Страница 4 от 6

Публикувано на: 22 Апр 2009 15:54
от slowtraveler
Me4oKyX написа:превод ?!?! rolleyes.gif :help:
КАТ на Република Татарстан усилва борбата с водачи на МПС, самоволно монтирали ксенонови фарове на автомобилите си.

Подобни прибори и приспособления подлежат на задължителна конфискация. Освен това МВР подчертаха, че за управление на такова МПС, сългасно ч.3 ал.12.5, гражданите ще бъдат лишавани от право да управляват МПС за срок от шест месеца до 1г. Също така се извършва и конфискация на указаните прибори и приспособления.

Както съобщиха в прес-службата на МВР на републиката, в последно време са започнали да постъпват жалби за увеличено количество автомобили с прекалено ярка светлина на фаровете, които довеждат до заслепяване както на водачите, така и на пешеходците.
Това е свързано точно с това, че собственици на МПС са започнали несанкционирано да заменят оригиналните лампи с нажежаема жичка с газоразрядни (ксенонови).

МВР обелязват, че при фаровете с подобни източници на светлина се използват разсейватели от специален високопрозрачен поликарбонат, а също така и рефлектори, специално разработени за такъв тип лампи.
Затова използването на ксенонови лампи в обикновени фарове довежда до голямо разсейване на светлинния лъч и в следствие - заслепяване водачите на насрещно движещите се МПС, което в края на краищата увеличава възможността за ПТП.
Имайки впредвид горното, управлението на КАТ не препоръчва на собствениците на МПС да инсталират ксенонови източници на светлина във фаровете и предупреждава за административната отговорност.
За монтаж в предната част на автомобилите на светлинни прибори и светлоотразителни приспособления, цвета на които не съответства на изискванията на Правилника съгласно чл.1, ал.12.4 от ЗДвП на РФ на водачите се налага глоба в размер 2.5х.рубли (около 100$), на длъжностни лица, отговорни за експлоатацията на транспортните средства - 15-20х.рубли, и на юридически лица - от 400до 500х.рубли(около 15,000$)


Извинявам се за грубия превод, но общо взето идеята надявам се е ясна....

Публикувано на: 23 Апр 2009 13:45
от Me4oKyX
Татар - кво ?! Сефте чувам за таз държава.... Колкото са прави, толкова и не са, ама това вече сме го коментирали.... Просто трябва да има контрол какво си сложил, как, реглаж и няколко такива дреболий и определено няма да има повечето проблеми.... А в бройката на недоволните се включват и хора, които карат с едни нормални крушки по 5 години, така че глупоста е още по-голяма..... Нали стигнахме до извод, че чисто и просто(нещо като катаджия laugh.gif ) половината от проблема се свежда да шофьора. Със нормален фар и нормална крушка, ама 100Вт и вдигнати фарове, пак ще ти извадя очите и пак може да литнеш в канавката.... Да, на мен също са ми вадели очите ксенони пред и зад мен, ама като се изравна с тях, то петното на пътя и станало на ленти и свети където му дойде, а не където трябва.... Соларата е с къси и халогени ксенон, карал съм от София до Пловдив пред нея и не дразни! Ама фаровете са регулирани, а линията на халогена дори е абсолютно точна...... Ей такива дреболийки, много хора взимат да не ги гледат и ебават мамата на положението. Ако се контролира реглажа и линията на фара да се спазва със закон, определено само ще спомогнат ксеноните за намаляване на ПТП.... НО, уви.... контрол няма........ sad.gif

Публикувано на: 23 Апр 2009 13:48
от Bass_Man
http://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D0% ... 0%B0%D0%BD

Иначе принципно си прав в тази държава контрола не съществува !

Публикувано на: 23 Апр 2009 13:57
от Me4oKyX
П.П. имах предвид за България за липсата на контрол... .За Татарстан - незнам, не съм ходил rolleyes.gif

Публикувано на: 23 Апр 2009 14:01
от Bass_Man
Me4oKyX написа:П.П. имах предвид за България за липсата на контрол... .За Татарстан - незнам, не съм ходил rolleyes.gif
И аз имах предвид Булгаристан !

Публикувано на: 28 Апр 2009 01:50
от newmiro
Bass_Man написа:Но не по-малък е проблема с циклопите и с тотално нерегулираните фарове на някой кенефи .
+1

Публикувано на: 28 Апр 2009 03:02
от Bass_Man
newmiro написа:
Bass_Man написа:Но не по-малък е проблема с циклопите и с тотално нерегулираните фарове на някой кенефи .
+1
Най-много ме кефи конфигурацията , левия мижи на габарит , а десния на дълги , като е завъртян маляво и нагоре за да свети и за десния ! Такова животно трябва да се спира и да се разстерлва на място .

