Добавка или 100 октана

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 17544
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1054
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 14 ное 2019 14:07

chukich написа:
14 ное 2019 13:14
И тестовете са правени във Великобритания, където съм сигурен, че контролът на горивата е доста по-завишен.
Виж в това съвсем не съм сигурен. Ние обикновено сме по-католици от Папата tooth.gif
За справка - виж например как се процедира с фирма, която 'почти не работи' в UK и тук tooth.gif
Виждайки разликата в мощността, която е около 1-2% (с малки изключения), и то 'разхвърляна' в различна посока, стигам до извода, че или някой автомобил е каран повече с дадено гориво, и ЕКУ-то е адаптирано към по-различно гориво, или, че даден ДВГ е по-подходящ като степен на компресия за изгаряне на дадено гориво...
При всички случаи тестовете съвсем не показват еднозначно, че значително по-скъпото гориво (над 10%) оправдава 'инвестицията' :thumbsup:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2531
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 398
Местоположение: София

Добавка или 100 октана

Мнение от BOz » 14 ное 2019 14:46

mirott написа:
14 ное 2019 12:28
Е като зареждат само там няма как да имат база за сравнение...не ми отговаряй повече...
Ами нали съм ти отговорил вече и цитираш не пълния текст, защото на теб така ти изнася и не може да намериш друго обяснение на нещата. tooth.gif
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

mirott
Мнения: 1503
Регистриран: 08 юни 2010 09:33
Репутация: 29
Местоположение: Вършец

Добавка или 100 октана

Мнение от mirott » 14 ное 2019 14:52

Нищо не си ми отговорил. Излез и зареди извън БГ а не само на Шела на околовръстното на София... tooth.gif. Обясненията на нещата не са толкова сложни, ама трай си-не казвай никому...
И понеже все гледаш да се заяждаш с хората, пак да помоля-не ми отговаряй повече....

Потребителски аватар
BOz
Мнения: 2531
Регистриран: 24 сеп 2013 18:06
Репутация: 398
Местоположение: София

Добавка или 100 октана

Мнение от BOz » 14 ное 2019 14:55

mirott написа:
14 ное 2019 14:52
Излез и зареди извън БГ
Правил съм го мноооооого пъти. Е не навсякъде, защото работата ми беше свързана основно с Германия и Шевейцария. Поне в тези две държави разхода и вървенето е 1:1 като с нашето гориво. Ако има друга държава, която има невероятните горива, може. Но докато не пробвам, не вярвам.
mirott написа:
14 ное 2019 14:52
И понеже все гледаш да се заяждаш с хората
Аз не се заяждам а говоря с факти. Докато фактите са на масата, а не чувствах, май е така, така мисля и т.н. не става.
За това аз съм готов винаги да покажа истината. Нека колегата или ти да дойдеш до мен, вадим хронометъра, правим 5 старта 0-160, слагаш друго гориво, най-скапаното, което си избереш, правим пак, теглим чертата и ги показваме.
Аз съм го правил много пъти и знам резултата. За това заставам зад думите си. Ама ти нямаш факти и говориш какво си мислиш. Дори даде и пример за бензиностанция, която няма никакви факти зад това.
Успех.
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

mirott
Мнения: 1503
Регистриран: 08 юни 2010 09:33
Репутация: 29
Местоположение: Вършец

Добавка или 100 октана

Мнение от mirott » 14 ное 2019 15:00

Ми...пробвай...
Качествата на горивата в DE и CH=BG ама друг път. Сам не си вярваш, ама нали да спориш.
Моля те, не ми отговаряй... :D

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 17544
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1054
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 14 ное 2019 15:35

