми е тези, които са били по 2500 колко време ще си държат "възстановения" капацитет.

Както и да е, поздрави за успешния ремонт! Почвай да наливаш километри :thumbsup:
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 16107
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 870
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Prius Gen 2 - евентуален проблем с батерията

Мнение от slowtraveler » 13 юли 2019 15:47

Lwerewolf написа:
13 юли 2019 15:41
За поставянето на най-добрите в краищата - интересно, повечето хора правят точно обратното.
Взе ми думите от устата tooth.gif :thumbsup:
Чисто по пътя на логиката - и аз бих го направил така..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта