Страница 1 от 6

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 17 Ное 2022 10:27
от digitalpr
Привет, карам Aвенсис T25 2005 1.8VVT-i. Oт известно време се появи отчетливо по-силно бучене и вибрации при натоварен двигател в много тесен диапазон от 2900 до 3000 оборота. Преди и след тези обороти не се усеща. Колата е на 220 000км. Имате ли идеи от какво може да е? Смених свещи, огледаха ми изпускателната система и разни тампони по мотора.

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 17 Ное 2022 10:40
от ufer
Имал съм подобно бучене, само че при около 5000 об./мин. и на друга марка. Оказаха се износени лагери на разпределителния вал (8-клапанов мотор). Износването беше гранично: 0.07-0.08 мм (по документация това беше горната допустима граница на износване) и при високи обороти се получаваше този "брум" (мой термин). Ако звукът идва от горната част на мотора, съмнението е там, но не е изключено и нещо в долната част, напр. луфт в основни или биелни лагери, особено внимание и за аксеален луфт. Не е добре да караш колата с този "брум" при сравнително ниски обороти... :thumbsup:

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 17 Ное 2022 11:22
от Bat Jorko
digitalpr написа: 17 Ное 2022 10:27 Привет, карам Aвенсис T25 2005 1.8VVT-i. Oт известно време се появи отчетливо по-силно бучене и вибрации при натоварен двигател в много тесен диапазон от 2900 до 3000 оборота. Преди и след тези обороти не се усеща. Колата е на 220 000км. Имате ли идеи от какво може да е? Смених свещи, огледаха ми изпускателната система и разни тампони по мотора.
Абсолютно същия случай, двигател и километри, само че при мен претрисането се случва в диапазона около 1800 оборота и около 2400 оборота. "Бучене" няма, само претрисане. Най-добре се усеща на 2-ра или 3-та предавка при набиране на скорост, особено при изкачване. Имало го е винаги, кога по-силно, кога по-слабо, кога го няма ... Напоследък става все по-отчетливо и по-силно. Смених преди 100-ина километра свещите, всичко изчезна, върнаха се поне 5-10 коня, пъргавина и т.н.!! В момента си е пак същото. mad.gif Отдавам го на самодаптацията, която се е случила след смяната на свещите. В заключение - изглежда спасение няма, просто сензори, електроника, общо състояние и т.н. си остаряват и режимите излизт от рамката. Не мисля, че е механичен проблем, напр. тампони, луфтове и т.н.

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 17 Ное 2022 11:28
от digitalpr
Не бих казал че точно претрисане, а бучене. И е напълно константно като сила, независимо на коя предавка съм. Струва ми се че е различен от твоя проблем.

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 17 Ное 2022 11:34
от Bat Jorko
digitalpr написа: 17 Ное 2022 11:28 Не бих казал че точно претрисане, а бучене. И е напълно константно като сила, независимо на коя предавка съм. Струва ми се че е различен от твоя проблем.
М-да, така изглежда. sad.gif

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 17 Ное 2022 16:24
от Butaloto
Явлението е претрисане, вибрации.. при същите обороти и при мен. Доса собственици на Авенсис Т25 1,8 129 к.с се оплакват от това явление, но досега никой не е написал как си е решил проблема, или каква е причината за отстраняването.. Търсих из други сайтове, руски форуми някакви подобни явления за конкретния модел/случай.. но нищо не изкопчих bash.gif Както спомена колегата и аз вече се насочвам към остаряване на сензори и електроника... не знам.

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 24 Ное 2022 13:54
от НикиFen
и аз се чудя ,що и при мен го има това претрисане при 2400 оборота

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 13 Дек 2022 22:25
от raider_yaris
Привет колега,

Така се радвам, че се появи втори като мен!!!

Аз от 6 години го преследвам този проблем (феномен)
Абсолютно същата ситуация, без значение на коя предавка съм просто като стигне 3000 до 3100 избучава като на гърне, но се чува отпред откъм двигателя.
Колата не губи мощност, а просто избучава.

И така вече 6 години!

