Страница 7 от 7

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 08 Фев 2022 22:54
от Mathew
skydiver, проследих цялата тема и ми стана интересно - на първо място, газовата уредба има ли и система за смазване на клапаните? На второ - колко километра вече е минала колата на газ,наложи ли се ремонт на клапанните легла или все още кара с шлайфа на пуловете (между другото,аз бих направил същото). Интересно ми е също и дали е сменена веригата или е още оригиналната, както и на колко километра се сменява ангренажен комплект. Предварително благодаря за информацията,готина вечер!

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 09 Фев 2022 09:36
от skydiver
Привет Матю.
Газовата имаше за кратко време такова съоръжение (не повече от 1 месец) , след което го преместих в кофата за боклук.
Освен шлайфа на пуловете (прочети мненията внимателно, аз също не съветвам да правиш ремонта по този начин, освен ако не си наистина притиснат от времето) , ремонт на главата не е извършван. След това клапаните са все още в норма, грубо около 100к км след интервенцията.
Веригата е оригиналната.
Мисля, че след 350к км е редно да се направи измерване на веригата (описано е в service manual-a).
Това е доста сериозен ремонт, за мен той задължително трябва да включва нова маслена помпа, всичките зъбни колела, обтегачи, успокоители и т.н.,и ако се наложи - вариаторът на смукателния вал.
Дори съм взел нови оемски болтове за навсякъде :D :whistle:
Хубав ден.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 09 Фев 2022 15:17
от Mathew
skydiver, за препоръката да се прави или не такъв ремонт - според мен въпрос на гледна точка. Ясно е, че повече или по-малко материалите са преизчислени по завод с оглед сигурност поне по време на гаранцията (по времето, когато са правени нашите коли и повече), тоест според мен възприетото от теб решение е изключително елегантно, рационално и икономически изгодно, плюс че се е доказало във времето - 100000 км след подобна интервенция да нямаш проблем за мен е АБСОЛЮТНА ГАРАНЦИЯ, че не си сбъркал. От гледна точка на сервизите, разбира се, е грешно (хората си вадят хляба от ремонтите и имат интерес да са направени по книга), също и в частните случаи на коли, които са прекалено уникални (с нашите шлюпки за по 8-10 бона сме много далеч от това) и намирането на цяла глава или двигател за тях би било трудно и икономически неоправдано (напр. Супра) . С две ръце заставам зад хитрия начин,по който си преодолял проблема, също и изказвам огромна благодарност за цялата информация, която си споделил - мисля, че е от голяма полза на всички, които имат акъл в главата и такива коли. Моля за съвет, стига да не е неудобно - отворил съм тема във връзка с едно причукване при палене (не сутрин, не и ако двигателят е скоро изгасен, по-скоро когато е почти напълно изстинал) - ако можеш хвърли ѝ едно око и дай акъл, след внимателно изчитане на всички твои публикации останах с впечатлението, че си АМА МНОГО в час с нещата за тази кола. Моето мнение е, че причината е в една пишка - обтегач откъм задната страна на веригата, но определено много ме мързи да се занимавам с нещо, което не създава очевидни проблеми. Не знам дали се занимаваш професионално, ако да и си някъде близо - печелиш клиент в мое лице. Пост скриптум, ако случайно са ти останали за продажба здрави 17-и с читави летни гуми, може да ги купя. Още веднъж благодаря!

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 09 Фев 2022 15:38
от skydiver
Колите са ми хоби..., и като гледам как съм се окопал - май ще е до гроб.
Не предлагам такива услуги, помагал съм на приятели, когато не са имали възможност да се обърнат към сервиз, а са бързали (такъв е животът понякога...).
Не твърдя, че зная много - човек знае толкова, колкото е могъл да научи.
Няколко човека (другите са доказани професионалисти) си споделяме, което повече развива мен, а яде от тяхното време.
Не продавам части, статистически погледнато - подарявам части :)
Но джанти на 5х114,3 има доволно, ще намериш със сигурност.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 12 Авг 2022 21:16
от skydiver
Общо и накратко - колата продължава да служи безаварийно.
Масло 0W-30 на всеки 10к км, масла на кутия, раздадка и диф- на всеки 30к км.
Разход на масло все още няма.
1 път годишно сменявам спирачна течност, антифриза на около 2 години.
Редовно подменям всички маркучи по газовата инсталация, сложих нови гуми, този път тествах с 235/60 R17, идеално стана. Семейството е с нова кола от няколко месеца, но нямам намерение да продавам тази.
Дойде време да полирам фаровете пак...
С две думи - скучна кола.

