Тежък волан Авенсис

marto.em
Мнения: 4
Регистриран на: 15 Мар 2021 14:54
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25 Sedan

Тежък волан Авенсис

Мнение от marto.em » 22 Мар 2021 12:21

Здравейте,
автомобила е Авенсис Т25, 2008г., 2.0 бензин, а проблема е волана. Струва ми се доста тежък, най- вече през зимата, лятото когато е топло времето е по-добре.
Скоро смених хидравличната течност, но без резултат. Нормално ли е това нещо и на какво може да се дължи? Също така има ли модели на които хидравликата е електрическа?

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Тежък волан Авенсис

Мнение от mapamop » 24 Мар 2021 13:15

Бензиновата ми Т25/1.8 е с електрическа хидравлика на волана. Произведена е 12.2005, първа регистрация 02.2006. По спомен от ровенето под капака на фейсовата 1.8 на приятел мисля и тя беше с електрически усилвател.
Лично аз си мислех че само дизеловите са с хидравлична помпа. Не претендирам да съм коректен изобщо за разделението бензин/дизел.

Това с промяната на поведението ми изглежда като износена помпа. Издава ли някакви бучащи или скрибуцащи звуци като е на студено и въртиш пълен ляв-пълен десен? Губи ли масло?
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

marto.em
Мнения: 4
Регистриран на: 15 Мар 2021 14:54
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25 Sedan

Тежък волан Авенсис

Мнение от marto.em » 24 Мар 2021 15:23

Не съм чул да издава някаки звуци, но ще пробвам все пак, масло не губи изобщо. Този електрически усилвател, къде трябва да се намира?

Аватар
Kiki
Мнения: 8211
Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
Местоположение: София
Автомобил: РАВ 4 ХА 30
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 12 пъти

Тежък волан Авенсис

Мнение от Kiki » 24 Мар 2021 15:39

mapamop написа: 24 Мар 2021 13:15 електрическа хидравлика на волана
На РАВ 4 - дизел, воланът е с електромотор, без масло. Значи няма хидравлика.
Воланът наистина е по-тежък от хидравличния.
На Авенсис воланът е хидравличен и трябва да е много по-лек. Ако при колегата не е така, има проблем.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!

Аватар
mapamop
Мнения: 3989
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Тежък волан Авенсис

Мнение от mapamop » 24 Мар 2021 15:41

На пръта на волана ако не бъркам (горната схема е за моят VIN, с "електричката"):
Screenshot 2021-03-24 153924.png
Screenshot 2021-03-24 153924.png (32.21 KiB) Преглеждано 2727 пъти
Screenshot 2021-03-24 154013.png
Screenshot 2021-03-24 154013.png (157.29 KiB) Преглеждано 2727 пъти
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
memorex
Мнения: 812
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

Тежък волан Авенсис

Мнение от memorex » 24 Мар 2021 16:08

T25 1.8VVTI и 2.0D-4D са Ел а 2.0 бензин е хидравлика ако не греша.Но със сигурност съм виждал филтър преди помпата който може и да е бил АМ с цел опазване на рейката.
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

Аватар
biro
Мнения: 2629
Регистриран на: 31 Мар 2013 11:21
Местоположение: Русе
Благодарил/а: 3 пъти
Получена  благодарност: 61 пъти

Тежък волан Авенсис

Мнение от biro » 24 Мар 2021 19:46

T25 2.0 D-4D на 100% не е ел. Сменял съм течност и рейка.
По принцип при колите с ел усилвател волана се върти по-леко сравнено с хидравличния усилвател.
C-HR 1.8 Hybrid 122к.с. 2ZR-FXE 2017 Classy LED

Аватар
memorex
Мнения: 812
Регистриран на: 17 Фев 2021 21:29
Местоположение: Varna
Автомобил: avatar
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 20 пъти

Тежък волан Авенсис

Мнение от memorex » 24 Мар 2021 20:39

Сега изнамерих този клип и не изглежда трудно ,поне на гледане.Явно това което си спомням е допълнително монтиран филтър ,а същинския елемент е вътре в казанчето. :)
"Великите умове обсъждат идеи, средните умове обсъждат събития, малките умове обсъждат хората."
"И желязната логика е безсилна, ако отсреща е чугунена глава."

marto.em
Мнения: 4
Регистриран на: 15 Мар 2021 14:54
Местоположение: София
Автомобил: Avensis T25 Sedan

Тежък волан Авенсис

Мнение от marto.em » 04 Апр 2021 21:45

Някой пробвал ли е това и дали има смисъл?

Аватар
Freedom
Мнения: 387
Регистриран на: 22 Яну 2010 11:04
Местоположение: Бургас
Благодарил/а: 7 пъти
Получена  благодарност: 5 пъти

Тежък волан Авенсис

Мнение от Freedom » 05 Апр 2021 07:53

Това е за автомобили с електроусилвател в случай на буксиране, на хидравличен няма как да стане.

Аватар
batececo
Мнения: 573
Регистриран на: 24 Фев 2014 12:52
Местоположение: София
Благодарил/а: 181 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Тежък волан Авенсис

Мнение от batececo » 05 Апр 2021 10:32

offtopic.gif
Не предполагах, че така може да се активира ел. усилвателят на волана (без да работи двигателят). На Аурис дали става по същия начин?

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 48 госта