Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от slowtraveler » 02 Ное 2018 20:23

За маслото - виж тук из форума - доста народ се оплакваше от подобни ефекти при използване на небрандирано 'Тойота' масло...
Разбира се - не е гаранция, че е точно това, но ми бе направило впечатление регулярността на такива оплаквания, и изчезване на ефекта при наливане на "Тойота" масло (да, ясно е, че Тойота не го произвежда, но е напълно възможно да има леки особености в спецификацията)...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от Japanese_fever » 02 Ное 2018 22:27

Ами аз Тойота масло исках да си купя, но го няма по дилърите, защото колите с ръчни скорости не са много тук. Имали само във варели, нямали в шишета. А на GT86 й наливат минерално Валволин 75W90 в скоростите (АLТEZZA-та ми каза), ама тя е с двигател и трансмисия на Субару, не е същата. Но ме притеснява, че на него пише API GL5, a в книжката на колата изискват API GL-4. 4-ката щади синхорнизаторите и другите цветни метали в трансмисията (ако има такива). AMSOIL-a отговаря на всички изисквания и даже отзад пише, че става за Тойота и Лексус Ама специлано АМСОЙЛ май пишат по етикетите каквото те си решат.

Явно ще продължавам да търся масло за трансмисията.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от Japanese_fever » 19 Ное 2018 21:45

Добър ден!

Мисля, че открих от къде идва пролема с трансмисията и трудното превключване сутрин. Един приятел ми подшушна. Просто когато е много студено (под нулата) трябва да подгрея колата 2-3 минути (или повече) на място и после трансмисията работи доста по-добре. Вероятно маслото става доста гъсто, независимо, че е синтетика. Не ми се мисли какво ще стане с това масло януари месец, когато температурите тук паднат до -20°С и дори по-ниско?!? wacko.gif

По принцип сутрин тръгвам след около минута на място или по-малко. Със Сивика никога не съм имал проблеми с превключването дори сутрин на -25°С. Но все пак Honda MTF е доста по-рядко (по-тънко) от 75W90 масло. Даже Хонда MTF е може би по-тънко и от 5W30 масло. Това беше и един от аргументите, които имах с едни капацитети в Хонда форума, които навиват хората да карат Хондите си с 75W80/90 масло. tooth.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от slowtraveler » 19 Ное 2018 21:51

Т.е. симптомите са като за неподходящо масло...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от Japanese_fever » 19 Ное 2018 21:56

Еми, може да се каже, но само докато загрее. Кофтито е, че никъде не съм виждал Тойота масло 75W90, API GL-4. Дори и в дилърите го нямат. Търсих на Ebay и Amazon, и не можах да намеря. Интересното е, че проблемът е само 1-ва -> 2-ра и 2-ра -> 3-та. На 4-та, 5-та и 6-та скорост го няма. Също сутрин първите няколко пъти, не само, че 2-ра влиза турдно, но и първа излиза трудно. 1-ва влиза лесно, но излиза трудно. Всичкото това е само, докато загрее колата, т.е. първите 1-2 мили.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от slowtraveler » 20 Ное 2018 09:04

Все пак маслото си променя вискозитета и параметрите си като загрее...
Тойотското трансмисионно не бе ли само 75W?
Да, ефектът от износване също би бил подобен, но според мен правилно масло би ти намалило ефекта и би ти позволило да продължиш удобната експлоатация доста време :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от Japanese_fever » 20 Ное 2018 17:15

Да, в книжката пише само 75W, API GL-4.
Ама аз такова масло не видях по магазините. Имаше само 75W80, 75W90, 75W140 и аз взех второто на Амсойл.

https://www.amsoil.com/shop/by-product/ ... be-75w-90/

Replaces GM part #12346190 and Chrysler part #4874459. Examples of transmissions and transaxles requiring a 75W-90, API GL-4 lubricant include certain models of Hyundai, Infiniti, Kia, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Suzuki, Toyota, Volkswagen and Hino.


Сега се чудя дали да сменям маслото или съединителя. :)

Изображение

Последно промяна от Japanese_fever на 20 Ное 2018 17:45, променено общо 1 път.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
gimara
Мнения: 1468
Регистриран на: 27 Фев 2014 18:56
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Verso 1.8/CVT, 2016
Благодарил/а: 20 пъти
Получена  благодарност: 31 пъти

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от gimara » 20 Ное 2018 17:36

Japanese_fever написа: 19 Ное 2018 21:56 Търсих на Ebay и Amazon, и не можах да намеря.
Да не би да е ТОВА

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от Japanese_fever » 20 Ное 2018 17:50

Да, явно това е оригиналното масло, но се продава само в Европа. Може да поръчам 3 бутилки, то даже е по-евтино от Амсойл-а.

БЛАГОДАРЯ МНОГО!
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

ccvetan
Мнения: 72
Регистриран на: 22 Дек 2015 08:51
Местоположение: Ловеч
Благодарил/а: 1 път

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от ccvetan » 20 Ное 2018 21:58

Japanese_fever написа: 19 Ное 2018 21:56 Еми, може да се каже, но само докато загрее. Кофтито е, че никъде не съм виждал Тойота масло 75W90, API GL-4. Дори и в дилърите го нямат. Търсих на Ebay и Amazon, и не можах да намеря. Интересното е, че проблемът е само 1-ва -> 2-ра и 2-ра -> 3-та. На 4-та, 5-та и 6-та скорост го няма. Също сутрин първите няколко пъти, не само, че 2-ра влиза турдно, но и първа излиза трудно. 1-ва влиза лесно, но излиза трудно. Всичкото това е само, докато загрее колата, т.е. първите 1-2 мили.
При мен нещата са 1:1.Нищо,че колата е друга. Маслото е сменено с някакъв Fuchs(по спецификации) на втория ден след покупката. Не съм усетил нещо като я пробвах(карам автоматик). Не знам до съединител ли е или до точното масло,но симптомите са същите. Засега ще е така,10к на година не са много.
Verso 2.2 D-Cat 2010

Аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран на: 09 Яну 2013 21:20
Местоположение: София/Петрич

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от kostadinnm » 21 Ное 2018 00:46

Според мен, ако не е толкова сложна повторна смяна, няма смисъл да правиш упражнение да поръчваш чак от €вропа. Аз бих го пробвал тоя амсойл, пък ако не те кефи температурното му поведение, винаги можеш да го смениш. Дори и да не е чисто gl4(да пише "gl5 for synchronized" например) не означава, че ще ти съсипе кутията. Освен ако не я натоварваш много разбира се. А дори и да почнеш да я натоварваш, едва ли ще е посред зимата на -20. Напротив - точно ще се убедиш, че не е от съединителя и най-малкото ще изкараш зимата с по-пресно масло отколкото си в момента.
Ето едно интересно видео по въпроса:

От 15-тата пък минута започва сравнение на продукти, които предполагам можеш да намериш на щатския пазар, като се обзалагам, че ще изкарат повече време от което и да е оем-контрактнато полу-синтетично(преувеличавам умишлено). Тоест ти сега се тюхкаш да не сипеш неподходящо, но всъщност е и еднакво важно да се сетиш след 2-3-5-години че трябва да го подновиш. А ако е пълна синтетика ще изкара повече, съответно хем няма да се занимаваш да го сменяш толкова често, хем се презастраховаш да не забравиш някой друг месец или годинка.

Позволих си да се изкажа като последна инстанция като човек току що объркал си маслото за скоростната tooth.gif


Едит:
ccvetan написа: 20 Ное 2018 21:58 При мен нещата са 1:1.Нищо,че колата е друга. Маслото е сменено с някакъв Fuchs(по спецификации) на втория ден след покупката. Не съм усетил нещо като я пробвах(карам автоматик). Не знам до съединител ли е или до точното масло,но симптомите са същите. Засега ще е така,10к на година не са много.
ccvetan, то с тия спецификации за скоростните има малко объркване, а и са относително стари(доколкото прочетох 80-те, 90-те на миналия век), някои задават параметри с позволяване на повече агресивни присадки. Иначе, какво като не се кара много - слагай й по-подходящо масълце, да би да се разглобява атомен реактор?! Каква е колата, btw?!
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от Japanese_fever » 21 Ное 2018 01:09

Колега, благодаря много за видеото! Ще го прегледам.

Аз вече това масло горе на снимката - Amsoil 75W90, го сипах и вече карам с него около 1000 мили. Т.е. за зимата съм напълно готов. Просто времето стана студено точно, когато го смених и сега не мога да разбера дали проблема е от него или и старото щеше да прави такива мизерии. Въпреки че старото съм сигурен, че е било оригиналното, тъй като този, от когото купих колата каза, че не го е сменял (той беше втори спбственик), което по принцип е грешка, защото колата беше на 75 000 мили, а в книжката пише, че маслото в трасмисията се сменя на 30 000 мили. На толкова пишеше и в книжката на Сивика ми, макар че там маслото беше съвсем друго.

Та аз при смените на масла съм много стриктен. Спазвам спецификациите и интервала на смяна доста стриктно. smile.gif
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Двигателист
Мнения: 423
Регистриран на: 13 Окт 2008 23:32
Местоположение: София
Автомобил: Avensis 3S-FE,RAV4 XA30 1AZ-FE
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 19 пъти

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от Двигателист » 25 Ное 2018 16:40

Имай предвид, че 75W е много по-рядко (тънко) от 75W90, което може да ти докара проблеми с превключването при студено време и масло. Образно казано все едно сравняваш двигателно SAE20 със SAE40 или 50, при 100 градуса, например. Ако не можеш да намериш 75W, което е странно, защото мисля, че Мобил и Кастрол (а и доста други) имат в гамата си такъв вискозитет, най-близкото, което може да използваш е 75W80.

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от Japanese_fever » 27 Ное 2018 03:17

Благодаря много!
Ще го сменя при първа възможност.

Добре, 75W и 75W90 на ниски темп. не трябва ли да имат еднаква течливост, а само при 100°С второто да е по-гъсто, както е при двигателните масла?

Да ти е** и AMSOIL-a... А уж пише, че е за Тойота и Лексус. Те дори нямат такова масло 75W, имам им каталога у нас.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Аватар
Japanese_fever
Мнения: 9475
Регистриран на: 02 Мар 2005 05:48
Местоположение: Touge, Japan
Автомобил: 2014 Toyota Zelas
Получена  благодарност: 1 път

Scion tC (Toyota Zelas) Monogram

Мнение от Japanese_fever » 29 Ное 2018 21:34

Май и тази кола гори масло... Цъ, цъ цъ...
Така ми се изкаше да карам по-нова кола и да не проверявам маслото, особено зимно време, ама не би.
Аз ли я карам агресивно (рядко я качвам над 3000-4000 оборота) или инжинерите на Тойота са станали пълни безхаберници? КОлата е на 125 000 км.

Изминал съм вече около 4000 км с новото масло (Мобил 1 5W30) и е спаднало 1/4 от макс и е прекалено тъмно, според мен. Винаги го пълня до макс. Ще продължавам да го следя. Преди смяната (от предния собственик), маслото беше на макс, ако не се лъжа и доста по светло, но то е било някакво 0W20 масло, май Pennzoil.
2014 Toyota Zelas, 2.5L VVT-i (2AR-FE), 6-speed

България ще се оправи тогава, когато всички, които са свалили катализаторите си - ги сложат обратно!

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 31 госта