Добавка или 100 октана

Публикувай отговор
Аватар
max-2
Мнения: 1787
Регистриран на: 08 Дек 2005 19:15
Местоположение: Пловдив
Благодарил/а: 17 пъти
Получена  благодарност: 44 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от max-2 » 12 Авг 2022 22:31

Върви доволно, какво друго да се случва?
Carina E 4AFE LB 1992

vfr800
Мнения: 460
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от vfr800 » 12 Авг 2022 23:11

skydiver написа: 12 Авг 2022 21:04 ... и при атмосферния двигател какво се случва, когато няма детонации при по-агресивен аванс?
За един приятел питам...
Ми колата върви повече, ама не е гарантирано. Има двигатели , които не са knock limited. И там реално MBT се постига с нисък аванс. Всичко е относително. Може двигателя да е с голяма компресия като на мотоциклет примерно 13.5:1 ....... там ще има ефект вероятно , но пак не е гарантирано променливите са много :) .В общия случай обаче резултатите са пренебрежимо малки да оправдаят разликата в цената между 95 и 100 октана , ако не беше така по бензиностанциите щеше да има само 100 октана. От екологична гледна точка 100 октановия бензин би трябвало да намалява вредните емисии, защото повишаването на мощността води до по-нисък разход все пак подаваме по-малко газ т.е колата харчи по-малко съответно по-малко вредни емисии. След като обаче не са ни настъпили по въпроса ..................

Himbo
Мнения: 93
Регистриран на: 08 Сеп 2016 12:40
Местоположение: София

Добавка или 100 октана

Мнение от Himbo » 30 Сеп 2022 17:18

Колеги, като лаик да попитам - тези, дето обяснявате, че няма смисъл от 100 октана бензин в сравнение с 95. Нали уж 100 октановият е по-чист от примеси, които сами по себе си подлагат на риск от замърсяване, отлагания и запушване в горивната система. Защо тогава да няма смисъл? Не казвам, че нашият 100 октана в БГ реално съответства на 100 октановия в Германия, а (се надявам) поне би трябвало да отговаря на 95 октановия германски (примерно..). И понеже производителят казва сипвайте поне 95, някои хора в БГ сипват 100, за да са по-сигурни, че реално биха следвали така предписанията на производителя.

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4887
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 147 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 30 Сеп 2022 17:43

Himbo написа: 30 Сеп 2022 17:18 Нали уж 100 октановият е по-чист от примеси
Не, просто има друго октаново число...
Горивото си съответства на параметрите, за които се продава....
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

mirott
Мнения: 2102
Регистриран на: 08 Юни 2010 09:33
Местоположение: Вършец
Благодарил/а: 8 пъти
Получена  благодарност: 6 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от mirott » 30 Сеп 2022 22:28

slowtraveler написа: 30 Сеп 2022 17:43 Горивото си съответства на параметрите, за които се продава....
Но не на всички места в България.

vfr800
Мнения: 460
Регистриран на: 19 Сеп 2019 17:24
Местоположение: София
Автомобил: Тойота,Митсубиши,Нисан,Лексус
Благодарил/а: 1 път
Получена  благодарност: 66 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от vfr800 » 01 Окт 2022 15:53

Като цяло по-рядко експриментират с 100 октановия поради редица причини. Продава се по-малко т.е да го кръщаваш с разни примеси няма да спечелиш много. Второ се сипва обикновено в по-скъпите возила. Да рискуваш да вкараш в авариен режим кола за половин милион ....не е добра идея, а и някои от тези коли са толкова чувствителни , че чека може да светно още преди да е напуснал бензиностанцията . Та като цяло има логика да сипваш от по-скъпия бензин , но не е финансово обосновано, ако колата не го изисква. Дори да попаднеш на кофти бензин в най-лошия случай колата ще влезе в авариен режим и това е много краен вариант. Виж при дизела е друга работа там кофти гориво може да те вкара в сериозни разходи.

Аватар
Ивайло Димов
Мнения: 964
Регистриран на: 11 Яну 2022 15:35
Местоположение: Шумен
Автомобил: Seat Toledo1,8 20V AGN
Благодарил/а: 37 пъти
Получена  благодарност: 54 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от Ивайло Димов » 01 Окт 2022 17:00

Има смисъл от 100 октана на по-старо поколение ДВГ ако колата е с газова уредба и се кара на бензин рядко .

Аватар
slowtraveler
Мнения: 4887
Регистриран на: 28 Май 2006 21:44
Местоположение: Варна
Автомобил: Nissan Qashqai 2008/2.0/AWD
Благодарил/а: 147 пъти
Получена  благодарност: 135 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от slowtraveler » 01 Окт 2022 17:39

От друга страна - бензинът старее... Т.е. ползване на по-рядко използван бензин повишава вероятността да попаднеш на по-стара партида... :whistle:
Toyota Avensis 1.6 VVT-I / 2002г --> Mazda6 /2008 --> JGC 3.0/2014 --> ???
Chevrolet Kalos 1.4/16V/2004-> Nissan Qashqai 2.0 4x4 2008

electric
Мнения: 72
Регистриран на: 22 Юли 2015 13:57

Добавка или 100 октана

Мнение от electric » 04 Ное 2022 15:00

моята е с турбо и смятам да пробвам с 100 октана

Butaloto
Мнения: 32
Регистриран на: 24 Май 2020 22:03
Местоположение: Sofia
Автомобил: Avensis
Благодарил/а: 3 пъти

Добавка или 100 октана

Мнение от Butaloto » 07 Ное 2022 16:35

Аз сипвам 95 , понякога и 100 октана. Празен Авенсис-а върви по един и същи начин и на двете горива, но когато закача ремъркето с 900кг товар се държи по добре със 100 октана като влачи.. Мотора под товар в обороти влачи по-добре на високооктановия бензин.

Публикувай отговор

Кой е на линия

Потребители разглеждащи този форум: Google [Bot] и 28 госта