skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
Mathew
Мнения: 11
Регистриран: 14 яну 2022 18:21
Репутация: 1
Местоположение: Дупница
Автомобил: Тойота рав 4

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Mathew » 08 фев 2022 22:54

skydiver, проследих цялата тема и ми стана интересно - на първо място, газовата уредба има ли и система за смазване на клапаните? На второ - колко километра вече е минала колата на газ,наложи ли се ремонт на клапанните легла или все още кара с шлайфа на пуловете (между другото,аз бих направил същото). Интересно ми е също и дали е сменена веригата или е още оригиналната, както и на колко километра се сменява ангренажен комплект. Предварително благодаря за информацията,готина вечер!

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 644
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 09 фев 2022 09:36

Привет Матю.
Газовата имаше за кратко време такова съоръжение (не повече от 1 месец) , след което го преместих в кофата за боклук.
Освен шлайфа на пуловете (прочети мненията внимателно, аз също не съветвам да правиш ремонта по този начин, освен ако не си наистина притиснат от времето) , ремонт на главата не е извършван. След това клапаните са все още в норма, грубо около 100к км след интервенцията.
Веригата е оригиналната.
Мисля, че след 350к км е редно да се направи измерване на веригата (описано е в service manual-a).
Това е доста сериозен ремонт, за мен той задължително трябва да включва нова маслена помпа, всичките зъбни колела, обтегачи, успокоители и т.н.,и ако се наложи - вариаторът на смукателния вал.
Дори съм взел нови оемски болтове за навсякъде :D :whistle:
Хубав ден.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Mathew
Мнения: 11
Регистриран: 14 яну 2022 18:21
Репутация: 1
Местоположение: Дупница
Автомобил: Тойота рав 4

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Mathew » 09 фев 2022 15:17

skydiver, за препоръката да се прави или не такъв ремонт - според мен въпрос на гледна точка. Ясно е, че повече или по-малко материалите са преизчислени по завод с оглед сигурност поне по време на гаранцията (по времето, когато са правени нашите коли и повече), тоест според мен възприетото от теб решение е изключително елегантно, рационално и икономически изгодно, плюс че се е доказало във времето - 100000 км след подобна интервенция да нямаш проблем за мен е АБСОЛЮТНА ГАРАНЦИЯ, че не си сбъркал. От гледна точка на сервизите, разбира се, е грешно (хората си вадят хляба от ремонтите и имат интерес да са направени по книга), също и в частните случаи на коли, които са прекалено уникални (с нашите шлюпки за по 8-10 бона сме много далеч от това) и намирането на цяла глава или двигател за тях би било трудно и икономически неоправдано (напр. Супра) . С две ръце заставам зад хитрия начин,по който си преодолял проблема, също и изказвам огромна благодарност за цялата информация, която си споделил - мисля, че е от голяма полза на всички, които имат акъл в главата и такива коли. Моля за съвет, стига да не е неудобно - отворил съм тема във връзка с едно причукване при палене (не сутрин, не и ако двигателят е скоро изгасен, по-скоро когато е почти напълно изстинал) - ако можеш хвърли ѝ едно око и дай акъл, след внимателно изчитане на всички твои публикации останах с впечатлението, че си АМА МНОГО в час с нещата за тази кола. Моето мнение е, че причината е в една пишка - обтегач откъм задната страна на веригата, но определено много ме мързи да се занимавам с нещо, което не създава очевидни проблеми. Не знам дали се занимаваш професионално, ако да и си някъде близо - печелиш клиент в мое лице. Пост скриптум, ако случайно са ти останали за продажба здрави 17-и с читави летни гуми, може да ги купя. Още веднъж благодаря!

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 644
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 09 фев 2022 15:38

Колите са ми хоби..., и като гледам как съм се окопал - май ще е до гроб.
Не предлагам такива услуги, помагал съм на приятели, когато не са имали възможност да се обърнат към сервиз, а са бързали (такъв е животът понякога...).
Не твърдя, че зная много - човек знае толкова, колкото е могъл да научи.
Няколко човека (другите са доказани професионалисти) си споделяме, което повече развива мен, а яде от тяхното време.
Не продавам части, статистически погледнато - подарявам части :)
Но джанти на 5х114,3 има доволно, ще намериш със сигурност.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 644
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 107
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 12 авг 2022 21:16

Общо и накратко - колата продължава да служи безаварийно.
Масло 0W-30 на всеки 10к км, масла на кутия, раздадка и диф- на всеки 30к км.
Разход на масло все още няма.
1 път годишно сменявам спирачна течност, антифриза на около 2 години.
Редовно подменям всички маркучи по газовата инсталация, сложих нови гуми, този път тествах с 235/60 R17, идеално стана. Семейството е с нова кола от няколко месеца, но нямам намерение да продавам тази.
Дойде време да полирам фаровете пак...
С две думи - скучна кола.

Едит : Реших да тествам и на тази кола от K&N филтрите. Вдигнах 10 коня и вече не мисля за 2AZ суап... За 5 коня не си струва главоболията...
Изображение
Изображение
Изображение
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост