4-AGEC info АЕ86

Гост

4-AGEC info АЕ86

Мнение от Гост » 23 Дек 2005 16:48

Здравейте,бих искал да помоля за малко информация за този двигател 4-AGEC. Това което можах да намеря в Интернет е ,че след истинското бижу 4-AGE,което е с 124 конски сили,Toyota намаля мощността за 115hp поради еконорми и то само за европейския модел.Та въпросът ми е дали 4-AGEC е с ланбдасонда и как може да се направи 124 коня.Аз мисля че ограничението е само в електрониката,тоест ако се смени ЦПУ-то от двигател със 124 коня то няма да има разлика между двата.Имате ли някаква информация по проблема че аз нямам никакви наблюдения върху АЕ86?Благодаря предварително!

b_d

Мнение от b_d » 23 Дек 2005 16:56

Доколкото знам си изпаднал в лека заблуда. Има две модификации 4АГЕ като мощност слагани в АЕ86. Едната е силната с МАП сензор известна като JDM и продавана в повечето държави в Европа. Другата е с дебитомер и е "скопената" - тя е продавана в Швеция и Швейцария заради по-строгите им изисквания към емисиите. Известна е като USDM, защото по принцип е била за Щатите.

Гост

Мнение от Гост » 23 Дек 2005 17:06

Мерси за инфото,а би ли ми обяснил каква е разликата и как да ги разпозная кога една АЕ86 е 115 коня и кога е 124.А тази 115 коня е пусната и в Германия така прочетох в този немски сайт.
tuk

b_d

Мнение от b_d » 23 Дек 2005 17:21

наистина тази на снимката е от "скопените"

Изображение
тази също. Ще забележиш дебитомера в зоната, където влиза въздуха..



Изображение
а това е моята с предишния двигател - без дебитомер - т.е. м/у въздушния филтър и колектора няма нищо.

Гост

Мнение от Гост » 23 Дек 2005 17:44

Мерси.А може ли от "скопената" версия да се направи 124 коня?

b_d

Мнение от b_d » 23 Дек 2005 18:04

Anonymous написа:Мерси.А може ли от "скопената" версия да се направи 124 коня?
Принципно да, но ще е играчка. Трябва да се смени окабеляване, инжектори, делко, датчици, ЕКУ и т.н.

Между другото досега с БГ съм видял само две от тях. Т.е. почти сигурно е, че ако си купуваш кола тук ще си вземеш от тази със 124 коня.

Гост

Мнение от Гост » 23 Дек 2005 18:39

А под дебитомер имаш предвид "черната кутия" която е над филтарната кутия за върдуха ли?Нещо не моха да се ориентирам.

b_d

Мнение от b_d » 23 Дек 2005 18:53

Anonymous написа:А под дебитомер имаш предвид "черната кутия" която е над филтарната кутия за върдуха ли?Нещо не моха да се ориентирам.
Цялото желязно парче с черното отгоре, в десния ъгъл на колата - Air Flow Meter (AFM). На другия вариант без дебитомер - с MAP (Manifold Absolute Pressure) датчик - там има са филтър и нищо друго.

Гост

Мнение от Гост » 23 Дек 2005 19:00

Сега вече загрях мерси много. laugh.gif

Гост

Мнение от Гост » 24 Яну 2006 15:09

bad_dog написа:наистина тази на снимката е от "скопените"

Изображение
тази също. Ще забележиш дебитомера в зоната, където влиза въздуха..



Изображение
а това е моята с предишния двигател - без дебитомер - т.е. м/у въздушния филтър и колектора няма нищо.
На втората снимка ЯСНО се вижда MAP сензора (от това стават 124"коня"). Малка черна кутия (горе дясно) прикрепена към един от въдушните маркучи!
Разновидностите на двата автомобила са МНОГО (може да има разлика дори в главите - малки и големи входни колектори и обикновено "скопените" мотори са с ГОЛЕМИТЕ входни колектори, абе......мамаат си трака). Сега съм намерил автомобил (последната еволюция на този мотор) който е ТОЧНО 100 киловата т.е 136 "коня" има малък проблем, но ще го отстраня (надявам се скоро).

b_d

Мнение от b_d » 24 Яну 2006 15:20

на АЕ86 са слагани само тези модификации.

Тази със малките портове (102 киловата) е слагана 1990-1992 година. Т.е. никога не е слагана фабрично на АЕ86. Сега в колата имам такова и е доста работа, за да се подкара. Мога книга да напиша по темата вече.

Гост

Прав си!

Мнение от Гост » 24 Яну 2006 18:21

Прав си!
Автомобила за който говоря е 20.12.1994 - първа регистрация! Предполагам е прозиведен до 1992, но е купен края на 1994!

Гост

Мнение от Гост » 24 Яну 2006 18:25

Разбра, че за АЕ92 - "приказвам" всъшност! Може да греша за MAP-а!
Но ми се струва, че мотора на втората снимка разполага с него!

b_d

Мнение от b_d » 24 Яну 2006 21:59

Anonymous написа:Разбра, че за АЕ92 - "приказвам" всъшност! Може да греша за MAP-а!
Но ми се струва, че мотора на втората снимка разполага с него!
Не грешиш. Това е една от разликите. Конкретно на тези два запалителната система е ТОТАЛНО различна. И още доста дребни разлики...

Гост

Мнение от Гост » 25 Яну 2006 11:33

Искш да кжеш, че изкувствено си присадил MAP, на този автомобил?!?!
Давам ти сайт в който са дадени бъдещите ти възможности за тунинг, може да го знаеш, но.... Та, в този сайт се споменава, че за преход към MAP - има МНОГО работа! Беше нещо от сорта - "ще се наложи да смените компютъра и всички кабели....."
Сайта е - http://www.billzilla.org

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 98 госта