Впечатления от моята Toyota

Публикувай отговор
Аватар
alokin
Мнения: 73
Регистриран на: 12 Юли 2007 23:01
Местоположение: София

Впечатления от моята Toyota

Мнение от alokin » 30 Дек 2007 19:44

Предлагам който има възможност да драсне по някой ред за своята Тойота. Може би с това ще помогнем на тези, които се двоумят дали да си купят именно Тойота.

Когато си купих Яриса (1,3 - 2007) първото нещо за което ме питаха приятели и познати беше разходът на гориво.
Колата я имам от август 2007, до сега съм навъртял 3600 км.
Когато след първия месец направих равносметка за минатите км и налятото гориво, средният разход за първите 1200км е 7,13 л /100 км.
Подробностите:
Първото ми извънградско пътуване беше до Козлодуй(в София вече бях навъртял 500 км) средна скорост - 87, среден разход 5,5, понакога включвах климатика, бяхме аз жената и детето с доста багаж.
До Своге неогдавна ми даде 4,8 отиване и връщане, но определено нямаше движение и карах изключително спокойно
В София
ситуацията е следната: Ако не нервнича - 6,9 понякога 7,2, но не дай боже да се налага нещо спешно -9,6 до 10,1. Средния разход градско около 8л/100км.
За 1 месец - 1190 км (градско 758, извънградско 432), налял съм 84,91 л безоловен 95 предимно от ОМV.
Возията:
Стегнато окачване - в завоите е стабилна и се чувствам уверено.В движение по паваж купето не дрънчи и не тропкат евтини пластмаси. Воланът с електро усилвателя води колата леко и реагира моментално.
Спирачката и съединителят
са леки и не създават затруднения при управлението, за разлика от един Пасат комби петица който карах наскоро - и двата педала бяха по-тежки и сякаш по-бавно реагираха. ABS+Brake assistant са много полезна комбинация, особено е препоръчителна за хора които не са все още опитни шофьори. Асистентът усеща ко га спирачката се натиска рязко и съдздава допълнителен натиск.
Двигателят
със своите 87 коня при нужда ме издърпва като задминавам, с повечко обороти наистина, но определено не се задъхва. По магистрала Тракия на равно (около Пазарджик) с лекота стига до 170 и усещането е, че може да стигне и 180, но закова на 172 и не мръдна. По правата трилентова отсечка на връщане от Пловдив, преди Църна маца по наклона лепна 183, но предполагам че помогна и попътния вятър :).
Купето
не е натъпкано с лукс, но всичко си е на място. Много ме кефи CD-то, което не ограничено от стандартните размери на обикновенните плеъри при които се налага да търсиш натъпканите едно до друго дребни бутончета, освен това качеството на звука и мощността са много добре балансирани - няма доловими изкривявания в случаите когато се кефя и го надувам почти на МАХ.
Колата е двувратка но на мен ми допада. Когато отварям голямата врата изглежда по-спортно, но определено за семействата с деца бих препоръчал четиривратката.
Багажникът...
аз съм против споровете за големината на багажниците: работата е там , че колкото и голям да е багажникът на вашата кола, винаги ще има ситуация при която багажът ще е с един сак повече от вместимоста на багажника ви (това е по законите на всемирната гадост). Иначе обемът на купето е много гъвкаво решен - задните седалки могат да се плъзгат напред-назад в рамките на 15 см, а когато облегалките им се сгънат напред хоризонтално се образува изцяло равен под на обема зад предните седалки.
Знам, че скептиците ще кажат - не може да няма недостатъци. Сигурно има недостатъци... това което бих отнесъл към недостатъците: При ляв зявой(проличава особено при завоите до Копитото, или до Своге) предната лява колонка пречи на видимостта и се налага така да се каже да задничам.
За сега това са първите впечатления, с удоволствие ще отговоря на допълнителни въпроси.
Да уважаваме чуждия опит - винаги спестява време, пари и нерви.

spiritch
Мнения: 70
Регистриран на: 13 Ное 2007 12:56
Местоположение: Stara Zagora
Обратна връзка:

Мнение от spiritch » 31 Дек 2007 00:01

И на мен предната лява колонка ми пречи при остър ляв завой. Имам Авенсис 1,8
Avensis 1,8 VVT-i MT Comfort 2007

ugabuga
Мнения: 2833
Регистриран на: 23 Фев 2005 07:06
Местоположение: New Brunswick, NJ
Обратна връзка:

Мнение от ugabuga » 31 Дек 2007 04:59

i na men, tercel 92-ra ama az imam gauge pods i sushto taka ot tia sennici otvun deto da ne ti vali kato otvorish malko jama, ta zatova mislia.
4efte powered tercel (201 whp @ 14psi)

Аватар
newmiro
Мнения: 1360
Регистриран на: 03 Апр 2006 21:59
Местоположение: Варна

Мнение от newmiro » 01 Яну 2008 15:02

лявата колонка много пречи пречи при авенсиса (2005, 1.8)(той и двигателя му идва малък на това купе). също така се изненадах как този проблем го има и при аурис, и то доста по-кофти. особено с прозорчето тип лада, много ме дразни и пречи на видимостта. може би това е от страничните въздушни възглавници...?
stay up and keep shining!!


slowtraveler каза: Срещу мен на около 150м имаше спрели фарове - един мерцедес с модните по него време (пък май и сега) борци, които на въпроса ми дали имат лопата отговориха, че имат само пистолети и бухалки tongue.gif

Аватар
alokin
Мнения: 73
Регистриран на: 12 Юли 2007 23:01
Местоположение: София

Карах веднъж Авенсис

Мнение от alokin » 01 Яну 2008 20:06

newmiro написа:лявата колонка много пречи пречи при авенсиса (2005, 1.8)(той и двигателя му идва малък на това купе). също така се изненадах как този проблем го има и при аурис, и то доста по-кофти. особено с прозорчето тип лада, много ме дразни и пречи на видимостта. може би това е от страничните въздушни възглавници...?
Веднъж карах служебния Авенсис(2,0 л.) до Кральево в Сърбия, и останах с много добри впечатления - дърпа добре, но честно казано не ми направми впечатление да пречи колонката. Предполагам защото по пътя нямаше много остри завои....
Ама вие какво се хванахте за единствения недостатък sad.gif ! пишете и нещо положително!!!
И това ми било тойотоведи :banghead: !!! малко по-ведро :sunny:
Да уважаваме чуждия опит - винаги спестява време, пари и нерви.

Аватар
hyankov
Мнения: 1417
Регистриран на: 11 Сеп 2006 22:05
Местоположение: София
Обратна връзка:

Мнение от hyankov » 02 Яну 2008 07:54

Кекек, защото не сте виждали колко е дебела и как пречи колоната на Nissan Quest laugh.gif При ляв завой (дори не остър) ако не си местиш главата, не виждаш де отиваш laugh.gif
Subaru Impreza III Hatchback (2009) - 2.0R MT, 150 hp
Toyota Avensis (2000) - 2.0 D-4D (личен рекорд - 4.1л/100км) - SOLD
Toyota Corolla LE (2000) - 1.8, 125 hp - SOLD

Аватар
alokin
Мнения: 73
Регистриран на: 12 Юли 2007 23:01
Местоположение: София

ти ме успокои

Мнение от alokin » 02 Яну 2008 21:21

hyankov написа:Кекек, защото не сте виждали колко е дебела и как пречи колоната на Nissan Quest laugh.gif При ляв завой (дори не остър) ако не си местиш главата, не виждаш де отиваш laugh.gif
...то май това е болежка от типа "трай бабо за хубост"
Да уважаваме чуждия опит - винаги спестява време, пари и нерви.

Аватар
Ael
Мнения: 772
Регистриран на: 10 Ное 2007 00:00
Местоположение: Пловдив
Получена  благодарност: 4 пъти
Обратна връзка:

Мнение от Ael » 03 Яну 2008 00:19

На моя Аурис от време на време ми се налага да поопъна врат при някои леви завои особенно когато има вероятност да изкочи някой заблуден пешеходец дето незнае на какъв цвят се пресича. Иначе съм карал и Пасат 4-ка ,там предните греди са 2 пъти по дебели и видимоста нищожна.

