Форсиране на двигателя при смяна на скорост

Jay
Мнения: 1
Регистриран на: 30 Мар 2020 10:36
Местоположение: Бургас
Автомобил: Тойота Авенсис T22 1.8

Форсиране на двигателя при смяна на скорост

Мнение от Jay » 30 Мар 2020 11:12

Здравейте колеги!

Имам една Тойота Авенсис комби Т22 1.8 2001г.

Напоследък при отпускане на газта, последвано от натискане на съединител за смяна на скорост- двигателя се форсира ЖЕСТОКО.
Достига 4-5, а вчера достигна и 7 000 оборота.
Когато само отпусна газта без да правя нищо друго- двигателя повишава само със 100-200 оборота и се движи все едно НЕ съм отпуснал газта, и чак след 2-3 секунди намаля скороста докато е на скорост.
Поведението е все едно нещо удължава подаването на газ за кратко време. Единственото, което успях да установя е,че жилото не е проблем. Връща се нормално.
Каква може да е причината според вас?

Преди 2г имах теч на бензин от рейката заради О-пръстенче за 50ст. Понеже не разбирах от коли- прецених че сега е момента да науча нещо на гърба на евтина кола. Помислих, че е от регулатора на рейката и му завих винта, мислейки че е лашнат. Оказа се, че там се бара само за заводска настройка и при навиването го повредих. И понеже се оказа че всичко е капсуловано и не подлежи на ремонт- закупих цялата рейка 2ра употреба. После установих, че всъщност съм имал скъсано O-пръстенче и рейката съм я повредил аз, защото барам където не трябва. Възможно ли е рейката 2ра употреба да е причината за проблема, при положение че почти 15 000км съм изминал с нея? Ако "ДА", тогава защо проблема го нямаше в момента на монтирането й и защо ядовете са само при отпускане на газта? Не искам да ви подвеждам с рейката. Има ли някаква електроника или друг механизъм, който може да е причина? :help:

Като цяло, автомобила го имам от 4г насам и това е първия проблем, който съм имал.
Е, също и че на всеки 500км бензина свършва, ама.. tooth.gif


Предварително благодаря за помоща!

petkata
Мнения: 108
Регистриран на: 30 Юли 2019 08:19
Местоположение: хасково
Автомобил: рав 4 XA30 1az fe

Форсиране на двигателя при смяна на скорост

Мнение от petkata » 30 Мар 2020 14:21

Провери за спукан или откачен маркуч за вакум. Ако взема възбдух от някаде преди дроселовата клапа може да прави така. Пипал ли си нещо по смукателния колектор?
Toyota Rav4 XA30 1az fe

vfr800
Мнения: 461
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

Форсиране на двигателя при смяна на скорост

Мнение от vfr800 » 30 Мар 2020 14:25

Дори да тече гориво това , което казвате няма логика. Ако затворите дросела ще спрете притока на въздух, т.е ако има гориво колата просто ще угасне а няма да се форсира. Проблема е , че дросела остава отворени, или от някъде колата смуче въздух. Ако дросела е механичен насочете се към второто :)

mgrigorov
Мнения: 151
Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG

Форсиране на двигателя при смяна на скорост

Мнение от mgrigorov » 30 Мар 2020 16:22

Виж и за някакви датчици след дросела имат О-пръстени. На мен ми го правеше МАП-а на Хюндай.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4896
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 149 пъти
Получена  благодарност: 138 пъти

Форсиране на двигателя при смяна на скорост

Мнение от slowtraveler » 31 Мар 2020 09:50

petkata написа: 30 Мар 2020 14:21 Ако взема възбдух от някаде преди дроселовата клапа може да прави така.
След дроселовата клапа, а не преди нея... Дроселът е 'управлението'... Т.е. - единият заподозрян - смукателен колектор и всичко навързано по него.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта