Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от slowtraveler » 11 Авг 2021 15:16

Ламбда сондата отчита наличието на кислород в газовете... Ако отнякъде тече гориво или смуче 'неконтролируемо' въздух - ЕКУ-то не може да компенсира разликата и затова сондата почва да дава много богата или много бедна смес, без да може ЕКУ-то да я 'превключва' от бедна към богата и обратно (т.е. сондата спира да дава редуващи се 'богата/бедна смес').. И Еку-то логично подава сигнал, че данните от сондата 'са калпави'...
Така, че тази грешка винаги си е означавала, че данните от сондата са неприемливи, като само една от многото причини (и съвсем не най-вероятната) е умрял катализатор...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от BOz » 11 Авг 2021 17:12

slowtraveler написа: 11 Авг 2021 15:16 Така, че тази грешка винаги си е означавала, че данните от сондата са неприемливи
Не е така. Грешките за неприемливи сигнали на сондата са други.
Грешката за катализатора се вдига след "умишлено" вкарване в проба на логиката от ЕКУ-то, за да потвърди най-точно дали вероятната причина е катализатора, която е по-вероятна, за разлика от неприемливи/лъжливи данни от сондата. Не случайно точно тази грешка никога няма да я наблюдаваш абсолютно веднага, а трябва да мине време, да мине точно определена логика на тест от ЕКУ-то, за да вземе решение да я вдигне точно нея.
За това може да си направиш експеримент - при макс богата или макс бедна смес, никога няма да видиш грешка за катализатор, защото логиката за проверка от ЕКУ-то няма как да мине при такива режими на работа. Единствено може да мине ако регулиращата сонда си измести доста показанието, но отново да дава "очаквани" резултати от ЕКУ-то, но реално сместа да кажем да е богата. Тогава задната сонда ще дава и тя богата смес и ще се вдигне грешка за катализатор. Но това е много частен случай, който се наблюдава изключително рядко. И за това винаги със сондите се прави проверка на кратки и продължителни тримове, заедно с проверка как реагира сондата когато запушиш част от въздоховода, примерно. Но това е вече диагностика, а не четене на грешки.
Но пак да се върнем на коментара ми - това няма нищо общо с банк-1 като параметър, защото той не носи абсолютно никаква полезна информация, за да може да се мисли, че в регулиращата сонда би могло да има някакъв проблем. Дали е наличен или не е абсолютно все тая, какъвто беше реално моя коментар.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от Lwerewolf » 11 Авг 2021 17:44

3400лв за оригинален от представителство ми звучи ок. За оригинален от по-преценени изтощници (ще оставя колегата да се разрови ето тук)... за lexus-ът ми колекторите са ~2000 на bank, бяха ми цитирали и 1300/bank но се съмнявам.

За corolla-та - съвсем наскоро aftermarket (BM catalysts, и двата катализатора са на средната секция) = 500лв, "клиентските" цени като гледам е 7-800лв но пак е МНОООГО далеч от 3400.

За катализаторът - не би трябвало да афектира каквото и да е освен ако ъммм "физическата му форма" (разбирай керамичната пита) е компроментирана - потрошена, стопена, запушена и така нататък. Силно вероятно е просто да е заминал със времето - прочети за "catalytic converter poisoning".

Преди да слагаш друг, ОСОБЕНО ако си решил оригинален - всички проблеми със двигателят (харч на масло, харч на антифриз, дюзи извън строя и подобни) е СИИИЛНО препоръчително да бъдат отстранени. Животът на катализаторът изключително много зависи от това колко е изправна системата зад него.

Също - код p0420/0430/т.н. не означава, че катализаторът не работи. Почети за "catalytic converter oxygen storage test" - реално със две ламбда сонди няма много какво друго да се следи. Колко е пряко свързано това със ефикасността му - друга тема.

По случайност да ти подсветва основно зимата?
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

detronik
Мнения: 26
Регистриран на: 10 Авг 2019 22:23
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.6 VVTI
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от detronik » 11 Авг 2021 19:41

Lwerewolf написа: 11 Авг 2021 17:44
По случайност да ти подсветва основно зимата?
Всъщност зимата не святкаше често.
Имам колата от 2 години и първата година да е светнала Р0420 6 - 7 пъти.
После забелязах, че при по нервно шофиране, с повече газ и бързо изнасяне, започна да святка по-често. Честотата на поява на грешката силно зависеше от стила на шофиране.
В последните няколко месеца забелязвам, че когато загрее двигателя и спра някъде и угася и след малко запаля и тръгна пак, чека святка задължително.
Имам диагностика на Тойота, която купих заедно с колата и софтуер Techstream, но така и не съм я ползвал.
Мога ли чрез нея да видя какви са показанията на ламбда сондите?

