RAV 4 hybrid проблеми с палене

мехаННика
Мнения: 1574
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 172
Местоположение: София

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от мехаННика » 09 окт 2018 22:02

Ебати опълчението строявате тук. Наистина ли има някой който си мисли че открит гаранционен дефект няма да бъде отстранен? Дефект заявен И демонстриран от клиента? Потърпевшият кара пет дни и дефекта се проявява веднъж, как се открива такова нещо? Слоу, теоретично ти си най добрия тук? От друга страна, посредствеността и тъпи, тежки процедури са завладели напълно цялата държава. Не е лошо всеки да се вгледа в собствената си фирма или организация. Накрая ще се окаже че колата не пали защото има нещо наблизо и се преплитат някакви честоти дето в сервиза ги няма, и всички ще се почувстват засрамени и гузни. Boyanmt, запиши си час, и бъди максимално кооперативен до решаването на проблема. Това не е масов автомобил, нито масов проблем.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14696
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 612
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от slowtraveler » 09 окт 2018 22:59

За какво опълчение става въпрос?!!! Става въпрос да се правокира, и ако се наложи - да се принуди сервиза да си свърши работата максимално бързо и ефективно...
Сашо, знаеш, че сме 'от различни страни на барикадата'. Напълно разбирам отношението ти към 'пациентите', но мога да те уверя, че личният ми опит сочи, че в доста от случаите трябва да посочваш / насочваш или както си искаш го разбирай, служителите от сервиза... Съвсем не визирам теб - фактите говорят, че си знаеш работата.
Но когато видиш, как официален сервиз ти набиват новия лагер в главината с чук (по самият лагер, a пресата е на една ръка разстояние), или пък когато ти поискат 80-100лв за измерване на компресия 'ама само на двата цилиндъра, щото на другите два не можахме да развием дюзите', а данните сме ги записали на листче при механика, ама той не е отбелязал кое число на кой цилиндър е... Или пък те отпратят, защото 'компютърът не отчел нищо', въпреки, че колата гасне периодично и е дошла пред сервиза със светещ MEL, навярно би действал точно като мен - повдигане на въпроса на по-горно ниво...
Това е нормалният начин на действие - когато даденото ниво не може да ти свърши работата - повдигаш нагоре. И така - докато се реши... И не винаги причината да не се реши по-рано е заради незнание в ниското ниво. Просто мързел или липса на мотивация (например поради лоша организация или лошо заплащане на служителите в сервиза). Затова повдигането на въпроса на горно ниво покачва мотивацията на ниско ниво да ти реши въпроса (дори и с мотив - да им се махнеш от главата) - каквато е и крайната ти цел.
А за това кой е най-добър теоретично?! Тук не се съревноваваме, а се опитваме да помогнем на колегата. Според мен при електромагнитно замърсяване на ефира (ако това имаш предвид под 'преплитане на някакви честоти') просто няма да пали, нито да дава контакт/да светва... Защото сам знаеш процедурата за палене - проверка на условията->проверка наличие на ключ->палене. И ключът или го има или го няма/не го чува... Няма вариант 'чух го ама наполовина/слабо, и затова ще запаля колата наполовина'... Това - за щатната система за защита...
А за допълнително монтираните - там никой не знае кой какво е правил и каква е процедурата.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

мехаННика
Мнения: 1574
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 172
Местоположение: София

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от мехаННика » 10 окт 2018 08:38

От офисните висини нещата вероятно изглеждат така. Реалността е малко по друга.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14696
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 612
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от slowtraveler » 10 окт 2018 09:17

Ами сподели реалността и какви действия би трябвало да предприеме колегата...
Защото не е нормално нов автомобил да се опитва, но да не успява да запали. Независимо по какви причини..
Или от висините на опита - потребителя трябва засрамено да наведе глава, ако например има автоматична врата вкъщи, която му блокира ключа, ама сервиза не може да каже каква е причината, при която изделието не работи, при условие, че в инструкцията няма забрана за ползване на дистанционни ключове ?!
И да - имал съм проблем с радио-смущения... Просто дадената функция не работеше (колата не заключваше/отключваше) когато е под въздействието на тези смущения. Но не се е опитвала 'да заключи наполовина'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 270
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 11
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от boyanmt » 10 окт 2018 15:25

Днес паркирах на паркинга на колхозен пазар-Варна.Двигателя работеше,и в този момент изгасих.Свърших си заплануваната работа,и при последващо стартиране...познатата ситуация...при повторен опит...всичко блокира,и таблото светна като коледна елха. Изчаках около 2-3 мин,отворих капака в очакване да успея да запиша проблема,но пущината запали. w00t.gif
Опитвам се да изключа варианти,за да предоставя по-добра картина на проблема пред сервиза,но на този етап не успявам.

