Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1963
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 232
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 10 авг 2018 14:46

Hursa написа:
10 авг 2018 12:49
Интензивното използване, не може да компенсира относително малката ел мощност, според мен.
Мощността си е предостатъчна за стандартно, всекидневно каране на този тип автомобили. Въпросът, който аз повдигам е дали батерията ще издържи по-големия товар, който ѝ се струпва през жизнения ѝ цикъл. Но явно япончетата на база статистика са си преценили фейл-рейта и може би вече много по-близко ще се доближат точно до 10-тата година, когато ще започнат да умират масово. Дори няма да се учудя да следи даден параметър (да кажем обща използвана енергия за цялото време), на база който системата да си променя държането през жизнения цикъл на автомобила, за да могат хем да изсмучат максимално живота ѝ, хем да не влязат в "преразход" от преждевременно масово умиране. Просто няма шанс при такава огромна статистика да не се възползват от нея и да си програмират остаряването доста добре. Като при мен - 3 месеца след изтичането на гаранцията ѝ да умре. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14700
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 612
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 10 авг 2018 16:05

BOz написа:
10 авг 2018 14:46
Дори няма да се учудя да следи даден параметър (да кажем обща използвана енергия за цялото време)
Сигурно го има този ефект... Дори при нехибридната джипка това нещо се следи (общо поета и отдадена от акумулатора енергия през живота му).....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 1045
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 33
Местоположение: Козлодуй

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 10 авг 2018 16:22

Все пак мисля, че ел мощността при приус 4 е твърде малка.
Тръгва на светофар, за нормално ускорение с потока от днешни автомобили е нужна мощност поне 30, дори 50 кс. За да се движи автомобила с приблизително равномерна скорост от 40 50 км/ч е нужна мощност около и под 2 кс (без да съм сигурен) . Вместо ДВГ на приуса да стартира и да дава само тези 2, евентуално 3 кс докато възстанови батерията до някакво зададено ниво, той трябва да дава и недостигащата мощност. И това е постоянно в града. Движи се в задръстване - скорост около 10 км/ч, излиза от задръстване ускорява до 40 50. Излиза на булевард ускорява до 70 80. Влиза и излиза от населено място, ускорение до 90 и никой не чака, видиш ли табелата за край на населеното място, отзад бързат. Вместо ДВГ да дава от около 2 кс в селото, до около 8 кс извън, той трябва да предостави мощност и за ускорение. И това, ако се спазват ограничения. За подобни случай, мисля, 20тина кс "допълнителна" ел мощност са твърде малко. Смятам, че и 30 40 кс ел мощност биха били недостатъчно.
А когато се използва тази малка относителна ел мощност, постоянно ще се използва почти "пределната", до колкото системата позволява. Което, както казвате допълнително ще "амортизира" батерията. При мощна батерия, предоставяща около 60 80 кс в повечето случай ще работи далеч от максималната, което мисля ще е много по-благоприятно.
Колкото за "конспиративните" теории, за ограничаването живота на техниката до гаранционния и срок - до колкото имам опит с различна техника - за съжаление, считам, че опасенията са оправдани. Остава само слабата надежда, че тойота не са много активни в подобен вид дейности.
Auris Е15 Hybrid

cookiem0nster
Мнения: 2
Регистриран: 17 авг 2015 09:08
Репутация: 0

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от cookiem0nster » 22 авг 2018 17:45

Здравейте, имам въпрос към хората , притежаващи хибриден модел повече от 5 години. Имали ли сте някакви оплаквания по батерията за този период, спада ли й капацитета и как се сервизира.

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1963
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 232
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 23 авг 2018 01:20

cookiem0nster написа:
22 авг 2018 17:45
Здравейте, имам въпрос към хората , притежаващи хибриден модел повече от 5 години. Имали ли сте някакви оплаквания по батерията за този период, спада ли й капацитета и как се сервизира.
Още малко и ще направя 5 години. Как лети времето, сега се замслям.
Имал съм. Спада й. Сервизира се с подръчни средства.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Tihomirj
Мнения: 2
Регистриран: 24 ное 2017 19:34
Репутация: 1
Местоположение: Sofia

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Tihomirj » 23 авг 2018 21:19

cookiem0nster написа:
22 авг 2018 17:45
Здравейте, имам въпрос към хората , притежаващи хибриден модел повече от 5 години. Имали ли сте някакви оплаквания по батерията за този период, спада ли й капацитета и как се сервизира.
За 6 години и 70 000 km никаква промяна на батерията спрямо началното състояние. Аурис хибрид 2012.

hemilio
Мнения: 22
Регистриран: 05 авг 2018 17:50
Репутация: 0
Местоположение: Бургас
Автомобил: Приус 3

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от hemilio » 26 авг 2018 19:40

Здравейте.
Все още съм в търсене на Приус 3,и ми попаднаха няколко Американски плъгина.
Имам няколко въпроса:
В България приус -плъг ин не се продава,т.е. няма и да има кой да ги обслужва,или се лъжа?

Каква е разлката,м-у хибрид и плъг-ин хибрид,като изключим по-голямата батерия и автономния пробег(колко е той?) ,през останалото време държи ли се колата като обикновен хибрид,или ако не е заредена батерията от контакта е друга бира?

