Страница 3 от 6

Публикувано на: 28 Яну 2009 00:19
от newmiro
ще видиш, че освен от ксенона, и фара играе голяма роля. защото ксеноните са всички от Ме4о, на авенсиса са 5000 К, и ще видиш разлика в изгледа на самия фар, в светенето, абе въобще всичко.:) до скоро, само айде да го направим към края на седмицата или след това и ще съм на линия:)

Публикувано на: 28 Яну 2009 00:33
от slowtraveler
Няма проблем - когато е удобно и на двамата....
Аз също си мисля, че лупата би била доста по фокусирана и без разсейки дори и с допълнително сложен ксенон (бях го написал и някъде из тая тема)....

Публикувано на: 28 Яну 2009 11:02
от Me4oKyX
slow - гарантирано биксенона ти свети по-слабо от 4х35 ксенон - то е проста сметка happy.gif А когато фара си е лупа, заводско или after market, пак свети еднакво добре и разлика няма. Освен във самите лупи, защото и те са различни, на различните коли.... А заводски ксенон без лупи има дори и на последни модели автомобили - Subaru Forester, Nissan Qashqai, Nissan Navara/Pathfinder, малко по-старите Volvo-a също са с D2R крушки - т.е. за рефлекторен фар. Само едно проверих и определено НЕ ми харесва - автонивелирането - при мъгла е дооста гадно, защото не бута фаровете или поне недъстатъчно ги сваля. Аз имам доста по-добра преценка колко да ги сваля, спрямо моите очи. Това го тествах тия дни на Соларата и определено беше гадно. Може да има автонивелиране, но определено трябва да е с копче - Auto и да има режим на ръчно настройване.... А истината е винаги по средата biggrin.gif Колегата го каза правилно - всеки фар е за себе си различен, а ако няма разсейки, встрани ще ни е слабо осветено - пешеходци, знаци и други подобни... Така че теста на ауто билд, колкото е верен, толкова и не е много субективен, щото фар на СУВ и кола няма смисъл от сравнение.... А на камионите ксеноните светят най-добре laugh.gif Щото светлината пада от по-високо, дължината на пътя е по-дълга осветената, а и ти самия си на доста по-висока позиция....

Публикувано на: 28 Яну 2009 11:26
от Scott
Me4oKyX написа:... ако няма разсейки, встрани ще ни е слабо осветено - пешеходци, знаци и други подобни...
Чудно ми е защо производителите на фарове не са помислили за осветяване на знаци пешеходци и т.н., а ни оставят да се надаваме на 'разсейки' :whistle:

Публикувано на: 28 Яну 2009 13:44
от Nixter
Хахаха, ми то на теб ти трябва да осветиш краката на пешеходеца - не да му видиш лицето. За което стига и отсечения сноп на късите. Виж за знаците си е проблем biggrin.gif

Публикувано на: 28 Яну 2009 16:56
от slowtraveler
Scott написа:
Me4oKyX написа:... ако няма разсейки, встрани ще ни е слабо осветено - пешеходци, знаци и други подобни...
Чудно ми е защо производителите на фарове не са помислили за осветяване на знаци пешеходци и т.н., а ни оставят да се надаваме на 'разсейки' :whistle:
Ами някои фарове явно светят без расейки, като осветяването на пешеходци, знаци и т.н. се прави с добро и точно оформяне на снопа....
Не съм усетил проблем с осветяването на знаците - десния сектор е доста повдигнат и осветява знаците при по-голяма дистанция - 20-30м...
Относно автонивелирането.
И аз си мислех, че с копче е по-умно, дори на предходната кола си бях направил 'режим за магистрала' - почти хоризонтален сноп 'къси' при определена ръчна настройка.
Приех автонивелирането с известни резерви, но вече 4 месеца експлоатация ме убедиха, че е добре направена система...
Фактите са:
1. Нямал съм проблеми с видимостта нощем, независимо от условията (сняг, мъгла, дъжд и т.н.).
2. Примигванията от отсрещни заслепени водачи изчезнаха (пътувам често по път с резки изкачвания и спускания, и там често се случва на билото на всяко хълмче да заслепиш някого).
При мъгла не съм имал проблем:
1. Фара няма отблясъци в горния сектор и съответно почти няма самозаслепяване
2. Автонивелацията явно има и корекция по скорост, защото когато се движиш по-бавно, ги забива повече, и съответно в мъглата при по-бавно каране късите са още 'по-къси'....
Може да имаш проблем единствено, ако си вдигнал фаровете доста, и от там автонивелирането поддържа високо ниво... :thumbsup:

Публикувано на: 29 Яну 2009 06:35
от Japanese_fever
Kliu4a za palatkata se krie v lupata, mai?! biggrin.gif

Imam edin vupros otnosno xenona.

