Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Bugsi76
Мнения: 2
Регистриран на: 06 Май 2021 16:07
Местоположение: София
Автомобил: Корола

Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Мнение от Bugsi76 » 06 Май 2021 16:52

Здравейте,
Не работят чистачките на интервал. На нормална скорост и на бърза си бачкат, но спират където ги "хвана" с лостчето. Какъв може да е проблема?

Аватар
Freedom
Мнения: 387
Регистриран на: 22 Яну 2010 11:04
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Мнение от Freedom » 07 Май 2021 09:16

Реле за чистачки, електромотор за чистачки. По-вероятно е първото.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Мнение от slowtraveler » 07 Май 2021 12:20

Щом спират където ги хване лостчето - бих заложил на електромотор (сензорът му на положение, който оставя напрежението към ел-двигателя докато рамото не се върне в 'паркинг' положение)..
Релето само подава импулс, който да бъде довършен от сензора (пътечките) за местоположение така, че да направи рамото цял мах...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Мнение от mapamop » 07 Май 2021 14:28

Залагам на оводнен двигател на чистачките, и гранясала от водата грес. Съответно пистите на енкодера на едното зъбно колело, в механизма на задвижването на чистачките , не контактува плътно.
Сценарият е елементарен - листа и мизерия влизат най-малко през големите отвори около осите на рамената на чистачките, от водата се "разливат" и запушват отводнителните канали зад предните калници. Съответно водата успява да се събере достатъчно много, за да оводни двигателя, да окисли буксата и да пресече греста.
Играно е с "Астрата" и частично с Авензиса (мокреше ми филтъра на купето).
Сценарият е за 2-3 часа:
Сваля се решетката отгоре
Изчиства се "тавичката" която събира водата от листа и кал. Двата отвора откъм калниците се продухват с компресор под високо налягане.
Сваля се моторчето, и се разглобява. Изчиства се гранясалата грес и се подменя с нова, влагоустойчива. Любимата Carlube LM2 е (уж) подходяща за това.
Събира се всичко обратно по местата и едно на ум - веднъж годишно (поне) да се почистват листата от този водосборник.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
nigio
Мнения: 46
Регистриран на: 28 Окт 2019 19:30
Местоположение: София
Автомобил: Toyota Avensis T27

Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Мнение от nigio » 07 Май 2021 15:30

До моторчето и до релето идва плюс от бушон,ако този плюс го няма до релета ,няма импулс.Ако го няма до моторчето,то не може да се върне до положение.
Toyota Avensis Avensis III Restyling 2.0 (152hp)

Bugsi76
Мнения: 2
Регистриран на: 06 Май 2021 16:07
Местоположение: София
Автомобил: Корола

Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Мнение от Bugsi76 » 10 Май 2021 19:59

Благодаря, колеги, но ще отида на майстор. Може да препоръчате такъв.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Проблем с интервала на чистачките Корола 2004

Мнение от slowtraveler » 10 Май 2021 21:01

nigio написа: 07 Май 2021 15:30 Ако го няма до моторчето,то не може да се върне до положение.
Не е съвсем така...
В трансмисията на моторчето има пластини и контактна повърхност... Постоянният плюс отива на контактна пластина, и ако трансмисията не е в 'паркинг' положение, този плюс се подава на ел-двигателя докато трансмисията се завърти и прекъсне контакта в паркинг положение...
Дори и да ти е изправно захранването, но имаш проблеми в тази силова конктактна група (не дава контакт при не-паркинг положение), то моторчето спира в момента, в който изчезна командния импулс...
Релето по принцип подава съвсем кратък импулс - колкото да отмести минимално трансмисията на чистачките и да подаде контакт силовата контактна група 'в моторчето' (на трансмисията към чистачките)...
След което логично трансмисията си довършва работния ход и чака следващ импулс...
И обикновено точно силовата контактна група е проблемна... Но от друга страна - това лесно се диагностира с волтметър и нищо не пречи да се провери преди интервенция..
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Ahrefs [Bot], Bing [Bot] и 57 госта