Спирачки Корола Е11

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Спирачки Корола Е11

Мнение от max-2 » 25 Окт 2022 08:13

Тези короли отзад с дискове ли са?
По описанието ми се струва, че някои колела, вероятно предните спират до предел на блокиране и включват АВС. Оттам идва слабото усещане за спиране.
След като ми отговорите дали отзад са барабани или дискове ще продължа с отговорът според мен за облекчаване на проблема.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Спирачки Корола Е11

Мнение от ufer » 25 Окт 2022 09:02

Апропо, на колко хиляди километра е колата, гори ли масло? След като има толкова съмнения около вакуума, аз накрая бих премерил и компресията, защото, ако тя е ниска, чисто хипотетично и вакуумът ще е слаб, макар да не го вярвам... Сменяни ли са някога дискове, барабани; правена ли е профилактика на АБС-а? Колега, ти искаш отговори, но никой от нас не може да ти ги даде, нашите приказки са предположения, а те станаха много... Търси си печен майстор, защото няма начин фабрично тази кола да е с толкова слаби спирачки и да е карана... Причината трябва да е техническа, най-вероятно свързана с износване... :thumbsup:

Matematiks
Мнения: 104
Регистриран на: 09 Окт 2015 13:01
Местоположение: София

Спирачки Корола Е11

Мнение от Matematiks » 25 Окт 2022 09:55

Най много ме дразни, че не може да не може :whistle:
Поради тази причина питах, дали и други се оплакват от такива проблеми/симптоми, за да се разбере, дали фабрично са така тези коли, но явно вече сте станали много модерни и не карате такива дъртаци tooth.gif А и усещането за спиране е субективно все пак punk.gif


Иначе колите са 2 - едната е с 4A-FE и не си знае километрите. Купихме я на 280К за колега, но километража не работи,или показва по-малко,в редките случаи, когато работи. После я купих аз преди 8 години tooth.gif
По мои сметки е на около 400К но е ревизирана изцяло по проблемните агрегати и части и винаги поддържана безкомпромисно- окачване, съединител, амове, абе половината коа е сменена във времето да кажем така.
Колата върви на гръм, не ми се вярва да няма компресия, винаги е било така.Пали от 1 зъб във всякакви условия зиме/лете. Харча на масло е поносим в градски условия(1/1.5л от смяна до сманя), на дълго е по-зле.
Последно, като се прави цялото окачване се направи и профилактика на апаратите и нови накладки АТЕ отпред и отзад. Задният мост спира без проблем, ръчната работи перфектно и си се саморегулира без никакъв проблем. По време на профилактиката бе установен блокирал/клеясал водач и бе отстранен този проблем. Имаше леко подобрение, разбира се.
Другата е 7А-FE 4x4 и я имам от няколко дни. Не мога да кажа дали харчи масло все още. На 158К км е и смея да вярвам, че са истински. Имала е само 2 собственици 1 жена в Италия на Швейцарската граница (където си поддържат колите безкомпромисно,нищо общо с мангалите надолу)и 1 жена тук от 2014 година,която живее в провинциален гради и е карана супер малко - работа/вкъщи на близки рзстояния. Не е ръчкана със сигурност, смърдеше на катализатор яко, ама я "оправих" за 200 км на заварен педал tooth.gif
И двете според моето субективно мнение не спират... Очаквах, че тази ще е по добре, но не би, и почвам да се съмнявам, че тия коли са си така просто.
Както споменах, същото наблюдава и приятел с рола хеч, пак на доста км.

max-2 написа: 25 Окт 2022 08:13 Тези короли отзад с дискове ли са?
По описанието ми се струва, че някои колела, вероятно предните спират до предел на блокиране и включват АВС. Оттам идва слабото усещане за спиране.
След като ми отговорите дали отзад са барабани или дискове ще продължа с отговорът според мен за облекчаване на проблема.
Тази корола е с барабани отзад.
За кантара ли намекваш?

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Спирачки Корола Е11

Мнение от max-2 » 25 Окт 2022 13:25

Не за кантара. На карина е 92 година, която имам от 16 години няма кантар. Има един хидравличен разпределител, който е зад двигателя на коша. Там няма проблем.
Задните накладки издържат поне 200000 километра. Първата смяна беше в тойота пазарджик с оригинални накладки. Спираше много зле, само на предни. Ръчната спира по-добре от крачната, доказано на техническите прегледи.
При по-интензивно спиране предните гуми се влачаеха, без АБС съм.
Решението е по-добри накладки отзад на барабаните. Сложил съм Брембо отзад и се родих. Още със слагането се усети, че спира колата. Като напаснаха по барабана стана още по-добре.
На преглед вече минавам без да ми казват, че отзад няма никой.
Много е важно тресчотките на саморегулиращия механизъм да са почистени и смазани, както и добре регулирани. Това го правя на всяка смяма зимни летни гуми. След това ръчната кове на 4-ти зъб.
Вече от доста години имам нормални спирачки.