Аватар
boikovz
Мнения: 105
Регистриран на: 20 Юли 2007 17:55
Местоположение: България
Обратна връзка:

Мнение от boikovz » 03 Яну 2008 08:55

Здравейте, карам новата Корола от няколко месеца и съм изминал към 3200 км. Колата ми е с оборудване SOL, има всичките възможни екстри за модела. Това което ме учуди малко е че не предлагат кожен салон, но ще го преживеем. От колата съм определено доволен. Двигателя е 1.6 - 124к.с. има доста мощ в него, доста голями наклони си ги качва на 5та предавка без да се затормозява. Определено е много маневрена, излизам от места където със старата ми кола трябваше да се повъртя насам натам. Разхода на гориво до момента: градско (София но рядко минавам през центъра) 7.2 при средна скорост 18км/ч сега при снега качи малко до 7.8. Извън градско при 110-120км/ч 5.8. Това което показва компютъра е много близо до реалното (разлика от 1-2 десети). Карам я с бензин 95 най-често зареждам от Лукойл.
Това което ми прави добро впечатление е че колата е много устойчива. При влизане в завой с по-голяма скорост купето остава хоризонтално, не се накланя и нямаш усещането че всеки момент ще поднесе, напротив. Спирачният й път е добър, управлението на волана доста добро с помощта на електрическият усилвател. Когато си на по-малка скорост и волана е по-лек, колкото по-висока е скоростта и волана става по-твърд. Реагира веднага при маневра (за да заобиколиш някоя дупка).
Малко впечатления от скоростната кутия. Моята е оборудвана с 5 степенна ММТ. Режимите в които можеш да я караш "Е"-напълно автоматичен режим, все едно караш автомат. При режим "М"- ти превключваш скоростите или от лоста или от лостчетата на волана. В този режим ако намаляваш скоростта, но не превключиш на по-ниска предавка, то компютъра се включва и намалява предавката за да непозволи на двигателя да загасне. Това което ми хареса е че в режим "Е" (автоматичен) ако не ти хареса за момента избраната от компютъра предавка можеш с помощта на лостчетата на волана да смениш предавката и и след известно време, след като няма еволюции в скоростта автоматиката отново ще поеме управлението на скростната кутия. За каране в зимни условия: никакъв проблем. Включваш на "Е" натискаш леко газта и колата тръгва без проблеми през навалялия сняг, без никакви наченки на пробоксуване и т.н. Може би и помата това че е оборудвана с TC, VSC и други такива средства, но нали за това са сложени там. До сега ми се е включвал веднъж VSC когато тръгвах и едната предна гума беше на утъпкан сняг, а другата в преспа. Само примига на таблото знака на VSC но не усетих никакво занасяне или пробоксуване, колата просто си тръгна и си излезе на пътя. Има и Еs режим на скростната кутия, която е за по-спортно каране. Не го ползвам често. При този режим ускорението е максимално, и скоростите се сменят при по-високи обороти (според инструкциите до 6000об/мин). В режим Е смяната на предавките става в зависимост от темпа на натискане на газта, ако караш плавно сменя към 2200-2500, ако караш по-настоятелно започва да ги сменя към 3000-3500об/мин. Ако искаш да изпреварваш, просто даваш газ автоматиката прави kick-down (сменя на по-ниска предавка) и те издърпва. За сега нямам оплаквания от скоростната кутия. Смяната на предавките е доста бързо но има едно леко усещане на задържане на ускорението.
Системата за безключово влизане и запалване на Тойота е много удобна. Чипа си стои някъде по джобовете или чантата, появяваш се до колата (ако е вечерно време вътре в купето се включва осветлението), протягаш се към дръжката и колата се отключва, сядаш, натискаш бутона "Start" и двигателя се запуска. Нямаш никакви излишни движения да боравиш с ключ. След това слизаш от колата, натискаш копчето на дръжката и тя се заключва и включва алармата. Според мен много добре измислено и направено. По същият начин е и при багажника. Само натискаш електрическият бутон и той се отваря. Браво на Тойота!
Да напиша и някои неудобства: Понякога когато караш плавно в града и на 50км/ч автоматиката вече е превключила на 5та а според мен би трябвало да е все още на 4та за да има по-голям темп на ускорение. Другото е че на таблото ти изписва режим "Е" но не ти показва на коя предавка си. Показва само в режим "М" и когато в режим "Е" си променил ръчно предавката от лостчетата на волана. (На ярис-а с този вид трансмисия при автоматичен режим си изписва и на коя предавка е в момента).
Още нещо към препоръките за Тойота. Двата бутона за управление на компютъра могат спокойно да ги инсталират на волана, иначе трябва да се пресягаш до таблото пред теб. А пък на Ярис-а е още по-зле, защото таблото е в средата на колата.
Това са за сега впечатленията ми от новата Тойота Корола.
Toyota Corolla 1.6 Dual VVT-i, MMT, Sol, 2007

Аватар
didak
Мнения: 1215
Регистриран на: 04 Юни 2007 09:49
Местоположение: Варна

Мнение от didak » 03 Яну 2008 09:04

Мислех да напиша впечатленията от Яриса си в avtomobili.info, когато направя поне 10 000, защото този сайт много ми помогна при избора на автомобил. Но мога да споделя впечатления тук за 6-те хил. направени до момента:
Купих автомобила на 90 000 от ръка /каран през последните 5 г. в БГ/
След като минах пълна профилактика и смяна на консумативи, която ми излезе 340 лв. в сервиза на Тойота в Русе, не съм правил абсолютно нищо по колата. Не съм сигурен дали е нормално, но дори и маслото не е мръднало и милиметър.
Проблема, който имаше колата още при покупката, е генерираната грешка от компютъра за проблем с катализатора. Тъй като не съм забелязал това да влияе по някакъв начин на работата на двигателя, оставих нещата така както са.
Доволен съм от окачването, вътрешното оборудване /SOL/, динамиката е нормална за този двигател /1 л./, разхода на извънградско с климатик е около 5,5/100, за градско не мога да кажа, при условие, че живея в малък град.
Два недостатъка ми правят впечатление до момента - сравнително големия, за габаритите на колата, радиус на обратен завой и слабото, да не кажа недоловимо, обдухване в посока краката на пътниците отпред.
Доволен съм от колата и само мога да си пожелая и занапред да не ми се налага да се интересувам, има ли майстор в Разград, разбиращ от Тойота!
Yaris 1,0-1999->Yaris 1,3-2009->Yaris 1,33-2009

Аватар
pepa_k
Мнения: 216
Регистриран на: 11 Дек 2007 12:10
Местоположение: Plovdiv

Мнение от pepa_k » 03 Яну 2008 12:51

Здравейте,

моето мнение напълно съвпада с това на boikovz. Аз карам същата но оборудване Luna иначе пак е с ММТ.

Само не разбрах защо при него средния разход е 7,2 при средна скорост 18км в час , а при мен на компютъра пише 9,8 при средна скорост 17км. в час, само градско в Пловдив и зареждам и аз на Лукойл но с 98???? Дали защото колата е на 700 км.? Може би ще падне разхода като напълня няколко пъти резервоара?

:help:
Toyota Corolla 1.6 VVT-i MMT

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Мнение от LEXUS » 03 Яну 2008 13:10

И на мен ми се струва много странно 7.2/100км.,освен ако не кара само по надолнища или улици без светофари,дори от Тойота й дават да харчи градско 9.0/100km.,а те заводските данни дори трудно се достигат,защото трябва да се кара много оптимално,а да слезнеш с 2 литра под заводските данни ми се вижда доста авангардно. smile.gifС ммт я дават градско 8.4/100км.,но пак ми се струва доста разлика.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Аватар
Corolla_E9
Мнения: 243
Регистриран на: 01 Юли 2005 12:25
Местоположение: stara zagora

Мнение от Corolla_E9 » 03 Яну 2008 17:52

Нека и аз драсна някой ред за моята корола... колата е на 165 000 реални км.. като е закупена още от баща ми през далечната 95-та на около 30 000км.. опа забравих да спомена каква е колата.. Corolla AE92 Hatch декември 88ма 1.3 бензин по талонг 75к.с. Колата е икономична и пъргава за тазу мищност.. особено в градски условия няма равна :D ни и на път не се предава.. това лято дето мина с 3 човека, багаж и пълно ремърке пре-спокойно изкачвахме тесните и стръмни пътища на родопите.. максималната скорост също не е малко.. на табло е 180км/ч и си ги пълни дори да е с малко по-големи гуми от оригиналните и с tyre calculator дава при 100км/ч разлика от 5км/ч демек грубо 7-8км/ч по-малко показва при 180 :) а ускорението.. преди с 3ма човека до 100 разви за 11сек. (каталог 11.7 но това си зависи и от магарето зад волана :D ) та както и да е.. разхода е сравнително нисък при спокойно каране 90-100км/ч дава 5.5л/100км с моменти на изпреварвания 6л/100км, при 120км/ч на моменти надвишаващи 140км/ч дава около 7.5-8л. градско 8 при малко над нормалното каране.. като цяло колата е просторна и удобна единственото което не и харесвам е малкия багажник и ако сте решили да слагате газова уредба то най-добре да е като моята 35л защото сложете ли по-голяма нищо няма да можете да съберете вътре :D На мен лично от тази ае92 серия най-ми харесва този модел като моя с 3 врати но има и модели с 5.. и другото което е, че частите са много скъпи но за щастие мн рядко се случва да се нуждае от нещо.. :) ам друго.. колата е ниска и широка следователно стабилна и на завой при голяма скорост може да не се притеснявате толкова както при други модели (мое мнение)... този модел има и 1.8л Дизел мотор, но не мога да ви кажа впечатленията си от него.. има и по-мощни бензинови мотори 1.6 Si и GTi следователно 105к.с и за gti.. зависи на каква версия попаднете :) но са от 120-135к.с (ред топ) с точност не мога да ви кажа.. но за това купе и 105 к.с версията да е.. пак мисля че ще е като малка ракетка :) Общо взето това е..

ето и снимка на Gti Hatch:
Изображение

лично моето мнение за тези модели е :thumbsup:

Аватар
alokin
Мнения: 73
Регистриран на: 12 Юли 2007 23:01
Местоположение: София

Мнение от alokin » 03 Яну 2008 20:22

boikovz написа:.........Още нещо към препоръките за Тойота. Двата бутона за управление на компютъра могат спокойно да ги инсталират на волана, иначе трябва да се пресягаш до таблото пред теб. А пък на Ярис-а е още по-зле, защото таблото е в средата на колата.
Това са за сега впечатленията ми от новата Тойота Корола.
Благодаря ти за изчерпателния пост, доста интересни неща узнах за ММТ кутията...а за бутоните на компютъра си прав, просто бях забравил да спомена че има неудобство при ползването им, в началото и аз се дразних но се примирих и си избрах да ми показва оставащия пробег след зареждане и не го пипам много(наиграх се smile.gif ).
По отношение на разхода при Яриса нещата са в зависимост от карането. Сутрин рано от НДК до дървенишко шосе - последна спирка на транвая съм постигал среден разход 5,6!!!(без юркане а по светофарите нямаше коли) но натовари ли се движението веднага скача.
Да уважаваме чуждия опит - винаги спестява време, пари и нерви.

Аватар
alokin
Мнения: 73
Регистриран на: 12 Юли 2007 23:01
Местоположение: София

Мнение от alokin » 03 Яну 2008 20:39

pepa_k написа:Здравейте,

моето мнение напълно съвпада с това на boikovz. Аз карам същата но оборудване Luna иначе пак е с ММТ.

Само не разбрах защо при него средния разход е 7,2 при средна скорост 18км в час , а при мен на компютъра пише 9,8 при средна скорост 17км. в час, само градско в Пловдив и зареждам и аз на Лукойл но с 98???? Дали защото колата е на 700 км.? Може би ще падне разхода като напълня няколко пъти резервоара?

:help:
Не се притеснявай, ако караш на кратки разстояния в града е нормално да е по-висок разходът. Особено ако караш 2-3 км сутрин и пак толкова вечер. Най-добре е Бойков да каже ако има възможност.
Да уважаваме чуждия опит - винаги спестява време, пари и нерви.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 191 госта