detronik
Мнения: 26
Регистриран на: 10 Авг 2019 22:23
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.6 VVTI
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от detronik » 11 Авг 2021 19:45

Всъщност във връзка с коментарите по-горе за банка 1 и банка 2, ако това означава сонда 1 и сонда 2, то в сервиза казаха, че Корола Версо 2003 е с две ламбда сонди.
Казаха също, че независимо, че пише банка 1, може да е проблем в предната или в задната сонда... Или в катализатора. Казаха, че трябва да видят работата на сондите, за да кажат дали номера с втулката ще свърши работа при мен.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от slowtraveler » 11 Авг 2021 21:41

BOz написа: 11 Авг 2021 17:12 Не е така. Грешките за неприемливи сигнали на сондата са други.
Ами виж дали проблемна сонда не дава същата грешка.... https://st.club-lexus.ru/attach/u/0f162 ... 547196.pdf
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Lwerewolf
Мнения: 530
Регистриран на: 09 Юли 2018 04:07
Местоположение: София
Автомобил: gws191l 08, zze121 03, aw11 86
Получена  благодарност: 4 пъти

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от Lwerewolf » 11 Авг 2021 23:03

Techstream можеш да ползваш за тази цел, но най-вероятно си със minivci... не препоръчвам особено. OBDLink или там каквото друго читаво + която програма си избереш.

Bank няма общо със предна или задна сонда. Bank е комплект цилиндри, които се следят от една сонда. Повечето редови 4-цилидрови са със една сонда, на колегата 2.0 avensis-ът (1AZ-FSE предполагам) изглежда да е изключение. V-образни и боксери са със две+ банки поради ясни причини. От там нататък имаш Bank X Sensor 1, Bank X Sensor 2. Sensor 1 е преди катализаторът, Sensor 2 е след катализаторът. Доколкото съм чел, консенсусът е, че sensor 2 се ползва само и единствено за наглеждане дали катализаторът работи - чел съм "слухове" за други функции, но не съм намерил техническа литература по въпросът, та... така.

За брой ламбди - всичко бензиново euro3+ (и може би и по-рано) е със 2 сонди на bank - няма как да имплементираш self-check на катализаторът иначе.

За втулка на предната ламбда (bank 1) - НЕ. Точно тази ламбда не я пипаш, даже не пречи да се смени, за да е по-"свежа" - ECU-то със нея компенсира сместа. За втулка на задната ламбда - ако колата е със "нормална" ламбда (т.е. не е AFR/wideband/широколентова/т.н.) - може и да проработи, иначе проверката е малко по-различна и по-скоро няма.

За потенциално проблемни сонди - да, могат да дадат драма - по-скоро ако предната е позаминала, защото типично сондите почват да реагират по-"бавно" на промените във сместа във следствие на "стареенето" им. Не пречи да се развие и окъсяване между PWM сигналът за подгрев и sense терминалите, де - имах такъв случай и колата бая време смяташе, че всичко е ОК - това при wideband предна tooth.gif

Проверявана ли е системата за течове? Разбирай - пушек машина. Къде някой би се занимавал със подобно нещо - не знам, някаква "екзотика" е въпреки, че е зверски добро средство за диагностика.
gs450h 07/2008 ML/radar cruise w/o APSSS, corolla e12 11/2003 3dr sol 3zz-fe

Corolla_E12_hs
Мнения: 400
Регистриран на: 17 Юни 2015 21:54
Местоположение: София
Благодарил/а: 9 пъти
Получена  благодарност: 15 пъти

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от Corolla_E12_hs » 12 Авг 2021 00:37

3400 за катализатор само в Тойота могат да поискат, там не познават парите :D Че ти за 2к ще си купиш друга Корола, ще й вземеш катализатора, ще й сложиш втулка и ще я продадеш и ще излезе безплатно всичко :D
По темата - смени си кабелите - едно куче ми беше прегризало АБС и ламбда сондата кабелите, след смяна чека вече не светеше, преди това що материал съм налял за чистене и колко пъти съм махал грешката не е истина. 3 години карах така, откакто смених кабелите няма проблеми. Същия двигател 180 000км реални, купена и карана в БГ само.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от BOz » 12 Авг 2021 15:28

