skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Специални проекти и ъпгрейди - AE86. Фотогалерии за фенове, тунинговани модели, рали шампионати, формула
Потребителски аватар
kostadinnm
Мнения: 240
Регистриран: 09 яну 2013 21:20
Репутация: 28
Местоположение: София/Петрич

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от kostadinnm » 24 юли 2018 11:04

Е накладките щом са разработени не трябва да очакваш промяна до достигане на индикатора за износване. На мен ми е по-интересно как така си се озовал в монца?!
Corolla 2006 2.0 D-4D | sedan, SOL

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 434
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 51
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 24 юли 2018 17:19

kostadinnm написа:
24 юли 2018 11:04
Е накладките щом са разработени не трябва да очакваш промяна до достигане на индикатора за износване. На мен ми е по-интересно как така си се озовал в монца?!
Предполагам имаш предвид представителство на Тойота в Благоевград?
Ами по линията на сервизната кампания на Таката.
Тъй като в София се оказа "мисия невъзможна" да се свържа и запиша час, отидох в Благоевград.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 434
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 51
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 17 сеп 2018 22:14

Бях споменал в друга тема, че след 120к км на газ изпускателните клапани доста се обяха "окопали" - на един от тях луфтът беше намалял до 0.12мм.
Ремонтът беше планиран иначе, но след като спрях Rav-ката от движение и изкарах една кола от неприкосновения запас, за три дни тя претърпя две щети( някой ще каже , че са просто леки ожулвания, но други ще ме разберат). Явно няма как , каквато и кола да взема , все св оказва широка за половинката tooth.gif ...
Това доведе до рязка промяна в плана - извърших ремонта сам.
Разглобих и извадих пуловете, шлайфахме ги, както е писано в дебелите книги и сглобих обратно.
Опитът ми с Нисански двигатели ми помогна и извърших ремонта, без да свалям обтегачи, странични капаци на двигател и т.н.
Мога определно да констатирам следното - 1AZ FE ( поне този ,който аз пипнах) е запазил доста от онова прословуто старо японско инженерно творчество. Масивна верига, зъбни колела, хубава отливка на валове, масивни пети, отливка на самата глава , липса на лагери на разпределителни валове!
Двигателят е доста чист, дори след повече от 200к км пробег. Следвашият ремонт ще е по-обстоен.
Превъртяхме на ръка до точно съвпадение на белези според service manual:
Изображение
И белегът откъм всмукателния вал( с дефазатора)
Изображение
Свалихме и подредихме петите:
Изображение
Пулове вън:
Изображение
Почистихме малко капака на двигателя:
Изображение
Перфектен шлайф:
Изображение
Пулове обратно по местата :
Изображение
Двигател готов и работещ без забележки:
Изображение

Какво ви е необходимо:
1."Гедоре" и гаечни ключове.
2. Динамометрични ключове 5-25Nm и един да "покрие" диапазона над 25Nm ( зъбно колело към изпускателен вал например)
3. Магнитен инструмент, за да извадите пуловете.
4. Гарнитура капак на двигателя.
5. Лаптоп/ таблет/ телефон, откъдето да следвате manual-a , както и самият service manual( имаме си тема за това)
6. Масло, с което да омаслите пуловете, преди монтажа( може и с break-in oil).
7. Малко търпение и внимание биха помогнали.
8. Правилна преценка на уменията .

Рапорт даден!

Едит: не твърдя, че това е най-правилния ремонт, при такъв вид проблем.Всеки взима решение на база на информацията , с която разполага.
Не съветвам да го правите, но идеята на форумите е да споделяме.
Та ако ви се налага да отложите правилния ремонт на главата поради ред причини - "кратката" версия ще свърши работа, особено когато (както в този случай) интервенцията по сваляне на обтегач е спестена.
Следващата пролет ще отворя , ще измеря отново и ще пиша.Предвид , че една цяла глава с валове е на цена под 800лв, не виждам място за притеснение.
Продължавам да твърдя, че тестът си заслужава.
Последна промяна от skydiver на 17 сеп 2018 23:50, променено общо 2 пъти.

мехаННика
Мнения: 1599
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 185
Местоположение: София

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от мехаННика » 17 сеп 2018 22:28

Не забравяй да рапортуваш и колко ще изкара така. Също така моля те, не ми губи времето занапред.
Edit и от мен:
Цитирай в коя дебела книга го пише това. Нали споделяме, не заблуждаваме.