Между другото,забелязах че “MIL” e Off?
Какво е значението на тази абревиатура,и в моя случай -нормално ли е?
Прикачени файлове
MIL.jpg
MIL.jpg (218.59 KБ) Видяна 111 пъти
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 235
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 31
Местоположение: София
Контакти:

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от peterhr » 10 окт 2018 16:59

Имобилайзера (тази част в колата) какво представлява? Има ли релеен изход или е вързан само на CAN шината?
Има ли светодиодче на кутията или нещо подобно, с което да разбереш дали проблема в допълнително монтирания имобилайзер.
Пробвай в момента, когато не иска да пали да провериш имобилайзера дали сработва (дали си намира предавателя джоба)
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 270
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 11
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от boyanmt » 10 окт 2018 17:19

Колега,имобилайзера е монтиран от сервиза на дилъра преди сдаването. Има една мигалка,която показва кога е включена алармата. Не знам къде се намира кутията на имобилайзера,и как изглажда.
Прикачени файлове
E90B9374-EEA2-40D8-95FA-B4597C19F110.jpeg
E90B9374-EEA2-40D8-95FA-B4597C19F110.jpeg (396.56 KБ) Видяна 104 пъти
ABDDE7D1-7B0B-4055-A5B2-2EE91C6F2D96.jpeg
ABDDE7D1-7B0B-4055-A5B2-2EE91C6F2D96.jpeg (372.83 KБ) Видяна 104 пъти
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 235
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 31
Местоположение: София
Контакти:

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от peterhr » 10 окт 2018 17:50

Някъде в предните страници мисля, че видях за втори имобилайзер.
Този оригиналния (поне моят) не е свързан с носене на предавател в джоба. Това, което си показал е за "аварийно" изключване или включване на алармата. Поставя се горе до светодиода.

Не знам твоята аларма какъв модел е, но може да иска да се носи нещо в джоба. Но ако нямаш нищо монтирано "извън" Тойота, тогава директно си отиваш на рекламация при дилъра.Така или иначе тази аларма е слагана от тях, те да си поемат гаранцията. Надали ще си първия случай, така че ще имат опит да се сетят какво може да е само по описаните проблеми от теб.
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Потребителски аватар
biro
Мнения: 645
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 66
Местоположение: Русе

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от biro » 10 окт 2018 17:57

Това плоското под тапата за аварийно изключване на алармата е дистанционното на допълнително монтиран имобилайзер.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 270
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 11
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от boyanmt » 10 окт 2018 17:58

Ами то хубаво,това ми е ясно,но наистина не знам къде са я “навряли” тази кутия,и какво ще ми помогне тя?
Наистина идея нямам каква бъркотия причинява този втори имобилайзер,но съм почти сигурен че той е проблемния.. guns.gif
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14696
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 612
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от slowtraveler » 10 окт 2018 18:14

Съветът ми продължава да е : отиваш в сервиза, обясняваш им симптомите, и споделяш съмненията си. Предлагаш им да изключат активната част на аларми и т.н....
Прочиташ си повторно договора за застраховката - предполагам застрахователя изисква имобилайзер и алармена система. Но едва ли изисква допълнителен имобилайзер...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 1045
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 33
Местоположение: Козлодуй

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от Hursa » 10 окт 2018 18:23

Хубаво е наистина, да се разбере, какво представлява имобилайзера (поне на мен ще ми е интересно smile.gif ). Добре е да бъде разяснено от човек запознат с тези системи. Обикновено има съществена разлика между "щатните" и допълнителните такива в зависимост от "сложността" и надеждността им. И блокировките май не са само по CAN шината, а и по захранването на някой системи. Като при допълнителните имобилайзери, се смята за по-надеждно предаването на сигналите между управляващия модул и блокиращите устройства да става чрез радиосигнали (без "жично").
Auris Е15 Hybrid

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 270
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 11
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от boyanmt » 16 окт 2018 17:31

Привет,колеги!
Днес започна моята одисея по сервизите на Тойота в североисточна БГ.
Росен-пресен бях цъфнал пред оторизирания сервиз.Колата беше приета и диагностиката/ремонта започна. В ранния следобед,автомобила беше сдаден, с рапорт(устен- нищо няма описано в сервизната поръчка),че проблема е от имобилайзера,и че сега са го закачили на други шини,и проблем от сега нататък не трябва да има. Аз подхвърчащ от задоволство,се прибрах у дома,и в последствие,запалих.....ама..ядец! Същите проблеми си остават стоящи.Последваха разговори с приемчика,с любезно обяснение на случилото се.Поисках нов имобилайзер да ми бъде монтиран,защото допускам че наличния може да е дефектирал.Утре пак ще вися като прани гащи. Започнах да съжалявам за наличието на този имобилайзер,и обмкслям да сменя застрахователя и да махна тотално имобилайзера,ако след подмяната с нов имобилайзер,проблема остане! След известно време,получих обаждане от сервиза,питайки ме дали изчаквам да се преминат всичкики проверки,преди да натисна”СТАРТ”-потвърдих безусловно. Озадачи ме изявлението че шефа(дилъра карал хибриден Лексъс...и той също не палел винаги,ама това било нормално?? bash.gif
За мен-това е НЕНОРМАЛНО,и няма никога да се съглася с подобни изявления.
Продължавам битката! guns.gif
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

Потребителски аватар
peterhr
Мнения: 235
Регистриран: 31 яну 2007 12:24
Репутация: 31
Местоположение: София
Контакти:

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от peterhr » 16 окт 2018 17:37

Хахаха "нормално" (то не е за смях, ама ).
На предишната ми кола, набор 2003г, имаше много случаи в които отварям вратата и цъкам бутона СТАРТ. После затварям вратата и отивам да товаря багаж или да помагам на детето да влезе или да рина сняг и т.н. И колата си пали, когато "минат всички проверки". Зимата някой път палеше 10 секунди след натискането на СТАРТ (колата беше дизел).
Та реално никога не е имало нужда да чакам нещо за да тръгне друго.

Явно тук не знаят откъде е проблема и се опитват да отбият номера (което е трагедия).
Corolla E17, 2016г, 1.6 CVT

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 270
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 11
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

RAV 4 hybrid проблеми с палене

Мнение от boyanmt » 16 окт 2018 17:46

Напълно съм съгласен с теб!
Безхаберието е тотално,но това е за сметка на потребителя! bash.gif
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост