RAV-4 задвижване

to6to
Мнения: 2
Регистриран на: 07 Яну 2008 20:49

RAV-4 задвижване

Мнение от to6to » 12 Яну 2008 02:33

Някой знае ли какво е задвижването на рав-чето. Постоянно ли е зацепено 4х4 или само като превърти зацепва и какви деференциали има тва животно? И дали тия от 98-ма наистина имат блокаж и каде (преден заден диференциал), абе кои квото знае за задвижването ще съм много благодарен ако сподели! И между другото 2.0 дългата база 98-ма колко гори?

Scott
Мнения: 2710
Регистриран на: 25 Ное 2004 18:44
Местоположение: Bristol, UK
Получена  благодарност: 1 път

Re: RAV-4 задвижване

Мнение от Scott » 12 Яну 2008 21:37

to6to написа:Някой знае ли какво е задвижването на рав-чето. Постоянно ли е зацепено 4х4 или само като превърти зацепва и какви деференциали има тва животно? И дали тия от 98-ма наистина имат блокаж и каде (преден заден диференциал), абе кои квото знае за задвижването ще съм много благодарен ако сподели! И между другото 2.0 дългата база 98-ма колко гори?
До 2006 (RAV4.1 и 4.2) системата се води Full time symmetric AWD - Постоянно симетрично задвижване на всички колела. По принцип целия(или почти целия) въртящ момент се предава на предните колела, а задните се въртят паразитно. Има централен диференциал с виско-муфа, която предава въртящ момент към задния диференциал при превъртане на предните колела. Има опция (а може и да е стандартно) за блокиране на този диференциал и още опция за торсен диференциал отзад. Има и модели само с FWD, мился че при тях пак се слага торсен диференциал (отпред).
След 2006 има промяна в задвижването и системата е Automatic asymmetric AWD - Автоматично несиметрично задвижване на всички колела. В нормални условия над 40км/ч целия въртящ момент се предава към предните колела. Използва се централен диференциал с електромагнитен съединител (нещо от типа на Халдекс), който предва въртящ момент към задните колела при регистриране на приплъзване или за стабилизиране на траекторията, т.е. системата е неделима част от стабилизиращата система DAT - Driver Assist Technology. Има блокаж на електромагнитния съединител, но само при ниска скорост, автоматично се изключва над 40км/ч.

rumen_antov
Мнения: 2
Регистриран на: 27 Фев 2019 22:55
Местоположение: Пловдив
Автомобил: тойота рав4

RAV-4 задвижване

Мнение от rumen_antov » 28 Фев 2019 00:23

Здравейте,имам тойота рав 4 дизел 116к. някой може ли да ми обясни как работи двойното предаване?Как се вклучва ,как се изклучва?начина на работа.

Аватар
skydiver
Мнения: 646
Регистриран на: 05 Май 2015 23:55
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

RAV-4 задвижване

Мнение от skydiver » 28 Фев 2019 11:20

rumen_antov написа: 28 Фев 2019 00:23 Здравейте,имам тойота рав 4 дизел 116к. някой може ли да ми обясни как работи двойното предаване?Как се вклучва ,как се изклучва?начина на работа.
1 пост по-горе е описано.
Може би твоята Rav4 влиза в споменатите.
На база на прочетеното в нета и на бът дайно-то, бих добавил, че при Rav4.2 предаването е по-скоро то към задния мост.
Няма механизъм за пренинаване само на преден мост, както и нищо не се "изключва" при постигане на 40 и повече км/ч.
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot] и 84 госта