Страница 1 от 1

LEXUS IS220D ПРОБЛЕМ С НИВАТА НА ДПФ

Публикувано на: 19 Май 2021 23:22
от GeorgiCHr
Здравейте,
Първоначално грешката която даде колата VSC на диагностика е различни нива на вход и на изход на ДПФ (ДПФ 100% запушен).Известно време преди да сменим ДПФ забелязах, че изкарва бял дим на облаци (задаване на регенерация). Сменихме ДПФ с нов (НЕ оригинален от Тойота, но с същитите параметри) и при загряване на колата грешка в нивата, и държи 5 инжектор постоянно отворен за регенерация. Сменихме 5ти инжектор за да не е развален и с новия пак пуши облаци бял дим перманентно. Има ли някой с подобен опит и какво може да бъде евентуалната причина при загряване да държи постоянна регенерация?
Колата не дава никаква друга грешка освен нивата на датчика на ДПФ. В официялния сервиз на Лексус в Испания остановиха,че поради това че ДПФ не е оригинален на марката компютъра го засича като развален и пуска регенерация, което ми се струва малко като че не им се занимава с това.
Възможно ли е датчика да е развален? Нещо друго да прави тапа при чисто нов ДПФ и дава тези разлики (може би катализаторите)? Възможно ли е нещо електронно в софтуера да прави този проблем без да им излезне в сервиза на тойота като грешка?
Предварително благодаря за съветите!

LEXUS IS220D ПРОБЛЕМ С НИВАТА НА ДПФ

Публикувано на: 20 Май 2021 10:43
от Akima
Почистете EGR и колектори.

LEXUS IS220D ПРОБЛЕМ С НИВАТА НА ДПФ

Публикувано на: 20 Май 2021 12:40
от GeorgiCHr
Akima написа: 20 Май 2021 10:43 Почистете EGR и колектори.
Благодаря, направено е!

Намерих едно мнение в друг форум което изцяло съвпада с моите проблеми,

The dpf pressure values are all over the shop, so tee in a magnehelic guage, which disagrees with the values from the software.

Wiggle wiring, AHA! Gotcha! Pressure values in the software change in sympathy.

So I remade the wiring from dpf sensor to the ECU and then got good values for the dpf sensor pressure.

The ECU "learns" whilst you drive, but the corrupt dpf pressure data had totally confused it. Unplug car Battery for ten minutes, reconnect, ECU starts to relearn with good data. Relearn the window winders by driving them for a couple of seconds against their stops at each door switch.

AND THE SMOKE STOPPED!woot.gifbiggthumpup.gif and mpg has gone up from 25mpg imp to 40+mpg imp.

The magnehelic gauge reads 5kPa (20 inches water gauge) when regeneration of the DPF now starts.

So to recap, check the DPF pressure sensor to ECU wiring carefully before spending lots of money on the garage partswap goosechase.


Good luck on what is a fantastic car.

Warning!!!!!!!!!!!!

! I only disconnected the fith injector for long enough for diagnosis, if it is disabled for too long, the DPF will probably clog up! I only disconnected it for 20 miles.


МНЕНИЯ ЗА ПОДОБЕН ПРОБЛЕМ??

LEXUS IS220D ПРОБЛЕМ С НИВАТА НА ДПФ

Публикувано на: 20 Май 2021 13:47
от slowtraveler
Датчикът на ДПФ сме го обсъждали...
viewtopic.php?f=23&t=36237

Търсачката също предлага различни обсъждания на проблема: search.php?keywords=%D0%B4%D0%B8%D1%84% ... 0%B8%D0%BA

LEXUS IS220D ПРОБЛЕМ С НИВАТА НА ДПФ

Публикувано на: 20 Май 2021 14:28
от GeorgiCHr
slowtraveler написа: 20 Май 2021 13:47 Датчикът на ДПФ сме го обсъждали...
viewtopic.php?f=23&t=36237

Търсачката също предлага различни обсъждания на проблема: search.php?keywords=%D0%B4%D0%B8%D1%84% ... 0%B8%D0%BA
Благодаря!

LEXUS IS220D ПРОБЛЕМ С НИВАТА НА ДПФ

Публикувано на: 21 Май 2021 18:06
от GeorgiCHr
Добър ден, прочетох всичко по темата, но нямам мнение за катализаторите. Имам въпрос>
При чисто нов ДПФ, горе на датчика за налягане, изхода ПРЕДИ ДПФ излиза много много леко а след ДПФ духа поне 4/5 пъти по силно налягане. Възможно ли е катализаторите да правят някаква тапа за да духа толкова силно от втория изход. При положение че колата няма никакви проблеми при палене, никакви движения на обороти, и при набиране също(плавно и ускорява спокойно до 140/150км ч.) Или най/логичното е металните траби които излизат от ДПФ да има запушване.
http://clublexus.eu/foro/files/images/5 ... dibujo.jpg

както е показано на тази графика, лавата траба на сензора духа много по силно от дясната. Какви причини може да има и каква е логиката зад ДПФ да духа по силно отколкото преди?
Благодаря

LEXUS IS220D ПРОБЛЕМ С НИВАТА НА ДПФ

Публикувано на: 21 Май 2021 19:22
от WoLF
Заради стесняването на прохода се повишава скоростта на потока...

LEXUS IS220D ПРОБЛЕМ С НИВАТА НА ДПФ

Публикувано на: 22 Май 2021 09:53
от GeorgiCHr
Добър ден,
Някой да има точните параметри, които трябва да предава датчика на ДПФ?

LEXUS IS220D ПРОБЛЕМ С НИВАТА НА ДПФ

Публикувано на: 22 Май 2021 17:19
от ccvetan
https://autoinfo24.ru/rukovodstva-po-re ... yota/verso Изтегли това,колега. В раздела за двигатели има много информация. Някъде бях чел,че с Techstream трябва да "кажеш" на компютъра,че ДПФ е сменен.
Тук има инструкции и за други модели Тойота,може да е от полза за някого.

LEXUS IS220D ПРОБЛЕМ С НИВАТА НА ДПФ

Публикувано на: 03 Юни 2021 11:55
от GeorgiCHr
БЛАГОДАЯ, ЩЕ ПОГЛЕДНА.