Страница 8 от 9

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 12 Фев 2020 16:54
от gimara
Shishkovi написа: 12 Фев 2020 15:20 Конкретното ми мнение по темата е, че ако имаме на разположение качествен 100 октанов бензин, то той е за предпочитане.
За предпочитане спрямо какво и защо? Щом производителят е казал 95 октана, това означава, че 100 не е за предпочитане, иначе щеше да го спомене в книжката.

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 12 Фев 2020 17:34
от memorex
На някои автомобили производителя препоръчва минимум 95 октана ,което е различно от точно 95 октана.Не съм наясно как е тук
Относно темата, аз лично предпочитам 95 + октан бустър пред 100 октанов но, 95 не от всякъде

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 12 Фев 2020 18:05
от mgrigorov
С 100 октана поне знам, че сипвам бензин който е чист от към механични примеси и нафта. Той се различава и по мириз от 95. А пропан бутана колко октана е ?

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 12 Фев 2020 18:09
от slowtraveler
mgrigorov написа: 12 Фев 2020 18:05 С 100 октана поне знам, че сипвам бензин който е чист от към механични примеси и нафта.
Едното няма връзка с другото... Дори е по-вероятно по-високооктановият да е по-замърсен просто защото реализираните количества са по-малки (при по-големи количества примесите се разтварят в по-голямо количество 'разредител').... При транспорт има допустим последващ товар без сериозно почистване... Например след мазут можеш да налееш най-много - нафта. Но след нафтата можеш бензин. След бензина - олио. След олиото нямаш проблем да налееш мазут :)
LPG не бе ли с октаново число около 105? (Пише се мириС)...

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 12 Фев 2020 18:46
от Оги
Октаново число е %-но съдържание на изооктан в смес от изооктан и хептан, поради което няма как да е по-голямо от 100 и да го има на пропан-бутан освен ако не става дума за някакъв еквивалент. Няма лошо да съм с остаряло разбиране, таз информация е от времето преди да се появи интернет. happy.gif

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 12 Фев 2020 19:26
от slowtraveler
Оги написа: 12 Фев 2020 18:46 поради което няма как да е по-голямо от 100 и да го има на пропан-бутан освен ако не става дума за някакъв еквивалент.
Разбира се, че става въпрос за еквивалент, a не пряко измерване на химическите съставки (които в някои горива просто отсъстват)......
При обикновено търсене излезе следната табличка:
Изображение

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 12 Фев 2020 20:39
от Shishkovi
gimara написа: 12 Фев 2020 16:54
Shishkovi написа: 12 Фев 2020 15:20 Конкретното ми мнение по темата е, че ако имаме на разположение качествен 100 октанов бензин, то той е за предпочитане.
За предпочитане спрямо какво и защо? Щом производителят е казал 95 октана, това означава, че 100 не е за предпочитане, иначе щеше да го спомене в книжката.
Имам в предвид тогава, когато се изисква високооктанов бензин и точно такъв пример съм дал по нагоре с коли, които съм имал. И на двете по книжка пишеше минимум 98 октана. Тук в Словения има 95 и 100 октанов бензин. Колегата който е пуснал темата е обяснил, че колата му е претенциозна на гориво и не работи добре със слаб бензин.

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 12 Фев 2020 21:44
от slowtraveler
Shishkovi написа: 12 Фев 2020 20:39 Имам в предвид тогава, когато се изисква високооктанов бензин и точно такъв пример съм дал по нагоре с коли, които съм имал. И на двете по книжка пишеше минимум 98 октана.
Да де... То си пише в книжката...
slowtraveler написа: 03 Ное 2019 08:04 Високооктановото гориво наистина е нужно само за автомобилите, изчислени за такова. При другите - ефектът е нулев или минимален (2-3%)..

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 13 Фев 2020 10:05
от Оги
За да работи един мотор оптимално /най-добро изгаряне/ с високооктаново гориво момента на запалване /аванса/ трябва да е по-голям, защото то гори с по-малка скорост. Ако подлежи на корекция- о.к., но ако не- нищо не губите като се съобразите с препоръките на производителя.
-За горната таблица изглежда е превърнато октаново число в коефициент за скорост на горене и е наречено такова.

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 13 Фев 2020 23:15
от slowtraveler
За едното (МОN) се ползва еталонен двигател...

Мнения - бензин

Публикувано на: 10 Авг 2022 14:43
от npp55555
Здравейте колеги,

Имам питаме към Вас, колата е Тойота рав 4 / II / 150 к.с / 2006:
1. Какво е мнението ви за бензин 95 и 100 - октана пауър рейсинг ?
2. Има ли проблем, ако се сипе 100 - октана, вместо 95 и мит ли е, че прочиства двигател и т.н
3. Има ли въобще разлика в работата, мощноста и разхода на двигателя при тези два вида бензин или по - скоро, ако има разлика се усеща по - спортните автомобили ?

Поздрави

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 10 Авг 2022 15:44
от mapamop
Веднъж налях от "премиума" на Лукойл - освен леко завишения разход разлика не усетих.
Наливах присадка за почистване на горивната система на Редекс - стана по-мудна и започна да похапва повече
Наливах на два пъти присадка за почистване на инжекторите на Лики-Моли - не усетих ефект.
Наливах на Бардал присадка "за подобряване на октановото число, и трала-ла-хлъц-пръц" - нищо. Даже и разхода не падна.
Не си давай парите за простотии - карай с каквото пише по книжка и не се поддавай на разни реклами с плацебо ефект.
Зареждай от оборотен обект пресен бензин, с малко или никакви утайки и си спести парите за глупости, с които някой ден да платиш да ти отворят и почистят резервоара.

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 10 Авг 2022 19:04
от memorex
На атмосферен бензин 100 октановия освен ,че няма да допринесе за нищо ПО в сравнение с 95 , може и да навреди при определени двигатели/производители.

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 10 Авг 2022 23:02
от vfr800
memorex написа: 10 Авг 2022 19:04 На атмосферен бензин 100 октановия освен ,че няма да допринесе за нищо ПО в сравнение с 95 , може и да навреди при определени двигатели/производители.
Като цяло е така , когато няма турбо. Ползите са меко казано нищожни на фона на цената на горивото. С турбо нещата са много различни :)
Да навреди на автомобил след 2000 година няма как да се случи. Всички ECU-та са адаптивни имат Low Octane - High Octane таблици и шават между 2те постоянно на база какво казва Knock сензора. Точно поради тази причина на всички автомобили Knock сензора е едно от нещата , които ако не са наред вдига чек и влиза в авариен режим. Т.е ако да кажем аванса в даден момент на Low octane е 20 градуса а над high е 40 градуса ECU се опитва да постигне максимално високия възможен между тези стойности без детонация на база на това какво казва knock сензора. Ако няма детонация вдига , вдига , вдига докато усети такава тогава закрепя и остава като стойност. След време пробва пак да вдигне, може нещо да се е променило примерно по-хубав бензин или по-студено време , или по-ниска надморска височина ....... и така постоянно търси разбира се не твърде агресивно. Разбира се в новите ECU_та алгоритъма е тотално различен там се взимат под внимание още 500 променливи , но най-просто казано идеята е същата .

Добавка или 100 октана

Публикувано на: 12 Авг 2022 21:04
от skydiver
... и при атмосферния двигател какво се случва, когато няма детонации при по-агресивен аванс?
За един приятел питам...