Генерация/ауспух Корола 1.4 д4д

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
mitko86
Мнения: 86
Регистриран: 08 яну 2013 13:02
Репутация: 1
Местоположение: Русе

Генерация/ауспух Корола 1.4 д4д

Мнение от mitko86 » 23 апр 2020 08:49

Привет колеги,

Влязла ми е една муха в главата да сменя цялата генерация на моята кола със 'спортна' такава.

Въпросите ми са :

- на какво Ф трябва да е новата генерация ? unsure.gif

- катализатора може ли да се запази, за да няма проблем на ГТП-то после или ако не може с какво е по удачно да се замени - резонатор или права тръба ? unsure.gif

- заслужава ли си 'инвестицията' или ще са пари хвърлени на вятъра ? unsure.gif


Колата е с ремап, предстои скоро и софтуерно премахване на EGR-a.

Благодаря предварително на всички. :thumbsup:

Поздрави :cheers:
Corolla 1.4 d4d 2006 г.

Потребителски аватар
biro
Мнения: 1340
Регистриран: 31 мар 2013 11:21
Репутация: 191
Местоположение: Русе

Генерация/ауспух Корола 1.4 д4д

Мнение от biro » 23 апр 2020 11:19

Какъв спорт при дизелак даже и 1.4 no.gif
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

mitko86
Мнения: 86
Регистриран: 08 яну 2013 13:02
Репутация: 1
Местоположение: Русе

Генерация/ауспух Корола 1.4 д4д

Мнение от mitko86 » 23 апр 2020 11:28

Привет колега,

Затова и 'спортна' e в кавички tooth.gif
Corolla 1.4 d4d 2006 г.

dracunculus
Мнения: 363
Регистриран: 06 мар 2011 23:14
Репутация: 102
Местоположение: Deutschland

Генерация/ауспух Корола 1.4 д4д

Мнение от dracunculus » 23 апр 2020 12:59

Според мен пари хвърлени на вятъра.... Корола 1,4 дизел. Какво очакваш? Спортен вървеж? Звук? Похарчи си парите по-смислено :cheers:
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT

Потребителски аватар
ppeneva
Мнения: 165
Регистриран: 02 яну 2019 10:33
Репутация: 5
Местоположение: София
Автомобил: Corolla Hatch 2005 1.4 D4D MMT

Генерация/ауспух Корола 1.4 д4д

Мнение от ppeneva » 23 апр 2020 14:43

Колата е толкова тиха, защо искаш да я съсипеш? ohmy.gif

Lwerewolf
Мнения: 90
Регистриран: 09 юли 2018 04:07
Репутация: 5
Местоположение: София
Автомобил: gws191l face '08, zze121 '03

Генерация/ауспух Корола 1.4 д4д

Мнение от Lwerewolf » 24 апр 2020 15:33

Има ли някаква съществена причина да искаш да махнеш катализатор и EGR?

Защо просто не вземеш 1.4/1.6 бензин и не го направиш на 1.8? Civic EG със всичките му възможности за lego tuning? Като цяло един тон много по-добри избори за everyday hot hatch има, но определено не и това :D

(full disclaimer: мразя дизели)
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Потребителски аватар
max-2
Мнения: 1256
Регистриран: 08 дек 2005 19:15
Репутация: 75
Местоположение: Пловдив

Генерация/ауспух Корола 1.4 д4д

Мнение от max-2 » 24 апр 2020 16:15

mitko86 написа:
23 апр 2020 08:49
- на какво Ф трябва да е новата генерация
Най-чистото решение би било права тръба след катализатора. Няма да бучи много, като се види какво е станало евентуално може да се върне старата генерация или да се надгражда новата. Диаметъра на тръбата може да е същия или по-голям.
Последна промяна от Akima на 24 апр 2020 18:47, променено общо 1 път.
Причина: Съкратен цитат.
Carina E 4AFE LB 1992, exCitroen C5 X7 3.0 HDI 2009, Mazda cx-5 2.2 d skyactive 2014
Bass_Mann написа: Японските коли имат максимален въртящ момент на високи обороти. За разлика от отрочетата на VAG.

Потребителски аватар
mapamop
Мнения: 602
Регистриран: 28 юли 2019 12:49
Репутация: 103
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagoon T25,1ZZFE

Генерация/ауспух Корола 1.4 д4д

Мнение от mapamop » 24 апр 2020 17:56

Доколкото си спомням, малко преди епидемията се въртеше слух за годишните прегледи.
В общи линии имаше план, газовите анализатори да изпращат данните директно в София, и за непокрилите еконормите, да не им се дава преглед и автоматично да се спират от движение. Ако това го вкарат, ще си имаш драма с годишният преглед - най-малкото ще трябва преди преглед да си връщаш обратно премахнатата карантия, и след това да върнеш другата след прегледа. Засега е само слух, и беше датиран за Октомври 2020г.
Отделно, след промененият режим на двигателя от ремапа, си мисля че катализатора ще си замине значително по-бързо. Просто заради различният състав и количество на газовете. Предполага се че катализаторът е сметнат за "нормалните" количества и състав на изходните газове.
Не знам с 1.4 дизел колко нагоре е скочила мощността и дали изобщо си е струвало времето и парите. Както каза Lwerewolf, в общи линии си си взел неподходящ за "помпане" автомобил. Предполагам че мотора и във фабричното си състояние е бил достатъчно изцеден, а сега си "усвоил" и малкото резервен ресурс, оставен от производителя.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 2 госта