MR2 AW11 - обща тема

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от Lwerewolf » 30 Яну 2021 16:14

Продължено от тук:

viewtopic.php?p=386972#p386972

Та - пререгистрирах я най-накрая (почти един месец подкарване / смяна на стъкла / т.н. за да стане реално ОК за КАТ), минала е има-няма 100км основно връщане от ГТП > сервиз > вкъщи > сервиз (няколко пъти така) > КАТ > вкъщи > ГТП (сменяш табелите = невалидно, някой е за разстрел) > вкъщи и реших да проверя компресията...
1 - 165 psi 2 - 75 psi 3 - 170 psi 4 - 170 psi Капнах масло във втори = >300psi

Допълнително първи цилиндър е странно "частично чист"...

Да кажем, че ровя какъв жираф да взема tooth.gif
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от ufer » 01 Фев 2021 11:38

Браво на теб за новата тема! Но дай малко повече подробности: буталото на 2-ри цил. извадено ли е, как са цилиндрите и т.н.? "Частично чист"... как да го разбирам - добро стечение на обстоятелствата (компресия и клапани)? :thumbsup:

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от vfr800 » 01 Фев 2021 11:40

ufer написа: 01 Фев 2021 11:38 Браво на теб за новата тема! Но дай малко повече подробности: буталото на 2-ри цил. извадено ли е, как са цилиндрите и т.н.? "Частично чист"... как да го разбирам - добро стечение на обстоятелствата (компресия и клапани)? :thumbsup:
Според това , което е написал мотора е още в колата все пак търси жираф :) Малко е странно копмресията да се качи до 300PSI като е сложил масло, според мен това няма как да стане нещо иззмерването не е като хората. Може да стигне до заводски стойности ,или да кажем една идея отгоре , но 300psi ......това все пак не е дизел :) Колкото до частично чистия цилиндър вероятно е светнал с фенерче през отвора за свещ или пък си е купил борескоп. Ако е второто моля да сподели впечатленията от борескопа и кой вариант е закупил, че аз купих един за 3 долара работи, ама не се вижда нищо. Купих един за 40 долара изгоря на второто пускане добре, че част от парите ми възстановиха от AliPay.......

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от ufer » 01 Фев 2021 11:49

Колегата вероятно е емоционално превъзбуден и 300 psi е цитирал фигуративно... При тази одисея, която е описал, малко хора ще останат безразлични... :thumbsup:

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от max-2 » 01 Фев 2021 11:59

Зависи колко масло е сипал колегата. Ако е повечко е нормално да вдигне като дизел.
Carina E 4AFE LB 1992

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от vfr800 » 01 Фев 2021 12:55

max-2 написа: 01 Фев 2021 11:59 Зависи колко масло е сипал колегата. Ако е повечко е нормално да вдигне като дизел.
Да на теория има шанс , ако буталото е било спряло в цикъл на пълнене, сложил е много масло и го е измерил в следващия цикъл на теория е възможно да намали обема на горивната камера дотолкова, че да покаже такива стойности, но се съмнявам. Както и да е да видим какво ще сподели след като свали главата :)

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от Lwerewolf » 01 Фев 2021 14:37

Баш >300psi показа на уреда, нямам обяснения освен маслото да е влязло някъде, където не трябва... или просто съм му "сипАл" как си треа :D
Под "частично чист" имам впредвид изглежда все едно е похапвал вода. Свещите странно изглеждат нормално. Измерих го сега преди да направя едно кръгче - 250, другите не са мръднали. Направих няколко километра (тук има доста наклони, та позагря), премерих пак - всички до един 175. Чакам няколко часа да видим пак.

Както и да е, има достатъчно много предпоставки да се свали двигателят и да се прегледа/смени всичко. Поръчвам жираф и почвам.

Като гледам ще е stock - за "пипнати" варианти:
-турбо - не, по-скоро mk1.5 (3sgte) но не съм особено фен (на turbo в mk1) :D
-компресор - реално GZE конверсия, вероятно със eaton r410 от hr12ddr - nissan micra/note, не ми се струва възможно да се намери здрав ogura sc12/sc14, за rebuild има достатъчно писано защо напрактика не става.
-7age - колкото съм чел, излиза да е най-обещаващата атмосферна платформа за тези двигатели. Принципно това е план за по-нататъчни "доработки", но първо останалото... а то е мнооооого.
-4age - валове, компресия, bolt-ons, т.н. - не виждам никакви предимства пред 7a.

Borescope - lidl-ският, накратко - поне според мен не става за тези цели. Аксесоарите (огледалото, поне) не влизат през отвора за свещите, не изглежда да свети достатъчно силно за да може да се различи нещо по цилиндрите освен ако не е на сантиметър от него (или в моят случай - ако има чист метал)... абе не става.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от vfr800 » 01 Фев 2021 14:46

Аз лично съм за компресорния вариант :) Бих си потърсил GZE ecu и на сток налягане и хубав бензин можеш да го караш и на атмосферните бутала просто ще поръчаш една метална гарнитура може би с 0.2мм по-дебела :)

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от ufer » 01 Фев 2021 14:49

Да не са ти се завъртяли ключовете на сегментите на 2-ри в една вертикална линия (или се опитват да се завъртят и затова в момента се променя компресията). При мен се бяха завъртяли и на 4-те цилиндъра в една линия, като най-голямото разстояние беше 20 мм. Това не се случва кой знае колко често, но аз го преживях... :thumbsup:

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от Lwerewolf » 01 Фев 2021 14:56

AE101 GZE setup и мен ме блазни, но отново - каква е гаранцията, че ще става нещо от компресорът :)
Stock бутала по-скоро не - трябва да оцелява на дракон/серес/каквото друго ми хрумне - съответно ако ще е boosted - определено standalone със по-смислен контрол на детонацията.