Ами според моите зареждания:
GR/SK/PL/EST/FIN/RU/N/DE/CZ/HU = BG...
Kакво значи да не си вярвам?! Автомобилът се е държал абсолютно по един и същ начин. И при гориво за 2.90лв/л, и за 1лв/л . В повечето случаи - на нормални бензиностанции... В някои случаи - каквото въобще се намери на пътя..
И потвърдено от сертификация на горивата, отговарящи на нормите в БГ...
Насреща какво имаме? 'Субективни усещания'.
Да, 5th gear са си направили труда да качат автомобили на стенд.
И да - домързяло ги е да завъртят повече километри на стенда, за да се адаптира компютъра към горивото - тогава навярно би се подобрил параметъра с гориво, с каквото не е бил каран конкретния автомобил в близко минало. Но при всички случаи се вижда, че разликата, когато я има, е няколко единици проценти...
Което е нещо нормално - всяка партида гориво се отличава леееко от друга, макар и двете да са в допуска на стандарта.
И ДВГ постоянно и динамично си променя леко параметрите за да се адаптира...
А той се адаптира в доста широки граници. На по-младите колеги мога да споделя, че старите ДВГ бяха наистина чувствителни към октана на горивото.
Заредиш по-нискооктаново - внимаваш с газта - започват детонации особено като го настъпиш при ниски обороти. Хващаш отвертката или ключе 10, разхлабваш дистрибутора, врътваш малко центровката към по-малко предварение, и нещата си идват на мястото... А с по-високооктановото почваше да се мъчи на по-високи обороти - там увеличаваш малко аванса и пак всичко си идва на мястото...
Сега (от времето на по-съвременните електронно-инжекторни ДВГ) за това се грижи датчик за детонации, който динамично следи наличието на детонации и винаги държи предварението максимално голямо, но недопускайки детонации...
Затова и на съвременните не се усеща така смяната на горивото...
Предполагам един включен ЕЛМ327 би показал разликата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

chukich
Мнения: 463
Регистриран: 13 юли 2010 15:57
Репутация: 69
Местоположение: София

Добавка или 100 октана

Мнение от chukich » 14 ное 2019 16:09

Slow, 5th gear казват, че изтриват паметта на компа, за да се настрои към другото гориво. Това правят и в едно друго тяхно сравнение от преди 3 г. , където сравняват горивата от 5 различни бензиностанции на една и съща кола. Според горивото разликата пак излиза до към 5 BHP
RAV4 XA40 facelift - 2016г /152hp / CVT / AWD

mirott
Мнения: 1503
Регистриран: 08 юни 2010 09:33
Репутация: 29
Местоположение: Вършец

Добавка или 100 октана

Мнение от mirott » 14 ное 2019 16:25

slowtraveler написа:
14 ное 2019 15:35
Ами според моите зареждания:
GR/SK/PL/EST/FIN/RU/N/DE/CZ/HU = BG...
Kакво значи да не си вярвам?! Автомобилът се е държал абсолютно по един и същ начин. И при гориво за 2.90лв/л, и за 1лв/л .
Slow, това ти мнение обективно ли е? Аз ти казвам, че от години горивата в БГ са скапани, на голям % от местата. И по телевизии ги дават чат-пат, и по фейсовете пишат в групите...ама не! Караш Жип с дизелов мотор с литраж приблизителен на ГАЗ-ка и искаш да усетиш разлика. Няма как. С 15 подгрева зимата и т.н. И аз на камионите не усещам разлики, освен в разхода. Ама той е субективен, наистина. Както и да е. Разлика в горивата има, просто явно не сте толкова "чувствителни" и не ги усещате...

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 17544
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1054
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 14 ное 2019 16:51

Не, моето мнение с тези зареждания е чисто субективно - не по-меродавно от вашите наблюдения... Но не и по-малко меродавно. Дизелака дето го карах, с литраж на ГАЗ-ка си е съвсем съвременен ДВГ, също толкова податлив на некондиционно гориво. Имайки предвид и наблюдаваният разход под 7.0, не виждам защо да не усетя разлика. А и част от тези зареждания съвсем не са на горепосочения дизелак, а на бензинови автомобили (в момента вече карам такъв tongue.gif ) Каква разлика трябва да усетя? Двигателя както си мъркаше, така и си мърка. Не съм вкарвал ендоскоп да видя дали има увеличен или намален нагар след всяко зареждане. Предполагам и вие не сте.
Обективното е изследването в лаборатория - споменавал съм го неколкократно и за резултатите от 'внезапни принудителни тестове' на бензин (за дизела - поне малко по-тежкият също съм убеден, че съответства на нормите - идва със сертификат от производителя, а контролни проби отиват в друга лаборатория в чужбина и пак са ОК)....
По телевизии и т.н. - сам знаеш, че там има голяма част политика... И да - прави са в някои случаи, че горивото не отговаря на стандарта за продажба в БГ... Но е добре да се уточни какво точно не съответства....
Защото колега в другата тема бе споменал - бяха ги глобили, защото горивото им има по-малко биокомпонент от 'задължителния' - т.е. горивото е некондиционно, защото е по-добро, ама е забранено да се продава за обща употреба, извън земеделските машини... Виж си книжката и прочети какво пише за експлоатация на гориво с биокомпонент (наложено ни от ЕС) - реално се смята за употреба при тежки условия. А за някои ДВГ дори 'не се препоръчва' или е 'забранено'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

gena_bs
Мнения: 227
Регистриран: 20 яну 2010 19:43
Репутация: 12
Местоположение: Бургас

Добавка или 100 октана

Мнение от gena_bs » 15 ное 2019 18:00

По-важното е не конете или разхода, ами какво става със системите на двигателя (като цяло) при зареждане на некачествено гориво.
И се започва - резервоар, филтри, помпи, дюзи, бутала и сегменти, горене на масло, закоксовка, датчици и т.н. За DPF, катализатори, кислородни датчици да не споменавам.