Ako si s xenon i karash na kuso moje li da regulirash kolko silno da svetqt ili da re4em pri nqkoi modeli da si gi nastroivash otvutre kolko visoko da svetqt?

Pitam, za6toto nqkoi za men kato kara luksozna kola s xenon i po nqkoe vreme tiq farove izvenuj si usilvat intenzitet kakto karame po raven put i bez da si baram ogledalata.

Kak stavat tiq filmi ne znam, no mnogo me drazni nqkoi zad men kato si bara xenon-a, ta mi interesno dali pri nqkoi modeli nqma nqkakvi opcii da si igraesh s tqh.

Публикувано на: 29 Яну 2009 09:24
от slowtraveler
Оригиналния ксенон няма пипане....
Интензитета по принцип си е един и същ, но се променя височината на снопа и от там започва да те дразни...
Моите при равен път и при по-висока скорост си правят малка корекция, за да се вдигнат още малко, но пак са си доста смъкнати....
Но оригиналния ксенон също има първоначална настройка - настройва се нивото, което да се поддържа от автоматиката.
Ако някой с леви ръчички го е пипал - ще заслепява отвсякъде...

Публикувано на: 29 Яну 2009 21:12
от sashoskiora
По добро от оригиналното няма и според мен е изчерпана темата.Все пак в тази разработка са взели участие най добрите в бранша а и създаването на един автомобил е плод на няколко годишен труд на такива специалисти.
Нивото на фаровете се регулира от електронно устройство свързано с предното окачване,дали скоростта влияе на положението нямам идея.

Публикувано на: 30 Яну 2009 00:42
от slowtraveler
Имах впредвид, че първоначалното ниво се настройва както при обикновени фарове - със същите винтове за хоризонтала и вертикала....
Автоматиката следи дали това ръчно установено ниво се поддържа
А автонивелацията взема нивото на преден и заден мост (има и на двата моста 'качалки' на нивото)....
А за скоростта и качеството на пътя (следи динамиката на промяна на натоварването на мостовете) пишеше в някаква книжка за колата.

Публикувано на: 30 Яну 2009 08:29
от ALTEZZA
Japanese_fever написа:...Kak stavat tiq filmi ne znam, no mnogo me drazni nqkoi zad men kato si bara xenon-a, ta mi interesno dali pri nqkoi modeli nqma nqkakvi opcii da si igraesh s tqh.
na staria mi IS300 nastroikata na visochinata stavashe avtomatichno. pri nego ima po edin sensor na predno i zadno okachvane i po tiah znae kolko e natovarena i taka si preceniavashe na kolko visoko da sveti. btw, toi beshe s HID i reflektorni farove.

pri STi-kata(kakto i niakoi modeli na Toyota) nastorikata na visochinata stava s kopche ot vatre. vartiasht se buton s nomera ot 0-4, pri 0 farovete svetian nai visoko.

Публикувано на: 18 Апр 2009 10:54
от slowtraveler
Извинявам се, че изравям стара тема, но попаднах на интересна статия:
http://top.rbc.ru/society/16/04/2009/294822.shtml

Публикувано на: 21 Апр 2009 01:52
от Me4oKyX
превод ?!?! rolleyes.gif :help:

Публикувано на: 21 Апр 2009 12:49
от DMDimitrov
slowtraveler написа:Извинявам се, че изравям стара тема, но попаднах на интересна статия:
http://top.rbc.ru/society/16/04/2009/294822.shtml
Нищо чудно и тук да ги забранят. Както например е забранено да се кара с включени халогени без да има нужда от тях.

Публикувано на: 22 Апр 2009 01:11
от Bass_Man
Аз лично доста ще се радвам да си кажа честно :whistle: .
Но не по-малък е проблема с циклопите и с тотално нерегулираните фарове на някой кенефи .