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 434
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 51
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 19 сеп 2018 23:14

Странна работа, ...уж идеята на форумите бе хората да споделят, да помогнат на човек в намирането на
алтернативно решение.Обаче май сме на път да ги обърнем на нещо друго...
Akima споделя как да дадем още малко живот на нашите бобини ( за почти без пари)- ок.
skydiver споделя как да дадем още малко живот на нашите двигатели преди по-сериозен ремонт (за почти без пари) - проблем, заблуждавал хората...
Налице имаме следните факти:
- констатирана издръжливост на 1AZ-FE при работа на газ.
- извършен алтернативен ремонт, спестявящ най-вече време , както и средства.
Бих се радвал, ако повече хора споделят опита си именно относно такъв тип ремонти.
И заблудата е обект на строго субективно тълкуване.
Вярвам, че горното мнение е написано в момент на отлив на емоционална интелигентност.
Зад клавиатурата нещата не стоят, както пред халба бира wink.gif
Живи и здрави, след време ще допълним списъка с фактите по-горе с информация колко е надежден/разумен този вид ремонти при 1 AZ-FE.
И не на последно място - шлайфането на метали е широко застъпен процес в индустриалното производство, както идоста дебели книги има за това.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

мехаННика
Мнения: 1599
Регистриран: 28 юли 2008 11:17
Репутация: 185
Местоположение: София

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от мехаННика » 20 сеп 2018 00:21

Съжалявам че съм ти отделил толкова време в опити да обясня как се прави ремонт и кое как се нарича. Няма да се повтори. Това което си направил, май с доста чужда помощ, е палиативно решение. Ако аз го направя на някой и той получи отлив на емоционална интелигентност, той ще бъде прав. Както и да е, сполай ти и на теб...

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 434
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 51
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 20 сеп 2018 07:30

Наивно е човек да смята, че такъв ремонт изисква особени умения. Затова и споделих.
Свалял съм валове на други японски двигатели с вериги по същия опростен начин, рискувах и тествах на 1AZ-FE - стана.Ако се бях провалил, щях да свалям двигател. Каменната ера не е свършила, защото са свършили камъните.
Начина не съм го измислил аз ,взимал съм съвети от наистина способни хора отвъд Океана.
Откакто съм в този форум, съм видял поне 10 потребителя да питат какъв пробег ще издържи техният Rav4.2 след газификация , какви по вид и цена ремонти ги очакват, и нито един конкретен отговор.
Зимата друг двигател ме чака на стойката за сглобяване..., явно ще го съсипя по същия начин.Май трябва да спра, докато е време, щото е рядък,да се извиня на учителя си и да го помоля за прошка...Току виж, с доста чужда помощ, съм се справил.
Една разлика има в т.нар палиативно решение - то несъмнено е такова, но аз го споделям безплатно, както и винаги досега съм помагал на доста хора в други форуми.
И трябва да призная , че не съм очаквал да срещна такава загриженост у някой непознат, след два 5- минутни телефонни разговора, която да завърши по такъв начин.
Както и да е, сполай и на теб...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Потребителски аватар
Kiki
Мнения: 5327
Регистриран: 05 фев 2008 21:24
Репутация: 192
Местоположение: София

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Kiki » 20 сеп 2018 08:24

Не знам дали намери това, което търсеше?!
Виж тук: https://bktuning.com/category/362/toyota.html

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 434
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 51
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 20 сеп 2018 13:41

Благодаря, мисля , че ще отскоча дотам да ги видя наживо как ще стои.
Искам оем-ския, но нов струва доста, към 800лв.
А дотук изпуснах два от коли за части...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 434
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 51
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 07 дек 2018 23:01

Преди известно време монтирах JDM Torsen LSD .
За осъщестяването на тоз мой мерак се погрижиха колегите G.Panayotov и Аkima.
Процедурата по подмяната е много лесна, тъй като всичко е на болтове - удобно за работа и става бързо.
Аз подходих по следния начин (тук не съм следвал service manual) :
1. Откачане на полуоси от диференциала, захващане с тел , за да не увиснат в пространстовото:
Изображение
Изображение


2. Откачане на кардана от диференциала, захващане с тел за генерацията, по същата причина,описана по-горе :
Изображение
Изображение
Изображение


