Добавка или 100 октана

Публикувай отговор
Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от Hursa » 03 Ное 2019 20:03

Но и при двигателите с "принудително пълнене" също оказва влияние външната температура - при висока такава, масата на постъпващия въздух в цилиндрите е относително по-малка от колкото, при същия двигател, но когато температурата е по-ниска. (Компресора компресира въздуха с по-висока темпертура, поради това относително по-малко количество (като маса) до едно и също налягане след него. Ако се охлажда в "интеркулер" - охлажда се от потока външен топъл въздух.)
А по въпроса за нашите горива - ако не вярваме на качеството им, може би с основание, как да повярваме, че "100 октановите" са по-качествени, при положение, че на литър от тях могат да спечелят малко повече. А поради по-рядкото им ползване - по-вероятно да попаднем на "застоял" по баковете такъв, с повече конденз и утайки.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 03 Ное 2019 20:34

При турбодвигателите се контролира и налягането в смукателния колектор - управляеми турбокомпресори и т.н...
Относно утайките и конденза - утаеното гориво е по-чисто точно от тези 'дефекти' на горивото. Резервоарите имат мъртъв обем на дъното точно за тези утайки и вода (като нивото се наблюдава)...

А конкретно за случая на колегата - продължавам да смятам, че не горивото е причина за ефекта, наблюдаван от колегата...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от Hursa » 03 Ное 2019 21:41

Ако може турбината при бензиновия двигател да осигури тази повишена мощност на компресора - за да даде по-голям обемен разход и по-високо налягане след него, при пълното натоварване на двигателя. Тогава, да - може би може да се стигне до детонационно горене в големи жеги при нискооктановия бензин. Тогава, като цяло и двигателя ще е по-нагрят, а и топлоемкостта на впръсквания по-топъл бензин ще е по-малка. И може да се стигне до по-значителна корекция на момента на запалване (по късно подаване на искра) за да се избегне детонационно горене, съответно до по-значима загуба на мощност.
Утаяването е по-ефективно при малка концентрация на такива продукти, а дали в такъв застоял бак ще са малко. Дали няма да се "утаят" частично и полезните добавки в такова гориво с по-висока концентрация на такива. А след като се съмняваме в качеството на горивата е нормално да се съмняваме и в подобни наблюдения, и в отделяне на утайките smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 03 Ное 2019 22:33

Не знам - аз изхождам от личните си наблюдения и логика - т.е., че последните десетилетия не съм срещал 'кофти гориво' - колата си работи перфектно без отклонения. И че ако случайно колегите наблюдават отклонения - то няма логика бензин 100октана изведнъж да е станал 'по-качествен'... Това, че дадено гориво има други детонационни параметри не го прави задължително по-ефективно...
Та и затова ми е извода, че няма какво да се пъна със скъпото гориво на автомобил, за който не е задължително ползването на такова...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от ufer » 04 Ное 2019 10:08

Подкрепям по-горното! Още повече когато е конструиран един двигател, независимо дали атмосферен или турбо, се прави термодинамична характеристика (първо теоретична, а после и изпитателна). И след като производителят е дал параметрите за гориво, масло и т.н., редно е и потребителите да спазват предписанията, ако искат да нямат проблеми. Иначе експерименти може да си прави всеки, както прецени (не че и аз не съм правил, де... :) ).