Потребителски аватар
slowtraveler
Мнения: 17544
Регистриран: 28 май 2006 21:44
Репутация: 1054
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 16 ное 2019 00:18

Един от признаците на некачественото гориво често е точно повишен разход, защото двигателя не работи добре, и има нужда да даваш повече газ за да свърши същата работа...
Но да некондиционното гориво може да създаде проблеми на ДВГ... Както мръсният въздух/филтър и т.н....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 1310
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 141
Местоположение: Стара Загора

Добавка или 100 октана

Мнение от WoLF » 16 ное 2019 20:01

Може покрай по-скъпата цена за отктаните да не се скъпят и в добавките и от там ефектите ermm.gif те самите октани нямат нищо отбщо с вървежа mellow.gif
ИзображениеИзображение

Потребителски аватар
skydiver
Мнения: 592
Регистриран: 05 май 2015 23:55
Репутация: 80
Местоположение: София
Автомобил: Rav4.2

Добавка или 100 октана

Мнение от skydiver » 17 ное 2019 16:48

WoLF написа:
16 ное 2019 20:01
Може покрай по-скъпата цена за отктаните да не се скъпят и в добавките и от там ефектите ermm.gif те самите октани нямат нищо отбщо с вървежа mellow.gif
Да не се отплесваме чак толкова :whistle:
:peace:
Any car can get you where you need to go, a special car gets you there with a smile on your face...

chukich
Мнения: 463
Регистриран: 13 юли 2010 15:57
Репутация: 69
Местоположение: София

Добавка или 100 октана

Мнение от chukich » 20 ное 2019 07:07

Здравейте, колеги. Аз с тази тема споделих един реален проблем, а не субективен. Потърсих мнения, а то стана малко говорилня като в кварталните кръчмета drunk.gif
Доста километри и около 5-6 зареждания с бензин 95/100 на бенита вече натрупах реални впечатления, които съвпадат с първоначалните такива от мои коментари в началото на темата. Няма да се повтарям как се промени динамиката на колата и т.н. Ще споделя само два реални, а не субективни факта:
1) Разходът на гориво падна с 0.3-0.6 л/100км
2) От години се забелязва едно рязко придърпване на колата при скорости около 20-60км/ч, когато се кара в задръстване или интензивен трафик и едвам галиш педала на газта.
Първата година на колата на 2-3 пъти имаше подобни ситуации
Втората година може би станаха около 15тина
Третата година всеки месец по няколко пъти
И сега през последната година това придърпване зачести до такава степен, че почти няма седмица без да не стане.
В Тойота бях попитал още на втората година на какво се дължи това и ако трябва гаранционно да се отстрани проблема. От там ми обясниха, че било характерно за скоростните кутии CVT, един вид кутията се шашкала когато много леко и плавно подаваш и отпускаш газта. Никога не бях карал CVT и по-принцип тази скоростна кутия много ме дразни ( споделял съм в други постове) Приех думите им за верни и логични, но както споменах това придърпване много рядко се проявяваше в началото
Този проблем на 100% изчезна откакто започнах да зареждам хубавото гориво именно от Бенита. Това е факт и това че колата върви по-добре и че разходът на гориво спадна е за мен лично не толкова важното колкото премахване на неприятен проблем, който с годините се увеличаваше
RAV4 XA40 facelift - 2016г /152hp / CVT / AWD

Потребителски аватар
WoLF
Мнения: 1310
Регистриран: 05 май 2016 09:21
Репутация: 141
Местоположение: Стара Загора

Добавка или 100 октана

Мнение от WoLF » 20 ное 2019 09:29

Изглежда на натрупване на нагар с времето, който по-скъпото гориво е почнал да почиства с добавките си... Или е нещо съвсем друго tooth.gif
ИзображениеИзображение

Отговори

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 10 госта