Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
Привет на всички !Нов съм във Форума,причината да се регистрирам е,че искам да закупя Avensis 2.0 vvti 147к.с.
За прът път ще ми е Toyota марката,преди бях с Volvo v50 2.0d,но по различни причини не искам повече дизел,и се спрях на този модел 2.0 vvti 147 понеже четох на 1-2 места,че са мн здрави и пъргави и малко харчат.
Бих бил благодарен много ако някой сподели дали е така...четох също,че съединителя е евтин около 500-600лв ако не се бъркам?Разхода е много важен за мен защото идвам от дизел,газова не искам да слагам...градско ако ще ми дава 10/100 за мене е супер,но да не се окаже 12-13 ??До колкото разбрах,е директна инжекция колата ?И на последно място с маслото ми е любопитно дали го яде много,понеже знам от предишно бензинови коли,които съм имал всички са горяли масло,което не е приятно.
П.С Понеже видях по новият Avensis 1.8 vvti 147 к.с пак,и за него уж дават по малко да харчи,в крайна сметка двете коли са с еднакви коне но 200кубика разлика,дали би дало разлика в разхода ??
Благодаря !
За прът път ще ми е Toyota марката,преди бях с Volvo v50 2.0d,но по различни причини не искам повече дизел,и се спрях на този модел 2.0 vvti 147 понеже четох на 1-2 места,че са мн здрави и пъргави и малко харчат.
Бих бил благодарен много ако някой сподели дали е така...четох също,че съединителя е евтин около 500-600лв ако не се бъркам?Разхода е много важен за мен защото идвам от дизел,газова не искам да слагам...градско ако ще ми дава 10/100 за мене е супер,но да не се окаже 12-13 ??До колкото разбрах,е директна инжекция колата ?И на последно място с маслото ми е любопитно дали го яде много,понеже знам от предишно бензинови коли,които съм имал всички са горяли масло,което не е приятно.
П.С Понеже видях по новият Avensis 1.8 vvti 147 к.с пак,и за него уж дават по малко да харчи,в крайна сметка двете коли са с еднакви коне но 200кубика разлика,дали би дало разлика в разхода ??
Благодаря !
- nov
- Мнения: 825
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
Така зададен въпроса без особена конкретика мога да ти отговоря и аз пък колегите ще ме допълнят, първо да уточня, че и аз слязох от Волво смао, че XC60 D3 2011 (първи и последен дизел в живота ми, никога вече), ако колата е директно впръскване не става или е трудна за конверсия на газ (вероятно имаш осователна причин апоради, която не сикаш газ - няма да те убеждавам колко бъркаш ако може да и сложиш и не и сложиш, но това си е твой избор разбира се).Относно разхода - градско е много относител във Видин е едно в София друго в Тетвен трето, много зависи от дясното краче как работи с газта и кка превключва, на какви обороти и т.н., съединителя няма как да е скъп, като на дизеловото ти Пежо (Волво) и най-важното нещо - често при положение в покой на празен ход, колата е толкова тиха, че ще ти се стори, че е угасена спрямо ве 50-то.
Само за информация да сравниш - от 3 дена имам Рав4 2.0 158 коня бензин, за това време вече му набих едни бързи 750км, зареждам пълно/пълно и ми дава разход 6,8-7,4 , но карам пенсионерски до 100-110, колата е с 6 скорости и превключвам на макс.2500 оборота.Това е разход извънградско 90% с градско 10%, но в малък град.Провери тук във форума кой от двата мотора е по-надежден (субективо в зависимост от състоянието, но все пак), защото са еднакви к.с., но различна кубатура - при еднаква надеждност аз бих взел 2 литровия.
Само за информация да сравниш - от 3 дена имам Рав4 2.0 158 коня бензин, за това време вече му набих едни бързи 750км, зареждам пълно/пълно и ми дава разход 6,8-7,4 , но карам пенсионерски до 100-110, колата е с 6 скорости и превключвам на макс.2500 оборота.Това е разход извънградско 90% с градско 10%, но в малък град.Провери тук във форума кой от двата мотора е по-надежден (субективо в зависимост от състоянието, но все пак), защото са еднакви к.с., но различна кубатура - при еднаква надеждност аз бих взел 2 литровия.
- mapamop
- Мнения: 3988
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 84 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
Обзор на двигателите:
https://toyota-club.net/files/faq/04-11 ... az_eng.htm (най-долу има индекс за другите двигатели)
Може да погледнеш 1.8 1ZZ-FE, който е по-често срещания и като че ли по-приятелски настроен за обслужване и ремонт. По-слаб откъм коне, но не бих казал че е "умрял кон", да ти омалее крака да натискаш докато стигне 100.
