Страница 1 от 2

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 21 Сеп 2022 13:10
от chades
Привет, колеги,
Една наглед нищо и никаква тръбичка ми създава огромни проблеми. Беше се сцепила и изхвърли антифриза оттам (съответно може да е прегрята колата) . Говорих с един сервиз и закарах колата,идеята беше да се набие по-навътре маркуча, така че да покрие пробива и да видим дали не е издухала гарнитурата. Но току-що ми се обадиха, че при опита да свалят маркуча се е разпаднала въпросната тръбичка, а не можело да се подменя, понеже се набивала фабрично в отливката на главата (информацията колегите са получили от майсторите, които шлайфат глави за тях и не се наемат да правят ремонта) .
Въпросът ми е някой сблъсквал ли се е с подобен проблем, възможно ли е да се ремонтира или наистина не става, просто ми се вижда нереално за един толкова дребен проблем да трябва да се подменя двигател, което в случая е много нерентабилно, имайки предвид възрастта на колата. Ще съм благодарен за всякаква информация и насоки, както и дали някой би се наел да я ремонтира и за каква сума.
Помагайте, моля! worthy.gif worthy.gif worthy.gif

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 21 Сеп 2022 14:06
от Akima
Номер на рама?

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 21 Сеп 2022 14:09
от chades
SB164EEB10E041112

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 21 Сеп 2022 14:48
от Akima
Имате ли снимка или точно обяснение къде е поставена злополучната тръбичка?

Диаграмите за тези модели са доста постни...

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 21 Сеп 2022 15:14
от chades
Имам клип чета, но не мога да ги кача тук. Ако ми дадете номер на лично, мога да ги пратя по вайбър.

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 21 Сеп 2022 15:16
от chades
Ето скрийншот от клипчето, ако е от полза

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 21 Сеп 2022 18:02
от ufer
Няма невъзможни неща. По принцип всеки сервиз ще иска да ти продаде нова глава или поне да монтира употребявана, без да има гаранция и пак за куп пари...Трябва да намериш приятел-механик, който поне да свали главата, като след това се обследва проблемът. Много е важно, какви са материалите, търпят ли заваряване, лепене, набиване... После идва ред на стругар и евентуално фрезист. Трябва много търпение и с малко късмет може да спасиш главата, а като стане - задължително ревизия... :thumbsup: Всъщност аз виждам и по-лесен начин, при това без да се сваля главата! Почиства се много добре тръбата и с хубаво лепило се залепва нова тръба с по-голям диаметър, а после евентуално и друг маркуч. Проблем може да бъде, ако ръждата на тръбата влиза навътре към главата, но решението се взема на място...

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 22 Сеп 2022 19:02
от chades
Привет на всички,
Искам да започна, като изкажа своите безкрайни благодарности на Akima. Човекът ми отдели няколко часа от времето си, като още на пръв поглед, само по снимката, успя да идентифицира реалния проблем, успокои ме, което ме насърчи (като виден лингвист по образование :D) да си поизцапам ръцете.
Въпросната тръбичка се оказа част от нещо наречено "корпус на термостата", който е монтиран всъщност на блока, а не на главата. С моите високотехнологични умения успях за около час и половина да го демонтирам, при това със спирания да снимам.
Оставам с трайно негативни впечатления за нивото в автосервизите, след като в два сервиза съм ходил и обяснявал, в единия и колата закарах, не се и опитаха да вникнат в проблема, а бяха готови да ме накарат да я продавам за части. Очевидно ще трябва да разчитам на знаещите хора тук и на двете си ръце.
Ще се опитам да кача и няколко снимки, дано са от полза за някого.

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 22 Сеп 2022 19:18
от chades
Screenshot_20220922_191122_com.android.gallery3d.jpg
Screenshot_20220922_191122_com.android.gallery3d.jpg (1.57 MiB) Преглеждано 1983 пъти
Screenshot_20220922_191024_com.android.gallery3d.jpg
Screenshot_20220922_191024_com.android.gallery3d.jpg (1.1 MiB) Преглеждано 1983 пъти
Screenshot_20220922_190958_com.android.gallery3d.jpg
Screenshot_20220922_190958_com.android.gallery3d.jpg (1.05 MiB) Преглеждано 1981 пъти
Screenshot_20220922_190951_com.android.gallery3d.jpg
Screenshot_20220922_190951_com.android.gallery3d.jpg (1.04 MiB) Преглеждано 1981 пъти

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 22 Сеп 2022 20:22
от max-2
Още от началото си мислех, че няма как да е набита метална тръба в главата на двигател, който е от поколението на доказаните вечняци. Радвам се, че сте намерили решение и не знам как да се изразя за майсторите, които искаха да свалят главата.
П С системата е много ръждива. Имало е лош антифриз. На карината последно преди 3 години сменях ненужно късия маркуч зад водната помпа, че много страдали от него. Щуцера към двигателя беше лъскав нов метал.

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 23 Сеп 2022 00:20
от Akima
4х серията мотори са "вечни" - няма да коментирам "НЕчовешкия" аспект от сагата.
Важното е, че намерихме решение дистанционно. :thumbsup:

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 23 Сеп 2022 09:02
от chades
max-2 написа: 22 Сеп 2022 20:22 П С системата е много ръждива. Имало е лош антифриз. На карината последно преди 3 години сменях ненужно късия маркуч зад водната помпа, че много страдали от него. Щуцера към двигателя беше лъскав нов метал.
За съжаление, преди някъде към 6 години мисля, при удар отпред ми се наложи да сменя радиатор, както и доста други елементи по предницата. Радиаторът, който купих, беше употребяван и доста ръждясал. Въпреки всичките промивки, които му правих само на него, явно веднъж корозирал, не може да се спре. Оттогава съм правил 2 цялостни промивки на системата, в началото е ок, но след известно време отново добива този приятно оранжев цвят. Отделно ми изчезна парното миналата есен, ходих да промиват пак системата с някаква специална машина и препарат, за известно време дойде (докато не беше много студено), после пак изчезна, не изцяло, просто духа хладен въздух, нищо общо с това, което трябва да е.
Сега отново виждате в какво състояние е. Не знам как да се преборя. Ако имате препоръки, готов съм да ги чуя.
П. П. Чудя се дали сега не е удачен момент да се пробвам и да демонтирам радиатора на парното, за да видя дали не е запушен blush.gif

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 23 Сеп 2022 18:52
от max-2
За съжаление.....

Не знам дали е възможно.

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 23 Сеп 2022 18:59
от max-2
Akima написа: 23 Сеп 2022 00:20 4х серията мотори са "вечни" - няма да коментирам "НЕчовешкия" аспект от сагата.
Важното е, че намерихме решение дистанционно. :thumbsup:
Сигурно има и по "вечни". Не знам за 4е, но 4афе японска сглобка е доказано корав мотор, английските са по-зле.
Там се налага смяна на сегменти заради разход на масло далеч преди 500к км.

4E-FE Изгнил щуцер/тръбичка, извод от двигателя към парното

Публикувано на: 23 Сеп 2022 20:44
от мехаННика
Парното изчезва защото охл. течност изчезва. Вижда се че е текло много дълго време от този щуцер, а със сигурност има течове и от газовата уредба.