Акумулатора на хибрида

Hursa
Мнения: 1163
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 37
Местоположение: Козлодуй

Акумулатора на хибрида

Мнение от Hursa » 16 яну 2017 19:27

Scott написа:На моята кола например (не е хибрид) 12В акумулатор има широк диапазон на зареждане - примерно при режим на спиране се напомпва до максимума, след това отдава енергия при старт-стопа или ускоряване и се зарежда отново от двигателя ако няма регенериране на енергията, само ако напрежението му падне под критичен минимум.
Автомобила със старт-стоп система, като цяло май наричаха системата - микрохибридна - е снабден с акумулатор със значително по голям капацитет - до колкото знам. Той трябва да осигури много по-чести и безпроблемни стартирания на двигателя по сравнение с автомобил без такава система (по често запуска двигателя при "градско" дори по сравнение с хибрида). Трябва да осигури работата и на всички (почти) 12 волтови консуматори докато автомобила стой с изключен двигател в градските задръствания и светофари, без това да се отрази на комфорта. Но при такъв автомобил, в тези условия акумулатора е единствения източник. При хибрида акумулатора е с много малък капацитет, предполагам защото разчита на батерията като източник в такива условия (но и акумулатора при хибрида не стартира двигателя - което е основния "шоков" консуматор при другите автомобили). Когато бях изтощил акумулатора, веднага след като стартирахме системата от друг автомобил, всичко заработи с нормалната си интензивност, още преди да се стартира двигателя - стартира се с около 10 (или 15-20 лятото) секундна задръжка след стартиране на системата - т.е. тогава е бил захранен от източник с нормалното работно нисковолтово напрежение, не се чувстваше "падналия" акумулатор. Преди старта всичко "едва светеше". Затова предполагам, че 12 волтовите консуматори при стартирана система черпят от голямата батерия, през конвертора smile.gif . Но според описанието в книжката и след замерването мисля дали не се изключва акумулатора от 12 В шина и дали не се захранва от отделна "линия" на конвертора, само когато зарежда батерията. Но това мисля, че може да се провери лесно, както го е описал BOz (и което още не съм направил smile.gif ).
Но да си изясня:
- има 12 В "шина";
- има 205?В "шина", по която инвертора зарежда голямата батерия и черпи по нея от батерията за да захрани ел. двигателите, от нея се захранва и "конвертора" за да даде ниското напрежение;
- има и променливотокова трифазна "линия" - предполагам, че са две, към всеки ел. двигател-генератор, около 650?В и двете са свързани с инверора - по които в генераторен режим подават енергия за зареждане на батерията или помежду си (основно) с "посредничеството и управлението" на инвертора. На тази ел. машина smile.gif, която в момента "изпълнява" ролята на ел двигател, се подава напрежение с необходимата честота и мощност и с "точният" фазов ъгъл? - така си мисля - се управляват оборотите и момента "давани" от трансмисията. Надявам се да има поне нещо вярно smile.gif
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2137
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 281
Местоположение: София

Акумулатора на хибрида

Мнение от BOz » 16 яну 2017 20:13

Не се променя. Точно това казвам, че всичко идва от инвертор-конвертора, който има много добра стабилизация, спрямо товара, като се стреми да държи напрежението на +12 волтовата шина на ~14 волта, поне при мен. А при постоянно +14 волта, акумулатора винаги се пада като товар на системата и реално се зарежда непрекъснато.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2137
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 281
Местоположение: София

Акумулатора на хибрида

Мнение от BOz » 29 мар 2017 23:57

Днес имах приключение с един автомобил, та така и така опрях до осцилоскопа, то накрая реших да снема и покажа формата на заряд на хибрида, базирайки се на тази тема.
Първата снимка:

Изображение
При "1" натискам спирачката, за да запаля автомобила.
При "2" е момента, в който натискам бутона за палене.
"1" и "2" в червено е пик спада на напрежение в момента, в който щракат 2-те релета на батерията - има един тест за проверка на окъсяване в проводниците на батерията в момента на запалване на системата.
При "3" е момента, в който системата изписква, че е запалена и надписа "Ready" светва.
Резолюцията на осцилоскопа е много малка, но целта беше да се види как се държи системата и точно в кой момент започва да зарежда акумулатора. За това реално е и толкова дебела. Споко, напрежението не варира в такива граници. С тази цел направих и следващия скрийншот:

Изображение
Тук вече съм поставил осцилоскопа в максимална резолюция - 50 наносекунди на делител. Също така съм извадил и стойностите на напрежението.
Изчаках колата да запали двигателя, да поработи и да изгасне.
Извод - изходното напрежение не се влияе по никакъв начин от двигателя. Инвертора държи с абсолютна константна стойност напрежението и по време на палене на двигателя, и по време на гасненето му. Осреднено на 14.288 волта при мен.
Това от мен по тази тема. drunk.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

rusinov
Мнения: 6
Регистриран: 23 фев 2019 22:19
Репутация: 0
Местоположение: Sofia
Автомобил: Auris Touring Sport HSD '17