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от Hursa » 04 Ное 2019 12:30

slowtraveler написа: 03 Ное 2019 22:33 Не знам - аз изхождам от личните си наблюдения и логика
И аз не съм усещал на собствен опит - по-некачестевено или по-качествено гориво. Но все пак усещанията ни са много грубо и неточно мерило, а и силно се влияят от внушения. По точен указател, че горивата у нас са не достатъчно качествени, поне за мен, е това, че дилъри или производители се отказват да предлагат у нас, някой модели с по-капризни двигатели по отношение на качеството на горивото.
ufer написа: 04 Ное 2019 10:08 И след като производителят е дал параметрите за гориво, масло и т.н., редно е и потребителите да спазват предписанията, ако искат да нямат проблеми.
Все пак, за да сме коректни, производителя указва да се ползва бензин с октаново число 95 или по-голямо (за по "стандартните" бензинови автомобили). Което, поне според мен, означава, че може да се използва по-високооктанов бензин без проблем за двигателя, с незначително завишаване на разхода и незначителна загуба на мощност (в повечето случаи). smile.gif
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 04 Ное 2019 15:47

Hursa написа: 04 Ное 2019 12:30 По точен указател, че горивата у нас са не достатъчно качествени, поне за мен, е това, че дилъри или производители се отказват да предлагат у нас, някой модели с по-капризни двигатели по отношение на качеството на горивото.
Кои са тези дилъри и производители? Не съм чул някой да отказва гаранция при експлоатация на автомобил в БГ с нашенско гориво...
По-точният указател (поне според мен, и освен сертификатите на производителя) съм го споменавал многократно - общодостъпни за публиката анализи при авиационни произшествия публикува Звеното за разследване на такива...
Доста от двигателите на малките самолетчета ползват точно стандартен автомобилен бензин 95 октана, зареден от бензиностанция...
Във всички доклади, които съм чел си пише, че отговаря на стандарта. Обикновено с леки изключения, породени от самата авария (например - механични примеси в горивото, взето от резервоар, който се е разкъсал при удара)...
И в нито един от докладите не съм чел да е имало каквото и да е съмнение в това, че горивото е породило инцидента. А горивата са закупувани от 'близката бензиностанция'...
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от Hursa » 04 Ное 2019 18:14

Тойота не предлагаше дизелов двигател на нашия пазар - според дилъра - поради некачественото дизелово гориво.
За сертификатите - автомобилите на фолксваген бяха сертифицирани, че отговарят на еко нормите, но се оказа, че производителя мами - немска фирма. Преди около месец станах свидетел - как американска фирма си е позволила да достави материали за атомна електроцентрала грубо и видимо не отговарящи на сертификата към тях. Дали можем да се доверим на сертификатите на „нашите” горива.
Не съм запознат с конкретните двигатели, но при авиационните двигатели (и не само двигателите) много от системите са дублирани и троирани (до колкото знам), дори отказ на една - дублиращите биха позволили пълната му работоспособност. Но най-вече - не твърдя, че качеството на горивата ни е чак толкова лошо, че с едно зареждане може да „съсипе” двигателя. Просто, евентуално - може да го „съсипе” за неголям пробег. А авиационните двигатели имат много по-ограничен срок на "служба" (нальот) - примера не е убедителен smile.gif
Последно промяна от Hursa на 04 Ное 2019 18:24, променено общо 1 път.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от BOz » 04 Ное 2019 18:18

Hursa написа: 04 Ное 2019 18:14 Тойота не предлагаше дизелов двигател на нашия пазар - според дилъра - поради некачественото дизелово гориво.
Кой модел/година?
Разход на хибрид-> Изображение
Разход на дизелов автоматик -> Изображение

Hursa
Мнения: 4898
Регистриран на: 10 Окт 2011 21:22
Местоположение: Козлодуй
Благодарил/а: 6 пъти
Получена  благодарност: 74 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от Hursa » 04 Ное 2019 18:26

Аурис 2.2 Д-кат модела след 2010 година smile.gif. Но не е само при тойота.
Auris Е15 Hybrid; Corolla E210 HB 2.0 hybrid

chukich
Мнения: 603
Регистриран на: 13 Юли 2010 15:57
Местоположение: София
Автомобил: Rav4 XA40 / 2l petrol engine
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 2 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от chukich » 04 Ное 2019 21:04

