[Чип тунинг] Avensis T25 2.0 D4D

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
Потребителски аватар
Ivod4d
Мнения: 4
Регистриран: 01 дек 2016 20:02
Репутация: 0
Местоположение: Varna
Автомобил: Тойота Авенсис 2.0 D4D 2003

[Чип тунинг] Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от Ivod4d » 19 авг 2017 11:56

@VladoVarna Не, не съм сложил чип... Явно все още никой не се захваща с Denso-тата във Варна, а пък и скоро претърпях катастрофка и парите отидоха за ремонт :D

Потребителски аватар
babata
Мнения: 104
Регистриран: 05 мар 2016 16:09
Репутация: 13
Местоположение: Плевен

[Чип тунинг] Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от babata » 15 сеп 2021 16:37

vessonik написа:
05 мар 2015 05:48
Много се рових из форума, няма лични впечатления на колеги, които са го направили...
Все някой е слагал "чип" на въпросния двигател, но не оставя впечатленията си във форума. Затова аз ще се прежаля.
От както я "чипосах" съм минал общо около 120 - 150 км, малко пробег и то на къси разстояния, предимно извънградско.
По мои усещания, тяга, живинка в ниските обороти до 1800 - 1900 няма. Смея да твърдя, че е както и преди "чипа" или една идея по-добре, но може и така да ми се иска :) . След 2000 об., вече се усеща да дърпа по-добре, но не оправдава очакванията ми. Единствено по борд компютър, пак ще кажа за малкият пробег до момента, разхода, при същият стил на шофиране е спаднал с около литър. Или по-точно 0,8 - 0,9 лт/100км.
Сравнението за вървежа го правя с единствената кола на която съм се возил и карал, без и с "чип" /Голф 4, 1,9 ТДИ, на приятел/, която след "чипосването", определено си късаше полуоските. Там разликата беше осезателна, докато тук, при този двигател... за жалост, не е така.

Смея да твърдя, че ако трябваше да платя голяма сума за "чип" и преди това съм карал "чипосана" кола с този мотор, то определено щях да се въздържа.
Това е от мен.
поздрави
Димитър
Toyota Avensis Wagon T25 2.0 D4D 126 к.с. 1AD-FTV , 2008

Потребителски аватар
biro
Мнения: 1847
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 284
Местоположение: Русе

[Чип тунинг] Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от biro » 15 сеп 2021 20:05

А какъв точно ти е "чипа"?
Тоя мотор няма как да стане повече от 140 коня с чип. Смисълът от упражнението е повече амортизация при натоварване над 126кс. Тойотите не са създадени за това.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Потребителски аватар
vessonik
Мнения: 161
Регистриран: 17 фев 2009 12:59
Репутация: 3
Местоположение: София

[Чип тунинг] Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от vessonik » 16 сеп 2021 11:32

Здравейте! Отдавна не съм писал по темата. За двигателите на автомобила от аватара ми, дълги години се слагаха разни боксове и допълнителни чипове, защото не можеше да се пипа софтуера на компютъра. До 2017г. имах дълги кореспонденции с фирми в Англия, Германия и Дания добре ли е да се прави и по какъв начин. От тях научих, че единствения качествен тунинг е софтуерния, боксове и чипове се отричаха, а и бяха доста по-скъпи. Всъщност те правят два ремапа - силов и умерен за разход и мощност. От тях получих и препоръки за Б. Богомилов в Годеч, който паралелно работеше и в Германия. Направиха ми умерения и съм много доволен. Резултати замерени на стенд: от 127,29 - 158,18 к.с. Изчезна "турбо дупката" при ниските обороти, значително по-пъргава, разходът падна с около 0,5-0,8л. Най-важното, когато изпреварваш и се наложи, при скорост около 80-100 км/ч, като натиснеш педала и колата буквално се изстрелва... При умерения тунинг на ECUто и разумно шофиране, няма опасност за двигателя и трансмисията. Друга важна особеност, запазва се оригиналния софтуер и винаги може да се върне обратно, ако пожелае човек...
Toyota Avensis T 25, 2.0 D4D, 1AD-FTV, 126 к.с.

IvoKrastev
Мнения: 102
Регистриран: 06 юли 2018 15:16
Репутация: 22
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp

[Чип тунинг] Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от IvoKrastev » 17 сеп 2021 14:51

Здравейте, да се включа и аз по темата като започна с това, че не съм слагал чип на колата от подписа, но според майстора тя много вероятно има такъв. Общо взето човека ми каза, че тея Авенсиси с тоя мотор след 140км/ч не вървят така. Което обяснява сравнително ниския разход на гориво и честите проблеми, които имам с ЕГРа и напоследък с турбото. На около 10К км се налага да чистя ЕГРа и сега новото е, че наби сажда и в геометрията на турбото, това при положение, че колата пътува само извънградско. Както и да е, това са моите размисли и страсти, а за хората, които искат да слагат чип на АД серията да знаят, че тези двигатели не разполагат с излишен ресурс за това. АД серията са с отворени блокове, на които ѝм липсва съпорт на цилиндрите в горната част на блока, където тя е най-необходима. Тези мотори и без чипове си имат драми с гарнитурите на главите и чип не ѝм трябва. Само казвам, който иска чип да си знае, да не стане после...
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
vessonik
Мнения: 161
Регистриран: 17 фев 2009 12:59
Репутация: 3
Местоположение: София