Акумулатора на хибрида

Мнение от rusinov » 22 апр 2019 08:06

Здравейте,
Не видях да сте обсъждали, затова ще питам. При 12V батерията имам един допълнителен не свързан кабел. Хванат е със щипка на шината която държи акумулатора към купето и е оставен може би за някакъв допълнителен модул. Някакви идеи за какво е. Автомобила е комби Аурис

Hursa
Мнения: 1163
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 37
Местоположение: Козлодуй

Акумулатора на хибрида

Мнение от Hursa » 22 апр 2019 21:24

Не свързан към какво? А към какво е свързан? (Само любопитствам.) Поне при мен - около 12 волтовия акумулатор, няма нищо необичайно - освен маркуче, което е монтирано към отвор в корпуса на акумулатора (до колкото разбирам - за извеждане на отделящи се газове извън купето). Но модела е по-стария.
Auris Е15 Hybrid

rusinov
Мнения: 6
Регистриран: 23 фев 2019 22:19
Репутация: 0
Местоположение: Sofia
Автомобил: Auris Touring Sport HSD '17

Акумулатора на хибрида

Мнение от rusinov » 02 май 2019 09:37

Към нищо не е свързан, завършва с щипка монтирана на планката държаща акумулатора към купето и нещо между капачка и сензор. Прилича ми на някакъв температурен датчик, ама какво да му мерят температурата на този отсек ?!?
Ще снимам малко по късно.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15826
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 833
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Акумулатора на хибрида

Мнение от slowtraveler » 02 май 2019 09:42

Температурата на акумулатора е много важна за начина на зареждането му..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

rusinov
Мнения: 6
Регистриран: 23 фев 2019 22:19
Репутация: 0
Местоположение: Sofia
Автомобил: Auris Touring Sport HSD '17

Акумулатора на хибрида

Мнение от rusinov » 03 май 2019 09:58

slowtraveler написа:
02 май 2019 09:42
Температурата на акумулатора е много важна за начина на зареждането му..
Това е ясно, но говорим за 12V батерията, за хибридната съм съгласен. Досега не бях виждал температурни датчици при акумулаторите на конвекционалните автомобили. Да не говорим че даже ако е температурен датчик, той мери околната температура, няма досег с батерията. Вижте снимката по долу.
123.PNG
123.PNG (1.46 MБ) Видяна 425 пъти

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15826
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 833
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Акумулатора на хибрида

Мнение от slowtraveler » 03 май 2019 13:59

Не мога да се ориентирам по снимката, но при мен зареждането на конвенционалната 12В батерия се следи доста строго от ЕКУ-то, като подава доста различаващи се зарядни напрежения (чрез тях модулира и тока) в зависимост от температурата на акумулатора (т.е. температурата около акумулатора).. Да не говорим за другите 'батерийни' параметри, които пък се четат от един модул, който при теб може да е скрит под червената пластмаса на плюса...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2137
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 281
Местоположение: София

Акумулатора на хибрида

Мнение от BOz » 07 май 2019 12:23

rusinov написа:
03 май 2019 09:58
slowtraveler написа:
02 май 2019 09:42
Температурата на акумулатора е много важна за начина на зареждането му..
Това е ясно, но говорим за 12V батерията, за хибридната съм съгласен. Досега не бях виждал температурни датчици при акумулаторите на конвекционалните автомобили. Да не говорим че даже ако е температурен датчик, той мери околната температура, няма досег с батерията. Вижте снимката по долу.
123.PNG
Изображение
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2137
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 281
Местоположение: София

Акумулатора на хибрида

Мнение от BOz » 17 май 2019 11:33

И как въпросната система е еволюирала в последната версия на хибридните Тойоти:
Изображение

Изображение
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15826
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 833
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Акумулатора на хибрида

Мнение от slowtraveler » 17 май 2019 13:11

При всички съвременни автомобили нещата са много подобни за управлението на акумулатора. Алтернатора се старае да зарежда само при ППХ, а в някои случаи целият товар се поема от акумулатора (т.н. микрохибридна система)...
Икономии, какво да правиш....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 1163
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 37
Местоположение: Козлодуй

Акумулатора на хибрида

Мнение от Hursa » 18 май 2019 19:41

"Микрохибридната" нещо не се разви май. Сега гледам доста производители предлагат мидл хибриди - както с бензинови, така и с дизелови двигатели - с 48 волтови батерии. (Очаквам да видя какво ще покажат мазда - от доста време рекламират тройката с такава система, но още няма по-подробна информация или аз не я намирам. Интересно ми е - и как ще се представят тези системи при 4х4 автомобилите.)
BOz написа:
17 май 2019 11:33
И как въпросната система е еволюирала в последната версия на хибридните Тойоти:
От къде е информацията?
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 15826
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 833
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Акумулатора на хибрида

Мнение от slowtraveler » 19 май 2019 01:58

Микрохибрида практически е стандарт за всично съвременни автомобили - неслучайно регулатора е в ЕКУ-то...
Доколко има полза - това е друг въпрос, но е факт, че поне при мен разходът е учудващо нисък (за класа)... Аз го отдавам на другите технически въведения - основно - по-съвременният автоматик...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта