MR2 AW11 - обща тема

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от Lwerewolf » 23 Окт 2021 01:39

ufer написа: 22 Окт 2021 11:03
Lwerewolf написа: 27 Фев 2021 14:45 продължавам със разкостването на останалото по колата
Как върви ремонтът? Избра ли вече бутала? :whistle:
Доникъде:
img_20210905_150631.jpg
img_20210905_150631.jpg (583.85 KiB) Преглеждано 12956 пъти
img_20210905_150646.jpg
img_20210905_150646.jpg (667.11 KiB) Преглеждано 12956 пъти
Това е и от двете страни.

Лятото нямах никакво желание за каквото и да е, преди известно време я разглобих до състояние без интериор и панели отпред, през останалото време се занимавах със всякакви глупости tooth.gif . Като цяло двата рога отпред до където почват праговете трябва да им пробия заварките и да ги отворя. Със бороскоп каквото видях по-назад - учудващо ок, стандартната ръжда баш на дъното на задните калници откъм вратата. Във самите прагове - почти нищо видимо... направо се чудя дали само да не я мина със консервираща вакса там (3m cavity wax, bilt hamber, каквото и да е, което остава относително прозрачно и подлежи на инспекция) - естествено назад, напред ще се наложи хирургическа намеса. Калниците най-вероятно няма да са този сезон - намерих следи от предишна намеса като свалих гарнитурите на страничният въздуховод - точкови заварки панел върху панел, 100% яко кит от другата страна, учудващо ръжда няма... отново като изключим най-долу, но там всички такива гният и.... абе пак казвам - точно долу изобщо не е фрапиращо.

Основна "драма" - мързи ме/няма време/занимавам се със други неща по другите коли/съвсем други неща/там всички стандартни оправдания, моля без камъни и домати tongue.gif . За тази зима във най-добър случай, по ред на номерата - кърпене на това отпред, мерене на шасито дали не е избягало (поне доколкото е точен service manual-ът), разглобяване и overhaul на двигателят (каквото е нужно, arp hardware навсякъде), дросел (idle air control нещото - има теми как се настройва, при мен има малко за струг... металната "капачка" я... предобрих), охладителна система (bleed клапанът на термостатът му нямам пластмасата отгоре - силно се надявам да я намеря някъде, целият клапан е out of production), оправяне на масите във двигателното, че ме е страх, ревизия стартер и алтернатор, изходящ колектор (това е най-големият проблем всякаш - искам stock-ов със EGR-ът, те са чугунени и се цепят на четвърти цилиндър и като цяло ги няма... и така), спирачки (апарати, хидравликата отгоре, която е текла и е изяла боята на предният багажник, линии ако успея да намеря goodridge, имам rebuild kit за апаратите със всичко освен буталата, които не успяха да ми ги доставят, та най-вероятно custom stoptech ако се окаже, че не стават) ииииии стигнахме до окачването....

....където е филм.
https://www.mr2oc.com/threads/budget-cu ... rs.438336/
Честно казано във "stock" setup не ми се наливат пари:
-неясен избор от пружини (изобщо има ли stock, колко са rate match-нати, не знам още какво)
-stock амортисъорите са със сменяеми патрони, но да намериш наистина stock и да са адекватни... не.
Другите възможности:
-Готови coilover-и - принципно на BC BR сериите са "ghetto rebuildable" със bilstein карантии, но macpherson strut, който не е upside down... някакси изобщо не е сериозно. Също така не ми се мятат близо 3 бона за да се опитам да разглобя на BC upside-down coilover-ите и да се надявам, че има bilstein-ско бутало, което става. Защо bilstein - има части, има мноооого солидна литература за това как се държат различни конфигурации (това бутало, тази конфигурация от shim-ове, такова масло, такава температура), така нататък. Има USD ohlins амортисъори за SW20 (които мога да ги направя на semi-coilovers със примерно ground control kit-а), които са леко като еднорогът и ще ми е трудно да намеря части за тях въпреки, че... познавам човек със достъп до всичко ohlins-ско... и като цяло ohlins ме дразнят със политиката си на "не ни отваряй великите амортисъори" (ми не са толкова велики). От там нататък има WAT (хубави отзиви ама прекалено малко), Intrax (нямам причина да се съмнявам във тях ама МРАЗЯ да не мога да си отварям окачването), всякакви други (освен bilstein, естествено, за да ми е гадно)... Бях стигнал до моментът да разучавам как да си фабрикирам сам upside down strut assembly, във който да влезнат bilstein-ски карантии.

