Страница 3 от 9

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 03 Ное 2019 20:03
от Hursa
Но и при двигателите с "принудително пълнене" също оказва влияние външната температура - при висока такава, масата на постъпващия въздух в цилиндрите е относително по-малка от колкото, при същия двигател, но когато температурата е по-ниска. (Компресора компресира въздуха с по-висока темпертура, поради това относително по-малко количество (като маса) до едно и също налягане след него. Ако се охлажда в "интеркулер" - охлажда се от потока външен топъл въздух.)
А по въпроса за нашите горива - ако не вярваме на качеството им, може би с основание, как да повярваме, че "100 октановите" са по-качествени, при положение, че на литър от тях могат да спечелят малко повече. А поради по-рядкото им ползване - по-вероятно да попаднем на "застоял" по баковете такъв, с повече конденз и утайки.

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 03 Ное 2019 20:34
от slowtraveler
При турбодвигателите се контролира и налягането в смукателния колектор - управляеми турбокомпресори и т.н...
Относно утайките и конденза - утаеното гориво е по-чисто точно от тези 'дефекти' на горивото. Резервоарите имат мъртъв обем на дъното точно за тези утайки и вода (като нивото се наблюдава)...

А конкретно за случая на колегата - продължавам да смятам, че не горивото е причина за ефекта, наблюдаван от колегата...

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 03 Ное 2019 21:41
от Hursa
Ако може турбината при бензиновия двигател да осигури тази повишена мощност на компресора - за да даде по-голям обемен разход и по-високо налягане след него, при пълното натоварване на двигателя. Тогава, да - може би може да се стигне до детонационно горене в големи жеги при нискооктановия бензин. Тогава, като цяло и двигателя ще е по-нагрят, а и топлоемкостта на впръсквания по-топъл бензин ще е по-малка. И може да се стигне до по-значителна корекция на момента на запалване (по късно подаване на искра) за да се избегне детонационно горене, съответно до по-значима загуба на мощност.
Утаяването е по-ефективно при малка концентрация на такива продукти, а дали в такъв застоял бак ще са малко. Дали няма да се "утаят" частично и полезните добавки в такова гориво с по-висока концентрация на такива. А след като се съмняваме в качеството на горивата е нормално да се съмняваме и в подобни наблюдения, и в отделяне на утайките smile.gif

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 03 Ное 2019 22:33
от slowtraveler
Не знам - аз изхождам от личните си наблюдения и логика - т.е., че последните десетилетия не съм срещал 'кофти гориво' - колата си работи перфектно без отклонения. И че ако случайно колегите наблюдават отклонения - то няма логика бензин 100октана изведнъж да е станал 'по-качествен'... Това, че дадено гориво има други детонационни параметри не го прави задължително по-ефективно...
Та и затова ми е извода, че няма какво да се пъна със скъпото гориво на автомобил, за който не е задължително ползването на такова...

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 04 Ное 2019 10:08
от ufer
Подкрепям по-горното! Още повече когато е конструиран един двигател, независимо дали атмосферен или турбо, се прави термодинамична характеристика (първо теоретична, а после и изпитателна). И след като производителят е дал параметрите за гориво, масло и т.н., редно е и потребителите да спазват предписанията, ако искат да нямат проблеми. Иначе експерименти може да си прави всеки, както прецени (не че и аз не съм правил, де... :) ).

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 04 Ное 2019 12:30
от Hursa
slowtraveler написа: 03 Ное 2019 22:33 Не знам - аз изхождам от личните си наблюдения и логика
И аз не съм усещал на собствен опит - по-некачестевено или по-качествено гориво. Но все пак усещанията ни са много грубо и неточно мерило, а и силно се влияят от внушения. По точен указател, че горивата у нас са не достатъчно качествени, поне за мен, е това, че дилъри или производители се отказват да предлагат у нас, някой модели с по-капризни двигатели по отношение на качеството на горивото.
ufer написа: 04 Ное 2019 10:08 И след като производителят е дал параметрите за гориво, масло и т.н., редно е и потребителите да спазват предписанията, ако искат да нямат проблеми.
Все пак, за да сме коректни, производителя указва да се ползва бензин с октаново число 95 или по-голямо (за по "стандартните" бензинови автомобили). Което, поне според мен, означава, че може да се използва по-високооктанов бензин без проблем за двигателя, с незначително завишаване на разхода и незначителна загуба на мощност (в повечето случаи). smile.gif

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 04 Ное 2019 15:47
от slowtraveler
Hursa написа: 04 Ное 2019 12:30 По точен указател, че горивата у нас са не достатъчно качествени, поне за мен, е това, че дилъри или производители се отказват да предлагат у нас, някой модели с по-капризни двигатели по отношение на качеството на горивото.
Кои са тези дилъри и производители? Не съм чул някой да отказва гаранция при експлоатация на автомобил в БГ с нашенско гориво...
По-точният указател (поне според мен, и освен сертификатите на производителя) съм го споменавал многократно - общодостъпни за публиката анализи при авиационни произшествия публикува Звеното за разследване на такива...
Доста от двигателите на малките самолетчета ползват точно стандартен автомобилен бензин 95 октана, зареден от бензиностанция...
Във всички доклади, които съм чел си пише, че отговаря на стандарта. Обикновено с леки изключения, породени от самата авария (например - механични примеси в горивото, взето от резервоар, който се е разкъсал при удара)...
И в нито един от докладите не съм чел да е имало каквото и да е съмнение в това, че горивото е породило инцидента. А горивата са закупувани от 'близката бензиностанция'...

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 04 Ное 2019 18:14
от Hursa
Тойота не предлагаше дизелов двигател на нашия пазар - според дилъра - поради некачественото дизелово гориво.
За сертификатите - автомобилите на фолксваген бяха сертифицирани, че отговарят на еко нормите, но се оказа, че производителя мами - немска фирма. Преди около месец станах свидетел - как американска фирма си е позволила да достави материали за атомна електроцентрала грубо и видимо не отговарящи на сертификата към тях. Дали можем да се доверим на сертификатите на „нашите” горива.
Не съм запознат с конкретните двигатели, но при авиационните двигатели (и не само двигателите) много от системите са дублирани и троирани (до колкото знам), дори отказ на една - дублиращите биха позволили пълната му работоспособност. Но най-вече - не твърдя, че качеството на горивата ни е чак толкова лошо, че с едно зареждане може да „съсипе” двигателя. Просто, евентуално - може да го „съсипе” за неголям пробег. А авиационните двигатели имат много по-ограничен срок на "служба" (нальот) - примера не е убедителен smile.gif

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 04 Ное 2019 18:18
от BOz
Hursa написа: 04 Ное 2019 18:14 Тойота не предлагаше дизелов двигател на нашия пазар - според дилъра - поради некачественото дизелово гориво.
Кой модел/година?

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 04 Ное 2019 18:26
от Hursa
Аурис 2.2 Д-кат модела след 2010 година smile.gif. Но не е само при тойота.

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 04 Ное 2019 21:04
от chukich
Ехааа от два дена не бях поглеждал темата... bow.gif

Проблемът наистина се оказа заради лошите горива.
След като зареждам с години от Шел, Еко, Омв, реших този път да заредя от не толкова голяма верига, а именно “Бенита”
Последно бях зареждал там, когато все още бяха франчайз на Ромпетрол.
Така.... заредих обикновен бензин 95 . Колата веднага се промени, стана много по-динамична, пъргава, тиха. Имах чувство, че все едно съм сменил маслото. Влязах в сайта им да проверя дали имат карти за отстъпка и водях, че горивата им са румънски с добавка Бардал rolleyes.gif и дават разходът н колТа да намалее с до 10% . Не съм изчислявал проценти, но за 300км вече с това гориво разходът е с около 0.5-0.7л по-нисък !!! Ще продължа да зареждам от тях и след повече натрупани впечатления ще споделя отново !

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 04 Ное 2019 21:25
от mapamop
chukich написа: 04 Ное 2019 21:04 Ще продължа да зареждам от тях и след повече натрупани впечатления ще споделя отново !
Чакам, че ми е квартална в Русе - зад отсрещния блок е. И (без сериозна причина) досега съм се въздържал от експерименти/зареждане от тях.

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 04 Ное 2019 23:56
от BOz
Hursa написа: 04 Ное 2019 18:26 Аурис 2.2 Д-кат модела след 2010 година smile.gif. Но не е само при тойота.
Защо се предлагаше Авенсис с този двигател?

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 05 Ное 2019 09:31
от ufer
Едно време при старите чугунени двигатели карането с различни горива (октаново и цетаново число) не играеше кой знае колко голяма роля. Но при сегашните алуминиеви двигатели с клапани като игли на шевни машини продължителната употреба на различни от предписаните горива може да се окаже проблем. Естествено, има по-чувствителни двигатели и "по-търпеливи", но всеки с късмета си... Че може да се кара - може, но един господ знае какво става вътре в машинката, да не говорим, че компютрите се шашват от разликите в горивата, колкото и да са "адаптивни", и започват да подават едни команди, които разказват играта на горката термодинамична характеристика. И после - на кой му избила гарнитурата, на кой му се спекли сегментите, на кой му прегорели клапаните... А бе вече не ми се мисли... :cheers:

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 05 Ное 2019 10:51
от slowtraveler
Hursa написа: 04 Ное 2019 18:14според дилъра
E това е ключовата информация tooth.gif Досега не съм срещал дилър, който е наясно с всички екстри на автомобила, пък камо ли да може да направи смислен анализ и да сведе до клиента свястна информация :)
Целта им е да те убедят защо трябва да си вземеш наличния автомобил :)
Факт е, че Тойота се отказаха от разработка на дизелите в планетарен мащаб заради чиста еко-икономика, а не заради качествата на горивата в България..

А сега - чакаме чукич да обяви как разходът е спаднал с 10% :)