Ехааа от два дена не бях поглеждал темата... bow.gif

Проблемът наистина се оказа заради лошите горива.
След като зареждам с години от Шел, Еко, Омв, реших този път да заредя от не толкова голяма верига, а именно “Бенита”
Последно бях зареждал там, когато все още бяха франчайз на Ромпетрол.
Така.... заредих обикновен бензин 95 . Колата веднага се промени, стана много по-динамична, пъргава, тиха. Имах чувство, че все едно съм сменил маслото. Влязах в сайта им да проверя дали имат карти за отстъпка и водях, че горивата им са румънски с добавка Бардал rolleyes.gif и дават разходът н колТа да намалее с до 10% . Не съм изчислявал проценти, но за 300км вече с това гориво разходът е с около 0.5-0.7л по-нисък !!! Ще продължа да зареждам от тях и след повече натрупани впечатления ще споделя отново !
Последно промяна от chukich на 04 Ное 2019 21:51, променено общо 1 път.
RAV4 XA40 facelift - 2016г /3ZR-FAE 152hp / CVT / AWD

Аватар
mapamop
Мнения: 3988
Регистриран на: 28 Юли 2019 12:49
Местоположение: Русе
Автомобил: Avensis Wagon T25,1ZZFE,2005
Благодарил/а: 84 пъти
Получена  благодарност: 267 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от mapamop » 04 Ное 2019 21:25

chukich написа: 04 Ное 2019 21:04 Ще продължа да зареждам от тях и след повече натрупани впечатления ще споделя отново !
Чакам, че ми е квартална в Русе - зад отсрещния блок е. И (без сериозна причина) досега съм се въздържал от експерименти/зареждане от тях.
Opel Astra F Estate (1993) -> Toyota Avensis T25 (2005), E: 1ZZFE, F: ZZT251

Аватар
BOz
Мнения: 4272
Регистриран на: 24 Сеп 2013 18:06
Местоположение: София
Благодарил/а: 2 пъти
Получена  благодарност: 98 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от BOz » 04 Ное 2019 23:56

Hursa написа: 04 Ное 2019 18:26 Аурис 2.2 Д-кат модела след 2010 година smile.gif. Но не е само при тойота.
Защо се предлагаше Авенсис с този двигател?

Аватар
ufer
Мнения: 2589
Регистриран на: 12 Ное 2010 10:35
Местоположение: Бургас
Автомобил: MR2 AW11 (MK1a)
Благодарил/а: 15 пъти
Получена  благодарност: 33 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от ufer » 05 Ное 2019 09:31

Едно време при старите чугунени двигатели карането с различни горива (октаново и цетаново число) не играеше кой знае колко голяма роля. Но при сегашните алуминиеви двигатели с клапани като игли на шевни машини продължителната употреба на различни от предписаните горива може да се окаже проблем. Естествено, има по-чувствителни двигатели и "по-търпеливи", но всеки с късмета си... Че може да се кара - може, но един господ знае какво става вътре в машинката, да не говорим, че компютрите се шашват от разликите в горивата, колкото и да са "адаптивни", и започват да подават едни команди, които разказват играта на горката термодинамична характеристика. И после - на кой му избила гарнитурата, на кой му се спекли сегментите, на кой му прегорели клапаните... А бе вече не ми се мисли... :cheers:

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4857
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 141 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 05 Ное 2019 10:51

Hursa написа: 04 Ное 2019 18:14според дилъра
E това е ключовата информация tooth.gif Досега не съм срещал дилър, който е наясно с всички екстри на автомобила, пък камо ли да може да направи смислен анализ и да сведе до клиента свястна информация :)
Целта им е да те убедят защо трябва да си вземеш наличния автомобил :)
Факт е, че Тойота се отказаха от разработка на дизелите в планетарен мащаб заради чиста еко-икономика, а не заради качествата на горивата в България..

А сега - чакаме чукич да обяви как разходът е спаднал с 10% :)
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: 0 регистрирани и 57 госта