Най-вероятно това, което ще се случи най-накрая е ето това:

(във description-ът има списък със модификации - rs-r пружини, полиуретанови тампони навсякъде, KYB патрони)
...за да я подкарам тази кола изобщо, защото принципно всякакво окачване по-различно от tenecco kinetic (оригиналното от Formula SAE и имплементациите във Nissan Patrol, Mclaren mp12-4c и подобните, НЕ тези във toyota, цялата шибана идея на това е да няма стаб. щанга и проблемите със нея) или creuat или каквото и да е подобно е тъп компромис и няма да съм доволен, та така.
Защо се паля по toyota по тази тема...

...някога са правили готини неща. Как и да е, освен benz (само за някои модели и само по поръчка - почти несъществуващо във реалният свят), почти никой вече не прави нещо по-интересно във това отношение.
</rant> (още съм кисел)

Та май стига. Генерацията след колекторът е klarius - взех я със някакъв janspeed, който май беше по-шумен от straight pipe - това беше първото нещо, което изхвърча веднага. discretion is the better part of valor cool.gif
(евентуално нещо тип HKS supercharger генерацията би ми харесало, ама отново... нямам намерение да привличам внимание)

За кърпенето като цяло - за момента планът е:
-MIG, всеобщо познатите дискутирани във offroad-bulgaria
-Ламарини от ташев, cold rolled mild steel
-Обработка - по последните OEM crash repair стандарти, като изключим фабрикирането на patch панели, естествено. Основен проблем тук - spot welder нямам, няма и да успея да го използвам без да разглобя почти цялата кола, та остава като опция само plug welds (stitch welds не коментирам, ще гледам да са абсолютен минимум и да мога да ги загладя и запечатам сък 2K epoxy и да поседят седмица-две, преди да затворя кухината), съответно... единственият вариант там е "zinc weld-through(така де, weld-around) primer", който сам по себе си почти не пази... + готин cavity wax, seam sealer и молитви. Очаквам коментари тук. Отсега казвам - 1K продукти (acid etch и подобни) - по-скоро не.

Достатъчно за тази нощ - да видим какви ще са коментарите по тази супа.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от ufer » 23 Окт 2021 16:33

Моят коментар: Има работа за целия китайски народ! 😄 Иначе аз комуникирам в 2-3 фейсбук групи, където повечето са янки и англичани, но има няколко момчета от Европа (Германия, Полша, Сърбия, Гърция, Испания). От последните могат да се намерят някои части (последно видях един комплектован корпус на термостат). Даже бях купувал едни бутала от немеца, който между другото се състезава с MR2-ка. Купувал съм и от един англичанин, но много вдигна цените, че и мито за капак. Така че, ако мога да помогна, обаждай се... Моята е МК1а и почти всичко е сток, доста добре е запазена откъм ръжда - само задните калници бяха зле, но миналата година ги пооправих... :thumbsup:

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от Lwerewolf » 23 Окт 2021 20:52

За да я пусна в движение (така де, тя си има преглед и гражданска... ама дали аз я пускам е друга тема tooth.gif ) във общи линии може да мине със оправяне на ръждите отпред (най-тегавото) + ревизия на двигател, окачване (окачването - нови шарнири и полиуретан за тампоните, никакви унибали, KYB патрони и някакви по-stock пружини, че е виждала offroad :whistle: ), спирачки (всичко), кормилна уредба... звучи много, но почти няма custom неща. Изпускателният колектор е най-голямата ми драма - направо ме кара да мина на blacktop или supercharger и да забравя за чугунени колектори, flappy plate MAF-ове и всякакви такива... "blasts from the past", ама... така.

