Здравейте колеги. Rav4-ката я имам от 2-3 месеца. Автомобила е производство края на 2004 година и на реални 240 000 км., купуван нов от България от предишните собственици. Още като я купих се чуваше едно виене от задния мост след скорост над 50-60 км. в час. Шума беше по ясно изразен отзад в дясно. Основните ми съмнения бяха лагер главина или шум от гумите. Ето какво направих до сега:
1. Смяна на летните гуми с зимни - да вярно, че се втора ръка но шума изобщо не се промени.
2. Смених преди 2 дни нова задна дясна лагер главина. Шума намаля и вече не го чувам толкова отдясно, колкото все едно е по средата на моста.
3. Днес смених и маслата на задния диференциал и отпред на раздатката. Такова тъмно масло изтече, че явно никога не е сменяно маслото в тях. Новото масло, което сложих е на MOTUL 90 PA 2L - дават го, че отговаря на стандарта GL-4/GL-5, както и за диференциали с ограничено приплъзване (LSD), въпреки че моя би трябвало да е без блокаж. В диференциала налях 0,9 л, както и 0,9 л. в раздатакта, както е по спецификации до като почне да прелива от пробката за пълненето.
След смяната на маслото си остава въпросното виене от задния мост след скорост от около 60 км/ч и нагоре. При изключване от скорост - шума си остава. Сега варианта е и от лявата лагер главина да има шум или той да е от самия диференциал. При положение, че му дават на всеки 60 000 км. да се сменят маслата, а те до сега не са били сменяни, но нищо не ме изненадва. Предните собственици "знаели" че автомобила е с верига и до сега и водна помпа и ангренажен ремък не бяха сменяли - свалихме оригиналните на Тойота преди 2 месеца, когато правих обслужването на мотора.
Въпроса ми е да се притеснявам ли от това виене, ако е от диференциала? Възможно ли е да изчезне, след като почне сега да се маже от новото масло?
Виене от задния мост - Rav4.2 D4D
- the_fast_r1
- Мнения: 52
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
- Kiki
- Мнения: 8211
- Регистриран на: 05 Фев 2008 21:24
- Местоположение: София
- Автомобил: РАВ 4 ХА 30
- Благодарил/а: 3 пъти
- Получена благодарност: 12 пъти
Виене от задния мост - Rav4.2 D4D
На скоростната кутия да, маслото се сменя на 60 000 км. но на раздатката и дифа, маслото се сменя на 30 000км.the_fast_r1 написа: ↑30 Дек 2019 22:10 При положение, че му дават на всеки 60 000 км. да се сменят маслата, а те до сега не са били сменяни, но нищо не ме изненадва.
Ако 240 000 не е сменяно маслото, със сигурност ще имаш проблеми с лагерите (и не само) и на двете места.
За разлика от главата, коремът казва кога е празен!
- the_fast_r1
- Мнения: 52
- Регистриран на: 31 Дек 2018 01:47
- Местоположение: Варна
- Автомобил: RAV4 II D4D-116 HP
Виене от задния мост - Rav4.2 D4D
Здравейте колеги. Въпреки, че темата е вече стара да напиша, че проблема се оправи, след като смених и лявата лагер главина. Сега си е напълно тихо в купето. Явно ресурса на оригиналните лагер главини е около 200-240 000 км.
- max-2
- Мнения: 1777
- Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
- Местоположение: Пловдив
- Благодарил/а: 16 пъти
- Получена благодарност: 41 пъти
Виене от задния мост - Rav4.2 D4D
Ресурса е такъв, защото смазката става недостатъчно с годините. Или е малко, или се избутва настрани и си губи качествата. Лагерът работи дълго почти без смазка и накрая рухва.
Ако на някой му се занимава и прегресира или добавя грес на 150000 примерно, ресурса става над 500 600000 км.
Ако на някой му се занимава и прегресира или добавя грес на 150000 примерно, ресурса става над 500 600000 км.
Carina E 4AFE LB 1992
Виене от задния мост - Rav4.2 D4D
Благодаря за решението - и аз се бях насочил към диференциал, но стана от първия път с едната задна главина
Кой е на линия
Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 58 госта