Освен свещи и т.н. съм сменил още и тампони на двигателя, махнах катализатора, отваряхме двигателя за да проверим веригата, гледахме дали някакви пластмаси не опират в купето,
смених тампоните на изпускателната система, сменихме и лагерите на вала - бяха като нови, и още всевъзможни гимнастики за тези години.

И накрая никакъв ефект, колата си върви като пушка и не създава никакви проблеми, ама никакви.
Даже много пъти като се връщам я от Бургас или София нарочно карам в този диапазон през целия път с надеждата нещо да се прекърши и да се разбере от къде е проблема, но уви само ми се надува главата.

Това е голяма проклетия, ако стигнеш до проблема моля те (Умолявам те) сподели.

Ако знаеш на колко известни майстори съм ходил и то доказани по форумите, не само в тойота, а на митцубиши, хюндай и прочие.

Ако е като при мен ще го имаш и на задна скорост! Отиди на някой паркинг на Метро или Джъмбо и го изпробвай.

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 13 Дек 2022 23:09
от vfr800
Едва ли има проблем. Просто двигателя влиза в някакъв резонанс. Избягвай да караш в този режим и толкова. Нито е първата нито последната кола с такъв проблем, но обикновено диапазона е по-широк примерно около 500 оборота, така че радвайте се :)

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 14 Дек 2022 05:47
от Ивайло Димов
Системата valvematic също би могла да издава подобни шумове .Там гледано ли е ?

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 14 Дек 2022 08:24
от slowtraveler
Според мен просто вдървени тампони водят до промянана резонансната честота и поява на този 'дефект'... :thumbsup:
Всеки агрегат си има резонансна честота.. Както и всеки двигател - 'забранен диапазон обороти'... При по-сериозните двигатели направо на оборотомера е нарисуван този диапазон - през него преминаваш максимално бързо и не се 'застояваш' там :thumbsup:

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 14 Дек 2022 09:35
от Ивайло Димов
Ако са тампони резонанса ще е константа но с различна сила на вибрациите в зависимост от оборотите ,а и хората твърдят за бучене като от въздушна струя .Валвематика за тва е икономичен ,заради редуцирането на въздушно-горивната смес при различни режими на работа ,подобни гориво спестяващи устройства има и в други марки -вихрови клапи им казват .За мен там има някакакъв проблем ,чисто механично ако има тракане метал в метал или пластмаса в метал то ще е постоянно и ще се усилва с повишаване на оборотите или ще изчезва .Тук този звук се показва в точно определен диапазон на оборотите .

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 14 Дек 2022 09:38
от slowtraveler
Ивайло Димов написа: 14 Дек 2022 09:35 Ако са тампони резонанса ще е константа но с различна сила на вибрациите в зависимост от оборотите ,а и хората твърдят за бучене като от въздушна струя
Това, което виждам по-горе - без значение от предавката (т.е. от скоростта и въздушната струя) при 3000-3100об/мин 'избучава'...

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 14 Дек 2022 09:41
от Ивайло Димов
Валвематика контролира въздуха ,който постъпва в гориво-въздушната смес и то при определени обороти ,т.е когато си в градски режим и караш спокойно ,колата е екологична и икономична ,като я настъпиш на магистралата системата сработва и обогатява с повече въздух двигателя .Тва си мисля аз ppp.gif

Авенсис Т25 бензин - бучене при 3000 оборота.

Публикувано на: 14 Дек 2022 09:45
от mapamop
Ивайло Димов написа: 14 Дек 2022 09:35 Валвематика
Димов 1ZZ-FE няма валвматик. Има VVT-i който управлява вала на смукателните клапани през маслен клапан и vvt-i муфата.
Валвматика е на ZR-FAE серията двигатели, в T27
При моята бройка някъде докъм 2600-2800 мотора не се чува в купето, но след тези обороти става значително по-шумен (и гладен). Честно казано не съм се заглеждал дали в гореописаните обороти ги има вибрациите. Като цяло 1ZZ-FE не е от спокойните мотори в който да не се усещат никакви вибрации. Дори на празен ход като си сложа ръката на калника си има вибрации. Вероятно както Слоу казва, в тези обороти изпада в резонанс мотора и са още по-силно доловими.