Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от celeron_7000 » 03 Мар 2022 01:46

Колата е 2006 година, двигател 2SZ-FE, 1.3, 86 к.с., ръчка, SOL, на реални 136 000 км. Като цяло, безпроблемна кола. От около две години забелязвам, че единствено и само при пълен резервоар (или почти пълен), особено в жегите, но не само, при потегляне на светофар например, колата рязко губи мощност и "забива муцуна" (даваш газ да потеглиш на първа, а тя не реагира), готова да изгасне. Следва миризма на пресен бензин, особено в задната част и понижаване на оборотите, дори се е случвало да изгасне. Прави го в продължение на няколко минути (само при потегляне, като оборотите на празен ход в този период са колебливи и ако не помагаш с газта, е готова да изгасне) и после се оправя. След малко е възможно отново да го направи. И това се случва само когато резервоарът е пълен - да кажем, че ако падне едно деление гориво, няма шанс да го направи. Лятото го прави често, зимата по-рядко.
Та, изчетох доста по въпроса, и смених последователно капачката на резервоара (с оригинална нова) - не се оправи. След това смених канистър филтъра с нов оригинален (намира се до резервоара отдолу при този модел) и отново днес го направи при нула градуса навън и пълен резервоар. Не светят никакви лампи и на диагностика не дава грешки.
Моля, ако някой се с сблъсквал с подобен проблем, да сподели опит.
Благодаря предварително!
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от mapamop » 03 Мар 2022 05:20

celeron_7000 написа: 03 Мар 2022 01:46 диагностика
Имате ли данни от последната диагностика на загрят двигател?
Корекциите на горивото с какви стойности са на загрят двигател и на празен ход?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
max-2
Мнения: 1777
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 16 пъти
Получена  благодарност: 41 пъти

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от max-2 » 03 Мар 2022 10:07

Резервоарът до капачка ли се пълни, или докато изключи пистолета за зареждане?
Carina E 4AFE LB 1992

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от celeron_7000 » 03 Мар 2022 10:29

max-2 написа: 03 Мар 2022 10:07 Резервоарът до капачка ли се пълни, или докато изключи пистолета за зареждане?
Когато зареждам аз - до прекъсване на постолета. В повечето случаи го зареждат служителите на бензиностанцията. За тях - не знам. Винаги до горе се зарежда. Пропуснах да кажа, че в последните 2-3 години колата не се кара никак често.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от celeron_7000 » 03 Мар 2022 10:32

Имате ли данни от последната диагностика на загрят двигател?
Корекциите на горивото с какви стойности са на загрят двигател и на празен ход?
[/quote]
mapamop написа: 03 Мар 2022 05:20
celeron_7000 написа: 03 Мар 2022 01:46 диагностика
Имате ли данни от последната диагностика на загрят двигател?
Корекциите на горивото с какви стойности са на загрят двигател и на празен ход?
Нямам такива данни, но мога да получа. Рядко мога да хвана момент, в който да мени оборотите. Това обикновено се случва за много кратко на някой натоварен светофар.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от mapamop » 03 Мар 2022 12:50

Чисто по симптоматика ми прилича на проблемите с моя Авенсис. В крайна сметка се оказаха една камара остарели и напукани маркучи. Теча на вакуум (несанкциониран от дебитомера въздух с други думи) индиректно може да го констатирате по Short therm fuel trim и Long Therm Fuel trim стойностите, на загрят до работна температура двигател (при мен е предното деление на скалата на температурата, преди средата, 80-85 градуса на антифриза), на празен ход на място . Перфектната стойност която трябва да излезе е максимално близо до 0% но с отрицателен знак, и да не варира много на място. Допустимите граници, поне за 1ZZ-FE/2005г. са +/- 10%.
Писал съм си перипетиите с въздуха в темата по долу, има и разни моментни състояния по картинките:
viewtopic.php?t=34041&start=105
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 958
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от Ивайло Димов » 03 Мар 2022 13:15

На мен ми прилича на проблем с резервовоара ,в гърловината му трябва да има един предпазен клапан и един отдушник .......да се провери дали те функционират коректно .

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от LEXUS » 20 Мар 2022 14:31

Изглежда се създава вакуум в резервоара и не й достига гориво понякога.
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от Оги » 24 Апр 2022 19:29

Нещо подобно се случва и при мен на същата кола, но с теч на бензин под гърловината, днес дори беше разляла върху гумата, както си е стояла на паркинга докато е напекло слънцето. Случва се често откакто времето се затопли, още повече при високо ниво в резервоара. Свалях гърловината, по нея нищо не открих, но единия от маркучите /най-тънкия/ беше пълен до горе с бензин, където има някакъв филтър от дунапрен, колкото да не влизат боклуци от калника по тръбата- оставено е от там да си поплюе отвреме навреме. Това е изход към атмосферата под гърловината в една пластмасова кутия. Миризма на бензин се усеща от няколко метра. Разхлабих капачката за да не се създава налягане в резервоара засега, утре ще сваля задната седалка да разгледам върху резервоара /откъдето идва тоз маркуч/какво става там.
Колега, при теб има ли развитие...
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

celeron_7000
Мнения: 173
Регистриран на: 17 Фев 2014 17:59
Местоположение: София
Благодарил/а: 1 път