3. Отвиване болтове на тампон зад диференциала:
Изображение
Изображение


4.Отвиване болтове на диференциала откъм кардана (не вадете болтовете, монтажът е по-лесен ,когато са в леглата си):
Изображение


5.Изваждане на заводския (отворен) диференциал :
Изображение


6.Наливане на ново масло на япончето, благодарности на ap1shop.com за предоставеното AMSOIL 75W-90 Severe Gear :
Изображение


7.Братска снимка преди раздялата :
Изображение


8.Горе на черешата, монтажът на тампона за предпочитане да бъде извършен предварително (поне на мен ми беше по-лесно) :
Изображение
Изображение
Изображение


9. Стягане на болтове към стойка откъм кардана и каретата, :
Изображение
Изображение
Изображение
Изображение


10. Готови за спускане на подемкина :
Изображение

Поведението при стандартни условия не се промени, колата си е точно толкова тиха , колкото и преди.
На снега е по-приятно, сувчето "тръгва" доста приятно настрани, въпреки че едни системи почват да напомнят за съществуването си.
Приятен ъпгрейд, силно препоръчвам на всеки , който не смята подобен ход за излишен разход.
Очаквам дълбокия сняг, че да видим къде ще закъсам tooth.gif ...
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 14998
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 657
Местоположение: Варна
Автомобил: Джип Гранд Чероки 2014/3.0CRD

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от slowtraveler » 08 дек 2018 15:49

Нали знаеш - колкото по-проходим е джипа, толкова по-надалеч ходиш за трактор :)
Иначе като говорихме с G.Panayotov ми хареса конструкцията на тези диференциали... Което показва че точните теоретико-математически сметки могат да докарат добър резултат с механически здраво решение... :thumbsup:
А относно коментара на мехаННика - съгласен съм с него относно неправилния начин на ремонт.....
Не съм запознат точно с пуловете на Тойота, но на VW си бяха с маркирана точна дебелина. Помисли как би правил последващ ремонт? Имаш 'пилени' пулове с неясна дебелина...
А и пропадналите легла също започват да стават по-податливи към пукане и т.н.
Дали е по-евтино така - ами да.. И ако смяташ това да е последния ремонт на автомобила - става...
Но ако смяташ да караш колата още - предприетите действия ще ти създадат трудности...
Затова на времето на VW правих друга хватка - точна схема на пуловете и нужните изменения (разбира се след преглед, евентуално райбероване на леглата и напасване на клапани в леглата - при мен леглата си бяха ОК)...
От там - прекомбиниране/пренареждане на пуловете на нови места така, че да толерансите да са в граници, като накрая се наложи да купя само 2-3 пула... И имаш 'заводски' резултат без сериозна финансова разлика...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 434
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 51
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от skydiver » 08 дек 2018 18:03

И предишният( и последващият ремонт )на тази глава може да стане само с нови пулове, за които трябваше да чакам поне 2 седмици.Но определено няма да я ремонтирам , а ще взема 2ра глава ( която ще подготвя) и като имам време - само ще ги подменя.Идеята беше , че начинът за задържане на веригата , който съм използвал при други японски двигатели, стана и тук. Масленият обтегач е на крайно неудобно място и вероятно като крайна мярка може и да трябва да извадиш двигателя( ако не става с накланяне, но спекулирам).Иначе всеки грамотен човек знае, че с такъв "ремонт" просто печелиш малко време.Отделно съдейки по това колко хора сами си ремонтират колите тук( имат някакви познания и умения) , времето за подобни постове може би е отминало...
За дифа - благодарен съм на варненската група, защото почти бях на прага да взимам от някакви други Тойоти и да се боря с преправянки ( а дали избщо щеше да стане е друга приказка).
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Потребителски аватар
Veni1
Мнения: 127
Регистриран: 01 май 2010 00:19
Репутация: 36
Местоположение: Пловдив
Контакти:

skydiver's Toyota RAV4 XA20 2.0 VVTi 1AZ-FE

Мнение от Veni1 » 08 дек 2018 18:26

Отново - справил си се отлично!!!

Аз, за съжаление, не можах да свърша работата - трикратните ми опити за контакт с руснаците не доведоха до отговор от тяхна страна, уви.

Браво, и честито!
.
Mitsubishi Pajero 2800 LWB off-road beast
Toyota RAV 4.2 2000 LWB - city car
Driving experience - since 1976

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 1 гост