За части - за втора ръка и aftermarket има източници, за нови OEM неща - каквото няма от Лио като цяло или се намира от примерно tworus, midshipgarage и подобни, или рева. Поне все още има емблеми и уплътнения за таргата.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от ufer » 25 Окт 2021 10:27

Това е слухът за новата МР2 - плъг-ин-хибрид с 300 kW мощност... :D
New MR2.jpg
New MR2.jpg (20.6 KiB) Преглеждано 12865 пъти

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от Lwerewolf » 25 Окт 2021 23:50

Малко зверски се обезсмисля... MR2 за мен е "driver's car" (тип Miata, Caterham/Lotus Seven. AE86 и подобни). Плъгин 300kw ми звучи все едно да сложат twin turbo 3.5 v6 на GT86.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от ufer » 26 Окт 2021 09:52

Така е, ама както са се юрнали всички да правят само ЕЛ и да затварят големите мегаполиси за ДВГ, няма да имаме голям избор. Може би шанс ще има водородът, но как ще се развие по отношение на пазара, инфраструктурата и безопасността, един господ знае. Иначе МР-а си беше замислен на базата на Лотус и ще си остане добра класика, но времената взеха да се сменят много бързо. Имам един приятел, който постоянно ми суфлира, че до 100 години всичките коли ще са с миниатюрни атомни двигатели и ще хвъркат като мухи наоколо... tooth.gif

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от vfr800 » 10 Ное 2021 23:44

Тая кола не прилича на тойота и май ще вземе само марката :) и евентуално парите на потенциални фанатици, горе долу като последната супра. Нито е тойота нито е супра, но от тойота не смятат така :) Разбирам ги R&D за спортен автомобил в 21ви век при положение, че навсякъде тормозят хората , които раздават газ все едно са най-големите престъпници. Ако задминеш някой на цариградско с 200 те гледат все едно си заразил акушерното на майчин дом с ковид....емииии да ...няма пазар...... :)

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от ufer » 11 Ное 2021 09:47

Цариградско с 200 - това е нещо като продължение на пистата на Терминал 2, оттам ще излитаме... tooth.gif

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от ufer » 20 Дек 2021 10:06

Това се казва "Коледен подарък"... Това се казва ТУРБО!!! :D :D :D
TURBO MR2.jpg
TURBO MR2.jpg (11.04 KiB) Преглеждано 11923 пъти

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от Lwerewolf » 20 Дек 2021 11:40

Само три турбини... за един цилиндър не стига.

Иначе изоообщо не и трябват толкова на тая кола...

:whistle:
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от ufer » 20 Дек 2021 11:49

Ами нали шоуто трябва да продължава вечно... :D

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от Lwerewolf » 20 Дек 2021 12:24

Щом си казал...

https://www.youtube.com/playlist?list=P ... L9pIeHO5_U

Наблягам конкретно на:



Накрая е много добре :D
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от ufer » 20 Дек 2021 12:35

Тези кадри не са за хора със слаби сърца... А темата май ще се превърне в тема за автомобилни хрътки... tooth.gif :thumbsup:

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от Lwerewolf » 20 Дек 2021 18:32

Е лошо е.



tooth.gif
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

MR2 AW11 - обща тема

Мнение от ufer » 25 Апр 2023 14:30

Чудех се, къде да сложа нещо хубаво за душата на хора, които обичат мириса на бензин...
9agte.jpg
9agte.jpg (123.37 KiB) Преглеждано 2895 пъти

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 29 госта