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от celeron_7000 » 29 Апр 2022 23:20

При мен всичко беше прегледано обстойно (дори вътре в резервоара разни филтри) от професионалист, но нищо не се откри. В интерес на истината от тогава не е правила проблеми, но се кара рядко.
Toyota RAV4 (2023), 2,0 CVT, M20A-FKS, EXECUTIVE I Toyota Corolla E11 (1999), 1,3 4E-FE, TERRA, MT I Toyota C-HR (2023), 2,0 HYBRID M20A-FXS, CLUB

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от slowtraveler » 30 Апр 2022 07:42

Обикновено тези симптоми (изгасване при пълен резервоар) са поради неработеща вентилация на резервоара.... Имал съм такъв случай при който колата изгасна първият случай след около 40км, след изчакване на място около 5 минути колата палеше безпроблемно и след това гаснеше през около 10км докато усетя къде е проблема...
Отварянето на резервоара ми помгна да приключа пътуването си, а след това подмених капачка (при конкретния модел вентилацията ставаше през капачката)....
На Ваше място при подобен случай просто бих пробвал веднага след изгасване да отворя капачката и да видя има ли някакъв вакуум (а не налягане)...
И ако има - да видя схемата за вентилацията на резервоара - къде се е запушило нещо.. Просто горивната помпа има определено налягане, от което може да смуче. Ако не влиза въздух, който да замести изгореното гориво се създава вакуум, който при определено налягане вече не може да бъде преодоляно от помпата и ДВГ остава без гориво. След известен престой или бензина се изпарява (заради по-ниското налягане - по-активно), или отнякъде все влиза малко въздух, и пак можеш да стартираш двигателя. Докато отново поизгори гориво и цикълът се затваря...
При по-малко гориво в резервоара парите и въздуха са много повече и спада на налягането е много по-малък...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от Оги » 02 Май 2022 17:57

Изгарянето на изпаренията в резервоара става от система, коята работи при определено налягане, което от своя страна се поддържа от клапан за тази цел. Когато налягането е високо /което често се случва при повишаване на околните температури/ клапана го изпуска до нормалното му ниво през тръба под гърловината на резервоара, като изпуска изпарения. Изхода на тази тръба е пъхнат с пластмасова кутия, прикрепена за гърловината в парче дунапрен, който от своя страна служи вътре да не попадат вода и боклуци от калника. Но това е несъвършено защитен от боклуци отдушник, особено ако защитната пластмасова кора под гърловината е увиснала от собствената си тежест и разливането на бензин. Колелото хвърля вода и кал по тази част и през тръбата попадат в клапана боклуци, той остава полуотворен и вместо да изпуска изпарения за да поддържа налягането адекватно- през тръбата се излива бензин. При това положение в някои преходни режими горивната смес на мотора се оказва с неадекватно смесване.
Пробвах с капачка от друга кола, както и с разхлабена капачка - проблема си остана.
Само да вметна, че отдушника на резервоара, който служи за отвеждане на въздух при зареждане е класически тип и изпускането на въздух при зареждане става през отделна тръба, която няма нищо общо с горната. Тез две тръби вървят успоредно с тази на гърловината.
Клапана се намира в долното тяло на кошницата на бензиновата помпа/изглежда като израстък от него/ и за да се очисти се налага отваряне на резервоара и изваждане на цялото това, също се проверява проходимостта на тръбата от клапана до гърловината.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от Оги » 31 Май 2022 11:24

Проблема се реши със смяна на кошницата. Оказа се, че горната и част е канистър с клапани /неотваряем/, долната представлява филтър, в който е пъхната бензиновата помпа - двете свързани с маркуч за налягане. Другите чаркове бяха разкачени от старата и закачени на новата кошница. punk.gif
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Аватар
LEXUS
Мнения: 3718
Регистриран на: 01 Апр 2005 02:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от LEXUS » 31 Май 2022 18:11

Тоест клапанът е повреден ли?
TOYOTA/LEXUS--made in JAPAN

Оги
Мнения: 1093
Регистриран на: 09 Юли 2012 14:32
Местоположение: Пазарджик
Благодарил/а: 14 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Yaris 2006, 1,3, губи мощност при пълен резервоар

Мнение от Оги » 31 Май 2022 21:05

Клапаните общо по цялата карантия са поне 4 и вътре в канистъра има 1 или повече, в който / които/ е имало проблем. Най-вероятно мръсотии. Тръбата на отдушника, за който писах по-горе е свързана пряко с него.
Оги написа: 02 Май 2022 17:57...Клапана се намира в долното тяло на кошницата на бензиновата помпа/изглежда като израстък от него/ и за да се очисти се налага отваряне на резервоара и изваждане на цялото това, също се проверява проходимостта на тръбата от клапана до гърловината.
Оказа се, че този клапан няма общо с проблема. Той е двоен и регулира налягането на бензина към инжекциона. От него върви гофрирания маркуч през капака на канистъра към мотора.
Toyota Corolla E11 1,3; Yaris SCP90 1,3 VVTI; Auris E15 1.33 VVTI;

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot], nov и 70 госта