Публикувано на: 07 Май 2009 20:14
от slowtraveler
Нещата продължават да се затягат, ама в по-нормалните държави (ако може да се каже това за Русия де...) http://www.gazeta.ru/auto/2006/03/01_a_552804.shtml

груб превод:
От 1 март влязоха в сила поправки на ГОСТ (Руския държавен стандарт), който ужесточава изискванията към техническото състояние на автомобилите. Авторите на документа казват, че са се опитали да приближат руските изисквания към европейските стандарти. "В Европа например е забранена експлоатацията на автомобили с нестандартна оптика" споделя един от разработчиците на ГОСТ, водещ научен сътрудник към Научно-изследователски институт по автотранспорт Сергей Мороз. – Не можете да се движите във Франция с автомобил от Америка. Същото е и за автомобил с дясна дирекция...... С новите правила ще можем да установим порядък и да ограничим нестандартните автомобили в пунктовете за техническо обслужване........
.....
Първа стъпка към ужесточаване на правилата за Техническо Обслужване станаха поправките в Правилата за Движение по пътъщата, които влязоха в сила от 1 януари. Тогава беше забранена екплоатацията на всички автомобили с нестандартна оптика - на първо място 'американските' автомобили с жълти габаритни светлини и червени мигачи. Сега в пунктовете за ежегодна проверка ще бъдат предявени нови изисквания към светотехниката. Съгласно ГОСТ, няма да могат да преминат технически преглед автомобилите с нещатна ксенонова оптика без автоматическа настройка на лъча в зависимост от наклона на машината......... Други изисквания - задължителен трети стоп, задължително само една крушка за осветяване на номера. Забрана на гол булбар и правопоточни заглушители.
....

Публикувано на: 07 Май 2009 23:38
от Me4oKyX
Някои неща имат смисъл, някои са европейски глупости..... Това за булбарите и ролбарите колкото има смисъл, толкова и няма ама нали трябва да отчитат някаква работа и там.... laugh.gif Как ще задължат с една крушка да осветявам номера, като заводски 90% от колите са с по 2...... луда работа :whistle: Аз поне като се замисля, не се сещам за кола с една крушка за номера..... unsure.gif

Публикувано на: 08 Май 2009 00:05
от Nedkow
Me4oKyX написа:Някои неща имат смисъл, някои са европейски глупости..... Това за булбарите и ролбарите колкото има смисъл, толкова и няма ама нали трябва да отчитат някаква работа и там.... laugh.gif Как ще задължат с една крушка да осветявам номера, като заводски 90% от колите са с по 2...... луда работа :whistle: Аз поне като се замисля, не се сещам за кола с една крушка за номера..... unsure.gif
Ами то и аз не се сещам за такива автомобили ама се сетих, че ладите и москвича също са с по две лампи wink.gif

Публикувано на: 08 Май 2009 20:04
от slowtraveler
Me4oKyX написа:Някои неща имат смисъл, някои са европейски глупости..... Това за булбарите и ролбарите колкото има смисъл, толкова и няма ама нали трябва да отчитат някаква работа и там.... laugh.gif Как ще задължат с една крушка да осветявам номера, като заводски 90% от колите са с по 2...... луда работа :whistle: Аз поне като се замисля, не се сещам за кола с една крушка за номера..... unsure.gif
Авенсиса ми доколкото си спомням.., Астрата преди това и сега Маздата са ми с по една крушка (май 10вт една по-дебеличка, цилидрична, къса лампичка)...
За булбарите - как да няма смисъл - целта е намаляване риска за пешеходците (виж в тестовете на EURO NCAP ).... :thumbsup:

Публикувано на: 08 Май 2009 23:20
от Рошко
slowtraveler написа: Тогава беше забранена екплоатацията на всички автомобили с нестандартна оптика - на първо място 'американските' автомобили с жълти габаритни светлини и червени мигачи.....
И к'во с'я...? Аурси получава БАНан от ГОСТ...? :censored:
Изображение
Па като се замисля и Авенсисите ще изядат хурката...
Изображение
Че и новият, и той го "отнася"...
Изображение

Па да си карат ЗАЗ-ките уа... laugh.gif Въх... ПАрдон... Ми той и Запекрожеца бил с червени мигачи... laugh.gif
Изображение

Публикувано на: 09 Май 2009 09:47
от slowtraveler
Защо да изядат хурката?!
Всички Авенсиси, Ауриси и т.н., които се продават в БГ са си с жълти мигачи и червени задни габарити/бели предни габарити....

Едно допълнение: закона им е от 2006г, но едва сега от 1 май са започнали да следят строго за това.
От 'патили' информацията е следната - ако при прегледа или полицейска проверка имаш ксенон, но нямаш одобрение, че съответстваш на ГОСТ (нещо аналогично на преминаване на наш Технотест) спират колата от движение. За булбарите - забранили са ги за автомобили до 3500кг...
И разбира се при годишния преглед им проверяват настройката на фаровете. Тук не знам защо отпадна това изискване, при условие, че проверката се прави лесно и бързо....

Публикувано на: 01 Мар 2010 16:58
от slowtraveler
Руснаците явно всяка година се събуждат и 'въвеждат строг контрол за ксенона'
http://auto.fishki.net/comment.php?id=902
В темата има описание на нужните означения върху фара - кое какво означава...
Кратък превод на маркировката на фара, в зависимост от това какви лампи можеш да слагаш:
1. Лампа с нажежаема жичка (нехалогенна)
С – къси, R – дълги, СR – двурежимен (къси/дълги)

2. Халогенна крушка :
HС – къси, HR – дълги, HСR – двурежимен (къси дълги) светлини

3. Газоразрядна лампа (ксенон/ HID):
DС – къси, DR – дълги, DСR – двурежимен (къси дълги) светлини

Публикувано на: 01 Мар 2010 19:26
от c
и мен не ме кефи да карам срещу кола с допълнително монтиран ксенон
колкото и да го регулира пак има отблясъци и съответно заслепяване
за пример мога да дам моята кола където съм монтирал ксенон на халогени, които по принцип светят ниско долу, но и те имат отблясъци спрямо оригиналните фарове с лупа
иначе светят много силно, може би по-силно от фаровете, но не това е най-важното