Едит : Реших да тествам и на тази кола от K&N филтрите. Вдигнах 10 коня и вече не мисля за 2AZ суап... За 5 коня не си струва главоболията...
Изображение
Изображение
Изображение

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 04 Мар 2023 01:02
от Arkeina
Здравеи колега, виждам че имаш вече натрупан опит с колата. Искам да те питам ако оборотите на празен ход варират между 1000 и 500, даже понякога се случи и да угасне. При освобождаване от скорост в движение, когато паднат пак в тези граници и варират какво би направил първо?Смених ламбда защото ми излезе грешка че е отворена в положение богата смес и се надявах да се оправи но уви от друго е... Мислех за два варианта или да почистят стъпково моторче, но не знам дали има. Или да сменя свещите че тя от 1 година е при мен и не съм ги сменял.Ако си имал подобен проблем сподели, че си блъскам главата от доста време :cheers:

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 04 Мар 2023 09:42
от mapamop
Виж си вакуумите. Свещите мисля че ще дават misfire на диагностиката. Принципно когато и да ги смениш няма да стане по-зле от смяната, освен от финансова гледна точка.
Тоя мотор имаше ли EGR?
Пусни една рама или поне напиши коя година е произведен двигателя. Много зависи дали е с електронния дросел (без IACV) или е със жило на газта (и IACV).
Виж какво съм писал за борбите ми с нестабилния празен ход на 1ZZ-FE. Този мотор е относително подобен като конструкция, но си има и усложнения ако е с директното впръскване ("течната фаза").
Писаниците ми са разхвърляни в тези теми:
viewtopic.php?t=38431
viewtopic.php?f=29&t=34041

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 04 Мар 2023 21:24
от Arkeina
JTEHH20V305000527 колата е 2005. При мен в движение на скорост няма проблем, проблема е на празен ход. Когато работи на място или при спиране на светофар и освободя скорост тогава започва играенето.В началото като я взех сутрин като я запаля и вдигаше примерно 1400 оборота и държи постоянно все едно и държа педала на газта и си работеше перфектно. В последствие спря да ги държи и започна това даже като паднат до 500 и притръсва и после рязко до 1000 и пак. Не ми се ще да си играя на проба грешка,защото причините може да са много и за това пиша тук ако някой е патил да проследя виновника :cheers:

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 05 Мар 2023 00:23
от mapamop
Дроселът е електронен, няма IACV. Дадох ти писаниците, за да не експериментираш излишно и да имаш представа къде и кое да препипаш. Има ли значение дали е стоплен или студен мотора, за да тресе на празен ход?
Започни с простите неща - измий дросел и дебитомер. После ако не се оправи виж напуканите маркучи, които влизат в колектора. Смени гарнитурите на дросел и входящ колектор - двете са под 20 лева и се сменят за относително кратко време. Повечето маркучи може да ги смениш с такива от селскостопанския магазин за грубо 20на лева, ако излезе някой напукан.
Много ми прилича на излишен въздух/загуби на вакуум.
На диагностика закачана ли е тая кола? Газ има ли?
Не разчитай на готов отговор - без физически достъп до колата никой няма как да е сигурен какво е.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 10 Мар 2023 19:45
от Arkeina
Мерси за идеите ще си поиграя малко да се пооправи времето, че нямам гараж и трябва все навън според времето. Иначе прочетох и другите теми кадето ми прати бяха доста полезни :thumbsup:. Иначе има газ ще започна от там даже ще сменя филтрите на газта и ще я закача да видим как е. А колата беше на диагностика заради чек за ламбда сонда беше зацепила на богата смес та я смених, препоръчаха ми и свещи,та и това ще сменя да отпаднат две от нещата и ако няма подобрение ще мина към маркучи гарнитури и т.н

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 05 Апр 2023 19:03
от skydiver
Arkeina написа: 04 Мар 2023 01:02Ако си имал подобен проблем сподели, че си блъскам главата от доста време :cheers:
Привет.
Колегата mapamop добре те е насочил.
При мен се случва спорадично, ако ми е важно да го оправя на момента- отбивам и давам малко време на двигател/еку/дросел да се освестят. Обикновено работа около минута - две са достатъчни. После дълго време нямам проблеми.
Имам някакви размисли и страсти по темата, но вероятно е там да помага и Akima.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 05 Апр 2023 19:08
от mapamop
Сега остава да разберем развитието на ситуацията, в рамките на тази календарна година....