Страница 1 от 2

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 13 Май 2018 23:26
от rambisimos
Здравейте карам Тойота Корола с 2ззге мотор и тъй като от доста време хората не проявават интерес към закупуването и (явно защото се страхуват че е рядък екземпляр) съм решил малко да си я "позасиля" да продължи да си ми доставя удоволствие.
Какво бихте ме посъветвали да направя за да постигна ефект, не толкова в конските сили колкото в реагирането на подаването на газ и засилване в ниските обороти. Не разполагам с голям бюджет и за това тунинг проекти от типа турбо и компресор за 6-7 не мога да си позволя.
Обмислям нещо до 2000лв. Като нещата които съм ги замислил са карбонов преден капак, cold air intake, олекотен маховик? Какво бихте ме посъветвали?
Поздрави!

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 14 Май 2018 23:54
от Vokil
От изброените дотук като изключим карбоновия капак само ще си прецакаш още повече ниските.

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 15 Май 2018 09:31
от rambisimos
Тоест induction kita и олекотеният маховик само ще объркат нещата?

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 15 Май 2018 09:56
от slowtraveler
Съгласен съм с Vokil... :thumbsup:

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 15 Май 2018 10:13
от rambisimos
Добре колеги, а какво бихте ми предложили като удачен вариант освен олекотяването на капака?

Мисля да премахна и airbags-a на пасажера и волана дори за минимално олекотяване, но знам че ще светне чека и нз как да го излъжа.

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 15 Май 2018 15:08
от slowtraveler
Какво ще лъжете системите - та вие така и така смятатате да осакатите автомобила - режете кабела на захранването или на лампите по таблото.... :) Поне ще знаете, че сами сте си го потрошили с кеф :)

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 15 Май 2018 21:44
от Vokil
Като цяло си е грешка да се преправя двигател оптимизиран да върви във високи обороти в такъв дето да дърпа в ниските. Не е невъзможно но максималните коне ще паднат. Та по темата тежък маховик скъсяване на изпускателния колектор удължаване на всмукателния. Задаване на закъснение на изпускателния вал и предварение на всмукателния. Това са похватите за постигане на по-добър въртящ момент в ниските обороти естествено високите ще пострадат.

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 15 Май 2018 23:02
от rambisimos
Абсолютно ме убедихте значи че няма смисъл... Явно са направили каквото са могли братя "самураи" ще си я карам така. Благодаря за мненията!

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 15 Май 2018 23:06
от slowtraveler
Мисля, че вземате напълно правилно решение колега :thumbsup:

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 16 Май 2018 08:48
от skydiver
След монтирането на олекотен маховик на една от колите ми, "изтеглянето" в ниските обороти се подобри значително. Ускорението също.
Пострада поддържането и ускорението на висока предавка при изкачване, както и комфорта.
Пример :от 0 до 180-190 км/ч (максумума на 4та предавка) колата е осезаемо по-бърза.
На 5та предавка усещането също е за по-бързо доускорение, но по равен път.
Повишиха се вибрациите от двигателя при отнемане и подаване на газ ( да се има предвид, че съм с полиуретанови тампони на двигателя).
Колата по-бързо губи от скоростта си, при отнемане на газта.
Промяна в теглото на маховика стар/нов - 8.7 кг/4.3кг .
Написаното е на база butt dyno.Нямам измервания преди/след.
Ако наистина не гониш някаква крайна цел, на база на редица промени - по-скоро би било по-разумно да похарчиш парите за окачване или спирачна система.

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 16 Май 2018 22:39
от spiridoncho
Без да твърдя на 100% но мисля, че най-безболезнения тунинг на 2ZZ е замяна на фабричното ECU с Apexi Power FC. Но подобрението е по скоро от средни до високи т.е. ниските ги няма. Ама тая моторетка си е за високи обороти :D .

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 17 Май 2018 16:05
от rambisimos
skydiver написа: 16 Май 2018 08:48 След монтирането на олекотен маховик на една от колите ми, "изтеглянето" в ниските обороти се подобри значително. Ускорението също.
Пострада поддържането и ускорението на висока предавка при изкачване, както и комфорта.
Пример :от 0 до 180-190 км/ч (максумума на 4та предавка) колата е осезаемо по-бърза.
На 5та предавка усещането също е за по-бързо доускорение, но по равен път.
Повишиха се вибрациите от двигателя при отнемане и подаване на газ ( да се има предвид, че съм с полиуретанови тампони на двигателя).
Колата по-бързо губи от скоростта си, при отнемане на газта.
Промяна в теглото на маховика стар/нов - 8.7 кг/4.3кг .
Написаното е на база butt dyno.Нямам измервания преди/след.
Ако наистина не гониш някаква крайна цел, на база на редица промени - по-скоро би било по-разумно да похарчиш парите за окачване или спирачна система.
Колега а твоята кола каква е и с какъв мотор?
Аз си мисля че ако се направи олекотен маховик на 2ззге ще спадне и лифта след 6хил оборота. В крайна сметка не си заслужава.

Пък за олекотен карбонов капак цената излиза 2000лв защото никъде нямат калъп за короли само той е 1200лв. Пак не си заслужава. И отново стигам до извода само каране...

Отделно по темата нормално ли е колата да загрява за 15мин до 90градуса при външна темп от 20градуса? Сменен е термостата но пак ми се струва бавно.

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 17 Май 2018 16:40
от Akima
rambisimos написа: 17 Май 2018 16:05 Отделно по темата нормално ли е колата да загрява за 15мин до 90градуса при външна темп от 20градуса?
Не.
15 минути какво - движение или празен ход?

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 17 Май 2018 17:12
от rambisimos
В движение 15 мин.

Corolla 2zzge Tsport improvment

Публикувано на: 17 Май 2018 17:37
от Akima
Охладител кога е сменян?
Пробег?
Водна помпа?

Не си помагате - без ПОДРОБНИ данни няма как да ви помогнем.