Lwerewolf написа: 11 Авг 2021 23:03 Bank няма общо със предна или задна сонда. Bank е комплект цилиндри,
Абсолютно точно. Ама хората явно тук си мислят съвсем друго. И в случая на колегата, при който има само един комплект цилиндри, логически разположени в банк-1, дали ще пише банк-1 или не е абсолютно все тая и това не носи абсолютно никаква диагностична стойност, че да му се обърне каквото и да е внимание.
slowtraveler написа: 11 Авг 2021 21:41 Ами виж дали проблемна сонда не дава същата грешка....
Това е само да провериш дали сондите не са забили. Абсолютно същото нещо, което съм описал като диагностика в предишното ми мнение. Само, че по обратен път. Вместо да му запушваш въздуховода и да видиш дали трима ще започне да се променя, защото показанието на ламбдата ще се промени, то го правиш насилствено директно през диагностиката.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от slowtraveler » 12 Авг 2021 15:50

BOz написа: 12 Авг 2021 15:28 Това е само да провериш дали сондите не са забили
Това имах предвид - наличието на тази грешка е много по-вероятно да е заради отказала сонда, отколкото от катализатор... Цената на двете 'резервни части' също е различна, така, че е нормално и логично да се започне от сондата..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от BOz » 12 Авг 2021 17:17

slowtraveler написа: 12 Авг 2021 15:50 Това имах предвид - наличието на тази грешка е много по-вероятно да е заради отказала сонда, отколкото от катализатор...
С което не съм съгласен, защото сондите не отказват с валиден, но офсетнат сигнал. Аз лично съм виждал само веднъж такъв случай. За това за мен по-вероятно причината да е в катализатора, а не в сондата. :thumbsup:
Но нали за това се намират диагностици, а не четачи на грешки. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

electric
Мнения: 72
Регистриран на: 22 Юли 2015 13:57

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от electric » 13 Авг 2021 12:02

BOz написа: 11 Авг 2021 14:58
Добре кажи на кола с една банка каква логична информация ти носи, че в банка едно (конкретно) е извън някакви очаквани граници? В случая е абсолютно все тая дали пише банк-1 или не, защото просто колата няма банк-2.
колега, това е заради софтуера. Предполагам ползва torque app. Мисля че 2 bank-и имаше заложени в програмата и вече според колата показва номера. Тази има само 1, затова пише bank 1.
Това което искаш е все едно ако няколко записа са номерирани от едно до четири да ти показва всички цифри, а ако е само един запис да не е номериран или да е null
А по темата - аз имах такава грешка и изчезна с поставяне на втулка на втората сонда след катализатора. На смесообразуващата не се поставя!

detronik
Мнения: 26
Регистриран на: 10 Авг 2019 22:23
Местоположение: Варна
Автомобил: Toyota Corolla Verso 1.6 VVTI
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 1 път

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от detronik » 24 Авг 2021 19:15

Здравейте, с Torque направих следните screenshots, направени при тихи обороти (650 оборота) и 1400 / 2000 оборота.
Колата е на място (не е в движение).
Не зная дали са показателни за работата на сондите, с оглед на това, че не намирам релано обозначени мерни единици за напрежение.
Все пак, ако някой знае как трябва да изглеждат графиките и ако може да се ориентира по тези снимки, моля да дадете мнение.
Притеснява ме, че един майстор ми казва, че може да е предна сонда, друг казва, че няма как да е предна, а само задна...
А и двамата говорят за цена от 150 лв. за сонда... Не е 20 лв, че да я сменя ей така.
Прикачени файлове
B1S1-650.jpg
B1S1-650.jpg (96.02 KiB) Преглеждано 1750 пъти
B1S1-1400.jpg
B1S1-1400.jpg (98.09 KiB) Преглеждано 1750 пъти
B1S2-650.jpg
B1S2-650.jpg (95.16 KiB) Преглеждано 1750 пъти
B1S2-650-1400.jpg
B1S2-650-1400.jpg (93.93 KiB) Преглеждано 1750 пъти
B1S2-1400.jpg
B1S2-1400.jpg (89.72 KiB) Преглеждано 1750 пъти

vfr800
Мнения: 456
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 63 пъти

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от vfr800 » 25 Авг 2021 10:46

Смени сондата и проблема , ще изчезне. ВАжно е да купиш същата. Ако е Денсo вземи Денсо .Купи от тези дето са без букса , защото са доста по-евтини и отрежи буксата от старата . В комплекта има четири клеми и четири специални термошлауха, в които има нещо като силикон. Не ги грей със запалка , защото ще ги подпалиш трябва с топъл въздух , за да се свият добре и да излезе силикона да уплътни. Не се опитвай да запояваш кабелите , пробвано е ...не става :) Първата сонда е преди катализатора и няма как да следи неговата ефективност това е работа на втората сонда.

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Грешка 420 (катализатор) повишава ли разхода на гориво?

Мнение от BOz » 25 Авг 2021 11:25

При толкова кислород първото нещо, което трябва да провериш е за всякакви пропуски в изпускателната система.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 62 госта