През последната седмица на м.Март планираме обновяване на форумният софтуер.
Надяваме се операцията да премине безпроблемно, но са възможни временни прекъсвания на работата на форума.

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
Mathew
Мнения: 11
Регистриран: 14 яну 2022 18:21
Репутация: 1
Местоположение: Дупница
Автомобил: Тойота рав 4

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Mathew » 08 фев 2022 22:54

skydiver, проследих цялата тема и ми стана интересно - на първо място, газовата уредба има ли и система за смазване на клапаните? На второ - колко километра вече е минала колата на газ,наложи ли се ремонт на клапанните легла или все още кара с шлайфа на пуловете (между другото,аз бих направил същото). Интересно ми е също и дали е сменена веригата или е още оригиналната, както и на колко километра се сменява ангренажен комплект. Предварително благодаря за информацията,готина вечер!

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 645
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 09 фев 2022 09:36

Привет Матю.
Газовата имаше за кратко време такова съоръжение (не повече от 1 месец) , след което го преместих в кофата за боклук.
Освен шлайфа на пуловете (прочети мненията внимателно, аз също не съветвам да правиш ремонта по този начин, освен ако не си наистина притиснат от времето) , ремонт на главата не е извършван. След това клапаните са все още в норма, грубо около 100к км след интервенцията.
Веригата е оригиналната.
Мисля, че след 350к км е редно да се направи измерване на веригата (описано е в service manual-a).
Това е доста сериозен ремонт, за мен той задължително трябва да включва нова маслена помпа, всичките зъбни колела, обтегачи, успокоители и т.н.,и ако се наложи - вариаторът на смукателния вал.
Дори съм взел нови оемски болтове за навсякъде :D :whistle:
Хубав ден.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Mathew
Мнения: 11
Регистриран: 14 яну 2022 18:21
Репутация: 1
Местоположение: Дупница
Автомобил: Тойота рав 4

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Mathew » 09 фев 2022 15:17

skydiver, за препоръката да се прави или не такъв ремонт - според мен въпрос на гледна точка. Ясно е, че повече или по-малко материалите са преизчислени по завод с оглед сигурност поне по време на гаранцията (по времето, когато са правени нашите коли и повече), тоест според мен възприетото от теб решение е изключително елегантно, рационално и икономически изгодно, плюс че се е доказало във времето - 100000 км след подобна интервенция да нямаш проблем за мен е АБСОЛЮТНА ГАРАНЦИЯ, че не си сбъркал. От гледна точка на сервизите, разбира се, е грешно (хората си вадят хляба от ремонтите и имат интерес да са направени по книга), също и в частните случаи на коли, които са прекалено уникални (с нашите шлюпки за по 8-10 бона сме много далеч от това) и намирането на цяла глава или двигател за тях би било трудно и икономически неоправдано (напр. Супра) . С две ръце заставам зад хитрия начин,по който си преодолял проблема, също и изказвам огромна благодарност за цялата информация, която си споделил - мисля, че е от голяма полза на всички, които имат акъл в главата и такива коли. Моля за съвет, стига да не е неудобно - отворил съм тема във връзка с едно причукване при палене (не сутрин, не и ако двигателят е скоро изгасен, по-скоро когато е почти напълно изстинал) - ако можеш хвърли ѝ едно око и дай акъл, след внимателно изчитане на всички твои публикации останах с впечатлението, че си АМА МНОГО в час с нещата за тази кола. Моето мнение е, че причината е в една пишка - обтегач откъм задната страна на веригата, но определено много ме мързи да се занимавам с нещо, което не създава очевидни проблеми. Не знам дали се занимаваш професионално, ако да и си някъде близо - печелиш клиент в мое лице. Пост скриптум, ако случайно са ти останали за продажба здрави 17-и с читави летни гуми, може да ги купя. Още веднъж благодаря!

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 645
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 09 фев 2022 15:38

Колите са ми хоби..., и като гледам как съм се окопал - май ще е до гроб.
Не предлагам такива услуги, помагал съм на приятели, когато не са имали възможност да се обърнат към сервиз, а са бързали (такъв е животът понякога...).
Не твърдя, че зная много - човек знае толкова, колкото е могъл да научи.
Няколко човека (другите са доказани професионалисти) си споделяме, което повече развива мен, а яде от тяхното време.
Не продавам части, статистически погледнато - подарявам части :)
Но джанти на 5х114,3 има доволно, ще намериш със сигурност.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 645
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 12 авг 2022 21:16

Общо и накратко - колата продължава да служи безаварийно.
Масло 0W-30 на всеки 10к км, масла на кутия, раздадка и диф- на всеки 30к км.
Разход на масло все още няма.
1 път годишно сменявам спирачна течност, антифриза на около 2 години.
Редовно подменям всички маркучи по газовата инсталация, сложих нови гуми, този път тествах с 235/60 R17, идеално стана. Семейството е с нова кола от няколко месеца, но нямам намерение да продавам тази.
Дойде време да полирам фаровете пак...
С две думи - скучна кола.