Има ли смисъл от покупка на плъгин,ако няма да се зарежда редовно в контакта?

Малко е информацията за плъгините за жалост...

Благодаря предварително.

Потребителски аватар
boyanmt
Мнения: 270
Регистриран: 15 яну 2018 21:01
Репутация: 11
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota RAV-4 hybrid 2018
Контакти:

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от boyanmt » 26 авг 2018 19:54

Ами разликата..с две думи е,че ако не шибнеш щепсела в контакта за няколко часа,то бутането ти е гарантирано,а при хибрида...само натискаш газта,и от време на време посещаваш бензиностанция. tooth.gif
Rav-4 hybrid,197hp,e-CVT, 2018, 2AR-FXE

Scott
Мнения: 2711
Регистриран: 25 ное 2004 18:44
Репутация: 32
Местоположение: Bristol, UK

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Scott » 26 авг 2018 21:43

boyanmt написа:
26 авг 2018 19:54
Ами разликата..с две думи е,че ако не шибнеш щепсела в контакта за няколко часа,то бутането ти е гарантирано,а при хибрида...само натискаш газта,и от време на време посещаваш бензиностанция. tooth.gif
Това е подвеждащо, ако не ‘шибаш щепсела’ в контакта имаш обикновен хибрид.

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 910
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 82
Местоположение: Стара Загора

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от WoLF » 26 авг 2018 22:05

Ако не си го зареждаш губиш МНОГО, но пак си го караш като обикновен хибрид... Все пак единствената разлика е капацитета на батерията и допълнителната опция за зареждане :thumbsup:
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14700
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 612
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 27 авг 2018 01:40

WOLF и Scott са прави - плъг-ин хибрида си е обикновен хибрид, но на който можеш да дозареждаш батерията от контакта...
Т.е. прибереш се в EV режим вечер с изтощена батерия, включваш контакта и батерията ще ти е заредена, без да има нужда да върти ДВГ допълнително само за да ти зареди батерията...
Не го ли закачиш към контакта - сутринта той ще си запали ДВГ за да си дозареди батерията като обикновен хибрид...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

hemilio
Мнения: 22
Регистриран: 05 авг 2018 17:50
Репутация: 0
Местоположение: Бургас
Автомобил: Приус 3

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от hemilio » 27 авг 2018 15:48

Значи нищо не губя,само мога да спечеля ако зареждам батерията в контакта.
Няма да мога да я зареждам постоянно,това значи ли,че мотора ще работи,докато не я зареди?
Все пак е голяма...

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14700
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 612
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 27 авг 2018 17:53

Моторът работи за да я държи в правилна кондиция. В контакта ще ти спести част от енергията, която иначе би получила от ДВГ...
Пример за експлоатация на плъг-ин.
1. Зареждаш в контакта
2. Тръгваш си например за работа на 5-10км в EV режим (да, няма да можеш да я настъпваш ако искаш да караш като електрокар). И да, ДВГ може да запали за да ти даде топло, но няма да губи много енергия към батерията)
3. Стигаш до дестинацията и включваш в контакта. До момента общо взето не си ползваш бензин
4. Тръгваш от работа, обаче решаваш да отидеш до София. Ползва батерията докато излезеш от Бургас (ако си в EV режим) и след това започва да си работи както най-обикновен хибрид - дозарежда батерията при спиране. Ако трябва - пали двигателя за да добави мощност към колелата или като заряд на батерията и т.н...
5. Връщаш се в т.1.

Разликата от обикновения хибрид е, че имаш добавена енергия от контакта, която е на съвсем друга цена в сравнение с енергията, получена от бензина...
Ако го ползваш разумно и маршрута ти е удобен - можеш да го караш почти като електричка в града, и като обикновен хибрид - извън града.
А за притесненията за голямата батерия - батерийката е с нищожна консумация в сравнение с възможностите на ДВГ :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 1045
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 33
Местоположение: Козлодуй

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 27 авг 2018 18:56

Според мен, отговора не е толкова лесен и еднозначен. Но тъй като е за плъгин хибрида на тойота с пробег само около 12 или 24 километра на "батерия", може би си заслужава.
Auris Е15 Hybrid

hemilio
Мнения: 22
Регистриран: 05 авг 2018 17:50
Репутация: 0
Местоположение: Бургас
Автомобил: Приус 3

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от hemilio » 04 окт 2018 07:13

Здравейте.
Успях да открия,каквото търсех, от няколко дни съм собственик на Prius 3 :cheers: ,имам само 500км карани,повечето на магистрала,така,че нямам още много впечатления,но колата е чудесна.

Тепърва ще излизат въпросчета от сорта на:

-за какво е бутона под волана в дясно-има нарисувано шаси и четири гуми,като двете са завити на страни и има стрелка надолу?

-сегашният размер на гумите ми е 215/45/17
Мога ли, и с колко да повиша височината на гумите с цел по добра возия,да речем 215/55/17 или 215/60/17, а мога ли да сляза и на 205 със същите джанти?

Надявам се да помагате,докато вляза в час,Благодаря. :cheers:

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост