Страница 1 от 8

Добавка или 100 октана

Публикувано: 31 окт 2019 13:53
от chukich
Колеги, в последната година имам чувството, че доста развалиха горивата. Колата се "задръства" и чувствително губи мощност и тяга.
След по-дълъг пробег извънградско се отпушва, но след един резервоар градско и пак започва да се чувства тромава. Чак жената го забелязва и се оплаква tooth.gif

Планирам едно 1500км пътешествие и се замислям дали определена добавка би помогнала малко да се прочисти системата или просто да заложа не бензин с добавки като Шел, ЕКо,Омв ….100 октановите. Колата си е все още нова, под 100х км ., но явно нашите горива не и се нравят.

Какво е вашето мнение?

Добавка или 100 октана

Публикувано: 31 окт 2019 13:57
от BOz
Сипи си там 95 или каквото препоръчват и с останалите пари изведи жената на ресторант. Така ще е по-доволна от резултата. tooth.gif

Добавка или 100 октана

Публикувано: 31 окт 2019 14:04
от slowtraveler
Чукич, нямам чувството, че са развалили горивата... Да не би проблемът да е някъде по-дълбоко - например да е карана 'лениво' известно време, защото при съвременните автомобили това автоматично 'пренарежда' параметрите и автомобилът почва да реагира по-вяло съгласно твоят стил на шофиране.. И му трябват 50-100км за да се пренастрои...

Добавка или 100 октана

Публикувано: 31 окт 2019 14:24
от chukich
slow, да, може и това да е възможна причина, но се съмнявам. Ако се сещаш от една друга тема, бяхме ходили до Смолян и околностите на почивка. Там заредих бензин от ОМВ, който бил от Гърция и колата буквално литна. Отдавна не я бях усещал така пъргава и мощна. Преди да си тръгнем, пак заредих от същото ОМВ. Изразходих бензина и заредих от ОМВ в София. Колата мигновено си промени вървежа и стана отново тромава. За това смятам, че горивото, което ни пробутват от Лукойл съсипва или по-скоро задръства горивната система с времето. С мой приятели и колеги забелязваме явен спад в качеството на горивата от някъде пролетта на тази година.

Добавка или 100 октана

Публикувано: 31 окт 2019 14:37
от urb
Има две причини. Избери си една:
1. Свикнал си с колата и вече просто не ти стига мощност.
2. Имаш проблем някакъв с колата.
Не съм забелязал спад в качество или каквото и да е с горивата. Преди имах едно Ауди с много изчанчен ГИ, което наистина се влияеше от качеството на газта. Но само то.

Добавка или 100 октана

Публикувано: 31 окт 2019 15:43
от slowtraveler
Напълно съм съгласен с urb... :thumbsup:
chukich, не че не е възможно да ти се е появил някакъв проблем, но особено на бензинка да усетиш проблем с горивото - трябва горивото да е МНООООГО калпаво, или автомобила нещо да има проблем...
Последно проблем с бензинка заради гориво съм имал преди около 28г (някъде 92-93г) - голфчето на зет ми не искаше да върви добре и гаснеше веднага след зареждането... Бензинът който извадихме от резервоара не искаше да гори като го палехме tooth.gif
След зареждане с нормален бензин - си вървеше отново както трябва без никакви модификации, чистене и т.н...
Сега отново карам бензинка, и отново не съм усещал каквато и да е деградация във вървене и т.н. (a твърдо не подбирам много много откъде ще зареждам).
Така, че съм склонен да отдавам наблюдавания от теб ефект на причините, посочени от urb... :thumbsup:

Добавка или 100 октана

Публикувано: 31 окт 2019 20:52
от dimkaraganchev
Газ не зареждам от ОМВ. Точно от една софийска имах проблеми. Не бих се учудил и ако бензина им е подобен скапан.

Добавка или 100 октана

Публикувано: 31 окт 2019 21:06
от slowtraveler
ОМВ в София съм зареждал многократно на Ботевградско (и в двете посоки) - не съм имал проблеми... Също както при зареждане на много други ОМВ-та - из Варна, Берковица, Търговище, Русе и т.н.
При LPG навярно е възможно да има по-често проблеми, защото май горивото си променя съществено параметрите при промяна съотношението пропан-бутан... Съответно - дори и да е 'горима смес', на двигателя ще му трябва време да натрупа настройки и да си коригира параметрите съгласно 'новото гориво', които си му налял...

Добавка или 100 октана

Публикувано: 31 окт 2019 22:41
от gena_bs
С бензина е същата работа с адаптациите. Дори от една и съща верига, като сменят "сезонните" добавки и колата започва да се държи неадекватно.
Да не говорим, ако сменя веригата бензиностанции. Като се добавят и променените климатични условия и "катъщисването" на горивата и става мазало.

Добавка или 100 октана

Публикувано: 01 ное 2019 08:48
от slowtraveler
gena_bs написа:
31 окт 2019 22:41
С бензина е същата работа с адаптациите.
Така е, но стандартите явно са доста 'по-тесни'... Наистина от години не съм усещал каквато и да е разлика във вървежа след зареждане... При различни вериги.
С LPG нямам продължителен опит (максимално шофиране - 400км - т.е. две зареждания), но съм склонен да вярвам, че колегите може да имат проблем просто защото горивото е такова - по-'капризно' и за съхранение и по-трудно за проверка (а и вероятно се разслоява на различни фракции в резервоарите на газ-станциите при по-продължително съхранение - не знам)...

Добавка или 100 октана

Публикувано: 01 ное 2019 12:21
от gena_bs
В пропан-бутана технологично също променят съотношението между двете съставки през зимен и летен сезон. Заради физическите свойства на сместта на двата газа.
Друг е въпросът какво излиза от колонката на съответната бензиностанция.

Добавка или 100 октана

Публикувано: 01 ное 2019 12:45
от slowtraveler
gena_bs написа:
01 ное 2019 12:21
В пропан-бутана технологично също променят съотношението между двете съставки през зимен и летен сезон.
И не само по сезоните - май там е доста по-широк допуска...
А за бензина - май няма зимен/летен :) Не е като дизела... А при дизела 'зимната добавка' обикновено измества компромиса в горивото от 'най-ефективно', към 'най-незамръзващо'.... Т.е. зимното гориво лятото само е 'вредно'.

Добавка или 100 октана

Публикувано: 01 ное 2019 17:32
от gena_bs
Дали има сезонен бензин не мога да твърдя със сигурност. Просто няма как в полеви условия да се направи анализ.
Но има китове с химикали за проверка на наличието на почистващи съставки в бензина. Онзи ден гледах руски клип как става номера.
Ползват се два реактива, като първия се капват съответния брой капки, докато цвета на горивото (100ml) стане лилаво-син. После с другия се неутрализира цвета. Колкото повече капки са нужни за неутрализацията, толкова е по-качествена добавката и чисти по-пълно горивната система. Не само инжектора, но и горивната камера.

Добавка или 100 октана

Публикувано: 02 ное 2019 07:39
от YoKK
Аз през лятото наливам 95, а през зимния сезон от ноември до март 100 октана не заради почистващите съставки, а за по-безпроблемно палене.

Добавка или 100 октана

Публикувано: 02 ное 2019 07:59
от biro
Каква е логиката 100 октана да пали по-безпроблемно от 95 ?