Страница 1 от 2

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 19 Фев 2017 17:56
от Akima
Здравейте,
с колегата 2ADFHV събираме идеи как да измъкнем болта, който аз /левакът/ скъсах днес при почистване на клапана:

Изображение

Благодаря предварително. :thumbsup:

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 19 Фев 2017 18:17
от TATI
Екстрактор, като тези за вадене на подгревни свещи?
Иначе, държи ли нещо важно това болтче? Ако не, не го мъчи, че като гледам и резбата му не е от най-читавите.

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 19 Фев 2017 18:17
от tora
Предполагам, че е М8 резбата, така, че на първо четене има шанс с подръчни материали. Да се пръсне с някакъв спрей за клеясали резби. След време да се начука по оста с някакъв дорник. После с тънък секач леко да се почне да се почуква и тогава ще се разбере ще тръгне ли. По тарикатския начин е да се удари център и с ляво свредло 3-4 мм да се пробва да се пробива и в еди момент или свредлото ще се счупи или ще се развие до толкова, че да се развие на ръка.

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 19 Фев 2017 18:33
от Akima
tora написа: По тарикатския начин е да се удари център и с ляво свредло 3-4 мм
Това е планът за тези дни... bow.gif
TATI написа: държи ли нещо важно
Целият VVTi клапан. stretcher.gif

Благодаря!

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 19 Фев 2017 19:07
от Iliyа Damyanov
Пръскане и стрес по оста задължително. Като се чука да се внимава да не се раздуе на някъде остатъка от болта . че тогава става по сложно. Веднъж като освободи ще се развие и с помоща на шило. Другия вариянт е с помоща на райбер. Но и там е опасно да се напъва защото при напъване болта се разшипява и задира повече. Един път ми се счупи райбера така. Трети вариянт е с локално нагряване. Само на алуминиевата част така , че да се разшири само алуминия и се действа бързо дакато температурата не се е предала на остатъка от болта.
Успех. :thumbsup:

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 19 Фев 2017 20:14
от slowtraveler
Аз бих пробвал разпробиване, и 'bolt extractor' (нямам спомени как се казваха тези 'свински опашки')...
И накрая ако не стане - пълно разпробиване до ръба на резбата и почистване на остатъците с шило и метчик...

Евентуално междувременно може да се 'стресне' с охладителен спрей...

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 19 Фев 2017 21:26
от mfandakov
slowtraveler написа: 'bolt extractor' (нямам спомени как се казваха тези 'свински опашки')..

,,,Шпилкар,, му викаме ние ако е това :D
шпилкар.jpg
шпилкар.jpg (25.22 KiB) Преглеждано 7617 пъти

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 19 Фев 2017 21:40
от Iliyа Damyanov
mfandakov написа:
slowtraveler написа: 'bolt extractor' (нямам спомени как се казваха тези 'свински опашки')..
,,,Шпилкар,, му викаме ние ако е това :D
Това го знам като райбер/

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 19 Фев 2017 21:42
от slowtraveler
Да, това имам предвид... Райбера е нещо мааалко по-друго - режещ/формоващ/калибриращ инструмент :)

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 19 Фев 2017 21:49
от mfandakov
Райбера го ,,пускаме,, във втулките за обработка допълнителна,да не стягат след температурните разширения.
райбер.jpg
райбер.jpg (8.03 KiB) Преглеждано 7607 пъти

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 19 Фев 2017 23:24
от Kiki
mfandakov написа:Шпилкар
С този инструмент "шпилкар", трябва да се работи много внимателно и да не се напъва много, защото е много закален и следователно крехък.
Чупи се лесно и остава в отвора. След това няма оправия, защото не подлежи на разпробиване.
Ако не излиза с леко въртене не се напъва много, а отвора се разпробива и след това, както е описал Слоу.

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 20 Фев 2017 12:25
от Akima
Благодаря на всички включили се.
Мен ме притеснява разликата в материалите - резбата е алуминиева /поне на външен вид/, а болта е стоманен... unsure.gif

Обмисляме план за действие и чакаме инструменти.
Ако все пак някой има контакти на специалист по екстракция във Варна ще съм благодарен, ако сподели.
Ще ви държа в течение.

Благодаря отново на всички за идеите. worthy.gif

П.С.Имаме идея и за резервен вариант за закрепване - с планка, но това в много краен случай.

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 20 Фев 2017 14:31
от tora
Проблем (евентуално) може да има ако алуминия се е окислил, по снимката - болта си е с галваничното покритие. Но окиса на алуминия може да се разяде с обезмаслител за домакински нужди от типа на меглио, защото е основен, а алуминия реагира на основа.

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 20 Фев 2017 17:50
от Akima
Развръзката от днес:
1.Купувам екстрактори и център.
2.Колегата 2ADFHV осигурява останалото оборудване - от бормашина до гараж.
3.Колегата 2ADFHV победи болта за около 25 минути.

Нагледно:
ИзображениеИзображениеИзображениеИзображение
Изображение
Изображение
И накрая - "ремонтиран":
Изображение

Огромно благодаря на 2ADFHV. worthy.gif
Благодарности и на всички включили се.
bow.gif bow.gif bow.gif

Lexus IS200 XE10 2.0 1G-FE 155HP 6M/T - Скъсан болт на VVTi клапан - решения ?

Публикувано на: 20 Фев 2017 17:53
от TATI
Болта е ОЕМ, предполагам, от близката железария :)