Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 1906
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 227
Местоположение: София

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от BOz » 10 авг 2018 14:46

Hursa написа:
10 авг 2018 12:49
Интензивното използване, не може да компенсира относително малката ел мощност, според мен.
Мощността си е предостатъчна за стандартно, всекидневно каране на този тип автомобили. Въпросът, който аз повдигам е дали батерията ще издържи по-големия товар, който ѝ се струпва през жизнения ѝ цикъл. Но явно япончетата на база статистика са си преценили фейл-рейта и може би вече много по-близко ще се доближат точно до 10-тата година, когато ще започнат да умират масово. Дори няма да се учудя да следи даден параметър (да кажем обща използвана енергия за цялото време), на база който системата да си променя държането през жизнения цикъл на автомобила, за да могат хем да изсмучат максимално живота ѝ, хем да не влязат в "преразход" от преждевременно масово умиране. Просто няма шанс при такава огромна статистика да не се възползват от нея и да си програмират остаряването доста добре. Като при мен - 3 месеца след изтичането на гаранцията ѝ да умре. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14244
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 531
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от slowtraveler » 10 авг 2018 16:05

BOz написа:
10 авг 2018 14:46
Дори няма да се учудя да следи даден параметър (да кажем обща използвана енергия за цялото време)
Сигурно го има този ефект... Дори при нехибридната джипка това нещо се следи (общо поета и отдадена от акумулатора енергия през живота му).....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 976
Регистриран: 10 окт 2011 21:22
Репутация: 27
Местоположение: Козлодуй

Хибридното задвижване - предимства и недостатъци, кеф и/или практичност...

Мнение от Hursa » 10 авг 2018 16:22

Все пак мисля, че ел мощността при приус 4 е твърде малка.
Тръгва на светофар, за нормално ускорение с потока от днешни автомобили е нужна мощност поне 30, дори 50 кс. За да се движи автомобила с приблизително равномерна скорост от 40 50 км/ч е нужна мощност около и под 2 кс (без да съм сигурен) . Вместо ДВГ на приуса да стартира и да дава само тези 2, евентуално 3 кс докато възстанови батерията до някакво зададено ниво, той трябва да дава и недостигащата мощност. И това е постоянно в града. Движи се в задръстване - скорост около 10 км/ч, излиза от задръстване ускорява до 40 50. Излиза на булевард ускорява до 70 80. Влиза и излиза от населено място, ускорение до 90 и никой не чака, видиш ли табелата за край на населеното място, отзад бързат. Вместо ДВГ да дава от около 2 кс в селото, до около 8 кс извън, той трябва да предостави мощност и за ускорение. И това, ако се спазват ограничения. За подобни случай, мисля, 20тина кс "допълнителна" ел мощност са твърде малко. Смятам, че и 30 40 кс ел мощност биха били недостатъчно.
А когато се използва тази малка относителна ел мощност, постоянно ще се използва почти "пределната", до колкото системата позволява. Което, както казвате допълнително ще "амортизира" батерията. При мощна батерия, предоставяща около 60 80 кс в повечето случай ще работи далеч от максималната, което мисля ще е много по-благоприятно.
Колкото за "конспиративните" теории, за ограничаването живота на техниката до гаранционния и срок - до колкото имам опит с различна техника - за съжаление, считам, че опасенията са оправдани. Остава само слабата надежда, че тойота не са много активни в подобен вид дейности.
Auris Е15 Hybrid

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост