Страница 2 от 2

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 19 Май 2020 14:44
от BOz
iovkito написа: 18 Май 2020 18:11 За магистралите няма голямо значение мощността. При минаване през проходите, изпреварване на камиони и теглене на ремаркета, там вече е друга работа. Веднъж пътувах до София с бензинова кола на газ без турбо, 115кс, повече няма да правя такава грешка. Малко се чудя и на тези, които карат короли и авенсиси 1,33 и 1,6 бензин, но те си знаят, за мен е просто мъка, нищо повече.
Това с мощността е много субективно. Ако аз карам един 500 кс. автомобил, ще се чудя как ти с каквато и да е семейна Тойота въобще може да караш извънградско.
Всичко е свикване и очакване. Карал съм си Пандата (40 к.с. на газ) извънградско и пак не съм имал "проблеми". След като се качих от нея на 78 к.с. автомобил, направо летях и си мислих, че няма по-хубаво нещо. Ти пък говориш за 115 кс. Ехее, това си е лукс.
Всичко е стандарт и очакване и няма мнение и пресечна точка, при която да може да се каже, че не става или не било удобно. Удобното и грешката е чисто субективното очакване в случая.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 20 Май 2020 11:18
от nicktodorov
Колкото по-мощен е един автомобил, по-бързо и безопасно може да изпревари човек с него. Необходима ти е по-къса отсечка или по-малък промеждутък между насрещно движещите се автомобили, просто защото може да ускори мног по-бързо, да си извършиш маневрата и да се прибереш в своята лента.
Съответно когато автомобила е слаб и не искаш да чакаш перфектната ситуация и да се влачиш зад тира 10 км, правиш рискови изпреварвания. Защото седиш по-дълго в насрещното докато изпреварваш. И ако нещо неочаквано се случи - изпреварваняи реши да заяде и даде газ и той, изкочи неочаквано насрещен автомобил и т.н. ти вече нямаш резерв за да реагираш на промяната!
Така ги виждам аз нещата и затова винаги съм предпочитал да имам запас от коне за подобни ситуации...Нищо, че през останалото време карам обикновено по знаците и би ми стигнало и половината коне само...

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 20 Май 2020 12:32
от BOz
nicktodorov написа: 20 Май 2020 11:18 Колкото по-мощен е един автомобил, по-бързо и безопасно може да изпревари човек с него.

Така ги виждам аз нещата
И на практика може да предприемеш много по-опасно изпреварване, защото пък мислиш, че колата ти е достатъчно бърза, за да може да тръгнеш да изпреварваш за непрецененото малко разстояние до следващата кола.
Едно е да прецениш време за изпреварване от 3 секунди с възможност от 1 секунда грешка, друго е да боравиш с време от 10 секунди, с 1 секунда грешка. Втората грешна преценка е много по-лесна и навременно поправима.
А търпението ти за изпреварване отново отива в първоначалната позиция със "свикването" и очакванията ти.
За това казвам, че с маломощна кола не означава, че ще влизаш по-често в рискови ситуации. Влизането в такива ситуации зависи изцяло от шофьора, а не от автомобила, който управлява.
Така ги виждам аз нещата.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 20 Май 2020 15:38
от tora
nicktodorov написа: 20 Май 2020 11:18 да се влачиш зад тира 10 км
Сегашните тирове се движат спокойно с 90...

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 20 Май 2020 17:27
от iovkito
Все още няма такива, които са натоварени с 25т и се движат в проходите като лека кола.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 20 Май 2020 21:35
от dracunculus
пътувам често през един много натоварен проход на Алпите между Байерн и Тирол - Fernpass, който има всякакви участъци - от двойно лентови до серпентини с обратни завои. Реално изпреварване няма. Толкова са натоварени, че дори двулентовите участъци не стигат всички коли да изпреварят колоните с ТИРове. Обаче като цяло карат бавно само на серпентините и не бавят кой знае колко, станаха и те бая мощни. Реално и аз обичам да имам мощност в запас, но там и това не помага. Откровено и разни 3л ТДИ Аудита и тем подобни си карат кротко. Като цяло движението, поне в западна Европа, стана толкова натоварено, че си се саморегулира доста. Вече и все по-рядко мога и по Аутобана да карам с над 150. Всичко е фрашкано...

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 21 Май 2020 10:47
от nicktodorov
dracunculus написа: 20 Май 2020 21:35 ...Като цяло движението, поне в западна Европа, стана толкова натоварено, че си се саморегулира доста. Вече и все по-рядко мога и по Аутобана да карам с над 150. Всичко е фрашкано...
Прав си колега. И аз това писах няколко мнения по-назад. Там движението е консистентно и няма особени опции за изпреварвания, а от там и такава нужда от мощност.
Обаче тук е обратното и си е необходимост.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 21 Май 2020 11:37
от iovkito
В България имаме един проблем, а той е, че нямаме магистрали. Тръгна ли от Добрич за София, Пловдив или Бургас, трябва задължително да мина през проход, за да се включа на някакво подобие на магистрала. Варна-Бургас ще построят след 2050-та, а Хемус може и да я завършат до 2025-та, но задължително ще оставят част от магистралата неподдържана, за да е с дупки и неравности и да сложат и там ограничения 90, както е по магистрала Тракия. Ако някой имаше изгода от облекчен трафик и малко жертви по пътищата, досега да бяха оправили всичко. Тъй като това няма да стане, трябва да караме нови и сигурни коли, а ако са и малко по-мощни, по-добре.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 21 Май 2020 15:27
от chukich
patilan написа: 16 Май 2020 10:12 Здравейте
В дилемата съм за покупка на C-HR (2017-2019) или RaV4 (2015-2018)?
1. C-HR хибрид.
2. RaV4
Това са два тотално различни автомобила.

Ако няма да возиш никого на задните седалки и икономията на гориво е важна за теб си вземи C-HR.
Ако ти трябва 1 семейна кола, която е просторна и има добро 4х4 си вземи Рав4 (2016- ) Има тема от мен с подробно описани силни и слаби страни на колата. За мен това е универсален автомобил, който отговаря на всичко за една семейна кола. btw колата не е въобще ниска, има достатъчно просвет. Предният ъгъл на атака е по-голям от този на новата генерация равки, които имат по-голям просвет.

не знам колко ти е бюджета, но погледни тази
https://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?a ... ink=fhdqji

Успех !

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 21 Май 2020 22:58
от boyanmt
Patilan, да ти продам моята бангия?
Малко по-евтина ще е от обявата по-горе.
 ! Съобщение от: Akima
Подобни оферти САМО на ЛС или тема по правилата в търговския раздел.

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 23 Май 2020 12:29
от patilan
Нужни са много смелост и оптимизъм да пуснеш такава кола на такава цена :)

Дилема - употребяван C-HR /2017-2019/ или RAV4 XA40 /2015-2018/ ?

Публикувано на: 04 Юни 2020 07:23
от chukich
Защо? Колата е 10.2018г на много малко км и е най-висок клас оборудване. Нова от магазина е струвала над 70х лв. Сигурно са си сложили и 2—3х лв маржин за пазарлък.