Едит : Реших да тествам и на тази кола от K&N филтрите. Вдигнах 10 коня и вече не мисля за 2AZ суап... За 5 коня не си струва главоболията...
Изображение
Изображение
Изображение
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Arkeina
Мнения: 3
Регистриран: 04 мар 2023 00:29
Репутация: 0
Местоположение: Петърч
Автомобил: Рав 4

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Arkeina » 04 мар 2023 01:02

Здравеи колега, виждам че имаш вече натрупан опит с колата. Искам да те питам ако оборотите на празен ход варират между 1000 и 500, даже понякога се случи и да угасне. При освобождаване от скорост в движение, когато паднат пак в тези граници и варират какво би направил първо?Смених ламбда защото ми излезе грешка че е отворена в положение богата смес и се надявах да се оправи но уви от друго е... Мислех за два варианта или да почистят стъпково моторче, но не знам дали има. Или да сменя свещите че тя от 1 година е при мен и не съм ги сменял.Ако си имал подобен проблем сподели, че си блъскам главата от доста време :cheers:

Потребителски аватар
mapamop
Мнения: 2549
Регистриран: 28 юли 2019 12:49
Репутация: 517
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от mapamop » 04 мар 2023 09:42

Виж си вакуумите. Свещите мисля че ще дават misfire на диагностиката. Принципно когато и да ги смениш няма да стане по-зле от смяната, освен от финансова гледна точка.
Тоя мотор имаше ли EGR?
Пусни една рама или поне напиши коя година е произведен двигателя. Много зависи дали е с електронния дросел (без IACV) или е със жило на газта (и IACV).
Виж какво съм писал за борбите ми с нестабилния празен ход на 1ZZ-FE. Този мотор е относително подобен като конструкция, но си има и усложнения ако е с директното впръскване ("течната фаза").
Писаниците ми са разхвърляни в тези теми:
viewtopic.php?t=38431
viewtopic.php?f=29&t=34041
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Arkeina
Мнения: 3
Регистриран: 04 мар 2023 00:29
Репутация: 0
Местоположение: Петърч
Автомобил: Рав 4

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Arkeina » 04 мар 2023 21:24

JTEHH20V305000527 колата е 2005. При мен в движение на скорост няма проблем, проблема е на празен ход. Когато работи на място или при спиране на светофар и освободя скорост тогава започва играенето.В началото като я взех сутрин като я запаля и вдигаше примерно 1400 оборота и държи постоянно все едно и държа педала на газта и си работеше перфектно. В последствие спря да ги държи и започна това даже като паднат до 500 и притръсва и после рязко до 1000 и пак. Не ми се ще да си играя на проба грешка,защото причините може да са много и за това пиша тук ако някой е патил да проследя виновника :cheers:

Потребителски аватар
mapamop
Мнения: 2549
Регистриран: 28 юли 2019 12:49
Репутация: 517
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от mapamop » 05 мар 2023 00:23

Дроселът е електронен, няма IACV. Дадох ти писаниците, за да не експериментираш излишно и да имаш представа къде и кое да препипаш. Има ли значение дали е стоплен или студен мотора, за да тресе на празен ход?
Започни с простите неща - измий дросел и дебитомер. После ако не се оправи виж напуканите маркучи, които влизат в колектора. Смени гарнитурите на дросел и входящ колектор - двете са под 20 лева и се сменят за относително кратко време. Повечето маркучи може да ги смениш с такива от селскостопанския магазин за грубо 20на лева, ако излезе някой напукан.
Много ми прилича на излишен въздух/загуби на вакуум.
На диагностика закачана ли е тая кола? Газ има ли?
Не разчитай на готов отговор - без физически достъп до колата никой няма как да е сигурен какво е.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Arkeina
Мнения: 3
Регистриран: 04 мар 2023 00:29
Репутация: 0
Местоположение: Петърч
Автомобил: Рав 4

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Arkeina » 10 мар 2023 19:45

Мерси за идеите ще си поиграя малко да се пооправи времето, че нямам гараж и трябва все навън според времето. Иначе прочетох и другите теми кадето ми прати бяха доста полезни :thumbsup:. Иначе има газ ще започна от там даже ще сменя филтрите на газта и ще я закача да видим как е. А колата беше на диагностика заради чек за ламбда сонда беше зацепила на богата смес та я смених, препоръчаха ми и свещи,та и това ще сменя да отпаднат две от нещата и ако няма подобрение ще мина към маркучи гарнитури и т.н

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 3 госта