На тия години много зависи от късмета на каква бройка ще попаднеш. 2.0 има и с многоточкова инжекция (уникорн, фея ще видиш по-лесно наживо) има и с директно впръскване.
https://toyota-club.net/files/faq/04-11 ... az_eng.htm (най-долу има индекс за другите двигатели)
Може да погледнеш 1.8 1ZZ-FE, който е по-често срещания и като че ли по-приятелски настроен за обслужване и ремонт. По-слаб откъм коне, но не бих казал че е "умрял кон", да ти омалее крака да натискаш докато стигне 100.
На тия години много зависи от късмета на каква бройка ще попаднеш. 2.0 има и с многоточкова инжекция (уникорн, фея ще видиш по-лесно наживо) има и с директно впръскване.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- iovkito
- Мнения: 2831
- Регистриран на: 24 Авг 2008 22:05
- Местоположение: Добрич
- Благодарил/а: 9 пъти
- Получена благодарност: 56 пъти
Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
Много сте намразили дизелите. Иначе, аз бих си взел авенсис т27 1.8 бензин. т25 са вече на години и ще става все по-трудно да се намери читава бройка.
Toyota Avensis T25 2.0 D4D 2007
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
Toyota RAV4 XA40 2.2 D4D 2014
- nov
- Мнения: 825
- Регистриран на: 28 Яну 2007 19:15
- Местоположение: Bulgaria
- Автомобил: XA30 3ZR-FAE
- Благодарил/а: 2 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
Моя специално никакви проблеми не ми е правил за една година и почти 25к., но просто дизел не е моето.Газаджия съм от 20 години, и като кажа до горе пълня за макс 30 лв, Волвото до горе е за 230 лв.И (за мен, не задължавам никой с мнението си) дизела е капризен , добавки, дпф-и, не му влияе добре пали/гаси, кратки преходи от 2-3 км и т.н.Но да не цапам темата на колегата.А аз понеже правя между 25 и 40к.годишно за да ми е изгоден нафтата трябва да е на цената на газта
- Ивайло Димов
- Мнения: 958
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 37 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
И аз съм на мнение Т27 ....чист астматик с многоточков инжекцион .По-вероятно е да се случи на запазена кола.
Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
По новият Avensis след 2009 гледам,че е 1.8 vvti но 147к.с,той го дават по малко да харчи защо така,като и двете коли са 147 коня ?Изобщо вярно ли е,че харчи по малко ?
- mapamop
- Мнения: 3988
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 84 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
1.8 1ZZ-FE е 129 к.с., 1.8 1ZZ-FE във "Селика" по спомен е 143 к.с - разликата е в компютъра, изпускателната система и може би в инжекторите.
1.8 след 2009 е със валвматик (електронно управление на газоразпределението, мисля че "играе" и с двата вала на клапаните), докато в 1.8 преди 2009 е със маслен клапан и механично/хидравлично управление на газорапределението и мисля че "играе" само с вала в входящите клапани. Не е малка разликата. В линка който дадох по-нагоре трябва да ги има тия разлики.
Може и да греша - някой да ме поправи.
По отношение на разхода много зависи от маршрута, наклоните, колко време ще "клопа" на светофарите на празен ход. В общи линии първия резервоар на Avensis T25 1ZZ-FE/1.8/2005.12 го реализирах на 14/100 градско, скачайки от 60 коня Астра Ф, 1.7D. В момента на относително постоянният ми маршрут, текущите ми навици се въртя между 8.1/100 и 9.6/100 разход, целогодишно с климатик. След зареждане и зануляване на средния разход, в празници и почивни дни съм стоял и по 2-3 дни на 7.2-7.7/100, но като се появи трафика през работните дни си се забивам пак на около 8.3. Със остарелите, напукани маркучи и гумени изделия бях стигнал до 12 градско - така че зависи и колко ще ви се занимава със загубите на вакуум, смяната на разни износени части и т.н.
На тия мотори се пригответе психически за 10/100 градски разход и извънградски от порядъка на 5.4-7.3/100. 7.3 се прави на магистралата със дълго натискане на 140км/ч и нагоре. Ако я карате кротко със 90-110 и климатик ще се върти на 5.8-6.4/100 разход. Зависи колко "спортно" ще го карате тоя мотор. На Т27 вероятно разхода ще да е една идея надолу от на Т25, ама едва ли ще е грандиозна разликата.
1.8 след 2009 е със валвматик (електронно управление на газоразпределението, мисля че "играе" и с двата вала на клапаните), докато в 1.8 преди 2009 е със маслен клапан и механично/хидравлично управление на газорапределението и мисля че "играе" само с вала в входящите клапани. Не е малка разликата. В линка който дадох по-нагоре трябва да ги има тия разлики.
Може и да греша - някой да ме поправи.