За сегментите - ще видим, за момента може само да спекулираме.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от vfr800 » 01 Фев 2021 15:24

По-принцип standalon-ите са вариант, но проекта поскъпва значително . Аз имам EMU , но не съм доволен има бъгове , които не оправят.Също закриха и форума та вече и помощ няма откъде да поискаш. Само американския реселър има някаква група във фейсбук, обаче аз не съм фен на фейсбука.......та , ако не е EMU black не те съветвам. Да не говорим , че с новто EMU classic дори незнам дали ще запалиш колата, защото аз купих едно за нисана ми и реших да го тествам на тойотата дали работи и се оказа, че не е баш както пишат , че е 1:1 със старото EMU. Предполагам са закупили по-евтини компоненти или изцяло са премахнали някои, защото филтриращите му възможности са занижени и не успява да филтрира сигнала , който идва от датчиците в делкото. Те са пасивни магнитни сензори, но са много малки заради обема на делкото а и да не си пречат, все пак трябва и 2та да се съберат вътре и да не си смущават сигналите един на друг, та резултата е , че сигнал а е доста слаб заради слабичките магнити. Старото EMU няма проблем филтрира го перфектно дори до 8000 оборота съм го пробвал няма проблем. EMU classic обаче над 1000 оборота започва да бърка сигнала и колата не може да се форсира. Само пали и празен ход. Не съм сигурен дали запалването на 4age е подобно, ако е друг вид примерно отделни датчици на колянов вал и разпределителен , ако са отделни може и да са ок нещата, но както казах не препоръчвам и заради липсвата на афтърмаркет съпорт. Има доста други варианти, но всичко което е читаво е на доста висока цена........

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от Lwerewolf » 01 Фев 2021 16:18

Standalone-и има много...

RusEFI, Speeduino, Megasquirt, Link, Adaptronics, Haltech, Motec, абе... със лопата да ги ринеш - за всякакъв бюджет и прилично количество примери по club4ag и подобни форуми. Като цяло ако ще се слага GZE със (примерно) 101 webcams (не съм чел много, дават го като добър пример за S/C cam), high-comp (10.5+) бутала, 7a и т.н. - добре е всичко останало също да е на ниво. Ясно, че лесно се стигат пет цифрени суми, но gotta pay to play, а ако ще се прави... да е един път :) (famous last words)

Евентуално бих се заиграл върху stock двигател със RusEFI/Speeduino просто за "занимавка".
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от vfr800 » 02 Фев 2021 23:17

Lwerewolf написа: 01 Фев 2021 16:18 Standalone-и има много...

RusEFI, Speeduino, Megasquirt, Link, Adaptronics, Haltech, Motec, абе... със лопата да ги ринеш - за всякакъв бюджет и прилично количество примери по club4ag и подобни форуми. Като цяло ако ще се слага GZE със (примерно) 101 webcams (не съм чел много, дават го като добър пример за S/C cam), high-comp (10.5+) бутала, 7a и т.н. - добре е всичко останало също да е на ниво. Ясно, че лесно се стигат пет цифрени суми, но gotta pay to play, а ако ще се прави... да е един път :) (famous last words)

Евентуално бих се заиграл върху stock двигател със RusEFI/Speeduino просто за "занимавка".
Мен ако ме питаш се чудя как оцеляват. Нито едно от афтърмаркет ECU-тата все още няма поддръжка pnp на директно впръскване някви piggyта или нещо подобно. Отиваме натам или към дизел, което е горе долу същото, или към електрички......... Поддръжката е смешна в момента или невероятно скъпа. За парите купувам рейка запушвам дупките на инжекторите и раздавам газ с последния афтърмаркет. Предполагам докато това не се промени, ще има хляб във афтърмаркетите, което донякъде е добре :) друг е въпроса , че това е свързано с доста промени. Нещата се промениха последните години и качеството струва пари затова в момента се котират дизелите купуваш 250 коня скрап за 5000лева и за още 1000 го правиш 350 коня пък, че ще изкара 10к километра ...няма значение тя колата и без това вече е починала официално :) Иначе е забавно , когато големите модерни бързи дизели.....щото бензиновите са бавни....биват наказани от 30 годишен скрап. ПЪк бил той и скромните 400 коня.Докато не дойде Tesla P90D ......тогава всички отиват да почиват. Е тая кола колко върви ...................на 400 метра де , ама то по светофарите палячовците това гледат.

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от Lwerewolf » 27 Фев 2021 14:45

Двигателят и скоростите са долу, продължавам със разкостването на останалото по колата. Предполагам ще минат няколко месеца докато оправя купето читаво.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от ufer » 01 Мар 2021 12:52

Успех! :thumbsup:

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 42 госта