П. С. След като имаш АБС, теоретично би трябвало като се набие педалът на спирачките здраво да получи достатъчно сила и на задните спирачки и да спре сравнително добре колата за класа си и според гумите, с които е оборудвана.
Но ако задните накладки са качествени, ще има осезаемо подобрение при плавно спиране/чувствителност на педала и по-малко подобрение на спирачното усилие при аварийно спиране.
Аварийното спиране при всички автомобили с АБС по инструкция е най-ефективно с натиснат до дупка педал на спирачката.
Carina E 4AFE LB 1992

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Спирачки Корола Е11

Мнение от LEXUS » 25 Окт 2022 17:43

Колега, като не ти харесва как спира, защо си купуваш още Короли? Както и да е. Ако колата не спира както трябва, няма да премине Технически преглед, там на стенда ще изпише,че спирачното усилие е слабо. Щом субективно не ти харесва, не знам защо я караш. Аз за абсолютно първи път чета,че Корола може да има слаби спирачки! И съм доста учуден. Имам и 35 годишна Корола и спира по-добре от много по-нови автомобили, защото е лека,а спирачките са силни и ефективни.

Дали спира ефективно една кола се мери спирачният път , най-често се мери от 100км/ч. до 0км/ч.
Според това,което прочетох, този модел Корола Е 11 спира от 100км/ч. за 39 метра,а Ауди А3 1998-ма година,което й е конкурент на времето, спира за 38 м.

https://fastestlaps.com/models/audi-a3-1-8

https://fastestlaps.com/models/toyota-c ... i-liftback

Между другото карал съм Голф4-ка,което е същото като Ауди А3, и действително спирачките са му много мощни и спират със съвсем леко докосване, но това е изключение, примерно и Форд Фиеста съм карал с такива спирачки е , но много други автомобили от различни марки спират по-равномерно като ход на педала. Не казвам кое е по-хубаво,а,че Голф4-ка или Ауди не са мерило за спирачна настройка, това е тяхната настройка, но ефективността на спирачките се измерва с метри спирачен път. И там по принцип Форд от масовите автомобили е с най-добър спирачен път.

Заинтригува ме ти с тия спирачки. Ето интересна статия в Auto-Bild за тази Корола. Освен дежурните хвалби за здравината и безпроблемността й като еталон в класа, споменали са и че Ефектът на педала на спирачката понякога е критикуван. Това преведох от немски с Гугъл. Ако някой колега иска,ще сме благодарни да преведе точно параграфа. Но в следващото изречение пише: По отношение на спирачките, околната среда и шасито, този японец е истински модел за подражание за мнозина.
Което според мен означава,че проблем със спирачките няма, а проблемът би могъл да е с дозировката на спирачното усилие евентуално, което субективно на някои шофьори може да не им допада.

Fazit und Modellempfehlung
Fazit "So problemlos ist kaum einer: Der Toyota Corolla ist in allen Jahrgängen überdurchschnittlich mängelfrei. Die Wirkung der Fußbremse wird bei ab drei Jahre alten Fahrzeugen gelegentlich kritisiert, ebenso Korrosion an Rahmen und tragenden Teilen bei den bis zu fünfjährigen Autos. Betreffend Bremsen, Umwelt und Fahrwerk ist dieser Japaner ein echtes Vorbild für viele. Nur schade, dass es bei den Rücklichtern gelegentlich Probleme gibt." Rainer Fass, Gutachter TÜV Rheinland/Berlin-Brandenburg

https://www.autobild.de/artikel/toyota- ... 35303.html
Последно промяна от LEXUS на 25 Окт 2022 18:15, променено общо 1 път.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Matematiks
Мнения: 104
Регистриран на: 09 Окт 2015 13:01
Местоположение: София

Спирачки Корола Е11

Мнение от Matematiks » 25 Окт 2022 18:14

Купувам си, защото са здрави и безпроблемни и толкова грозни, че чак чаровни. Имам някакъв фетиш към тях tooth.gif
Нямат еквивалент на здравина, тук две мнения няма... :whistle:
Както казва един приятел- това е кола на ключ. Зиме лете пали от 1 зъб и те закарва където трябва :cheers:
Искам да подобря спирачките. АКо се наложи, ще се търсят от Селика. Ако не ме лъже паметта стават и от Е12 даже дискове отзад. (при мен ще е по специфично, защото е 4х4)
Правя пълне ревизия значи с профилактика, ако не ми хареса- ъпгредйвам и това е.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 51 госта