По отношение на разхода много зависи от маршрута, наклоните, колко време ще "клопа" на светофарите на празен ход. В общи линии първия резервоар на Avensis T25 1ZZ-FE/1.8/2005.12 го реализирах на 14/100 градско, скачайки от 60 коня Астра Ф, 1.7D. В момента на относително постоянният ми маршрут, текущите ми навици се въртя между 8.1/100 и 9.6/100 разход, целогодишно с климатик. След зареждане и зануляване на средния разход, в празници и почивни дни съм стоял и по 2-3 дни на 7.2-7.7/100, но като се появи трафика през работните дни си се забивам пак на около 8.3. Със остарелите, напукани маркучи и гумени изделия бях стигнал до 12 градско - така че зависи и колко ще ви се занимава със загубите на вакуум, смяната на разни износени части и т.н.
На тия мотори се пригответе психически за 10/100 градски разход и извънградски от порядъка на 5.4-7.3/100. 7.3 се прави на магистралата със дълго натискане на 140км/ч и нагоре. Ако я карате кротко със 90-110 и климатик ще се върти на 5.8-6.4/100 разход. Зависи колко "спортно" ще го карате тоя мотор. На Т27 вероятно разхода ще да е една идея надолу от на Т25, ама едва ли ще е грандиозна разликата.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
- Ивайло Димов
- Мнения: 958
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 37 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
В днешно време 9-10 градски разход на бензин с MPI мотор е нормален ,тия коли са и тежички .И пак е относително градски разход в София и Шумен
-
- Мнения: 1206
- Регистриран на: 06 Мар 2011 23:14
- Местоположение: Deutschland
- Благодарил/а: 54 пъти
- Получена благодарност: 33 пъти
Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
За 1,8 валвматик в Авенсис Т27 след последния ФЛ- извънградски разход, при кротко каране - около 6. Магистрала при 130-140кмч- около 7-7,4, при безпърдонно натискане- стига и до над 11. Град голям и задръстен- около 10, малък със спокойно движение- около 7. За към 140 000км вече: най-нисък разход постиган изобщо- 4,8 на 100....най-висок изобщо: 13,5, бяхме в Прага в най-усиления трафик с километрични задръствания. Ако се интересуваш от този двигател конкретно - има го и в Т27 преди последния фейслифт- добър двигател, за сега без проблеми, не е капризен на гориво. Не харчи масло.
Toyota Corolla 1,6 Valvematic 2012 Luna Navi-> ех
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Toyota Avensis 1,8 Valvematic 2017 Elegance MT
Lexus IS300h 2020 Luxury Line -> https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 07509.html
Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
Значи в град като Видин от където съм няма да удари над 10 никога,при положение и,че градско не въртя почти...да речем карането ми е 35% градско и другото извън.Затова и обмислям покупка на бензин,годишно да дам 1000-1500лв повече за гориво ама да не се занимавам с турбо,клапани,маркучи итн. итн. типичните дизелови болести.dracunculus написа: ↑14 Ное 2022 13:48 За 1,8 валвматик в Авенсис Т27 след последния ФЛ- извънградски разход, при кротко каране - около 6. Магистрала при 130-140кмч- около 7-7,4, при безпърдонно натискане- стига и до над 11. Град голям и задръстен- около 10, малък със спокойно движение- около 7. За към 140 000км вече: най-нисък разход постиган изобщо- 4,8 на 100....най-висок изобщо: 13,5, бяхме в Прага в най-усиления трафик с километрични задръствания. Ако се интересуваш от този двигател конкретно - има го и в Т27 преди последния фейслифт- добър двигател, за сега без проблеми, не е капризен на гориво. Не харчи масло.
Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
Имах отдавна VW bora 2.3 v5 градско направо ми разказа играта,дори във Видин където е малък град...13/100 под това неще да падне,извънградско падаше на 8.5 с много зор...затова все още се чудя за 2.0 vvti 147mapamop написа: ↑14 Ное 2022 12:52 1.8 1ZZ-FE е 129 к.с., 1.8 1ZZ-FE във "Селика" по спомен е 143 к.с - разликата е в компютъра, изпускателната система и може би в инжекторите.
1.8 след 2009 е със валвматик (електронно управление на газоразпределението, мисля че "играе" и с двата вала на клапаните), докато в 1.8 преди 2009 е със маслен клапан и механично/хидравлично управление на газорапределението и мисля че "играе" само с вала в входящите клапани. Не е малка разликата. В линка който дадох по-нагоре трябва да ги има тия разлики.
Може и да греша - някой да ме поправи.
По отношение на разхода много зависи от маршрута, наклоните, колко време ще "клопа" на светофарите на празен ход. В общи линии първия резервоар на Avensis T25 1ZZ-FE/1.8/2005.12 го реализирах на 14/100 градско, скачайки от 60 коня Астра Ф, 1.7D. В момента на относително постоянният ми маршрут, текущите ми навици се въртя между 8.1/100 и 9.6/100 разход, целогодишно с климатик. След зареждане и зануляване на средния разход, в празници и почивни дни съм стоял и по 2-3 дни на 7.2-7.7/100, но като се появи трафика през работните дни си се забивам пак на около 8.3. Със остарелите, напукани маркучи и гумени изделия бях стигнал до 12 градско - така че зависи и колко ще ви се занимава със загубите на вакуум, смяната на разни износени части и т.н.
На тия мотори се пригответе психически за 10/100 градски разход и извънградски от порядъка на 5.4-7.3/100. 7.3 се прави на магистралата със дълго натискане на 140км/ч и нагоре. Ако я карате кротко със 90-110 и климатик ще се върти на 5.8-6.4/100 разход. Зависи колко "спортно" ще го карате тоя мотор. На Т27 вероятно разхода ще да е една идея надолу от на Т25, ама едва ли ще е грандиозна разликата.
- Ивайло Димов
- Мнения: 958
- Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
- Местоположение: Шумен
- Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
- Благодарил/а: 37 пъти
- Получена благодарност: 54 пъти
- mapamop
- Мнения: 3988
- Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
- Местоположение: Русе
- Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
- Благодарил/а: 84 пъти
- Получена благодарност: 267 пъти
Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
Много трудно ще го намерите тоя мотор на Т25, по-вероятно да намерите 2.0D4. Разхода и на двата ще е около 10 ако са изправни бройките. На Т27 вече се води от ZR-FAE серията и е с различно управление. Но за 13-15 градски разход или трябва да е много размазан от каране НЕподдържане мотора или се иска много геройство и оптимизъм с педала на газта. При равни други условия се обзалагам на разход след третия резервоар около 10 и надолу.
Разровете се в темата ми за треперещатата стрелка и сумаризирайте какво съм направил по 1.8/1ZZ-FE. Дори и в началото когато беше "много, ама много зле" разхода му в града се въртеше около 10-11 и бях започнал да го гледам злобно и да си мисля как да я махам тая кола. В момента на дисплея след 287 километра само градско има 8.6, и то защото застудя, карам я всеки ден едни 17-22 километра, с 4 спирания и е вечно студена.
Бяха ме наплашили че "тая голямата къща" няма да я сваля под 12 градско. Аз за три години откак я имам не съм виждал от над 2 години повече от 11 със издънените маркучи. Бройката е на 350-360 000 реални километра, не е отварян мотор, аз наближавам да ѝ навъртя 40 000 скоро. За Т27 колегата dracunculus ви е писал разход. Предвид че там където живее има възможност да я цеди до ламарината....
Няма да съжалявате от покупката на който и да е от двата модела, с условието да гледате внимателно конкретните бройки в какво състояние е мотора, количеството ръжда по скритите места и разни други гадни подробности от които страдат всички марки.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251
Малко помощ относно Avensis 2.0 vvti
Благодаря за отговора !mapamop написа: ↑14 Ное 2022 21:37Много трудно ще го намерите тоя мотор на Т25, по-вероятно да намерите 2.0D4. Разхода и на двата ще е около 10 ако са изправни бройките. На Т27 вече се води от ZR-FAE серията и е с различно управление. Но за 13-15 градски разход или трябва да е много размазан от каране НЕподдържане мотора или се иска много геройство и оптимизъм с педала на газта. При равни други условия се обзалагам на разход след третия резервоар около 10 и надолу.
Разровете се в темата ми за треперещатата стрелка и сумаризирайте какво съм направил по 1.8/1ZZ-FE. Дори и в началото когато беше "много, ама много зле" разхода му в града се въртеше около 10-11 и бях започнал да го гледам злобно и да си мисля как да я махам тая кола. В момента на дисплея след 287 километра само градско има 8.6, и то защото застудя, карам я всеки ден едни 17-22 километра, с 4 спирания и е вечно студена.
Бяха ме наплашили че "тая голямата къща" няма да я сваля под 12 градско. Аз за три години откак я имам не съм виждал от над 2 години повече от 11 със издънените маркучи. Бройката е на 350-360 000 реални километра, не е отварян мотор, аз наближавам да ѝ навъртя 40 000 скоро. За Т27 колегата dracunculus ви е писал разход. Предвид че там където живее има възможност да я цеди до ламарината....
Няма да съжалявате от покупката на който и да е от двата модела, с условието да гледате внимателно конкретните бройки в какво състояние е мотора, количеството ръжда по скритите места и разни други гадни подробности от които страдат всички марки.
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 48 госта