Машинно почистване с Бардал 360

Аватар
Димитър
Мнения: 45
Регистриран на: 11 Ное 2018 07:01
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Корола Версо

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от Димитър » 08 Мар 2022 08:37

Някой ползвал ли е услугите за почистване на горивна система с машините на Бардал и имали някакви впечатления.Бих искал да пробвам да почиста мойте преди да наливам сумати пари за нови дюзи.Колата е Корола Версо2005 г 116 коня д4д

Аватар
Akima
Мнения: 7100
Регистриран на: 09 Юни 2009 17:28
Местоположение: Варна
Автомобил: Altezza
Благодарил/а: 29 пъти
Получена  благодарност: 56 пъти

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от Akima » 08 Мар 2022 09:24

Как почистването ще намали механичното износване на дюзите...
Тържеството на разума се състои в това да живееш в мир с тези,които нямат разум.
Изображение
Непрочетените книги умеят да си отмъщават.
Особено добре това се отдава на "Наказателен кодекс" и "Ръководство за употреба на верижен трион".

Аватар
Димитър
Мнения: 45
Регистриран на: 11 Ное 2018 07:01
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Корола Версо

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от Димитър » 08 Мар 2022 12:14

Значи ефекта ще е 0 такали колега?

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от mapamop » 08 Мар 2022 16:59

Предполагаемо не карате "по бакшишки":
- наливате всякаква нафта откъдето и каквато ви изпадне
- Горивният филтър се сменя когато стане на калъп асфалт целият и вече и дупките направени със шилото и отвертката не помагат.
За такива тежки случаи има смисъл от промивка на горивната система. В останалите - предполагаемо едрата мръсотия натрупана в нафтата се спира още от цедката в резервоара, а другото остава в горивния филтър. За разлика от маслото и антифриза, горивната система не е затворен кръг, който да върти продължително време една и съща течност, и вероятността за отлагания си мисля че е минимална. И както каза колегата по-горе - физическото износване и амортизация на дюзите няма да го компенсирате с почистване - там липсва материал, а не е клеясало. За мен са си грешни пари за козметичен ефект. По скоро това с почистването бих го направил на системата за смазването и/или охладителната система.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Димитър
Мнения: 45
Регистриран на: 11 Ное 2018 07:01
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Корола Версо

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от Димитър » 08 Мар 2022 19:01

Сменям навреме всички консумативи по колата колега,карам си я с нейното масло 5w30 слагам хубави филтри и доста я ръчкам из града.От Газпром ще мина и на Лукойл да пробвам и там как ще е.Мисля после да мина последно на ОМВ.

gena_bs
Мнения: 812
Регистриран на: 20 Яну 2010 19:43
Местоположение: Бургас
Автомобил: служебен
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 16 пъти

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от gena_bs » 08 Мар 2022 19:24

Защо си мислите, че има някаква разлика в горивата по различните вериги бензиностанции у нас?
Изключвам единичните и местни обекти по разбираеми причини.
Разлика може да има, ако авто цистерните за доставка и тези на самата бензиностанция са замърсени, ръждясали и т.н. Основното гориво е от Лукоил и някакви уж уникални добавки за всяка верига.
По-вероятно е да има ефект, ако заредиш в Турция или Гърция, примерно.

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от Kiki » 08 Мар 2022 19:55

gena_bs написа: 08 Мар 2022 19:24 По-вероятно е да има ефект, ако заредиш в Турция или Гърция, примерно.
В Турция като заредя на ВР се усеща разликата във вървене и икономия. Да не говорим, че и заради срива на турската лирата спрямо лева излиза и доста по-евтино.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от mapamop » 08 Мар 2022 20:59

Димитър написа: 08 Мар 2022 19:01навреме
Точно затова ви писах че няма да видите ефект от похарчените пари. Закачете я на диагностика (ако не сте го правили скоро), извадете си показанията на дюзи, турбо, налягания в рейла (ГНП), и според показанията си похарчете парите за подмяна/ремонт/профилактика на очевидно износените елементи по горивната система. Ще видите много по-добър ефект от похарчените пари.
Мое мнение. Може да ме отсвирите разбира се...
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Димитър
Мнения: 45
Регистриран на: 11 Ное 2018 07:01
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Корола Версо

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от Димитър » 08 Мар 2022 21:09

Утре ще правя тази диагностика в сервиза и ще имам едно на ум.Това е че съм чистил егр клапана и сипвам що годе добра нафта от Газпром с добавка bdc и сега сложих и добавка за почистване на дюзите.И нещо от време на време ми става много мудна при потегляне от място само,започва да пуши черен дим в ниските обороти,минили 2000 оборота всичко си е както преди.Незнам какво да гледам вече.Сутрин я паля от второ подгряване защото от първото и доста върти и пропушва при запалване

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от mapamop » 08 Мар 2022 21:28

Свалете си данните от диагностиката. Всички. В сервизното ръководство има референтни стойности за изправно работещ двигател. Има и максимални допуски за отклоненията. Това което е извън тези граници си го адресирате. Ако не намерите референтните стойности ми пишете на лично и ще ви ги изровя, за вашият двигател.
Диагностиката няма да ви реши проблемите с динамиката, но ще ви даде насока къде да си търсите проблемите, и да не сменяте на случаен принцип работещи детайли.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Димитър
Мнения: 45
Регистриран на: 11 Ное 2018 07:01
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Корола Версо

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от Димитър » 09 Мар 2022 14:33

Всичко по колата работи чудесно.Думи на техника са това.Стартера завърта с 220 оборота мисля че каза той,незнам дали е достатъчно
Дюза 1 (0,1)
Дюза 2 (-1,1)
Дюза 3(-1,0)
Дюза 4(2,5)
В момента е със двойна добавка за почистване на дюзи и обикновено добавка бардал.Момчето от сервиза каза да изразходвам това гориво и да сложа обикновен дизел кадето и да е и да мина към 100 километра да се разкара по системата и пак да я закачим да видим какво ще покажат след тези добавки стойностите.Каза ми че 4-та доза е напът и от нея идват другите корекции на 2 и 3-ти цилиндър.Предлагат ми само рециклиране на проблемната дюза но небих искал да правя това упражнение 2 пъти след това.Ще се променили разхода след рециклиране на всички дюзи и динамиката на колата?Как мислите?

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от mapamop » 09 Мар 2022 15:11

Дюза 4 е пътник за рециклиране, другите са на отрицателни стойности заради нея. Има една теория че когато е на плюс е (уж) запушена и теоретично подлежи на отпушване с добавка.
Ако ще рециклирате - рециклирайте 4 дюзи. Логиката е елементарна - в завода са ви сложили 4 броя, а не 1 и през една година по още една. Съответно и 4те са еднакво износени, просто тази е била с по-различен допуск от другите и е "поддала" първа. Въпрос на време е да се обадят и другите една по една, а цената на труда за свалянето им не е за подценяване. Просто ще си спестите 3 комплекта труд и консумативи, от цената на рециклирането няма да как да избягате.
Наляганията в рейла извадиха ли ви ги? Там е другото слабо място което може да клати дюзите.
Димитър написа: 09 Мар 2022 14:33 Ще се променили разхода след рециклиране на всички дюзи и динамиката на колата?
Много вероятно.
Когато сте гладен и ви боли едното коляно, има ли разлика в динамиката с която гоните автобуса или топката на хлапето, спрямо нормалното състояние? Вероятно да, дори и да не е "балкан" разликата.
Успех с добавката и да споделите подробности.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Димитър
Мнения: 45
Регистриран на: 11 Ное 2018 07:01
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Корола Версо

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от Димитър » 09 Мар 2022 15:25

Налягането на рейла беше около 30-32 на празен ход каквото и да означава

Аватар
Димитър
Мнения: 45
Регистриран на: 11 Ное 2018 07:01
Местоположение: Пловдив
Автомобил: Тойота Корола Версо

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от Димитър » 09 Мар 2022 15:29

Ще изгоря сега това гориво с което съм и добавките в него,и ще продължа с чиста нафта извесно време и пак ще я закачим да видим дали ще има промяна тази 4-та дюза и ще пиша пак

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Машинно почистване с Бардал 360

Мнение от mapamop » 09 Мар 2022 15:32

Ето ви референтните стойности и при какви условия се засичат на 1CD-FTV двигател след 09.2003 г.
Сверете си данните със тези от таблицата. Предполагаемо двигателят ви е този.
Прикачени файлове
ref-1CDFTV.pdf
(60.15 KiB) Свалено 70 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Majestic-12 [Bot] и 62 госта