Страница 5 от 7

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 19 Яну 2020 12:26
от skydiver
Никога не се съмнявайте в старата японска техника, преди да сте проверили всички части, които сте влагали вие...
Горе - оемски оригинални свещи на 220к км (120к от които на газ)...
Долу - "оригинални" оемски свещи на 60к км на газ...
Изображение

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 30 Яну 2020 11:29
от the_fast_r1
Леле - тея свещи направо са се разтекли... Ако питаш мен слагай старите и карай, стига да не си имал проблеми с тях. :) Аз не съм фен на OEM частите. При тях винаги плащаш повече, от това което реално получаваш. При такава разлика, явно стандартите за качество на вложените при производството части е едно, а за резервни OEM-части съвсем друго, въпреки че до колкото съм запознат производители като DENSO или NGK имат модели запалителни свещи точно за работа на газ.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 07 Фев 2020 23:29
от vfr800
Прегаряне на електрода говори за висока температура, трябва да се провери настройката на газовото, въпреки че тя колата би трябвало да си прави корекции. На мен ми прилича на сонди , които не мерят коректно за съжаление в посока бедна смес :) Една широколентова сонда за сверка, ще помогне за диагностика.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 08 Фев 2020 06:08
от skydiver
vfr800 написа: 07 Фев 2020 23:29 бедна смес
Това си мисля и аз....
Но и самият ГИ извършва корекции по ОБД. А разлика в разхода обаче няма. От самият монтаж, до сега, ~200к км по-късно.
Ще я видим тази работа.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 10 Фев 2020 14:13
от mgrigorov
Не ръчкайте колата, макар да ви идва от вътре. Как старите на толкова километри не са изгорели така, а новите на половината за заминали. Виж третите, които си сложил как са.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 10 Фев 2020 15:13
от skydiver
Всичко спира в момента, в който човек си помисли, че знае всичко...
Та в тоя ред на мисли, свалих капака на колектора, за да видя сондата.
Всички знаем как изглеждат сонди и свещи , работили при бедна смес :
Изображение
Изображение
Дотук добре, за мен няма наличие на бедна смес.
Приемам, че съм изтеглил къса клечка с предишните свещи, ще си следя поведението на сондата, както досега и каквото сабя покаже.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 13 Сеп 2020 16:38
от novobraneca
skydiver написа: 02 Окт 2019 14:28 ... и подменихме предишните джанти с едни други японски, за да не ни е скучно:
Здравей колега,
Джантите са уникални! от какъв автомобил са и използва ки фланци?

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 14 Сеп 2020 16:36
от skydiver
novobraneca написа: 13 Сеп 2020 16:38 Здравей колега,
Джантите са уникални! от какъв автомобил са и използва ки фланци?
Джантите са Kosei Racing RT Maxi, 17x7.5J, 8.6 кг тегло.
Приемам ги за относително леки.
Подмених шпилките с по-дълги, като ги резнах на струга, за да може да се изпозлват и заводските гайки/джанти, фланци не съм използвал.
Много неща промених по колата, все ще стигна да опиша, снимки, стъпки...

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 16 Сеп 2020 18:38
от skydiver
Обслужване на спирачна система:
- пълна ревизия на апарати с оемски части, подмяна спирачна течност.
Изображение
- накладки Metelli, приятно изненадан от поведението им.
Изображение
Изображение
Окачване:
- нови амортисьори Kayaba Ultra SR + комплект биелети
Изображение
Изображение
Изображение
Огромно подобрение , силно препоръчвам.
Комфортът е налице, но поведението в завой стана сравнимо с една от другите ми коли (седан на спортни амортисьори), колата "мърда" леко поради височината на гумите.

Двигател:
- малко подновяване на запалването,4 нови оем бобини, старите минават в запас:
Изображение
- измерване луфт на клапани, нова оемска гарнитура на капак на клапани.
Изображение
Луфтовете все още са близко до максимума,но нека е ясно, че вероятността, в един момент леглата на клапаните да не подлежат на ремонт, се увеличава с всеки изминат километър.
- нов оем датчик разпределителен вал.
- проверка на запалителни свещи след изминати твърдо над 20к км. - състояние - безупречно(благодаря на Akima за намирането на читави такива :thumbsup:
Изображение

Кормилна уредба :
-смяна тампони на рейка, оказа ае, че при мен е варианта на тампон от две части:
Изображение
Качване на подемника, подпиране, разглобяване. ..
Изображение
Изображение
Следва продължение...

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 16 Сеп 2020 19:47
от Veni1
Мераклия си ти...
Браво!!!

PS Как изми капака на главата, та да го докараш на заводско?

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 17 Сеп 2020 07:34
от skydiver
Veni1 написа: 16 Сеп 2020 19:47 Мераклия си ти...
Браво!!!

PS Как изми капака на главата, та да го докараш на заводско?
Капакът, след последната интервенция по главата, не съм го пипал.
Т.е 2018, преди 80к км.
Използвам Ravenol 0W-30 SSO и го сменявам на 10к км. Предвид пробега, двигателят е много чист.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 17 Сеп 2020 16:23
от Kiki
Като гледам догодина и нови гуми ще ти трябват. То няма край на разходите. sad.gif

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 17 Сеп 2020 16:32
от skydiver
skydiver написа: 16 Сеп 2020 18:38
Следва продължение...
Някъде бях попаднал на твърдението, че "Тези тампони на рейката могат да се извадят и подменят само при свалена рейка! ", та реших да пробвам и аз...
Тампоните:
Изображение
Как подходих аз:
- не съм свалял рейка, не че не мога, но мисълта за демонтажа ме кара да изпитвам смесени чувства...
Извадих вътрешната част на тампона с минимални усилия (бяха скъсани).
Изображение
Външната част остана на рейката (което е нормално)
Изображение
Внимателно и спокойно направих прорез на челото с една ножовка :
Изображение
Направих си остър секач и лекичко, с подчуквания, деформирах вътрешната част.
Изображение
И така от двете страни :
Изображение
После с леко омазяване на леглото и приспособление от болт м12 с две шайби и гайки, вкарах новите тампони:
Изображение
И самите тампони:
Изображение
Работа с разглобяване и сглобяване на подемник - около 4 часа.
Повдигнах задната част малко, доста беше клекнала, на база на споделена от колеги информация, че и с нови KYB пружини нямало голямо подобрение:
Изображение
Изображение
Как казвахме... "Рапорт даден"!
tooth.gif

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 17 Сеп 2020 16:36
от skydiver
Kiki написа: 17 Сеп 2020 16:23 Като гледам догодина и нови гуми ще ти трябват. То няма край на разходите. sad.gif
Аз гумите ги сменявам често...
Скоро мерих грайфера, малко над 5мм имаше, може и да изкарат оше едно лято...
Важното е да сме живи и здрави :cheers:

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Публикувано на: 25 Сеп 2020 15:45
от mgrigorov
Здравей. На колко хиляди стана колата. Не друго, но да знам какво ме чака. Как я повдигна отзад, с подложки или пружини ? Ако са подложки от къде да ги купя ?