[Чип тунинг] Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от vessonik » 17 сеп 2021 15:41

Здравей Иво! Чиповете са въпрос на личен избор, а и след такава намеса е много важно какъв е и как се експлоатира. Относно EGRа, смених го за първи път на 48 700 км през 2013г. И при мен се използва предимно на дълги пътувания, издухва сажди при форсиране на загрят двигател, както всички дизели. Следващи проблеми не ми е създавала, а вече е на 118 000 км. (да чукам на дърво)
По какви признаци чистиш EGRа на 10к км? Как установиха това масло по турбината, видими признаци има ли без разглобяване или са я сваляли за нещо?!
Не знам какво знае майсторът ти, но авенсисът набира много добре от 80-100 км/ч до към 150-160 км/ч, изпрабван е многократно в Германия. Максимално съм стигал до 200 км/ч няколко пъти, но за кратко време и с цел безопасност...
Само за инфо, мой приятел е с Rav 4 със същия мотор 2.0 D4D, 126 кс и е на 258 000 км. Твърди, че до момента не е имал проблеми и е с оригиналния EGR. Явно и тук е въпрос на късмет....
Toyota Avensis T 25, 2.0 D4D, 1AD-FTV, 126 к.с.

Потребителски аватар
iovkito
Мнения: 2422
Регистриран: 24 авг 2008 22:05
Репутация: 174
Местоположение: Добрич

[Чип тунинг] Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от iovkito » 17 сеп 2021 19:10

ЕГР-ът трябва да се чисти, за да работи безпроблемно. Евро 4 АД двигателите го задръстват доста, особено при градско шофиране, докато при Евро 5 такъв проблем няма. На авенсиса го чистих за първи път на 185 000км и беше доста задръстен, на рав4 го свалих на 130 000км и вътре нямаше абсолютно нищо. След като на авенсиса смених дюзите на 290 000км, на 350 000 свалих егр-а и в него имаше значително по-малко сажди в сравнение с преди. Откакто съм с нови дюзи и маслото потъмнява много по-бавно. Досега с катализатор, турбо и съединител проблеми не съм имал, не е нормално на извънградско да задръства геометрията.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014

IvoKrastev
Мнения: 102
Регистриран: 06 юли 2018 15:16
Репутация: 22
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25, 2007, D4D 126hp

[Чип тунинг] Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от IvoKrastev » 20 сеп 2021 11:18

vessonik написа:
17 сеп 2021 15:41
По какви признаци чистиш EGRа на 10к км?
Светва ми чек енджина и техстрийма казва: Exhaust Gas Recirculation (цитирам по памет).
vessonik написа:
17 сеп 2021 15:41

Как установиха това масло по турбината

Никъде не съм споменавал масло по турбото. Грешката беше че овърбуства. Отново проблема беше отбелязан от чек енджина. Турбото се оправи след 2 резервоара с добавка за почистване на турбо. Явно беше събрало сажди. Не стигнахме до отваряне, за момента работи и няма да се пипа.
vessonik написа:
17 сеп 2021 15:41
Не знам какво знае майсторът ти, но авенсисът набира много добре от 80-100 км/ч до към 150-160 км/ч
Моята набира много добре не до 160, а почти до 200. Върви като Е класа 320 цди автомат на магистралата. Надявам се сравнението да те ориентира...

iovkito, съгласен съм с теб. След първите няколко грешки за ЕГР реших да рециклирам дюзите. Имаше една с корекция 3.3 и си викам сигурно от дюзите идват тези сажди. Механика ги прави, а дюзите са рециклирани при Иван от Яна. Интервенцията остана без резултат. Въртя всякакви бензиностанций, за да търся по-хубава нафта, но ЕГРа си го цапа. Рекорда ми е след чистене да набие грешка за няма и 2000км. Пак да отбележа, че на Авенсиса градското му е колкото да излезе от София. Да, върви и харчи 5.5л/100км, но не си заслужава тичането по майстори. Карам колата вече 50 000 км и ми идват вповече разправийте.
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
vessonik
Мнения: 161
Регистриран: 17 фев 2009 12:59
Репутация: 3
Местоположение: София

[Чип тунинг] Avensis T25 2.0 D4D

Мнение от vessonik » 20 сеп 2021 11:48

Благодаря за отговора Иво кръстев. Не съм разбрал добре написаното и помислих, че пишеш за проблеми с EGRа и изобщо с двигателя. При мен чек енджинът е светвал само веднъж, когато смених EGRа.
Тогава влезе и в авариен режим и не можеше да вдигне повече от 80 км/ч. Дано не се случва повече :) Със новия софтуер върви много по-добре от с оригинала, а споменах 160 км/ч просто, защото тук няма как често да я карам в такива режими.
Каква добавка ти изчисти турбото, може би е добре да направя подобна профилактика, на 118к км. е вече. Успех!
Toyota Avensis T 25, 2.0 D4D, 1AD-FTV, 126 к.с.

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 2 госта