Здравейте колеги!
Имам една Тойота Авенсис комби Т22 1.8 2001г.
Напоследък при отпускане на газта, последвано от натискане на съединител за смяна на скорост- двигателя се форсира ЖЕСТОКО.
Достига 4-5, а вчера достигна и 7 000 оборота.
Когато само отпусна газта без да правя нищо друго- двигателя повишава само със 100-200 оборота и се движи все едно НЕ съм отпуснал газта, и чак след 2-3 секунди намаля скороста докато е на скорост.
Поведението е все едно нещо удължава подаването на газ за кратко време. Единственото, което успях да установя е,че жилото не е проблем. Връща се нормално.
Каква може да е причината според вас?
Преди 2г имах теч на бензин от рейката заради О-пръстенче за 50ст. Понеже не разбирах от коли- прецених че сега е момента да науча нещо на гърба на евтина кола. Помислих, че е от регулатора на рейката и му завих винта, мислейки че е лашнат. Оказа се, че там се бара само за заводска настройка и при навиването го повредих. И понеже се оказа че всичко е капсуловано и не подлежи на ремонт- закупих цялата рейка 2ра употреба. После установих, че всъщност съм имал скъсано O-пръстенче и рейката съм я повредил аз, защото барам където не трябва. Възможно ли е рейката 2ра употреба да е причината за проблема, при положение че почти 15 000км съм изминал с нея? Ако "ДА", тогава защо проблема го нямаше в момента на монтирането й и защо ядовете са само при отпускане на газта? Не искам да ви подвеждам с рейката. Има ли някаква електроника или друг механизъм, който може да е причина?
Като цяло, автомобила го имам от 4г насам и това е първия проблем, който съм имал.
Е, също и че на всеки 500км бензина свършва, ама..
Предварително благодаря за помоща!
Форсиране на двигателя при смяна на скорост
-
- Мнения: 108
- Регистриран на: 30 Юли 2019 08:19
- Местоположение: хасково
- Автомобил: рав 4 XA30 1az fe
Форсиране на двигателя при смяна на скорост
Провери за спукан или откачен маркуч за вакум. Ако взема възбдух от някаде преди дроселовата клапа може да прави така. Пипал ли си нещо по смукателния колектор?
Toyota Rav4 XA30 1az fe
-
- Мнения: 461
- Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
- Местоположение: София
- Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
- Благодарил/а: 1 път
- Получена благодарност: 66 пъти
Форсиране на двигателя при смяна на скорост
Дори да тече гориво това , което казвате няма логика. Ако затворите дросела ще спрете притока на въздух, т.е ако има гориво колата просто ще угасне а няма да се форсира. Проблема е , че дросела остава отворени, или от някъде колата смуче въздух. Ако дросела е механичен насочете се към второто
-
- Мнения: 151
- Регистриран на: 09 Сеп 2017 19:16
- Местоположение: София
- Автомобил: Rav4 XA20 2.0vvti/LPG
Форсиране на двигателя при смяна на скорост
Виж и за някакви датчици след дросела имат О-пръстени. На мен ми го правеше МАП-а на Хюндай.
- slowtraveler
- Мнения: 4896
- Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
- Местоположение: Варна
- Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
- Благодарил/а: 149 пъти
- Получена благодарност: 138 пъти
Форсиране на двигателя при смяна на скорост
След дроселовата клапа, а не преди нея... Дроселът е 'управлението'... Т.е. - единият заподозрян - смукателен колектор и всичко навързано по него.
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 21 госта